40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
mur-mur Just toi vihanhallinta on oikea sana, mitä olen ajatellut. Siinä miehellä todellakin on ongelmia jos hänellä itsellään on paha olla. Velipoikia tosiaankin olin kerran hätyyttää apuun, kun mies toista päivää juotuaan (kesälomalla) meinasi alkaa purkaa mm. portaita, jotka oli maksanut, kun uhkasin heittää hänet pellolle, jos ei juominen lopu. No, sillä kertaa juominen lopulta loppui ja taisipa tulla seuraavalla viikolla se ainoa oikea plussa r-testiin.

Nöpsö Suurentamattakin näkee, että viivanen on vahvistunut =). Ihanaa :saint:! Kunpa se nyt aina vain vahvistuisi :heart:. Milloin sut saa yrjöklubiin lisätä?

tattinen Voi kurjuuksien kurjuus :'(. Todella surullista, että se täti tuli nyt sitten kuitenkin :(. Olen pahoillani :hug:.

Mafinka Kiitos lutviutumistoivotuksista :kiss:. Ihanaa viikonloppua sinulle kultasi kanssa :heart:. Mulla on huomenna työpäivä, joten sen puoleen tämä viikonloppu lutviutuu oikein hyvin. Meillä loppui eilen kissoilta miehen toissaviikonloppuna saama hauki. Mies sitä pakasteli fileinä pikkupusseihin ja on melkein joka päivä antanut herkkupaloja pennuille. Varsinkin poika siitä kovasti tykkää ja mies eilen sitten puhelikin, että nyt täytyy päästä kalastelemaan uutta herkkua kissoille. Kun muisti, että mulla on työpäivä, harmitteli, että kun ei voidakaan lähteä mökille, johon minä sitten, että voihan hän mennä. Ja ukko inttämään, että "mutta ku sitten kissat ei pääse mukaan", johon minä taas, että voithan sinä ottaa ne mukaan ja mies edelleen, että hän ei osaa niiden kanssa siellä olla. Höh :confused:. Minä osaisin kyllä olla nokkineni kissojen kanssa mökillä, mutt taitaa toi hiekka-astian putsaus olla se juttu, joka arvelluttaa. Joka tapauksessa aion miehen passittaa tänään mökille ihan itsekseen, käyköön kalalla ja tehköön ihan mitä huvittaa. Eilen illalla jo ajattelin, ett voisinhan minä kissat tänään mökille roudata ja tulla sieltä sitten yöksi kotiin ku tästä on helpompi mennä aamulla töihin, mutta mutta.. en taida jaksaa.

Mulla lähti eilen takahampaasta pala ja onnekseni sain heti tänään ajan lääkäriin. Pääsin livahtamaan töistä hoitoon, mutt nyt on naama niin turvoksissa, etten just nyt ainakaan jaksa touhuilla mitään extraa. Tuli muuten huippunätti hammas mulle taakse =).

Putunen Kiitos :kiss:. Kyllä viikonloput ainakin nyt tuntuisivat olevan leppoisampia jos yksin asuisin. Sen listan, minkä tänne kirjoitin miehen käyttäytymisestä, kirjoitin alunperin miehelle ja hän on varmaankin sen eilen lukenut, koska eilen oli sitten taas ihan erilainen, mutt nyt en anna tän jutun mennä noin vain, vaan jos aion tähän suhteeseen jäädä, miehen on pakko suostua puhumaan siitä miten tästä edetään ja mitkä on jatkon edellytykset. Vaikka viikkoja kestävän kortisonikuuri (ei sovi herkkämielisille) onkin hyvä 'syy' käyttäytyä kakaramaisesti, ei tämmöinen voi toistua. Kuurin alkaessa osasin odottaa, ett äkäilyä olisi taas ilmassa, mutt en todellakan uskonut, että se jatkuisi niin pitkään :(.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nöpsö
ON..työt alkaisivat 3.10..IIIKKKS!(mukava iiiks kuiteshin:))
..siirrän luultavasti koirulin vuoksi yhdellä viikolla - kerkeää Sallukka opetella sitä yksin oloa..eka viikon teen 2vrk/vko ja 4h/vrk..sitten lisätään yhdellä päivällä= 3vrk/vko 4h/vrk

Mie kovasti tukea työn aloitukseen nyt tarvihin kun on ollut kaikenlaista surua ja murhetta(yli voimavarojeni) ja kotosalla kuiteshin ollut sen 8v..

Tämä vaikuttaisia hyvältä ratkaisulta ja näin ainahin mennään 3kk - saan itse valita päivät, milloin töissä olisin(ti ja to ainahin vapaat, poikasella kouluun silloin klo. 8 meno ja lyhyt päivä)

..ja p a l k k a a h a n tästä en saa..vain ns. "ylläpitokorvauksen"/9e - niiltä päiviltä kun töissä olen.
Matkakortin ja poikasen IP-kerhokulut kuiteshin vielä korvataan.

Kyllä tuo 108e/kk on ihan hyvä lisä kukkaroon ja niillä aionhin meidän pesuetta jollahin kivalla tapaa hemmotella:heart:..mitähän se kiva olis?..;)

Kovasti tarkoitus olisi sitten se palkkatyöhin ensivuoden puolella saada - onneksi siinä miulla apujoukkoja, uskon onnistuvani!

Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Tsemppiä työn aloitukseen :kiss:. Me ollaan täällä sun tukena. 8 kotona vietetyn vuoden jälkeen se on melkoinen muutos ja hyvä jos sen voi tolleen hissuksiin alotella, ett pääsee itekin rytmiin kiinni.

ON Mulla on kieli niiiiiiin kipeä :ashamed:, ettei uskois ollenkaan. Aamupäivän aikana hampaan reuna ehti sen jyystää ihan rakolle ja nyt sit huomasin, ett viereisen hampaan reuna jäi liian teräväksi ja hinkaa kieltä toisesta paikasta :'(. Poski on ihan ruhjeilla ja verinen sisäpinnasta niiden hamppilekurin systeemien jäljiltä ja puhe on yhtä puuroa. Töissä huomasin, ett mulle tuli lievä r-vika ja nyt mulla on s-vikakin eli olen sssuhtkohtnorrmaali :LOL:. Kun velipoika kävi torpassa, näytin hänelle suun sisäpintaa ja hän totes, ett "Ihan shelvä vishkinpuutosh" ja sai mut nauramaan pitkästä aikaa oikein kunnolla =).

Missähän svääreissä mä oon ollut listaa päivittäessäni ??=) Jospa nyt muutaman
päivän pitäisin taukoa ja olisin sotkematta...:LOL:Onneksi on viikonloppu ja mukava
sellainen tiedossa
mur-mur Nautihan nyt päivistä ennen töihin menoa Sallin kanssa...Onko toi vähän niinkuin työkokeilu nyt alkuun ?
Nöpsölleedelleen liimaa ja tarrasukkia pikkuisille matkaajille.
Ottis: Toipumisia hammaslääkärireissusta !!!
Ihanan rentoa viikonloppua kaikille palstailijoille

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Ottis:
..Kun velipoika kävi torpassa, näytin hänelle suun sisäpintaa ja hän totes, ett "Ihan shelvä vishkinpuutosh" ja sai mut nauramaan pitkästä aikaa oikein kunnolla=)..

..:LOL:

..mut oikiasti - kurja kun suu nyt noin kipeytyi:(..huomenna sit sillä Whiskyllä..eiköstä vaan!?:D
..tai sit hywällä viinillä/siidukalla..

Viimeksi muokattu:
Ninni - juuh, sinne päin..olen siirtymässä tuetusti takaisin työelämään, olen jonkin sortin työrajoitteinen..:D
..työkokeilussa varmaanhin se sama korvaus - ylläpitokorvaus(ja työmarkkinatuki)

Olisin päässyt ihan suoraan palkkatyöhönkin - n. 30-40h/vko..mie vaan tunnen, etten sitä jaksais heti..hissukseen hywäinen tulee:)
..ja en mie tuota palkatonta työtä pitkään halua tehdä..koska: kyllä miulla se taito/osaaminen on tallella, kunhan hetken sitä haen ja vauhtiin pääsen!;)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: anjamarita
Ottis
Otinpa sittenkin lasillisen mietoa (8.9%) valkoviiniä, sillä nyt on juhlan paikka, kun olen viimein yksin kotona ja sauna lämpenee. Vein kissat mökille ja mies on siellä nyt niiden kanssa. Käytiin viemässä verkot järveen ja sellanen metakka siitä syntyi, kun en onnistunut huopaamaan niinkuin piti ku vene on hirveä keikku ja aallokko oli aikamoinen. Oli miten oli, mutt mies sai hepulin ja huusi kuin jalopeura ja nappasipa minulta airotkin. Kun verkot oli laskettu, oikein näytti miten olisi pitänyt soutaa. Pidin 'haista v***ua' lukuunottamatta suuni järvellä kiinni, mutt mökkiin tultuamme kerroin miehelle ihan rauhassa, etten ole kolmeen viikkoon muuta tehnytkään kuin miettinyt eroamista ja just tuon raivoamisen vuoksi. Kerroin myös, kuinka mulla sillä hetkellä sydän löi varmasti satasta huutamisensa vuoksi. Peloksi en sitä sanoisi, mutt jotain hyvin läheistä sille se oli. Ts. kerroin, etten halua elää suhteessa, jossa joudun pelätä raivareitaan ja mitä silloin tapahtuu. Kerroin, ett joku päivä hän voi menettää malttinsa täysin, ellei opi hallitsemaan vihaansa (kiitos sanasta mur-mur :)). Sanoin pelkääväni, ett joku päivä hän tekee vihassaan jotain peruuttamatonta ja ett silloin en halua olla paikalla. Meinasin, etten ennen järvelle lähtöä tippumaan laittaamaani kahviakaan joisi, vaan lähtisin heti. Yhteiset kahvit kuitenkin kannatti, sillä mies näytti todella säikähtävän sanojani. Hän ei ole tajunnut, miten huutamisensa minuun vaikuttaa. Nyt mulla on jotenkin suruinen olo, vaikka sainkin sanottavani sanottuan. Tärkein sanomani miehelle oli se, ett hänen pitää joko hankkia jokin rauhoittava lääkitys tai muuten vain hankkia apua vihaansa. Surullista on, ett tuo viha ja raivonpuuskat kohdistuvat nimenomaan minuun (tai minun tyhmyyteeni, kun en osaa tehdä mitään oikein). Tässäpä tätä miettimistä nyt on, mutt en ole toivoton.

Kauniita unosia kaikille :kiss:!

Viimeksi muokattu:
Ottis
Sitä piti vielä kertomani, ett kyllä meillä on sit ihania kisuleita :saint:. Illalla ku olin pakannut kissojen kamat valmiiks ja nostin kuljetuskopan eteisen lattialle, meni Tytti sinne heti ja alkoi nukkumaan. Touho (Tuho sen pitäis olla :LOL:) touhus vielä vierellä, mutt meni nätisti koppaan ku pikkasen avustin. Tytti nukkui koko matkan, poju jutteli hetken puolessa välissä, mutt alkoi sit sekin nukkua. Siis uskomattoman ihanaa ku matkat menee noin helposti.

Ja ukko soitti just. Pennut kuulema nukkuu. Se oli jo toinen tilannekatsaus tunnin aikana =).

Nöpsöllä hyvää viivaa (tai siis kahta) näyttää.

Pakko tähän sanoa että aika aikaisin alatte täällä testailla, no saas nähdä pystynkö itse pinnisteleen...

Tattiselle pahoittelut negasta.

Onnea mur-murille tulevaan työhön.

Toivottavasti Mintun migreeni hellittää.

Ottis: velipojat on kivoja, varsinkin kaksossellaiset.
Älä ole pahoillaan sanoistasi, koska ne rauhallisesti ja asiallisesti puhuit miehellesi. Toi huutaminen on kauheata, ex-mies aina joka perjantai huusi mulle ja haukkui mut mitä viikon aikana tein tai olin tekemättä tai sanoin jne. ja niinhän siinä ajan mittaan kävi, että kun perjantai-iltapäivä (töissä) koitti niin mulla meni vatsa löysälle jo siitä pelosta jonka tiesin taas illalla tulevan kun huuto alkaa. Joskushan siis se tuli nyrkinkin kera.

• Tykkää
Ottis
Minni007 Voi ei, tuo just on ihan kamalaa ku sitä alkaa jo odottaa niitä haukkuja. Tosi kurja tapa aloittaa viikonloppu haukkumalla toinen pystyyn :'(.

ON Niin on työpäivä pulkassa ja sää mitä ihanin. Pitäis varmaan itekin lähteä tästä mökille. Mies kuuluu nauttineen täysin siemauksin touhuilusta pentujen kanssa. On kerrankin joutunut olla 'lapsenlikkana' ihan koko päivän.

Ihanaa viikonlopun loppua itsekullekin :heart:!

parasta vaan pyytää anteeksi, ettei minusta mitään kuulunnu viikkoihin :ashamed:
Viikko ja kaks päiväa kesti sitä edellisen kierron raskautta ja tais olla sillon elokuun perjantaina kun sitten ylty vuoto hurjaksi(yöllä sen tuhannen kivut ..). Sai vaihtaa sidettä muutaman tunnin välein. Klinkalle soittelin ja täti siellä sanoi, että Clomit olis voinu alottaa kyllä heti uudessa kierrossa mutta piti testata nega ensin. No kyllähän se nyt on selvä ettei sieltä mitään muuta olis voinu tulla kun sellasta vuotoa pitää mutta testasin kun käskettiin. Ainoa huono puoli oli se, että kun olin reissussa ja sinne lähtiessä ninkusta raskaana ni en sitte niitä pillereitä matkaan ollu ottan.

Eli nyt luomukierto melkein takana. Miehen kanssa päätettiin, ettei mitään turhia paineita oteta kun tuskin mitään voi tapahatua kuitenkaan.. no vähän ovista tikutin :LOL: kun oli 5 kpl kaapissa ja yhteen tulikin melkeesti tasavahva kp 12 mutta kp 13 ei oikeastaan jälkeäkään siihen tikkuun. Olin toki vähän pahalla päällä kun ei sitä ovishuippua näkyny mutta päivässä meni ohi :p sekin fiilis,

Tätiä odottelin viime torstaiksi kun olis pitänny olla kp1 (normaalisti vähän tiputtaa jo kp26-27) ja menin kuitennii apteekkiin Clomeja hakemaan että ovat sitten valmiina. Harmittelin samalla kun kierot tuntuu pitkittyvän .. menee kalenterimerkinnät uusiksi ja se on vähän hankalaa kun toi mies ei asu täällä Suomessa vaan joutuu ne reissut tänne suunnittelemaan mun kierron mukaan. Tai miun on mentävä sinne..

No eilen kuitenkin siellä apteekissa ollessani ajattelin että otetaas toi raskaustesti nyt tosta varoiksi mukaan ja kun alkosta vielä punkkupullo tarttui mukaan..Ennen sen avaamista sain ajatuksen. että kun kerta mennään kp29 ni mikä ettei, dipataan mokoma "apteekin oma" ihan varoiksi ennen pullon avaamista :whistle:

Olisitte mun ilmeen nähny: samalla kun kontrolliviiva alko ilmestyä alko tulla toinenkin viiva näkyviin!!!! Meinas ilma loppua kun istuin siellä veskin pöntönkannella ja tuijotin testiä. Siis plussa!! Ja ihan selkeä viiva eikä mikään haamu tai "ehkä värillinen"..mie olen vieläkin vähän shokissa kun en tosissaan sitä osannut odottaa..ei edes oikein ollu samoja oireita jotka mulla normaalisti on tärpistä ollu. Nää mun oirehet oli enemmän olemattomia (no nyt jälkeen päin tajusin olleen jotain pientä) mutta taas tuli todistetuksi se, että ei niissä oirehissa tosiaan loppupeleissä paljon eroa ole oli sitten raskaana tai ei . Ainoa mikä yhteistä kaikissa mun tärppioireissa on se, että rinnat tulee tuolta kainaloiden puolelta todella kipeiksi.

No nyt tietty mie vaan odotan että koska se vuoto taas alkaa (tää on 4 kerta kun oon raskaana 1.5 vuoden sisään) koska ainahan se on alkannu viimeistaan 1.5 viikkoa plussasta. En olis ikuna uskonnu, että plussaan heti seuraavasta kierrosta sen keskenmenon/kemiallisen jälkeen ja vielä ilman Clomeja mutta niin vaan kävi.

Suorastaan ihan sekasin olen vielä minä..mutta nöpsölle tarrasukkia laitan täältä ja Mur-Mur: onnea työn alotukseen :D, Ottis toivon, että asiat selkiytyy..tavalla tai toisella mutta sillai siun parhaakses !!

• Tykkää
tetu - HUIPUSTI ONNEA SIULLE MATKAAN, AIVAN IHUNA PYLLÄRI KYLLÄ ON!!!!

..jos sulla Lugeja, laittele niitä "alakertaan":)
Clomit vaikuttaa vielä 1-3 kiertoa siitä lopetuksesta:)

Onko tuote tämä:
NorKrill

Raskaana olevien tai imettävien on suositeltavaa keskustella asiasta lääkärin kanssa.

..kun taas "vapaa kierto" Omega-3:sta sanotaan:
Voinko ottaa Vapaa Kierto-kapseleita raskauden ja imetyksen aikana?
Sekä äiti että sikiö tarvitsevat hyvän terveyden ylläpitämiseksi Vapaa Kierto -kapselissa olevia pitkäketjuisia rasvahappoja. Ne ovat erityisen tärkeitä lapsen aivojen kehityksen kannalta. Äidinmaidossa on runsaasti näitä rasvahappoja. Naisilla, joiden ruokavaliossa ei ole näitä rasvahappoja, niitä tuotetaan elimistön omista varastoista ja siten äidinmaidossa on joka tapauksessa omega-3:a. Tämä merkitsee sitä, että luonto on tarkoittanut omega-3:n tärkeäksi kasvavalle lapselle.

Viimeksi muokattu:
niitä justiin..Norkrillejä..siks mie kyselin että onkohan joku "yleismaailmallinen" varotus niinku esim pähkinä pussin kyljessä lukee, että "saattaa sisältää pähkinää" vai ihan tosi juttu. Jos siis olis jollain kokemusta..

Siis - oliko siulla siinä edellisessä tärppikierrossa Clomit apuna?
..VAI, saitko Clomit nyt ekaa kertaa?

Uskosin, jotta Apteekissa farmaseutti osaisi noista Knorkrilleistä sanoa, voiko ottaa?
Otat vain tuoteselosteen mukaan!

..jotenhin luulen, että voisit noita ottaa raskaudenhin ajan..

Voi videli, mikä ylläri pylläri tosiaan sinua kohdannu!!!!!!!=)
..pikkiselle SATAMAÄÄRIN tarrasukkasia mukaan!:heart::kiss::heart:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä