40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Morticia - mitä tarkoitat "haalealla" plussalla?
..oliko se siusta siis plussa?

Testissähän pitäisi sen testiviivasen olla vä-hin-tään yhtä vahva, kuin kontrolviiva - ollakseen plussa.

Siullahan tänään Kp12/kierolla 28..joten Oili kerkeää vielä hyin tulla, jatka vain ahkeraan tikuttamista(2x/vrk):wave:

Se O-plussahan voi tulla, mutta ovis ei välttämäti.
..itsellänikin tuli ensin melkein:
Tasavahvat viivaset, pikkasen tuntemuksi= ei ovista..myöhemmin..
Tasavahvat viivaset, kovasti kipuisia= ovis(ko)
..tosin tuota ovista kyllä taas kovastin epäilen, lämmöt kumminhin vain sahailee, ei pysy tuolla yli 37C..:|(nytkin 36.8)

Milloinhan miulle se täti suvaihtee sit saapuu jos ei ollukkaan nyt ovista lauantaina?:confused:
..raskaana en 100% varmasti ole - dippasin tänään blancon.

On tämä naisen kroppa semmoinen kapistus, että:headwall:..;)

Lämpoisiä+++++++++tuulia joka mökkeröiseen täältä *mur-mur* laitteleepi!
 
Viimeksi muokattu:



Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Tintti-Tiivari (42)......kp?..................yk?......?
Fiialiia (40+)............kp7/27-30.........yk3............1.
sarialeksandra(41)...kp8/32-35.........yk yli 1v....2.
lippis (43)................kp8/25-28.........yk3(4/2012)......1
Euphonia (40)..........kp10/25-26........yk24......................1.
Kastehelmi (44).......kp10/?..............yk1(5/2012)....5./1.yht.
Morticia (43)............kp12/28............yk2........3.
Crissy-72 (40)..........kp12/?..............yk2.....4.
anjamarita (43)........kp15/28-35.......yk8...................2./1.yht.
annekristiina (47).....kp15/26............yk7....(2007) 5./2.yht.
Iida-Karoliina (48)....kp15/26-31.......yk5.......5/1.yht.
ulpunen (42)............kp15/31-34.......yk3..............2.
Onni-71(41).............kp17/?.............yk1...........?
bugsy (42)...............kp20/?.............yk?..........9.
tattinen (42)............kp20/22-28.......yk21(2km.)5/1.yht.
pikkutirri (42)...........kp22/28-30.......yk19(6&8/2011)4/2yht.
Hanhimamma (42)...kp30/27............yk4...........3/1.yht.
OOAK (49)...............kp?/26-28.........yk4..(Km1992)4/1yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, Morticia, WhiskyPeat, Sussu-72





anjamarita (43).....dpo0
pikkutirri (41)........dpo9
Ottis (44)..............dpo9




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Tyylipuhdas nega apteekin testillä.... Eihän meidän kylän apteekissa mitään digitestejä edes ollu. Mutta tätiä ei vieläkään näy. Mihin seki mokoma on eksyny.... Sanoisinko, että nyt vituttaa ku pientä oravaa jonka käpy on jäässä!! :mad:

Hanhimamma
 
Morticia Ovistesteistä sitä että testasin joskus kp 9 ja kp10 haalean viivan sitten oli kp 11 se viiva hävis sit kp 12 tuli hailakka (ja alkoi myös alapää limoittelemaan) kunnes eilen kp 14 tasavahvat viivat niin aamupäivällä kuin iltapäivällä myöhään, tänään kp 15 tuli kipuilut mutta viiva oli jo hieman haalistunut.

Ollaan kyllä ahkerasti talleteltu kp 12, 14 ja 15 :D, katsotaan miten käy..... Ollakko tänään dpo 0 vai dpo -1 ???? Mitäpä ootte mieltä ? Ajattelin aloittaa luget pe aamuna kun niitä jäi IVF hoidosta. Googletin ja löysin jostain että luget aloitetaan oviksen jälkeen kolmantena päivänä. Onko näin kysyn teiltä viisammilta ja kokeemmilta??

anjamarita
 
Mur-mur hieman väärin kirjoitin, ei siis ovisplussaa vaan haalea viivanen oli siinä testissä ja sitten se katosi. Ff:n mukaan ovis olis torstaina jos kierto on 28 päivää kuten ennen synnytystä, mutta edellinen kierto oli kyllä jotain 34 tai 35 päivää. Ja nyt kyllä alkoi juilia alamahalla oikealla että josko se ois sitä paljon nyt.
 
Hanhimamamma - tuota samaa miekin mietin: missä täti luuraa?

Tänään olen opiskellut kovasti ja aiheena vaihdevuodet.
Vaihdevuosien oireet

Kyllä se vaan miunhin kohdalla on jo kierron viivästyttäjänä nuo premenopaussin oirehet - voipi toki olla ovuloimaton kiertokin..t o s i n, ei aiemmin ole ovuloimattomat kierrot, miun kiertoa pidentäneet.

Miullahan kierrot lyhentyneet siitä 28-->tuonne 25-26..eli normaalia iän tuomaa oireilua tämä on.
..jääpähän ihan luonnollisesti nämä haaveilut poijes kun ovuloimattomia kiertoja alkaa tulemaan vaan enämpi ja enämpi.
..onhan siitä miun viimoisesta(varmasta)tärpistähin kohta 1v..

Tämä ei kuitenkaan tee mieltäni(kumma kyllä?)enää niin ahdistuneeksi&suruiseksi, kuin aiemmin..lunnollista elon kulkuahan tämä vain on.:)

Hyvää illanjatkoa ihunat:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Alkuyötä ihanaiset!!! :heart:
Vielä tällä mamilla olisi viikko työtä ja sitten se alkaa. Maratooni loma sekä lemmenloma. :)
Minua otti lämpöön kovasti tuo Hanhimamman teksti. Minua loukkasi kovasti tuo sinun
Huomasin tossa pari pvää sitten taas sen vanhan totuuden, että lapsettomat on tosiaan omasta mielestään niitä parhaita lasten kasvattajia. Ja auta armias jos niillä on vielä "ammattitaitoa Olet myös väärässä usea ammattitaitoinen kasvattaja on hyvä ellei jopa parempi kasvattaja kuin me oikeat vanhemmat.
Se että on lapseton ei tee kenestäkään huonoa kasvattajaa. Olkoonkin tässä nyt kyse omasta miehestäsi. Mutta voin omasta kokemuksesta ja varmaan moni muukin on samaa mieltä että ei se lapsen biologinen vanhemmuus tee sinusta hyvää kasvattajaa automaattisesti. Hyvä ja läheinen rakas ystäväni synnytti juuri 3pvää sitten kaksoset jotka huostaanotettiin häneltä heti synnytyssalista. Hänellä on kyllä muitakin lapsia ja on hyvin todennäköistä ettei hän tule saamaan näitä vastasyntyneitä pienokaisia koskaan hoiviinsa. Tämä on mielestäni oikein hänen kohdalla. Omien lapsieni parhaimpia hoitajia ja kasvatuskumppaneita ovat olleet nimenomaan lapsettomia naisia. Otithan huomioon että tekstisi varmaan myös satutti monta muuta palstalaista, jotka vielä ei ole äitiyttä saanut kokea. Vaikka kuinka valitettavaa se olisikin kaikki naiset tässä maassa/maailmalla eivät sitä iloa koskaan tule biologisesti kokeamaan. Ovatko he silloin mielestään huonoja ihmisiä kasvattamaan esimerkiksi adoptiolasta? Koska ovathan he yhä silti lapsettomia. Eikä tietenkään kaikki lapsettomatkaan ole automaattisesti ammatistaan huolimatta hyviä kasvattajia. Mutta halusin vaan ilmaista mielipiteeni että kannattaa ainakin miettiä kaksi kertaa miten asian ilmaisee. Enkä halua mitään riitaa haastaa vaan ilmaista mielipiteeni.
 
  • Tykkää
Reactions: Aikku68
Voi Mrs.Bree, ei ollut mitenkään tarkoitus loukata ketään. Nöyrimmät anteeksipyyntöni! :ashamed:
Tarkoitin lähinnä niitä "hauskoja" kommentteja mitä lasta suunnittelevat/odottavat usein latelevat, "meillä ei lapsi sitten saa nukkua meidän sängyssä" jne, ja sitkun lapsi tulee, niin huomataan että siellähän se lapsi nukkuu vanhemien välissä seuraavat 10 vuotta ;) Koska se usein on vanhemmlle helpointa ottaa pikkuinen siihen viereen. Se on helppo arvostella toisten kasvatustapaa ja lastenhoitoa jne, kun ei itse ole siinä tilanteessa. Usein noilta lapsettomilta henkilöiltä vaan tuntuu saavan vähän liiankin helposti lapsenkasvatusneuvoja, joilla ei kyllä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Ja kyllä siihen lasten kasvatukseen mielestäni tarvitaan vähän muutakin kuin sitä pelkkää kirjaviisautta, ei ne kirjojen viisaudet ihan suoraan useimmiten ole siirrettävissä tosielämään, tarvitaan myös sitä elämänkokemusta ja maalaisjärkeä jne...
Ja juu, tiedän ettei vanhemmuus tee kenestäkään hyvää vanhempaa automaattisesti, enkä ole ikinä väittänyt olevani mikään huippuhyvä äiti. Mutta eiköhän suurin osa vanhemmista kasva siihen vanhemmuuteen lasten mukana, ja samoin ammatti-ihmiset (ne lapsettomatkin) pitkän kokemuksen kautta.
Minun mielestäni adoptiovanhemmat kyllä ovat vanhempia siinä missä "itse lapsensa tehneetkin", ja varmasti kasvavat rooliinsa ihan siinä missä biologiset vanhemmatkin.
Lähinnä tässä tuo kiukkuni kohdistui kyllä miesystävääni, ja samalla tuli mieleen edellinen miesystäväni, joka samalla (työ)kokemuksella myöskin jakeli auliisti "hyviä" neuvojaan ja yritti jotain tiukkapiposysteemiä lasteni kanssa. Exmieheni kanssa ei ole ikinä ollut mitään erimielisyyttä lasten kasvatusasioiden kanssa.

Enempää en jaksa alkaa selittelemään. Ei todellakaan ollut tarkoitus ketään satuttaa ja loukata. Poistun takavasemmalle odottelemaan tätiä. Ja mietin seuraavan kerran 100 kertaa ennenkuin kirjoitan lausettakaan (jos kirjoitan).

Hyvää kesää kaikille!!

Hanhimamma
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Ottis
anjamarita Kyllä se on sulla eilen dpo0 ollut kertomasi perusteella eli komppaan mur-muria :). Kivasti olette onnistuneet tallettelemaan. Onnea matkaan :heart:!

Morticia Kyllä se ovis sieltä on tuloillaan, uskon niin :kiss:.

Hanhimamma Pahoittelut negasta :hug:. Tulis nyt sitten se täti tosiaankin eikä kuhnais missään :stick:. Pupustelu voi hätyyttää tädin paikalla =).

mur-mur Sunkin täti hukassa :'(? Voi pihkura, ett pitkuttaa, mutt positiivistahan tuossa on, ett jos se nyt vitkuttelee, ei sulla sitten mökkilomalla olekaan tätiä mukana, siis jos ei ihan sinne asti vitkuta ;).

Hanhimamma ja mrsBree Keskusteluunne tökkään sormeani sen verran, ett ymmärrän molempien näkökannan.

Itse olen sekä lapseton että ns. ammattikasvattaja ja kieltämättä on vastaan tullut usein tilanteita, jolloin ihmettelee, ett "miten tuollaisille ihmisille annetaankaan lapsia?". Siis silloin, kun vanhemmat ovat selvästi vastuuttumia ja lapselle olisi ilmeisesti parempi, että hänet joko sijoitettaisiin tai huostaanotettaisiin. Nuo tapaukset kirpaisee omaa mieltä nimenomaan lapsettoman näkökulmasta. Silti ammattilaisina meidän tulee tukea vanhempia kasvatustehtävässään niin, että lapsi saisi elää biologisten vanhempiensa luona. Aina se ei ole mahdollista.

Kaikista ristiriitaisinta on silloin, kun vanhempi/ vanhemmat tulevat kysymään minulta, mitä heidän pitäisi tehdä. Silloin tekisi mieli sanoa, että "Eikö sinun pitäisi olla oman lapsesi asiantuntija?". Vanhemmuus on muuttanut muotoaan ja muille eli oheiskasvattajille pyritään sysäämään liikaakin vastuuta. Niin meitä/ heitä on ainakin helpompi syyllistää :)). Meillä on moniakin hyviä vinkkejä ongelmatilanteiden ratkaisuun ja tunnustan, usein suoraan oppikirjasta ;). Ammattitaitoa on noiden tiedonmurusten soveltaminen käytäntöön ja tieto milloin ne ovat tarpeen.

Ja vielä: se kaikki ammattitaito ei tule suoraan kirjoista, vaan ns. viisaampien, vanhempien ja kokeneempien suusta. Olen ollut monella maanmainiolla kurssilla, josta on todella voinut ammentaa apuja käytäntöön. Useimmiten nuo ammattilaiset ovat kuitenkin olleet myös itse vanhempia :).

Ja vielä henkilökohtaisemmin. Vaikka olisin ns. ammattikasvattaja, en kuvittelekaan, ett oman lapseni kohdalla olisin ammattilainen. Takuulla joutuisin turvautumaan jo vanhemmuuden kokeneiden tietotaitoon, jos oman lapsen saisin.. Auts, mähän olisin ihan hukassa pienen vauvan kanssa :ashamed: :).
 
Auts, mähän olisin ihan hukassa pienen vauvan kanssa..

Kantapään kauttahan sitä itte kukin on oppinut - siis erehdysten.
..aika pian sitä oppii esim. oman vaavin rytmin tuntemaan ja Ottis olisit hyväinen Äiti varmasti:kiss:

Tuosta keskustelusta - Hanhimamma/MrsBree..
..voi ihunat..ehkä kuitenhin oli pientä väärin ymmärrystä lukemassa..olikohan?:)

Eihän täällä tahallaan kukaan vakkareista halua toista tieten loukata:heart:

Kyllä miekin olen joskus saanut "hyviä" neuvoja lapsettomilta naisilta:vampire:
..siis oikiasti heillä ei ole ollut m i t ä ä n kokemusta lapsista..eri asia jos ON - olipa sitten elämänkokemusta(omista/toisten lapsista)tai kirjaoppineisuutta.

Mie olen kylä sellaisten neuvojen antanut mennä - toisesta korvasta siään ja toisesta uos..;)

Kaikille hywäistä mieltä - olette:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Hanhimamamma - älä sie poistu kovin kauaksi tai pitkäksi aikaa..jookos?:kiss:

Aina voi tahtomattaan epähuomiossa toista loukata: /..miusta anteeksipyyntö on Ok..
..me ollaan aikuisia ihunaisia, joilla on varmasti elämän tuomaa kokemusta - olipa lapsia tai ei.:)
 
Viimeksi muokattu:
MrsBree - oikein rentoista lomaa siulle:heart:

Tuolla Hanhimamma jo kirjoittelihin..
Lähinnä tässä tuo kiukkuni kohdistui kyllä miesystävääni, ja samalla tuli mieleen edellinen miesystäväni, joka samalla (työ)kokemuksella myöskin jakeli auliisti "hyviä" neuvojaan ja yritti jotain tiukkapiposysteemiä lasteni kanssa.

Eli - ei millään tavoin kuitenkaan kohdistunut lapsettomiin yleensä.

..ja vaikka ammatihin puolesta olisi lapsista kokemusta, saattaa sormi mennä oman kanssa suuhun.."että mitenkäs nyt"?:O
 
Ottis
Ottis - juu, en mie sitä tätsyä mökille haluis mukaan.
..mutta äkkiä laskien..sinnehän se pakkais mukaan..ärrinmurrin..:kieh:
Voi ei :mad:. Toivottavasti ei kuitenkaan :saint:.

Hanhimamma Äläs nyt tosiaankaan ala vetäytyä minnekään. Täällä on lupa jokaisella kertoa mielipiteensä oli ne mitä oli ja aikuisia naisiahan täällä ollaan eli ymmärretään, ett mieliä voi olla yhtä monta kuin miestäkin (naista tässä tapauksessa :). Muhun vähän kolahti se kommentti lapsettomista parhaina kasvattajina, mutt niin osasin kuitenkin antaa sen mennä 'ohi korvien', sillä ymmärsin, etten takuulla tahtonut kohdistaa sanoja keneenkään meistä henkilökohtaisesti :hug:. Ja uskon, ett muutkin osaavat ajatella ihan samoin.

mur-mur Kiitos kauniista sanoistasi :kiss::hug:. Olen aina sanonut, ett minusta ei olisi kasvattamaan edes koiraa, sillä ensimmäiseni ja ainoani lellin niin pilalle, ett siitä tuli koko kylän yhteinen hunsvotti :LOL:. Jos mulla olisi lapsi, tietty toivoisin, ettei sen kasvattamisen kanssa kävisi samoin =). Töissä osaan olla tiukka ja jämpti, mutt uskon, ettei se oman lapsen kanssa niin vain onnistuisi.

ON Unohdin ihan kertoa, ett mä aamusella rapistelin taas ku niitä liuskoja on, ja negahan se oli. Ei niitä viiti enää silleen edes tuijotella kuin ennenvanhaan. Kyllä se viiva sit näkyy jos on näkyäkseen.

Mä olen taas aikani kuluksi vähän puunaillut. Olen jo pidemmän aikaa kattonut, ett liesituulettimen suodatin pitäis vaihtaa ja sen nyt tein. Ja kun miesten hommiin aloin, putsasin samalla veskin lavuaarin ne putket. Yäk! Ei kivaa hommaa ollenkaan, mutt nyt on hyvä mieli, kun vesi juoksee taas iloisesti ulos, oikein loristen. Mies siitä sanoi, kun taannoin kerroin putken tukkoisuudesta, että "Osta putkimiestä!". Säästin pari kymppiä =).
 
Viimeksi muokattu:
Mie täällä lettusia aloin paistelemaan, alkoi niiiiin tehdä miel.:p

Masua niin kummasti alhaalta jomotteleepi:$lämmöt mittasin - oli 37.2(saas nähdä, pysyvätkö ylhäällä)..kahellaa..kahellaan..mitä se taassiissa merkkaa?(no, tätiä tietenhin)

Ottis - siultahan sujuvat nuo työt, kuin danssi vain!:D
..et ainakaan miestä noihin hommiin tartteis..
 
Viimeksi muokattu:
Hanhimammalla ja muilla tuntui menevän lauseeni Olkoonkin tässä nyt kyse omasta miehestäsi.
ohi. Ja en todellakaan ketään halunut loukana.
Itsekin lapsettomuuden olen kokenut, esikkoni jälkeen joka syntyi vuonna 1989. Seuraavan lapseni laskettuaika oli tammikuussa 2002, tytöt syntyivät joulukuussa 2001.
Sen olen kantapään kautta oppinut että lapsia ei todellakaan tehdä vaan niitä saadaan.
Meidän sisarusten aina ollaan sanottu olevan hirveän hedelmällisiä sekin loukkaa. Ehkä niitä lapsia nyt on monta mutta aina asia ei ole näin ollut. Lapsettomuus on koskettanut meitä kaikkia. Sekä me siskot olemme menettäneet lapsemme ensin sisareni Anna, muutaman päivän ikäisen tyttärensä 10v sitten, sitten sisareni Suse menetti liian aikaisin syntyneen tyttärensä viime toukokuussa 4pvän ikäisenä ja nyt Suse odottaakin uutta vauvaa jolla on pelottavaa kyllä sama laskettuaika kuin pikku Faithillä. Ja sitten minä ja minun ei enää niin pieni tyttäreni.
Kaikki naiset tällä palstalla ovat yhtä ihania ja arvokkaita ja en tietenkään Hanhimamma toivo sinun täältä poistuvan. Kirjoita vaan edelleen Halitus
 
MrsBree:kiss:

Jokaisellahan meillä ihunalla on surumme..monta on esikoista haaveilevaa täällähin pinossa ollut..ja haaveeksi on osalla vain se pien jäänyt.:ashamed:

Monella mennyt jo heti alkuvaiheessa raskaus kesken(montakin kertaa)ja osalla raskaus edennyt pidemmälle, kunnes sitten keskeytynyt..on niitähin, joilla lapsonen kuollut yllättäin(siullahin ihuna MrsBree:hug:)

Tuo lapsettomuus on monelle kovin arka asia..ja kyllä t ä ä l l ä jos missä, sitä tukea mielestäni on aina saanut.:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moikkis:wave:!

Mulla taitaa olla hormoonit jotenkin sekasin, sillä mua alko oikeesti itkettää loppupeleissä tuo Hanhimamman ja MrsBreen;n sananvaihto:ashamed:! Ei ihan varppina kukaan ole halunnut toista loukata, eikä arvostella, vaan itse ainakin olen niin vikkeläsorminen näillä näppäimillä(kuten myös hermostuessani saattaapi sammakot loikkia ulos, ihan miettimättä ja pyytämättä), että kun joku asia ottaa pattiin, niin sen vaan latelee tulemaan ulos ja johan helpottaa.. Joskus muinoihan joku olkkarin ihanaisista ehdotti, että tää palsta muutetaan miestemme haukkumis-palstaksi, kun muutamalla meistä(minä muun muassa) oli jonkinsortin sanomista omasta mörököllistään, siitä juurikin kaikkein rakkaimmasta! Mutta itse ainakin koen, että tässä kirjottelussa on justiin se idea, että saapi tuuletella tunteitaan, ja kivempihan se on, että näin "kirjaamellisesti", ku että heittää kukkaruukulla ukkoa nokkaan tmv. PEACE ja LOVE:heart:, kaikille!!

Mulla oli tänään eka työpäivä, ja oli kyllä mukavaa nähdä ihkut työkamut=)! Aamulla kun nousin petistä ja lähdin veskiin, niin holahdus vain, ja valuksi verinorot pitkin reisiä:mad:! Sillä sekunilla sitten lakkas side pelittämästä.. Huomaan tuonkin homman muuttuneen nuoruudesta, sillä nykyään aina jokin vuotokerta on tooooooossssssi runsas, ja sidettä ja tamponiakin vaikka yhessä käyttäs, niin saa olla varpaillaan, koska tulee läpi:O!

Huhhuijaa, kaikenlaisia hommia Ottis kyllä viitsiikin tehdä!! Mä kyllä meillä peseksin rasvat pois siitä liesituulettimen "verkosta", mutta tommoset vaihdot ei kyllä menis ihan mun käsityötaidoilla:xmas:! Ja joskus harvoin olen sen hajulukon tai mikä lie onkaan, se mutka lavuaarin putkessa??, niin avannut ja putsannut, ja täytyy sanoa, että aikas herkässä on Yrjö ollut kylään tulossa niinä kertoina..

AnjaMaritalla ainakin tallettelut osuneet kohilleen, jatkakaa vain harjoittelua, ei siitä mitään haittaakaan liene, jos mukavalta muutoin tuntuu:D!

Et kyllä *murmur* sitä tätiä ota mukaan sinne mökille!! Mä pidän sen vaikka täällä teidän loman ajan..(saattaa kyllä iskeä anemia näillä vuodoilla, mut kyl mää kestän, jotta teidän loma ois rauhotettu;) ).

Mulla taas pikkusen tyhjä pää, joka ei totisesti liene kellekään yllätys, mutta häippäsen hetkeksi ja palajan kohta taas lukemaan, mitä kaikkea muut olettekaan puuhastelleet=)!

Lempeä ja lämpöä, suven suloisuutta ja ihanaisia hetkiä, näin arkenakin jo, saatipa sitten lomalla!!

Lillis

PS. MrsBree; lemmekästä lomailua, ja se pikkuriikkinen sinne sydämesi alle kasvamaan:heart:

Hanhimamma; niin kauan ku se tätin kutale ei pöksyihin tuu, niin kauan on toivoa!! Ja sitähän nyt peukutellaan, jotta vielä + testitikkuun tulisi..Ja jos ei just nyt, niin ens kierrossa sitten:kiss:
 
Kiitti vinkistä, mur-mur, paistelinpa minäkin lettusia. :) Alkoi tehdä mieli, kun lueskelin, että paistelit, kun sinua alkoi tehdä mieli... :D Hyviä olivat, pitkästä aikaa.

Olen ollut alkuviikon saikulla, flunssa, tai tarkemmin keuhkoputkentulehdus, vaivaa edelleen. Kuuri päällä ja huomenna olis sitten tarkoitus mennä töihin.

Viikonlopun aikana pitäisi olla oviksen aika, ja niin toivon, että miekkonen on silloin maisemissa, eikä talkoissa parin sadan kilsan päässä... Siinä tapauksessa pitää vaan tykästellä etukäteen...:heart: Tänään (kp9) aloin jo tikutella, viime kuussa kun se tuli jo kp11, vaikka normaalisti vasta kp13. Kovin oli hailakka viiva vielä tänään.
 
Ottis
Lilleriina :hug: Olen pahoillani, että täti pääsi yllättämään :(. Parempaa onnea tähän kiertoon!!

Viisaita sanoja kirjoittelit Ugh!

Ps. Mies pyysi mua tänään mukaansa kotipaikalleen tekemään yhtä juttua ja mä sanoin, että: "Joo, lähen jos saan huomenna varata matkan Santorinille.". Ukko lupasi ja nyt oon sit plarannu sivuja niin, ett meinaa jo päätä särkeä. Tai sit tää särky enteilee tädin tuloa. Ihan kiva oliski jos tulisi aiemmin, ett osaisin päättää päivän milloin lähdetään. En nimittäin halua, ett mulla on reissussa täti mukana :(. Kammottavaa jo täällä pelata siteitten kanssa saati sitten 30 asteen lämmössä. Heinäkuun viimeiselle viikolle reissua kuitenkin suunnitellaan noin about..
 

Yhteistyössä