40+ so what wol.13

Tervetuloa Tyydeli ja äitiseiskanelonen! Ja pahoittelut keskenmenosta, ne on hirveitä! Toivottavasti seuraavalla kerralla on parempi onni!

Täällä ollaan elelty esikoisen vatsataudin kanssa. Uh-huh, jo kolmas päivä järkyttävää vesiripulia, mies myös sairas, itse olen onneksi vielä terveiden kirjoissa, mutta vähistä unista johtuen ihan tööt. Ripuloi pitkin yötäkin ja sitten on kaikki sotkussa...

Mahassa ollut vähän outoa tuntemusta, mutta mitä lie. Ei kuitenkaan vatsatautia, koska ei ole äklö olo, vähän vaan pistelee oudosti. Mutta mähän en onnistunut bongaamaan edes ovuaatiota, ainakaan digillä, joten tuskin tässä nyt mitään ihmeitä on menossa. Tosin aloitin testaamisen ehkä liian myöhäisessä vaiheessa kiertoa ja testasin ekasta aamupissasta... Ei kukaan osannut sitten vastailla siihen, että voiko liuskatesti näyttää väärää ovisplussaa, jos digiplussa näyttää samasta pissasta negaa. Tosin en mitään testejä ole ennen tehnyt, niin ehkä tulkitsin liuskaa väärin. Musta ne oli vaan aika samanvahvuiset viivat yksi aamu, mutta digillä tuli tosiaan nega.

Piinailijoille peukkuja!

Alkoholista: itse juon tosi vähän alkoholia yleensäkin ja nyt imettäessä en oikeastaan ollenkaan. Mutta kyllä mäkin olen kuullut että oviksen jälkeen pienellä määrällä punaviiniä voi olla suotuisiakin vaikutuksia alkion kiinnittymiseen.

Ja peukkuja muillekin! ;)
 
Tuuliannaliina: Kiitos. Oon ymmärtänyt, että toiset liuskatestit on luotettavampia kuin toiset, itse en ole koskaan käyttänyt tavallisia liuskatestejä. Ja toisissa on tarkkaa kuulemma, liekö totta vai ei, että mihin aikaan sen tekee. Aamupissasta ei ole välttämättä suositus, mutta se kai lukee testien ohjeessa. Mikäköhän tässä ajankohdassa on kun viime vuonna tähän aikaan oli meilläkin ihan järkky oksutautiepidemia, tänä vuonna saa jäädä kyllä väliin kiitos.
 
Eilen sitte lasi sitä punkkua ja pistaaseja (E-vit?), voinko nyt olla varma plussasta :kieh:

No oikeastaan olen ihan toista mieltä, kun ei ole niin minkäännäköistä oiretta yhtään mistään
:'( Olis edes rinnat kipeet tai maha kipee tai jotain, mutta ei niin mitään. Menispä nämä piinat nyt nopeesti, niin saisi taas ajatuksia eteenpäin.

Nii luget pitäs alottaa kai huomenna (eli tänään kamala etsintä päälle kotona, missä resepti, missä viimeksi jääneet kapselit).

Melkein tämäkin pino oli jo ihan sivun alalaidassa... pidetäänpä se vähän ylempänä :)
 
Tuuliannaliina pikkuiselle paranemisia :) Täällä myös oli sunnuntaina meidän 4v:llä elämänsä ensimmäinen vatsatauti, mutta onneksi selvittiin vähällä....

ON menossa kp10/28 ja ovista alettu tikuttelemaan, eihän se nyt vielä voi ollakaan, mutta olen ainakin ajoissa :) ettei pääse huomaamatta. Mulla nyt ne Pregchekin liuskatestit, ja musta näyttää ettei se kontrolliviivakaan kovin tummaksi mulla ainakan tule, testiviivaa meinaa edes huomata...
 
Liuskatestit ovat ärsyttäviä.
Yhden ainoan kerran sain tikutettua, viime kesä - syksyn mittaan, että oli selkeästi tummempi viiva kuin kontrolliviiva. Yleensä oli lähinnä samanvahvunen tai alle ja aina haaleampi sen jälkeen (ja myös sitä ennen). Tiedän joo, että kohta kiroilen sitäkin, kun saa tikutella ja pissailla jne.
Sain siis vain yhden vahvan viivan tikutettua. Marraskuussa, ja se oli siis se kun raskauduin. Lopetin pillerit maaliskuussa, imetyksen heinäkuussa. MAhdollistahan on, että ovulaatio tuli vain marraskuussa?! Olisko tämä ikä jo sitten sellainen tekijä....
 
Äiti seiskanelonen Ei ole mitään lääkkeitä. Ihan luomuna. Esikoinen sai alkunsa aika lailla heti. Syntyi 04/12. Joulukuussa olin ensimmäisen kerran yhteydessä lääkäriin, kunnalliseen, kun ei reilu 7kk yrityksestä huolimatta toista kuulunut. Tällöin sanoi lääkäri, ettei enää kunnallinen hoida kun olen yli 38v. Mutta laittoi kuitenkin labrakokeet, kilpirauhas jne. Mutta kun niitä tuloksia sitten joulukuun lopussa soittelin, olinkin jo raskaana.
Olisin varmasti mennyt ykstyiselle vähän kyselee ja jotain lääkettä joo. Mutta kun en ehtinyt. Ja kun ei niistä ole minulla sen enempää tietoa...
ehkä tuota ikää alkaa olla jo joo sen verran, että jos ei nyt tässä parissa kuukaudessa mitään tapahdu, niin käynnen yksityisellä.

Haluaisitko vielä kertoa mulle lyhyesti, miten esim toi clomifem toimii?

Kokeilin sitten tänään ovistestiä. Hyvin haalea oli...
 
Uusille tervetuloa! Minä teen pitkähköä työpäivää ja illat istun varahoidosta väsynyt pieni poikanen sylissä. Puhelimesta vain kuulumisia kurkin :)

Mutta mukavia pakkaspäiviä kaikille! Mulla on turnausväsyä pikkukakkosprojektin kanssa, ja lähinnä toivon, että niin oman kuin miehenkin elopainon hiljainen hivuttautuminen alaspäin edesauttaisi asiaa tässä kevään mittaan. Tämän kierron ajoitus saattoi olla vähän myöhäinen, toiveet eivät korkealla ole, mutta dpo 3 on menossa.
 
Tervetuloa Äiti seiskanelonen ja plussapuhureita toivottelen :)

susselille myös plussapuhureita :)

Omaa napaa:
Nyt menossa pp11 ja kp 30/29-30.. Eilen oli tooodella kovat menkkamaiset juilinnat alamahalla ja alaselässä, myös kohdunsuulle (tai ainakin luulen niin) tuikki kipeästi. Vasen munasarja kipuili kans (sieltä puolelta irtosi munasolu). Olin 100 varma, että menkat alkaa, mutta ei ainakaan vielä. No, käytössä lutinus (keltarauhashormoni), joten se voi pitää vuodon pois. Muita oireita ei oikeastaan ole, tissit ei ole yhtään kipeät. Päätä särkee, niinkuin yleensäkin ennen menkkoja. Huomenna ajattelin testata negan pois, niin ei tartte töissä murehtia maanantaina (virallinen testipäivä).

Mukavaa viikonloppua!

Nipsu pp11 :heart:
 
Heissan sisaret! Varmaan olis hommiakin, mutta tärkeimmät ensin.

Nipsu: Kiitos. Nyt jänskättää, vielä maltat huomiseen. Peukkuja sulle!! Mikä se on kun on pp, joku toimenpide tehty?

Susseli: Kiitos. Tsemppiä piinailuun, eihän sitä koskaan tiedä.

Tyydeli: Toivotaan että sä et tarvii lääkkeitä. Ei ne ilmaisia ole ja joillekin tuo sivuoireitakin. Mulla kans 3v lapsi, joka sai alkunsa heti 2kk pillerien lopettamisen jälkeen. Joten on tullut ihan puskista, että ei enää raskaudu.
 
Äiti seiskanelonen, juu toi pp on piinapäivät ja alkion siirrosta seuraavat päivä.

Eipä taida enää olla toivoa, menkkajuilinnat ja vihlonnat taitaa nyt sitten kertoa alkavista menkoista, ei raskaudesta.. pientä punaista vuotoa tulee ja taitaa olla ihan turhaa testata huomenna :(


Nipsu.... olo niiiiin masentunut :'(
 
Tervehdys kaikille!

Täällä mennään kp12 muistaakseni, oilia kohti kuitenkin. Mukavasti olisi pitkä viikonloppukin edessä ja miehelläkin ma-ti vapaana. Päästään rauhassa yrittämään. Ihan luomuja ollaan. Oireista päätelleen ovuloin ihan säännöllisesti ja miehelläkin on jotain vipinää, koskapa saatiin raskaus alkamaan viime kesänä, tosin keskenhän se meni. Meillä ei ole kummallakaan aikaisempia lapsia, että jännättiin onko meillä vipinää, mutta km:n katsonut gynekologi ainakin lohdutti, että hoitoja ei tarvita. Niin no, toista vuotta jo yritetään kuitenkin.

Plussatuulia kaikille!
 
Voi Nipsu, harmittaa sun puolesta :hug:

Esteri: Olen pahoillani km:stä. Ei tosiaan sellaista toivo kokevansa kukaan lapsesta unelmoiva, vaikka ne kuinka yleisiä olisivatkin. Jos tuo toista vuotta kuitenkin tuon yhden plussan sisälsi, niin ehkäpä se uusi plussa sieltä sitten myös. :hug:
 
Voi Nipsu.
JA tervetuloa Esteri1. Ja anteeksi kaikki muut, joita en osaa/tajua tsempata...

Tikutatko kuitenkin Esteri1 ovista, vai päätteletkö senkin ihan oireista? Mä tuossa aiemmin kerroinkin, että vaikka oireilin ja tikutin, niin en mä varmaa ovulaatiota löytänyt kuin marrakuussa, josta raskauduinkin ja sain km.
Mekin siis ihan luomuna, mutta joo, kyllä mua ihan vähän houkuttaisi mennä juttelee lääkärille. Jos vaikka noista clomifemeistä saisi nopeuttavaa apua. Kun ei tässä nyt ihan kuukausi/vuositolkulla ole aikaa enää harjoitella...

Ja jos jollakin on nyt kroppa sekaisin, niin mulla. Tuli jo eilen rinnoista tippa maitoa kun nukutin esikoista unille. Nyt sama homma, kun nukutin päiväunille. Ei paljoa, mutta sen verran että paitaan tuli pläntti. :O Ei oo kivaa. Ja imetyksen siis lopetin heinäkuussa. Onkos jollain kokemusta tällaisesta? Että vielä 6kk jälkeen?? Hoh hoijaa...
 
Moikkista taas kaikille ja tervetuloa uudet kuvioihin mukaan.

Tyydeli:mullahan tuli kanssa pitkään maitoo tisseistä imetyksen lopettamisen jälkeen. Eikä oo tissit vieläkään entiset, vaikka painoo oon pudottanut ja imetyksen lopettanut vuosi sitten. Prolaktiini otettiin alkuvuodesta--> normaali. Lääkäri vaan sanoi, et synnyttäneillä naisilla voi olla ihan normaalia.

Nipsulle pahoitteluja. Toivotaan, ettei vuoto voimistu ja plussa vielä tulisi testiin.

Tää on kyllä välillä niin peestä tää yrittäminen. Oviksen tikutustakaan ei aina jaksaisi, mut osin lääkäriäkin varten tikutan, vaikka synnytyksen jälkeen oonkin aika hyvin tuntenut oviksen. Ihan tasavahvaa viivaa liuskaan en oo aina saanut, mut viime kierrossa ekaa kertaa varmistin digillä liuskan jälkeen ja hymynaama ilmestyi. Joten saattaapi olla, ettei noilla mun liuskatesteillä sitten tasavahvoja viivoja tulekaan.

Noita clomeja ei oo täälläkään kokeiltu vielä. Pitäisköhän ruinata resepti lääkäriltä.... Pitääks clomikierroissa käydä ultrauksessa joka kerta? Vai miten se oikein menee?
 
Tyydeli milloin tikuttelen milloin en. Mulla tosiaan on hyvin vahvat oireet ennen ja tissit pärähtää heti oilin jälkeen kipeiksi. Tasan kahden viikon päästä siitä on täti, täysin boheemiksi ihmiseksi olen yllättävän kellon tarkka :whistle:

Meillä on tällä hetkellä elämäkin ihan myllerryksessä, että ei ehdi tikutella. Mies sai pitkän työttömyyden jälkeen töitä viimein ja pääsi suomalaiseen työmarkkinaan kiinni. On ei-suomalainen, jenkki. Nyt sitten painetaan molemmat töitä ja yritetään sopeutua vähentyneeseen yhteiseen aikaan. Muutenkin monet asiat on muuttuneet ja uusia, joten tämä lapsiprojekti ei ole ihan tapetilla koko aikaa.
 
Vesipossu: Oma kokemus clomeista on, että kävin ensin vastaanotolla, ultrasi ja sanoi että olet juuri lähiaikoina ovuloinut... no sitten sovittiin lääkkeet ja ultra sinne seuraavan kierron kp11(?) ja kun näki että vaste on lääkkeille, niin ei sitten enää ole ultrattu. Ja 4.clomikierto nyt, välissä oli yksi lääkkeetön kierto, koska nuo clomit saattaa ohentaa sitä limakalvoa. Mutta ei oo enempää ultrattu ja kun olen bongannut oviksen joka kierrossa. Eli varmaan se simppatutkimus sitten seuraava vaihe....
 
Moikka

Onpa täällä keskustelu vilkastunut, kiva! Niin monta viestiä oli tullut, etten oikein meinaa perässä pysyä.

Plussatuulia piinailijoille. Nipsulle toivon, että vuoto olisikin jotain ihan muuta. Ja oliko tänne joku uusikin kerennyt, tervetuloa!

Mä en ole edes ajatellut, että joillain lääkkeillä (?) voisi parantaa mahiksia ovulaatioon. Ne kolme kertaa kun olen raskautunut, tärppi kävi todella helposti. Ei ole tarvinnut näitä miettiä. Ja voihan olla että nyt on vaan tää imetys, joka estää ovulaation, todennäköisesti. Parantaako muuten joku clomi mahiksia myös hedelmöittymisen jälkeen, vaiko onko keskenmenoriski yhtä suuri?

Mä en myöskään tajunnut, että ovistestin (liuska) viiva pitää olla vahvempi kuin kontrolliviiva. Vitsit, olen kyllä tosi tumpelo näiden 'raskautumishärpäkkeiden' kanssa.... Mullahan oli tässä kierrossa tasavahvat viivat, ja tulkitsin plussaksi, mutta digistä tuli nega.

Esikoisen ripuli sen kun jatkuu, toivotonta. Kohta jo viikko mennään ja yli 10 krt päivässä + yöt tulee vesiripulia. Pikkuinen on ihan kuitti ja selkärangan nikamat tuntuu käteen... Kiitos sympatiasta sen suhteen!

Mä ajattelin kans että voisi käydä gynellä ensi kierrossa vähän ennen oletetun ovulaation ajankohtaa. Ultralla varmaan näkisi onko siellä jotain sutinaa vai ei. Greippimehut sun muut menee kyllä harakoille, jos en imetyksen takia ovuloi. Tän ripulin takia olen nyt joutunut imettämään taas öisinkin nelisen kertaa ja päivisinkin useammin, että mahikset sen kun huononee, lähitulevaisuuden osalta ainakin. Tällä haavaa en kyllä ehdi paljon kuumeilua miettiä kun pikkupotilas vie kaiken huomion.

Mukavaa viikonloppua!
 
Kiitos Vesipossu vastauksesta. Että edes suurinpiirtein olenkin normaali. :)

Ja voi Tuuliannaliina. Toivottavasti pääsette tuosta ripulista! Kuulostaa jo hurjalle. Voimia pikkupotilaalle!

Eli olenko ymmärtänyt oikein, että vois vaikka tilata gynen kierron 11-12.päivälle, jotta voisi jo silloin ultrata, että onko ovulaatiota näkyvissä? Tai pitäiskö mennä vielä lähempänä ovista? Ja ehkä pyytää avuksi clomeja... Ja ilmeisesti eivät niitä anna, jos näkevät että kaikki on ok.
No, mutta siis ensin luomuna pari kk, koska raskautuminen tapahtui nytkin loppu vuodesta luomuna. Mutta aion tikuttaa kyllä koko ajan, ja selvittää, tapahtuuko sitä ovulaatiota joka kk...
 
Täälläkin testi tehty ja nega, kuten arvata saattoi. V*%#uttaa
Vuotoa tulee niukasti, mutta kunhan tässä lopetan lutinukset niin eiköhän se sieltä ala. Ottaa rankasti päähän, se että jos siirto tehtiinkin liian myöhään. Eli 2 päiväinen alkio 5 päivää ovis plussasta. Eli 10 päivää ennen menkkoja. Per%#le, mitä enemmän sitä ajattelen, sitä vakuuttuneempi olen, ettei alun perinkään voinut olla mitään mahdollisuutta. Lääkäri tuhlasi yhden top alkion.
Ja jottei liian helpolla pääse, vauva/raskaus uutisia tulee joka puolelta, siis kaverit ja tuttavat... Niin ja mies on sitä mieltä, että enää ei yritetä, vaikka huuruneniä pakkasessa onkin. Että eipä enää paremmin voisi mennä. ...vetti!

Anteeksi purkautuminen :(
 
Pahoitteluni Nipsu74:hug: Toivottavasti mies muuttaa mielensä kun pettymyksestään pääsee yli.

Omalla taholla on huoli jääkö tämä kierto yrittämättä. Mies on uudesta työpaikastaan niin rättipuhkipoikki, että ei tunnu oikein innostuvan ollenkaan. Jos jää, niin toivottavasti se on vain tämä eka kierto kun jää ja homma tasaantuu.
 
Voi Nipsu :hug:

Täällä dpo12 ja en oikein uskaltaisi testata, nega sieltä pärähtäisi melko varmasti tikkuun..
Tänään kuitenkin olis juhlat tiedossa joten punnitsen josko kumminkin pitäisi testata... Ei sitten niin mitään oireita, joten en usko raskautumiseen, no viime kierrossa oli oireita vaikka muille jakaa ja silti tuli nega. Ainoa tavallisuudesta poikkeava juttu on ollut tunteellisuus. Eilen itketti kahteen otteeseen sellaiset jutut, mitkä normaalisti ei. Ota näistä nyt sit selvää, naisten tunteet ja oireet ja oireettomuudet :confused:
No niin kauan kun tätiä ei näy, on toivoa...

Viikonloppua naiset!
 
Viimeksi muokattu:
Voi Nipsu74, olen pahoillani. Toivottavasti mies vielä muuttaa mielensä.

Ja Saana72 Minulla joulukuussa olikin yksi ainoista kuukausista, jolloin ei ollut oireita ja juuri silloin olin raskaana. Ja kaikkina muina kiertoina oli vaikka mitkä oireet, tissikipuineen ja etovine oloineen. Pidetään peukkuja!!
 
Tein sitten testin, ja tooosi varovainen jee! Selkeä viivanpaikka/haamu tuli näkyviin, ei ainakaan blanco!Mutta olisko pitänyt olla selkeämpi plussa jo? Testi mammaksi.fi herkkä liuskatesti.. No vielä voi muuttua (kemiallinen yms.) En aio miehelle sanoa vielä mitään, ja lasin punkkuakin saatan ottaa illalla. Maanantaina uusi testi, ellei täti kurvaa paikalle ennen..

Vielä, nyt pitää tosiaan himmailla eikä innostua liikaa, muuten putoan kovaa ja korkeelta...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä