Wienna jotain epänormaalia tuossa miehen suhtautumisessa on. Kuolema on hänelle asia, jota hän ei osaa käsitellä. Isänsä oli kuollut jouluna, kun me tavattiin eka kerran huhtikuussa ja mulle kertoessaan vain totesi asian, ei sen enempää. Joskus vuosien päästä pikku tuiterissa sitten kertoi kuinka viimeisen kerran isänsä nähdessään puristi tätä kädestä ja purskahti itkuun kertoessaan, kuinka isänsä oli vastannut kädenpuristukseen. Sulkee siis kuoleman ja kuolleet pois, niitä ei hänelle enää ole. Niinhän se oli ku meidän kissaherra kuoli lauantaina, ett keskiviikkona en olisi enää saanut edes lausua koko katin nimeä. Veljensä on ihan vastakohta. Hänen surustaan isänsä kuoleman jälkeen olin jo huolestua, kun roudasi kolmanteenkin asuntoon isänsä adressit kirjahyllyyn tasan samaan paikkaan kuin edellisessäkin asunnossa. Viimein, kun sai omakotitalon valmiiksi, ja muutti sinne n. 4 v. isänsä kuoleman jälkeen, ei adresseja enää asunnossa näkynyt.
Täällä ukko oli tosiaankin tyhjentänyt aamulla viskipullon, kun heräsin. Ei siinä tosin paljon ollutkaan, kun yöllä piilotin kirkkaat pullonsa ja ei ollut varmaan muuta löytänyt. Oli alkaa aamusta rähistä taas. Yöllähän meinasi nakata television alakertaan, kun herätessään näki minun sitä kattovan. Sain estettyä, mutt koko touhun otin videolle. Tänä aamuna soitin sitten sedälleen ja kerroin tilanteen. Soitin myös veljelleni. Mies ei kuitenkaan suostu lähtemään täältä, vaan odottaa lähtöä 'poliisien saattamana', kuten sen yhtenä vaihtoehtona esitin. Taisi kuitenkin purra, kun puhelut soitin kuultensa ja kuuli ns. sivusta miten on kohdellut minua pitkään. Nyt herra nukkuu ja uskokaa pois, ett jos tuosta selviää ja minä illalla otan sidukan saunoessa, minä olen se juoppo
.
ON Täti tuli ihan odotetusti, eli mulla tänään
kp1. En ole listalla eikä mua tarvi sinne laittakaan. Itseasiassa mun ei pitäis täällä enää roikkuakaan, sillä selväähän on, ettei me enää lasta yritetä, ei tällaiseen suhteeseen. Yöllä sanoin miehelle, ett ei hänestä olisi isäksi, kun ei osaa kissoistakaan huolehtia. Nimittäin viime viikonloppuna ku oli pe-la yön mökillä kissojen kanssa päineen, oli Poju joutunut olla aamuneljään ulkona, kun mies ei viihtinyt valvoa, ett olis saanut sen sisälle saati vaivautunut oikeasti hakemaan kissaa sisälle. Poju tulee, kun sitä hakee ja huutaa, sillä niin utelias se on, ett aina lopulta yhyttää minut jostain, kun etin sitä.