Hih,
Whisky Peat: raskaus korvien välissä. Kyllä mäkin tossa jotain näin, mutt väristä en tiedä. Toivottavasti huomenna punertaa :heart:.
mur-mur Älä huoli, helteet pistää monen pään sekaisin, kaikin mahdollisin tavoin =). Harmi, että poikasella näkö heikentynyt, mutt se taitaa olla tuossa iässä aika tavallista ja korjaantuu kyllä.
ON Mulla on ollut vi*utusilta, vaikka auringosta täysillä nautinkin. Mutt aloitetaan ns. alusta. Mies tuli jo puol kahden aikaan (muistaakseni) kotiin ja sanoi ekana, että nyt olis varmaan hyvä viedä vene mökille. Minä paiskasin siinä vaiheessa lehden kädestäni pöydälle ja sanoin, että
:"Jo se on vittua, että sinä et voi sekuntiakaan olla kotona, etteikö tule jotain mitä pitäis tehdä mökillä tai kotipaikalla." Siihen ukko urisemaan, ett eihän minuakaan kiinnosta hänen hommansa, ett mua ei kiinnosta ku löhöäminen. Laukkasin tupaan kahvia keittämään ja samalla paasasin, ett justiin niin, ehdin ehkä viisi minuuttia istua ku mua tullaan jo haukkumaan laiskaksi. Niin juu ja mies mainitsi olleensa TÖISSÄ. Minä siihen, että mitä väliä sillä on, Mä oon lomalla ja ihan sama vaikka lahoaisin makaamiseen. Niin saa**nasti siis vi**uttaa ku pitää olla tollainen hötky tuon ukon. Mies lähti sitten joskus kolmen aikaan mökille, vaikka olin sanonut, ett voin hakea hänet mökiltä ja kuskata hakemaan satamasta autoa, jos veneen vie. Siihen sanoi, ett hän saa tehtyä sen jotenkin itsekin. No joo. Illemmalla sit just seitsemän aikaan, kun olin aikeissa
taas istahtaa alas lukemaan, soi puhelin ja herra ilmoittaa, ett autoa pitäis hakea satamasta, mutt ettei oo kiirettä ku hiekka-auto on tulossa mökille jne. Minä sanoin, että jos tulen, niin tuun nyt just. Ja vi**t, että mua vi*utti ku menin mökille ja näin siellä kuorma-auton pihassa ja toisenkin auton ja tämä mun ukkelini seisoskelee juotuamassa niinkuin ei olis maailmassa kiirettä nähnytkään. Eipä mitään, hain saunamökistä pyyhkeen ja kipasin uimaan. Sillä sain pahimman raivon laantumaan, mikä harmittaa nyt, sillä olin suunnitellut hänelle elämänsä saarnan ja se jäi antamatta. Mutt idea on siinä, että just kun kuvittelin, että saan olla hetken todella rauhassa, tämä paska soittaa mua kuskaamaan häntä, vaikka hän olis ihan hyvin voinut pyytää sitä henkilöautolla mökille turisemaan tullutta kuskaamaan hänet satamaan autoa hakemaan. Mutt mies on niin
iso sisältä, ett eihän se käy, ku akkaa pitää juoksuttaa kymmenien kilometrien päästä silloin kun häntä huvittaa. Mökiltä ku lähdettiin ja mies tarkisteli onko ovet lukossa, sanoin, ett
"Mitä väliä sillä on onko ovet lukossa ku et tule kotiin kuitenkaan". Mies kipusi kiltisti kyytiin ja oli suht inhimillinen, ei siis valittanut ajamisestani, paitsi mökkitiellä kysyi, että onko mulla vielä kakkonen päällä ku ajelin hiljaa, ettei pöly kovin nousis. Menomatkalla mies kuitenkin katteli likaisia housujaan ja totes itsekseen, ett
"kai näillä vielä huomisen menee". Oli siis ehkä sittenkin ajatellut tulla yöksi kotiin, mutt ei uskaltanut ku näki kuinka vihainen olen. Mutta, niin kauan kun mun käsissäni ja rintakehässä näkyy hänen aiheuttamansa mustelmat, kun yritin häntä pidätellä heittämässä mun tietsikkaa alas, muistan, ettei mun tarvis edes olla missään tekemisissä ton ukon kanssa
. Ja se mun piti tänä iltana sanoakin. Nyt illemmalla ku puunasin kalusteita pihalla ja poliisiauto meni ohi, käväs mielessä, ett pitäiskö mun pyytää niitä kattomaan mun mustelmia ja tietsikan raatoa :'(.
Oli miten oli, mutt koska tänään negankin dippasin, tein nyt itselleni saunajuomaksi elämäni drinkeron
. Olen varmasti kertonut, ett tykkään laimentaa mansikanmakuista Fun lightia Saskiaan (tai sama mikä kivennäisvesi). Nyt lorautin kannuun sekaan koskenkorvaa ja jäisiä mansikoita. Avot, että on hyvää
. Mutt nyt mä meen pesulle. Heipat naiset :wave:.
Ai juu, niin. Huomenna menen klo 12:30 kampaajalle ja sit illalla mun toisen työyksikön tyttöjen illanistujaisiin. Saunotaan, uidaan ja syödään kaikkea mahdollista hyvää ja juodaankin. Menkat alkaa tietty mun tuurilla just ennen saunomista, mutt minkäs teet
.