40+ "So what"!! (vol.9) =)

Mie nyt odotteleisin huomiselle sitä lämpöjen uudestaan nousua..viime tärpissä nousi myös n. dpo6 37.4C asti..olen ollu kuin persiille ammuttu karhu tänään..äyskinyt tyttärelle, miehelleni jne.. :ashamed: ..koko ajan menkkamaisia tuntemuksia ja ärtymystä.. huokaus
 
No, mä nyt oon eri mieltä tosta alkuraskauden ultraamisesta ku oon tosiaan gynellä seurannassa ollu joka viikko ultrassa..mulla ollu kaikki aina hyvin ja kuitenkin keskeytyneet joten mä nyt en voi iloita ennen ku pahin aika on ohi...mutta musta on tullut niin realistinen että sitte ku vauva on hengissä mun sylissä niin uskon että se on totta. Anteeksi mun mielepide mutta elämä on niin pienestä kii...
Nytkin mua pelottaa että jos olisin raskaana niin miten käy..saati sitte ku oon raskaana.
Ymmärrän Jääriksen pelkoa ku luin juttuja silloin samassa pinossa ku oltiin viimeksi raskaana samaan aikaan.



 
Tuollapa karkea suomennos tuosta kiinnittymis dipistä..se sitten siitähin, ei yleensä merkkaa raskautta.. :/

http://infertility.about.com/gi/o.htm?zi=1/XJ&zTi=1&sdn=infertility&cdn=health&tm=162&gps=386_401_1020_545&f=00&tt=13&bt=1&bts=1&st=24&zu=http%3A//translate.googleusercontent.com/translate_c%3Fhl%3Dfi%26sl%3Den%26u%3Dhttp%3A//www.fertilityfriend.com/Faqs/Implantation-dip-study.html%26prev%3D/search%253Fq%253DImplantation%252Band%252Bthe%252Btemperatures%2526hl%253Dfi%2526rls%253Dcom.microsoft%3Afi%3AIE-SearchBox%2526rlz%253D1I7ADBF%26rurl%3Dtranslate.google.com%26usg%3DALkJrhgI-9lE1ljvJRJZuwHe1Eqm6ebAEA :(
 
Varmasti se on aika henkilökohtainen juttu tuon alkuraskauden ultra, vähentääkö pelkoja vai ei.
Minä siinä ainoassa raskaudessani kävin ultrassa aika usein alussa johtuen niistä isoista verenvuodoista. Ja olisin tullut hulluksi, ellen olisi nähnyt vauvan vielä olevan elossa kaikkien niiden hyytymien jälkeen kun housut olivat lahkeeseen asti veressä yhtään liioittelematta.

Mutta, eihän se mitään takaa, mitä vaan voi tapahtua syntymänkin jälkeen. Meidän tyttö kun sai paripäiväisenä erittäin pahan sairaalainfektion, joka olisi voinut päättyä ikävästikin.

Gyne tosin puhtui tutkimuksesta, jossa oli ultrattu säännöllisesti usean keskenmenon saaneita naisia ja keskenmenojen määrä laski huomattavasti. Mutta siis, eri ihmisille ja eri tilanteisiin eri vastaus on oikea.

Keväällä kesken menneestä raskaudessa kävi niin, että jos olisin mennyt päivää ennen syke olisi näkynyt, mutta sen päivän iltana tuli se verenvuoto (joka johtui kohdussa vuotavasta isosta suonesta) johon pieni menehtyi ja olen ikuisesti kiitollinen etten ehtinyt sykettä näkemään :'(
 
Onnellinenx5 en mie tarkoittanutkaan sitä, että kun esim. käy ultrassa 7+0 ja kaikki hyvin, se tarkoittaisi että hyvin loppuun saakka kirjoittelinkin siitä kyllä..

Sydänäänien näkyminenkään EI kuitenkaan takaa vielä raskauden kulkua loppuun saakka..

..jos käy alkuraskauden ultrassa ja kaikki hyvin siihen asti, jaksaa paremmin ehkä piinailla siihen seuraavaan rv10 tai jopa rv12 ultraan sitten..


Omalla kohdallani oli alkuraskauden ultra rv6+0 ja lääkäri halusi katsoa vain sen, onko raskaus kohdunsisäinen-ei muuta sillä erää. Itse halusin sitten seuraavan ultran 10vrk:n päästä kun oli mahdollisuus. Silloin oli 7+3 ja sydänäänet näkyi..myöhemmin ei enää ja kaskeytynyt keskenmeno todettiin kuitenkin lopulta olleen rv6+6..

Miusta tuo ultrssa käynti on JOKAISEN HENKILÖKOHTAINEN JUTTU..suositella voi, mutta itse sen päättää-varsinkin jos käy yksityisellä.

Näin jälkeen päin olen itse kiitollinen että kävin ajoissa, koska oli kesketynyt keskenmeno ja lääkäri sanoi, jotta vuoto saattaa alkaa vasta rv9!!..

..noin pitkään en halunnut jäädä odottelemaan, sellaiseen "välitilaan"-ei raskaana enää mutta alkio kuitenkin sisälläni ja oireitakin vielä.. ja jos vuoto EI olisi alkanutkaan silloin enne 9rv:tä, ei olisi voitu enää tehdä lääkkeellistä tyhjennystä.

 
Olikohan se oivikki, joka mietti kananmunien värjäämistä. Itse olen sipulikuorien lisäksi käyttänyt mm. punajuurta ja mustikkaa.

Yritän nostaa vähän tunnelmaa omaan napaan tuijottaessani. Ovistikulla tuli selvä v i i v a n p a i k k a! ! ! ! ! ! ! :wave: :wave: Jeee! Eikun saunanlauteille talletteleen. :kieh:
 
taavi166..se on laidasta laitaan aina näiden tunnelmien kanssa..sellaista elämä on :)

..mutta hienoa, jotta siulla viivanen alkaapi piirtymään..ja talletteluja todellakin kannattaa tehdä AINA kun vain voi&kehtovaa!!!:D
 
Kurkistelen tänne taas... B) Jääriksellä plussa :heart: Onnea :hug: Ei ole mikään ihme, jos nyt huolettaakin! Kunpa osaisin jotain viisasta sanoa, mutta tuntuu, etten osaa...Muuta kuin kovasti tarroja ja liimaa lähettää, jotta kaikki menisi hienosti! On se vaan niin iso asia ja ihme! :flower:

Inian
kirjoitus pysäytti. Pahoillani olen! :hug: Luulen, että tauko on ihan hyvä ajatus, saat nollattua tilanteen. Hoitoja läpikäyneenä tiedän, ettei luomukierron negaa voi verratakaan siihen negaan, joka tulee hoitokierron päätteeksi! :'( Hoitoon on latautunut niin paljon odotuksia. Mieli tavallaan jo elää raskautta, eikä kuitenkaan. Pudotus on sanoinkuvaamattoman tyly! Sitä ei helpota yhtään se, että yrittää mielessään itselleen psyykata, ettei välitä, vaikka negaisikin. Kun vaan välittää! Äh. En osaa oikein tämän paremmin sanoa mitä tarkoitan, mutta itselle jäi vain hoidoista niin paha maku. Ja maksoivatkin ihan törkeitä... :ashamed:

ON. Kierto lopuillaan ja menkkajuilintaa on jo ollut, kuten arvata saattoi. Mutta kipuilu ei ole niin kovaa kuin yleensä. Luulen, että maca se vielä vaikuttaa. Jostain luin, että se helpottaa myös pms-oireita. Mainiota tavaraa! Itsellä tosin tuli pientä pahoinvointiakin macasta, mutta ehkä otin jauhoa innoissani liikaa. Herkkävatsaiselle riittää ihan teelusikan kärjellinen B)

:wave:
 
Kitka,joka vlillämme miehen kanssa jo jonkin aikaa ollut on,ei ole parantunut...miehen entisen elämän mukana on tapahtunutn paljon asioita ,jotka minä käsittelisin eri tavalla,mutta meillä mies ei suostu puhumaan mistää nii niin mistään,olen yrittänyt hienovaraisesti jostain sanoa ja siitä seuraa kiivas vastaus..en kohta jaksa..olen jopa harkinut eroa!! voi vattu kun vatuttaa............!!!!!!
 
Lumisydän voisikohan miunkin huonovointisuus johtua Macasta?..

Aloin sitä tiistaina nauttimaan ja tänään todella huono oloinen :x ihan oksetti..tosin toivoisin pahoinvoinnin johtuvan jostain muusta.. ;)..miulla vasta dpo5 menossa..

Otan Macaa 3 kahvilusikallista/vrk..ei ainakaan vielä vaikutusta..lupailtiin, jotta 4-7vrk menee-joskus ei sitäkään vertaa. Mie en taida mitenkään kauhean herkkä noille luontaistuotteille olla, siis yleensä reagoida kovin herkästi.
 
onlydrem voi itku noita parisuhde kiemuroita, olen tosi pahoillani tilanteestasi:hug:

Miun miehellä ollut koko talven mahdottoman paljon väsy päällänsä ja sitä myötä huonotuulisuutta-vaikuttaa tietenkin koko perheeseen. :( ..toivon todella, jotta kevät toisi
tullessaan helpotusta..miehellä on raskas työ..miehenikään ei osaa kommunikoida sanoin ja se vaikeuttaa tilannetta paljon..

Toivottavasti saatte suhteenne toimimaan :) ..oletko ehdottanut miehellesi esim. jossain pariterapissa käyntiä? seurakunniltahan löytyy ja muistaakseni ensimmäsiet 5x on ilmaisia..jostain olen näin kuullut.

Jos miehesi ei suostu tällaiseen, suosittelisin jotta kävisit itse juttelemaassa ammatti ihmiselle, voisi helpottaa oloasi:heart:

 
mur-mur: R-kiskan täti ei ollutkaan liiveihinsä kaikki nyysinyt ja sain kaksi pakettia testejä... ja huom!! hyllyyn jäi 3 !!! :D

Koko illan fundeerasin että ehtisinkö käydä vessasa ennen kuin ovikeLlo soi mutta päätin pantata... :saint: Ja samantien kuin kotiin tulin painelin vessaan (eli 6h pisua pidättelin ja vain yksi kahvikupponen!!) ja TEIN testin... ja paskanmarjat!! Ei kahta viivaa... Ihan skeida testin ostin!! :headwall: :headwall: Noh, aamulla taas....

Tosin tuossa kuuden korvilla masussa alkoi muutamia juilintoja tuntuun... joten olen kyllä itse aika negalla kannalla...Tosin onhan tässä vielä aikaa murehtia asiaa monta päivää. Just nyt ei jaksa!
 
Taavi miten olet mustikkaa ja punajuurta käyttänyt, samallalailla kuin sipulinkuoria, eli muninen keitin veteen lisättynä vai oletko maalanntu siveltimellä?

Lumisydän minä käytän maca vajaan teelusikan päivässä, minulle myös tuo pienempi annos sopii.

LB miten menee? Sinusta ei ole kuulunut vähään aikaan.

Rominas testi onnea huomiselle.
 
On miullahin tänään tuntunut painetta masulla ja äkäinen olen ollut kuin amppari pssssssst-pisteliäällä tuulella.. :kieh:

Vielä olisi miun kierron loppuun 9vrk..ja näin miulla yleensä alkaa nuo PMS-oirehet tulemaan ihan ajoissa jo.. :(
 
mur-mur: Joo, paketissa aina kaksi tikkua. Joten kolmeen kertaan vielä ja jos ei riitä, niin käydään taas shoppaamassa korvat punaisina....
Heh, ärrän täti ei muuten itse ollu töissä mutta kassalla yks mulle ulkonäöllisesti tuttu kaupan asiakas kuppasi ja mun oli pakko sanoo sille rouvalle, että "pidä peukkuja että olis napannu", kun se kuuli ja näki mitä ostin.
Noh, samainen rouva sitte jäi mua vielä ärrän ovelle ODOTTAAN kun halusi keskustella mahdollisesta raskautumisesta.... Voi pyhä isä sentään näitä pienen paikkakunnan "iloja"!! Rouva sitten vielä iloisesti huikkasi kun olin punkemassa itteeni auton, että "Kerrot sitten hänelle heti miten kävi"... Seuraavan kerran ku se rouva tulee mun kassajonoon, niin muka pitäis alkaa selittään, että " Noh, ei nyt taaskaan raskaustesti ollut positiivinen" UGHHH!

 

Yhteistyössä