40+ so what wol.13

Heissan kaikille :)

Äiti seiskanelonen, olen nyt muutaman päivän ollut jo kokonaan ilman kahvia :) parina päivänä oli pää vähän kipeä ja "outo", ja väsyttää tietenkin : / mutta eiköhän se tästä. Näköjään ilmankin pärjää :)

Esterille, tsemppiä, hienosti alkanut painonpudotusprojekti! Ja nyt kun tuo aurinkokin on alkanut näyttäytyä, uloskin tulee lähdettyä paljon mielukkaammin liikkumaan :)

Nipsu, Onnittelut tasakympeistä ;) Ja tervetuloa taas palstailemaan!

ON: Ovista en siis tässä kierrossa tikuttanut...Enkä nyt osaa sanoa mahtoiko tuota olla...Perjantaina oli jonkinnäköistä limaa (sori :ashamed:) ja lauantaina kipuili koko alaselkä/vatsa... Mä en kyllä ilman testaamista tiedä koska tuo ovis on, tai onko ollenkaan... eli ei osaa piinailijoihinkaan siirtyä.
 
Ai niin, Esteri, onnea painonpudotuksesta. Aloitteko vaan liikkua enemmän vai koskitteko myös ruokavalioon?
Meillä on vähän sama homma, päivittäin puhellaan, että jotain pitäis alkaa tekemään, mutta kun jostain syystä ei saada aloitettua. Eihän meillä nyt mitään suurta tavoitetta olisi, mutta vähäkin olisi hyvä. Nyt kun oltiin taas reissussa koko viikonloppu ja katseli itsestä otettua kuvaa niin taas tuli vähän paha mieli.... josko nää raskauskilot jo saisivat lähteä, että voisi sitten ottaa uusia tilalle :LOL:
 
Liikuntaa ja paljon juu. Luin, että auttaa kiinnittymiseenkin, mikä tuntuu olevan se ongelma. Tärppi kävi lomamatkalla kun liikuntaa tuli hurjasti kun kierreltiin ympäri Roomaa. Mutta ruokavaliota myös. Hiilareita pois ja katsoa annoskokojen perään.
 
Esteri, noissa lomareissuissa on sitä jotain taikaa ;) myös meillä kävi tärppi Espanjan reissulla viime kesänä.... :)
Hih, tassapa onkin oiva peruste sille, etta me ollaan kunnon lomamatkan tarpeessa. Saiskohan tahan viela jotenkin ympattya semmoisen, etta matkan positiivinen vaikutus kasvaa mita kauemmaksi matka suuntautuu... Ei taida kylla menna miehelle lapi :LOL:

Mulle voi paivittaa kp 3, tati seurasi tuttuja kuvioita ja kurvasi paikalle tuhruttelun perassa lauantaina. Odottelua siis edessa ennen kuin voi taas alkaa ovista testailemaan. Tyokiireet taitavat onneksi pitaa mielen sopivasti poissa odottelusta.

Mun pitaisi kanssa tuota kahvia miettia, sita kun menee useampi kuppi paivassa ihan huomaamatta ja paalle viela samanverran teeta. Ja painon pudottaminenkin olisi tosi tarpeen, mutta jos aloittaisi tuolla helpommalla :p

Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!
 
Esteri, minä kerran kopautin vahingossa sen testilaitteen altaan kulmaan :whistle:, ja sen jälkeen ei enää toiminut. (mulla on ainakin 3 aiempaa testilaitetta tallessa, tikkuhan siinä aina tuhraantuu). On tosi ärsyttävää, että niitä tikkuja ei saa erikseen ostettua tohon digiin. Siksi oon onnellinen, et löysin noi halvat Sofit, jotka mulle sopii.

Eka lenkki talvikauden jälkeen eilen ja polvet on ihan sökönä. 50min ja reilu 5km. Puolet varmaan kävelyä. Illalla alkoi sattumaan mahasta (ihan kuin vasenta munasarjaa) ja mietin johtuko lenkistä vai noista vitamiineista. Pitää seurailla. Mutta tästä se lähtee. Paino ei kuitenkaan vielä eilisestä ollut tippunut :p
 
Tiistai 01.04.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Lumikki1970 (43)..............21kp / 28-32
Äiti seiskanelonen (40)......19kp / 28
Vesipossu (--).................19kp / --
Vauvahaaveita (40)..........15kp / 28
Esteri1 (40)....................13kp / 28
Minttu71 (42)..................12kp / 30
Marza (43).......................9kp / 30
Nipsu74 (40)....................4kp / 28-30
Fleur (39).........................3kp / 25-27

Piinailupäivät:


Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Tyydeli - 3/2014
Jimima - 3/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43) ..?/26-28
Tintti-Tiivari (43)...?/20-27
Fiialiia (40+)........?/25-39
Piksukka (39)..........36kp / --

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
heissan,

meillä meni miehen kanssa sukset vähän ristiin lauanataina joten nyt tällä hetkellä ei ainakaan ole mitään päivitettävää...ovis oli viime torstaina just kun olin Tallinnassa joten sekin meni sitten päin peetä...ilmoittelen jos jotain tapahtuu :(
 
No jaa, ovis oli viime keskiviikkona, jos oikein muistan. En viitsinyt tikuttaa, mutta hyvin tunsin sen yöllä kun koski terävästi munasarjaan. Että eipä tässä sen kummempia. Libresset on loppu, täytyy muistaa ostaa loppuviikosta. Eli normimeiningillä mennään. Tai sanotaan nyt näin, että ei ota niin hirveesti pattiin kun vuoto alkaa kun ei toiveile liikoja. Laihdutusproggis etenee ihan hyvin. Noin kilo/kk on viime kesästä lähtenyt ja alussa vähän enemmän. BMI on muuttunut merkittävästä ylipainosta lievään. Nyt on mun "raskauskilot" virallisesti poissa. Uusia RASKAUSkiloja tänne, kiitos!!!

Onnea kovasti Jimimalle plussasta!
 
Meillähän on aika piinailuvapaa kuukausi menossa. :D Vai lisäänkö sut Vesipossu tuonne listaan, hyvin voinkin lisätä? Nyt olis dpo 7 sulla sitten? Ja Vauvahaaveita sinäkin kai joudut vähän piinailemaan, vaikka et oviksen ajankohtaa tarkkaan tiedäkään, eikös?

Ja eiköhän Minttukin sieltä kohta ilmoittele oviksen ajankohtaa, vai ajattelitko seurailla ??

Vesipossu vielä, paljon onnea karisseiden kilojen johdosta. Se on aina hienoa kuulla, että joltain löytyy sitä itsehillintää.

Tuolla onkin uusi ketju painoaan pudottaville, tulkaa mukaan ne, jotka vielä painivat asian kanssa =)

ON (sis. limakuvauksia :ashamed:) : Itellä on taas alkanut jo tiputteluvuoto, silloin tällöin, lähinnä paperiin. Eilen kyllä aika paljon verensekaista limaa peittojen heilutuksen jälkeen. Ei ollenkaan kivaa. Olen vähän kahden vaiheilla, haenko jo jotain lääkettä tähän ongelmaan. Ehkä jaksan vielä ensi kierron tätä.
 
Täällä podetaan flunssaa. Kyllä kevään tulo tuo nuhat nenään. Minun piti ohittaa tämä kierto, mutta jotenkin ei vain voi... Tänään kp 15 ja kyllä sitä on eilen ja tänään lakanoita heiluteltu, vaikka sitten tulisikin jouluvauva. Se saisi lasketunpäivän nimenomaan 24.12...Meillä on jo nyt kolmet synttärit joulukuussa. Saa nyt nähdä, mitä tapahtuu tai tapahtuuko mitään. Minulla on kierto 30päivää. Tosin nyt edellisen synnytyksen jälkeen ollut kolmet menkat ja toinen kierto kesti 31 ja kolmas kierto 32 päivää. Näiden mukaan tärppipäivät olisi vasta ehkä ylihuomenna.
Kunpa sitä tulisi viisautta päähän ja muistaisi oman ikänsä. On vaan niin nuorekas olo, siksi en näe estettä uusiin vauvoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Aika myöhään Minttu tuo sun ovis, mutta onhan sulla tosiaan pidempi kiertokin.

Nyt seuraa valivali osio. Kävin siis helmikuun lopussa työterveyden lähetteellä erik.lääkärillä. Ja kun mulla tosiaan vaihtu tuo lapsettomuuslääkäri toiseen, niin teki sen saman ultran kuin aiempikin lääkäri joskus ja sitten määräsi labrakokeeseen. Kysyin tapaamisen lopuksi, että saanko lapun, että voin maksaa käynnin kassalle. Lääkäri sanoi, et tämä ei maksa nyt mitään. Joo no aattelin, että meidän sopimuksessa on joku, että yksi erik.lääkäri käynti vuodessa olis maksuton. Lähdin tyytyväisenä kotiin. Eikös eilen sitte tipahtanut lasku postiluukusta. 300e. Soitin tietty perään, mutta sanoi vaan, et lääkäri oli erehtynyt ja sanonut väärin, että olis maksuton käynti. Kyselin, et miksi tämä ultra oli nyt 2 kertaa kalliimpi kuin edelliskerralla (ekalla kerralla 79e ja nyt 149e). No ei osannut siihenkään sanoa mitään. Kyselin, et miks labra nyt maksaa vaikka muut labrat oli aiemmin ilmaisia. Ei osannut sanoa. Kuulemma joku ottaa maanantaina yhteyttä. Olin kyllä tosi kiukkuinen. Eikös se kuka virheen tekee, siitä myös vastaa?? Maksuaikaa ei ollut kahtakaan viikkoa, ja ilmoitin, etten ainakaan ennen palkkapäivää maksa (joka siis eräpäivän jälkeen). Siihenkin murmutti jotain et jonkun toisen kans pitää sopia. Toivottavasti muistan sit ens maanantaina vielä nää kaikki asiat mistä piti valittaa ;)
 
Aurinkoista torstaita ihanaiset :)

Noista limoista.... luulenpa että niiden puutteesta johtuen epäilen mulla olleen tässä kierrossa ovista olleenkaan :( Viime pe vähäistä limaa oli havaittavissa mutta silloin oli vasta kp11 eikä koskaan niin aikaisin ole ollut... Mietein että vaikuttaako nuo Gelee Royalit jotenkin tähän kuivuuteen?? (aloin niitä tämän kierron alusta syömään) Mites muilla niitä popsivilla? Samoin mulla oli kovin kuivaa silloin kun join greippimehua
 
Vauvahaaveita: Mä melkein väittäisin päinvastaista =) Käsittäisin, että nuo vahvistaa/kasvattaa sitä limakalvoa?? Ja sitte pitäs olla enemmän limaa. Mutta viimeksi kun kävin lääkärillä, ja valitin, että mun mielestä ihan kuivaa on, ei limoja, niin se silloin vaan vastas että yllin kyllin näkyy olevan kun ultras. Että ei niitä sit vaan aina näköjään pysty tarkkaileen.
 
Äiti seiskanelonen, no niinhän mäkin olen ymmärtänyt että pitäsi lisätä eikä suinkaan kuivattaa loppujakin :LOL: mutta kait mä olen joku poikkeus siinäkin....mutta en kyllä ajatellut silti noita Gelee Royaleja lopettaa kun 2 purkkia tuli alkuunsa heti ostettua :)
 
Noo jos sul vaan kestää vähän kauemmin tottua niihin vauvahaaveita :)
Mutta oon miettiny ihan samaa, mitäpä jos nää kaikki geleet ja dheat ja muut vitamiinit tekeekin jotain hallaa tälle raskautumiselle. Jospa ne sekoittaa niin, että se vähäinenkin mahdollisuus on mennyt. Mistä sitä tietää. Nykyään netistä kun saa niin paljon tietoa, hyvää ja huonoa, että alkaa aina kyseenalaistamaan kaiken. Geleestä vielä, että yks ilta sängyssä hengityksen mukana pääsi sellasta surinaa kun mehiläisiltä yleens... ihan totta. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Lumikki1970

Yhteistyössä