40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Hei tupruttelijat!!(minä mukaan lukien)

Etusivu - Hyvinvointiklinikat - Ravinto - Uutisia ravinnosta - Tumma suklaa suojaa tupakoitsijoiden valtimoita - Tohtori.fi

Vuonna 2004 amerikkalaisessa Journal of American Collage of Nutrition -lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan pari palaa tummaa suklaata päivässä laajentaa verisuonia, vähentää sydäninfarktin vaaraa ja alentaa myös veren kolesterolia.

Eli, kaikki ihanaiset hyvällä omallatunnolla sitä vähintään 70%tummaa suklaata nauttimaan - ainakin pari palaa/vrk!!:rolleyes:
 
Wiiwi67 Ihanaisia, niiiiin ihanaisia uutisia!!!!!

Olipas siulla hedelmällinen kätilö siellä-Wauuuuu!!:cool:
..jospa se vielä meitähin, puolessa välissä viisissäkymmeniä onnistaisi..sitä odotellessa:)

Täytyykin kopaista tuota "pidättäytymistä" ja sitten jyystää vaikka kolmena päivänä putkeen..Huh jo valmiiksi:D
..ja tällä metodiikalla mie kerran olenkin raskaustunut(olikohan elokuun tärppi) - muistaakseni neljänä päivänä perätysten pupuiltiin!(oi niitä aikoja)
 
Viimeksi muokattu:
Piti ihan alkaa tarkistella ja juuu..

Elokuun -10 tärpissä näin: pupustelut 19, 20, 21.7(ovis+ 21.7)
..ja siinä -09 joulukuun tärpissä näin: 9, 10, 11 ja 13.12(oletettu ovis(ei testattu) 12.12 koska lämmöt nousi sitten 13.12)
Pupusteltiin vielä alkuillasta klo.18.00(poikanen laiteltiin kaverin luo leikkimään:D)

Eli, joulukuun tärpissä lemmitiin kolmenä päivänä perätysten, yksi päivä väliä(lepoa;)) ja viimonen laukaisu!!!
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Justiina Tämä oli varmaankin 4. Clomifen-kierto tai sitten 5. en muista varmaksi montako niitä reseptissä oli (30 kpl?) ja yksi satsi on vielä jäljellä. Sen taidan käyttää, en nyt tässä kierrossa vaan seuraavassa, sillä tuumin täällä issekseni, että annan tän kierron mennä 'huti' ja yritellään uudelleen sitten kun ovis osuu sopivasti Lapin lomalle. Lomalla mies yleensä intaantuu herkemmin lemmiskelemäänkin ja silloin se ei olisi yhtä pakkopullaa.

Mafinka Tuohan kuulostaa hyvältä, että lemmiskely tuntui poikkeuksellisen hyvältä, sillä muistanpa taannoisesta (km-) raskaudestani, että silloin todellakin tuntui rakastelu paljon paremmin ja syvemmin ja just siellä missä pitikin =).

mur-mur Kiitos sulle taas kerran päivityksistä. Olet tosi reipas nainen, kun jaksat sitä tehdä valittamatta :flower:. Mulle vois kuitenkin laittaa nyt vielä yk 18 ku tämä edellinen kiertohan meni huti ja saattaapi mennä tämäkin. Jos tässä kierrossa satun simppasia ajoissa saamaan, niin muutetaan sitten yk19, eiköstä joo?
 
Ottis
Putunen Hienoa, että mies aktiivisesti vauvahaaveessa mukana :heart:. Macassahan ei varsinaisesti mitään vitamiineja ole (vai onko?), joten se tuskin vaikuttaa, vaikka muita nappeja yhtä aikaa nappailee.

Rominas Onnittelut onnistuneesta kaadosta ja oviksen bongaamisesta :heart: ja sehän on nyt jo sitten selvää, että sinä ole raskaana, näin minä sen päätin =).

muumimamma mur-mur jo kyssäriisi vastailikin. Olin ihan samaa kirjoitella, joten komppaan mur-muria =).

ON On taas menkoissa menkkojen tuntua, eilinen ilta meni täysin 'sairastellessa' ja vois sanoa, että olin todella surkeassa kunnossa, sillä menin nukkumaankin jo hetipian kymmenen jäljestä ja sitä ei normaalioloissa todellakaan tapahdu.
 
Ottis
Mafinka Pahoittelut tädin tulosta :hug::'(. Niin lupaavalta jo kuulosti, että uskoin sinun nyt plussaavan :hug:.

Wiiwi67 Onnittelut mahtavista ultrakuulumisista. Onnea matkaan edelleenkin :heart:. Mikähän siinä kortsun käytössä oli ideana sillä sun kätilöllä ;)?

mur-mur Juu, minäkin muistan ajan tässä vauvapuuhastelussa (taisi olla alkusyksyä sekin :)), kun pupusteltiin 5:nä päivänä peräkkäin ja mies alkoi vasta 4:nä valittaa :LOL:.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Mafinka, kun se täti sitten tulikin ja halaus :( :hug:. Sinulla oli niin hyviä oireitakin...

Ottis, joo mies on tässä haaveessa kovasti mukana - taisipa tehdä aloitteenkin tähän yritykseen :). Itse olin jo vauvahaaveet haudannut pari vuotta sitten, eikä mieskään niitä silloin arvannut tulevan itselleen :)

Mitenkäs mur-mur ja muut, onko kokemusta gelee royalesta, jonka pitäisi kai vaikuttaa hyvin samoin kuin sen Vitamore Totalin?? :confused: Jotkut kai plussanneet sen ansiosta ja sekin voi palauttaa hormonitoimintaa vähän nuoremman naisen tasolle.
 
Hei vaan.... Vähän päivitystä tilanteestani. Clomit ovat siis olleet tällä kierrolla vauhdittamassa munarakkuloiden kypsymistä ja ovulaatioksi vahvasti oletan edellistä vuorokautta... Ne ovulaatiotestit, jotka ehdion tehdä, näytti sunnuntai-iltana kutakuinkin samanvahvuisia viivoja, eilisiltana tehdyssä testissä viiva oli jo huomattavasti himmennyt, vaikkakin ovisoireet muuten voimakkaana tuntuneet juuri eilispäivän aikana... Mutta eikös testi osoitakin suuntaa antavasti sen, että seuraavan 24 tunnin kuluessa ovulaatio tapahtuu.... Näin olen itse ymmärtänyt.
Ajoitus rakastelun suhteen on kyllä ollut nyt ihan nappiin - joten tästä ei nyt sitten myöskään pitäisi kiikastaa.
Mutta onhan se tosiasia otettava huomioon , että raskauden todennäköisyys näillä vuosiluvuilla on kuulema enää n. 2%:n luokkaa - ei anneta tämä masentaa...
Minä puolestani toivon tsemppiä ja intoa hankkeeseenne vielä kaikille yrittäville =)... "Yrittänyttä ei laiteta, vai mitenkä se sanonta nyt kuuluikaan..."
Illalla zumbaan, kun vielä voi (toivottavasti siis onnellinen raskautuminen vielä kuitenkin tapahtuisi) ja vitamiinit & hedelmäpitoinen ruokavalio greippimehua unohtamatta on ollut myös käytössä.
Ja onneksi meidän nykyisessä Seat Toledossa ei ole "ylikuumenevat" penkinlämmittimet, kuten edellisessä autossa - tappavat kuulema siittiöitä tällaiset olosuhteet - eli "munat pitää pysyä viileinä" ;)
 
haave2010 haluatkos sinä tuonne RKTT-listalle "piinailemaan"?:wave:
Kylläpä olet oikein ymmärtänyt: Ovisplussasta se itse ovulaatio tapahtuu sitten välillä 12-48h.

Onnekasta piinailua siulle:heart:

Voihan helvata, meillä on nuo penkinlämmittäjät ja mies hautoo "pussukoitaan" kyllä sen 30min/vrk(arkisin)työmatkojen verran!!!!!:O
..muutenhin kova saunomaan, sekin kait monasti viikossa EI niin hyväksi.
No, jos 2-3krt/vko..onkohan liikaa?..kova löylynottaja on ja pari kertaa saunareissullaan ittiään (munasiaan:whistle:) vielä siellä lämmössä hautoopi-Kääääks, siittiö parat!!!: /
..siitä joskus huomautinkin..kuin seinille puhuis - on niiiin mieleistä tuo saunominen.

Fertility.com:
Liiallisen lämpöaltistuksen (esim. kuumat kylvyt ja sauna) on osoitettu heikentävän siittiötuotantoa, koska kivesten normaali lämpötila on noin 1 C ruumiinlämpöä alhaisempi.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Kiitos ku vaihdoit mun yk:ni :kiss:. 2-3 kertaa koviakaan löylyttelyjä ei ole vielä simppasille pahaksi, näin olen jostain lukenut. Meillä mies onneksi ei ole kova löylyttelijä ja suihkutteleekin mieluummin haalealle vedellä. Auton istuimen lämmittäjät osaa kyllä paahtaa aikalailla jos ovat koko ajan päällä, joten sähän voisit vähän rukkailla ja laittaa jonkin hierovan tyynyn tai muun siihen väliin =), ihan vaan simppasten vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Löysin Ottis jo tuolta Fertility sivustolta tietoa..ja olin kyllä aiemminkin tästä lukenut.
Miun mies ei onneksi sauno päivittäin, mutta kerralla pitkään ja hartaasti..ja juuri siellä löylyssä hautoo ittiään ja munaskuitaan, helvata!!:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Teille muruille haleista ja osanotoista, pakko myöntää että itsellänikin oli odotukset korkealla mutta kuten joku täällä jossain vaiheessa sanoikin niin Terolutit saattavat aiheuttaa noita raskausoireita, niin ja oma mielikuvitus... Hieman ihmetyttää muuten mitä kaikkea netissä kirjoitellaankin, itse luin tuosta oviksen huipusta että sen testiplussan jälkeen n. 36 tunnin kuluttua ovis tapahtuisi? Joskus saa lukea että munasolu on hedelmöittymiskykyinen 12 - 24 tunnin sisällä ja että siittiöt voivat elää jopa 5 vrk... Ota nyt sitten selvää mikä pitää paikkaansa, eiköhän nämäkin jutut ole niin yksilöllisiä kun mikä tahansa asia...
Wiiwi67 Ihana kuulla että vauvvelilla on asiat hyvin, toivon sinulle onnellista odotusta :heart:
Minulla on konstit vähissä kun minulle ei tehdä minkäänlaisia hedelmöityshoitoja enää ikäni perusteella, on siis tyydyttävä ravitsemaan itseään terveellisellä ruoalla ja vitamiineilla. Kaikki tipsit otan ilomielin vastaan, täytynee taistella tuulimyllyjä vastaan :)
En sitten osaa sanoa mikä minulla on tuon oviksen uudelleen käynnistänyt sillä en ole sitä kyllä bongannut mielestäni vuosiin, olisiko luomurakastelu, foolihappokapselit tms. mutta keho voi aivan eri tavalla kuin ennen... Saa nähdä innostuuko täti huomisesta paremmin kun tänään on niin kovin niukka vuoto vai alkaako tädin tuleminen olemaan harvempaa ja niukempaa...
 
Mafinka naisen kehohan ei suoraa hyppää siihen postmenopaussiin - ensin tulee se premenopaussi, mikä meillähin mitä ilmeisemin vielä on.(siulla, miulla)

Eli, kierto alkaa heittelehtimään: ovista ei tule joka kuukausi ja vuodot niukkenee tai vastaavasti runsastuu ja pitenee, on tiputteluja kesken kierron ja kaikein maailman kuumotuksia - joskus kierto jää välistä välillä poijjeskin
Kierto saattaa toisilla taasen pitkäänkin olla iän siltikin karttuessa säännöllinen, mutta munasolut alkavat vääjäämättömästi vähetä..niin suruinen tosiasia:ashamed:..missä vaiheessa elokiertoa se "mummotauti" iskee lopullisesti, on vähän geeneistähin kiinni.

Mie esim. kyselin miun Äidilta tätä asiaa ja olin luullut, että hälle se tuli myöhään - ei tullutkaan, jo heti melkein 40v jälkeen(hormoonikokein vahvistettu)
..mie en aivan siis seuraa Äitini jalanjälkiä tässä.

Oviksesta, munasolusta, siittiöiden eliniästä..

Ovulaatio tapahtuu sen ovisplussan jälkeen välillä 12-48h vaihteluväli tunneista, pariin vuorokauteen.
Munasolusta melkein voisi sanoa - aika tarkalleen sen 12h harvemmin edes 24h - vaikka monesti joka paikassa netistä näin saa lukeakkin ..se 24h on muniksen max. elinikä!

Simot taasen elelevät sen 1-3vrk mutta hyvissä olosuhteissa JOPA 7vrk - harvemmin kuitenkaan näin pitkään!

"Monen palasen" siis täytyy loksahtaa kohdilleen tässä pienen alkuun saattamisessa.:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti omanapaisesti..aamulla testasin sofi one stepilla..ja viivanpaikka tuli, mutta eiks niissä oo ihan vakiona ne aina :O Mutta nyt lämmöt jo 36,3 ja pitäis olla siis 37 joten terot teki tehtävänsä...no enpä niitä nyt vähään aikaan popsi, 3 clomia kp 3-7 kehiin sit kun terot vuodon tuo, tänään viimeisen napin otan joten toivon et tätsy viim. vkonloppuna tulis :whistle:

Nyt ei enempää, tulin hetki sitten himaan, luen rauhassa päivän tapahtumanne ja palaan myöh. asiaan :wave:

Justis
 
mur-mur Niin se taitaa olla kuten kirjoitit! Sitä vain olen harmitellut että "menin mukaan" tuohon hormooneilla pelleilyyn, itse kun en ole ehkäisypillereitä tms. muutenkaan harrastanut ja siksikös minulla alkoi välivuodot ja loppuviimein kierto heittelemään, ainakin siltä tuntuu kun muuten on ollut niin pirun säännöllistä että ... tosin aina on ollut todella runsaat kuukautiset ja vuoto kestänyt max 3 - 4 päivää eikä ole aina tamppooni ja side riittänyt joten eihän tuokaan ihan normaalilta kuulosta. Lueskelin tuolta englanninkielisiltä sivuilta että noihin hormoonipitoisuuksiin, esim. minun tapauksessani LSH:ta alentavasti, voidaan vaikuttaa esim. joogalla, akupunktiolla, lämpöhoidoilla, eli pyritään saamaan munasarjojen ja kohdun alueella yleensäkin verenkierto vilkastumaan. Samaten "raakaruokavaliolla" kyettäisiin vaikuttamaan verenkiertoon, täytynee, kun ehtii, perehtyä enemmän asiaan. Hain taas greippimehua, juon sitä n. desin - kaksi päivässä ja käytän lisäksi foolihappo + B:tä, C:tä, merilevää jne muuten mites Teillä ne D-vitamiinilisät, käytättekö?
 
Mafinka Pahoittelut tädin tulosta:hug:

Ja muille kiitokset vitamiinitietoudesta:flower: Eli apteekista itselle foolihappoa ja miehelle sinkkiä:whistle:

Nyt oon entistä varmempi että jotain yritystä tuolla oli koska mulla on aina ollut runsaat kuukautiset mutta nämä on kyllä niagaran putoukseen verrattavissa,side ja tamponi yhdessä eivät riitä mihinkään:kieh:
Tämä päivä meni vielä pienen kanssa tk:ssa,jouduttiin vielä kiireellä lähtemään sinne aikaisemmin kun toisen hengitys meni niin vaikeaksi!Spiirassa käynnin jälkeen saatiin lupa lähteä kotiin ja neuvo soittaa ambulanssi jos yöllä sama toistuu:( Eipä taida äiti paljoa uskaltaa omia silmiä tänä yönä ummistaa kun valvoo pienen unta:| Tämä vuodatus ei nyt tietysti tänne kuulu,mutta pakko saada johonkin purkaa tätä huolta,sanokaa jos teitä tämä asian vierestä vaahtoaminen häiritsee:ashamed:
 

Yhteistyössä