40+ so what!!! (vol 5.)

Leena65 tuon ikä jutskan miekin olen huomannut-kolme, neljäkin vuotta nuoremmat raskautuu vielä helpommin..välistä kyllä iskee NIIN epätoivoinen fiilis, että :eek: ..esim. ikä 39v(jolloin poikani sain)on eri juttu, kuin 44v-jonka verran nyt vuosia miulle kertynyt..siis tuolla iällä on nyt TODELLA jo vaikutusta raskautumisen kannalta..39v on kuulemma sellainen "rajapyykki" ja sen jälkeen on lääkärin mielestäkin mahkut huomattavasti heikommat-ei kuitenkaan aivan mahdottomat..pikku hiljaksiin on ainakin miun valmistauduttava luovuttamiseen tällä raskautumisen saralla, ei mahda mitään..on se varmaan itkun pakka silloin :'( ..

Miulla on mennyt oikiastaan vaan tämän kuumeilun kanssa melkeinpä 10kk:tta vähän niin kuin "sumussa"..kaikki pyörii tuon asian ympärillä, mihinkään muuhun en osaa/jaksa keskittyä..se on mielessä joka hetki, herättyä ja nukumaan mennessäkin..ja miulle on turha sanoa, "ota vähän rennommin"..EI auta.. :ashamed:

..siis, olisikohan nyt aika alkaa "elämään" muutenkin, kuin kuumeilemalla..
 
Uudi hyvää joulun odotusta sinne, mukavaa, että meitä seurailet.

Onlydream ja Emily kompaan mur-muria kiinnittymistä oli varmaan, nyt uuteen kiertoon ++ teille.

Haave
toivottavasti on mulimesta apua sinulle kuten oli aikoinaan Marilla.

Erka hienoa, onnittelut viivojen vahvistumisesta! Toivottaan, että jatkuu noin :heart:

Ottis Hyvät oireet kuitenkin sinulla :D

Pinkki Ihanaa hyvä määrä tuli soluja sinulle. Nyt kovasti onnea tähän seuraavaan vaiheeseen!

Roosamaria Milloin saat tulokset verikokeista.

Leena jospa kuitenkin olisi yllätys + siellä sinullekin tulossa.

Solakka silakka Onko oireita edelleen?

Minulla oudon niukkaa vuotoa, (raskaana en ole ) ja rinnat ihmeen kipeät en osaa päättää onko nyt jo menkat vai ei. No jos vuoto ei tästä muutu runsaammaksi niin kai se sitten on jo uusi kierto alkanut, katsotaan.

+++++ rktt:läisille.
 
Oivikki, saan varmaan torstaina ne tulokset (prolaktiini ym.). Aiemmin selvisi jo progesteroni, joka oli 26, ja kait ihan ok!?

Ikä on varmaan yksilöllinen juttu. Itse raskauduin vuosi sitten helposti, mutta nyt toisen johtimen poiston jälkeen on ongelmia, ja olen siis vasta 40 - tai itsestä tietysti tuntuu, että jo, kun lääkärikin sanoi, että se on ikäraja, jonka jälkeen on paljon vaikeampi saada lapsia.
 
Hei!
Olen 43-vuotias 3 lapsen äiti. Lapsista vanhin tytär "lentänyt" jo pesästä. Kaksi nuorempaa poikaa 15- ja 10- vuotiaat. Reilu vuosi sitten tapasin sen suuren "elämäni rakkauden" ja yhteisenä haaveena yhteinen kullanmuru. Yritystä aviomieheni kanssa on ollut viime helmikuusta, jolloin jätin pillerit pois... Neuvolassa kehoitti terv.hoitaja näin pikimmiten toimimaan, jos vauvahaaveita vielä elättelemme. Nyt monta yritystä takana (ja pettymystä) - ihan luomusti... Jos kohta ei tärppää, pitänee kääntyä lääkärin pakeille neuvoa kysymään. Terveyttä ja intoa kyllä vielä riittäisi - ja ennen kaikkea rakkautta! :heart:
 
haave2010 Tervetuloa kanssamme kuumeilemaan!:wave:..ja Onnea naimisiin menon johdosta!!:flower:

Minullahin ikää "jo" 44v. esikko lentänyt myös pesästä(23v) ja tämä pienin miehiäinen täytti juuri 5v. :)..itseltäni jäi ehkäisy(kierukka) poijjes maaliskussa ja siitä lähtien on "iltatähteä" työstetty-toistaiseksi tuloksetta.. :( ..pettymys&suru nakertaa mieltä kovasti välillä..jotain yritystä uskon parisen kertaa olleen-oireet&kova vuoto( hyytymiä ) kuukautisten alettua, kertoi tästä..r-testiin sain myös testiajan jo mentyä umpeen haalean haamun.

Jos haluat tuonne listallemme, kertoile: ikä, kiertopäivä/kierronpituus, monesko yriyskerta ja ja neljäshän lapsonen siulla olikin haaveissa-Toivotaan sitä siulle kovin:heart:

..vielä lääkärille menosta..kannattaa käydä ihan piakoin labratesteissä-jos et ole ihan äskettäin käynyt: Prolaktiini/Progesteroni/FSH/Kilpirauhas arvo ..lääkäriltä vain pyydät lähetteen-itse "ruinasin" TK-lääkäriltä ;) ..ja lääkäri osaa tarkemmin kertoa, missä vaiheessa kiertoa käyt testeissä.


roosamaria 69 jos olet tuolloin käynyt koeessa-oviksen jälkeen, on arvo 29 oikkein hyvä!!

luteaalivaihe: 5.3 - 86

Jos raskautuu myöhemmällä iällä, alkaa seuraava raskaus helpommin jos ei jää montaa vuotta väliin. Minullahin jo yli 5.5v..

Mukavan kirpakkaa&++++++++päivää kaikille!!!:heart:

mur-mur
 
Kiitos vain kannustuksesta ja tervetulotoivotuksista. Olen näitä keskustelupalstoja bongaillut jo pidemmän aikaa sattuneesta syystä... Tutun kuuloisia tarinoita yrityksestä, toiveista ja pettymyksestä. Minullakin aikaisemmat raskaudet alkaneet mekeinpä ilman suurempia yrityksiä - niinpä nyt odotuksen ja epätietoisuuden aika on ollutkin välillä todella tuskaista... Tietty pitäisi muistaa ne realiteetit, etten ole biologiselta iältäni enää mikään nuori "tytönhupakko", vaikka näin vanhempi sukupolvi vielä minua nuoremmaksi arvioi... :)
Pitääpä laittaa listaan tietoni... Ja nyt tässä juuri eletään parhaillaan jännityksessä taas kerran kierron loppupäiviä - eli 28/29... Eikä tällä kertaa muita merkkejä ilmassa, kuin tavallisuudesta poikkeava jano, joka vaivannut jo muutamia päiviä; pahenee itaa myöten..? Menkoista ei vielä merkkiäkään - toivossa siis nut jännätään taas mieheni kanssa!
 
Tervetuloa myös minun puolesta haave2010 :flower:

Olen myös sitä mieltä että tuo ikä on myös yksilöllinen juttu, jotkut vielä vanhemmalla iällä saa vauvoja ja joillain jo paljon nuorempana on asian kanssa vaikeuksia.
=)
Meillä on ihan lähipiirissä 2 äitiä joilla on nuorimmainen saatu mailmaan 45v.. ja tunnen ja tiedän ihan useamman joilla vauvoja 42 v saaneet. Minulla myös tuo käsitys on että vauvoja pienellä ikäerolla saa helpommin kuin välille jää useampi vuosi. Toisin sanoen "käytetty kohtu toimii paremmin" Kun välille jää useampi vuosi joutuu roppa aloittamaan homman vähän niin kun alusta.. :saint:

Kun näitä iäkkäämpiä äitejä kuitenkin tietää olevan jaksaa itse vielä toivoa , jos ei vielä tärppää varmasti vielä yritystä jatketaan, vaikka välillä "kapsaataakin kuusen latvasta alas" mutta onneksi jalat edellä :saint:

Niin minun Mummoni sai isäni ja kuopuksensa 39v. Ennenhän noita vanhempia äitejä on ollut enemmän.

Muualla mailmassa on edeleen kun ei niin noita ehkäisyjä käytetä vaan lapsia tehdään niin pitkään kuin tulee, periaatteella.

Hah, minulta lääkäri kysyi kokeiden tulosten jälkeen että onko mahdollisesti sukujuuret israiliissa tai siellä päin (välimeren maissa) kun siellä naiset saavat lapsia vielä iäkkäämpänä kuulema, Jonkun tutkimuksen tästä mainitsi, en vain muista että mikä, olis nyt mielenkiintoista tuo lukea..Pitääpä kysyä sitä jos tuolla samaisella lääkärillä vielä käyn.
 
Ottis
Tervetuloa Haave2010:flower:! Sulla on ainakin kohtalaisen realistinen nicki :).

Kävin täällä jo aiemmin lueskelemassa, mutt kun mies tuli kotiin, kävin hänen kanssaan seurustelemassa, virittämässä takkaan tulen jne. Touhutessa mietiskelin juttujanne ja ajattelin tähän ikä-aiheeseen heittää vielä oman korteni kekoon eli oikein hämmentää ;).

Me kaikki olemme kai tietoisia siitä, että hedelmällisyyden katsotaan heikkenevän merkitsevästi 35 vuoden ikäpyykin jälkeen. Mun mammani kuitenkin muni lapset iältään 36-,37- ja 38-vuotiaina. Sitten oli pikkanen tauko ja seuraava tyttölapsi putkahtikin maailmaan 41-vuotiaana ja poika 42-vuotiaana. Meidät, pahnanpohjimmaisensa hän sai 46-vuotiaana. Jos kaikki olisivat yhtä sikiäviä kuin mun mammani, niin meillähän ei kellään oikeastaan olisi mitään hätää, mutt tästäkin nähdään, ett raskautuminen on ilmeisesti alle 39-vuotiaana helpompaa. Sen yli kun menee niin näemmä toi ajatus, ett käytetty kohtu hedelmöittyy paremmin, pitää kutinsa. Mutt miten sitten selitetään se, että siitä vajaan 4 vuoden tauon jälkeen syntyykin vielä kaksoset :p?

No me viimeiset kaksoset tietenkin oltiin pelkkä onnenkantamoinen :LOL:. Mutt ihan vakavasti puhuen, mua alko ihan surettaa :( noi teidän esittämänne luvut, vaikka tiedän, ett ne on totta. Jos mä olisin saanut synnyttää sen keskenmenneen lapsen terveenä tähän maailmaan, olisin synnyttäessäni ollut viel 42-vuotias, mutt nyt näyttää siltä, ett jos lapsen saisi alullekaan, niin synnytys menisi 43-vuotiaaks ja sitä pidin aiemmin todellakin niinkuin sinä viimeisenä mahdollisuutena. Nyt kuitenkin kun aika aina vain rientää, sitä toivoo, ett saisi aikaa kelattua takaisinpäin ja aloitettua sen totisen yrittäminen vaikka silloin kun tohon mieheeni törmäsin eli 38-vuotiaana. Tosin silloin olisi jäänyt paljon kahdenkeskistä hyvää kokematta, mutt kyll se vauva olisi silti sen väärti vissinä silloin alussakin ollut. Itseasiassa meillähän kävi niin, ett minä olin niin tuudittautunut lapsettomuuteen, että ajatukseen heräsin vasta kun mies sanoi haluavansa lapsen.

Jotenkin on todella down-fiilikset. Tänä aamuna sitten kuitenkin tein sen viimeisen herkän Viljan testin ja se näytti niin puhdasta ja ehdotonta negaa, ett tämä päivä on mennyt ihan siipi maassa. Mutt kuten joku teistä jo muutama sivu takaperin kirjoitteli, minunkin mielestäni on toisaalta parempi herätä todellisuuteen, ett vauva ei ole nytkään tulossa, mahdollisimman varhain, ettei sitä kokonaista kahta viikkoa elele turhissa ja tyhjissä toiveissa. Mä olen nyt siis toivoni tältä kierrolta ihan oikeasti heittänyt, sillä kaiken järjen mukaan nyt olisi pitänyt jo edes haamun haamu näkyä, jos jotain olisi tapahtumassa. Aamulla kieltämättä ajattelin, ett näinkö tämä nyt menee, ett enää en saa edes niitä haamuja ruutuun, ett eikö mulle suoda enää edes sitä jännittämisen riemua. Hullua, mutt melkein ne kemiallisetkin raskaudet olivat positiivisempi kokemus kuin tämä, että mitään ei tapahdu:'(.

Missäs vaiheessa sulla Oivikki kierron nyt pitäisi olla? Ei siis ole aavistustakaan mitä toi vuoto voisi olla :|??

mur-mur Niin tuntuu mullakin tämä kuumeilu vieneen melkein koko elämän sitten km:n. Mitään muuta ei osaa ajatellakaan. Vauva-ajatuksiin nukahtaa, samoin niihin herää ja jos yhtään herkeää ajatukset esim. töissä uusille urille, niin vauvoihinhan ne poikkeaa. Olen alkanut miettiä, ett milloin olisi aika luopua toiveista ja laittaa kuumeiluun kuluva energia johonkin ehkä todennäköisemmin toteutuvaan haaveeseen, mutta kun mikään ei tunnu tarpeeksi isolta ja tärkeältä asialta. Mieskin oli ennen sosiaalisesti aktiivisempi, mutt huomaan, ett näiden neljän kuukauden aikana me esim. ei olla oikeastaan käytykään missään, missä ei ole ollut pakko käydä. Ystävyyssuhteet ja yhteiset illanvietot ovat jääneet toiselle sijalle. Pelottaa ajatus, ett pian huomataan olevamme ihan kahdestaan lapsettomuutemme ja katkeruutemme kanssa.

Jotenkin uskon, että te, joilla on lapsia jo ennestään on helpompi vanhempanaki raskautua ja siksi ymmärrän mur-mur sunkin kuumeilun omaani paremmin, sillä onhan sulla jotain realistista näyttöä siitä, että voit tulla raskaaksi ja se voi myös onnistua. Mulla ei ole muuta kuin yksi keskenmeno ja muutama kemiallinen "näyttönä" raskautumisonnesta :|. Vähiin jää :). Joskus mietin, ett onko minun äitiyteni todellakin jäävä yhteen keskenmenoon??

Mutt ei yhtään enempää surkuttelua multa nyt. Lupaan vähän piristyä henkisesti, vaikka tuntuukin ett just nyt ei inspaa jouluhössötyskään. Kun mies teki lähtöä takas töihin häneltä kysyinkin, ett tarviiko meidän stressata joulua? Onko pakko häslätä? Hänkin sanoi, että ei. Kaksinhan tässä kuitenkin pääasiassa ollaan paitsi ett hänen äitinsä ja veljensä käyvät tässä aattona syömässä. Lopun aikaa kupsehditaan kahdestaan ja minä ainakin mielessäni toivon, ettei yllätysvieraita tulisikaan. Sinkkuna eläessäni mun sisarukseni oppivat ymmärtämään, ett haluan viettää joulun rauhassa ja yksin, mutt miehen sukulaiset saattavat tulla tupsahtaa kylään, kun he kuitenkin ovat joulua aiemmin isommassa piirissä viettäneet. Siinä ristiriitaa kerrakseen. Luulen, ett kun miehen äidistä aika jättää, meillä ei enää kotijouluja vietetäkään, vaan paetaan jonnekin lämpimään.
 
Tirlittan1968
Mulle voi laittaa taas KP1 ja ottaa pois RKTT listalta. Menkat alkoi tänään niinkuin aina melkein kellon tarkkuudella. No uutta ovista kohti taas :) Onnea +:neille ihania uutisia ja valaa usko meihin muihin!
 
Niin, minäkin olin 39 vuotias kun tapasin mieheni, tämän nykyisen siis.
Olen välillä soimannut itseäni siitä miksen heti purkanut sterilisaatiota, mutta olen todella tarvinnut tämän ajan hänen kanssaan, olemme olleet reilut 3,5 vuotta yhdessä.
Minulla on ulkomaalainen mies, ja kaikki kulttuurierot ja muut riidanaiheet ovat kuuluneet asiaan, joten olisimme varmaan jo eronneet jos olisimme heti saaneet lapsen.
Oli raskasta kuunnella epäilijöiden "kannustusta" alussa, että kohta se sut jättää ja ottaa jonkun nuoremman, kaikki nuo on sellaisia ja tällaisia miehiä, varmaan sillä on jo kotimaassaan vaimo ja lapsia jne......
Edelleen kuitenkin ollaan yhdessä, ja vasta nyt, tänä vuonna, on tuntunut että rauha asuu kotonamme, rakkauden lisäksi, ja olisi tarjota vauvalle pesä.
 
parempaa onnea ensi kuussa teille joilla ei nyt tärpännyt, älkää vielä luovuttako, mun miehen äitikin sai vielä lapsia 42- ja 44-vuotiaana, vaikka oli esikoisen saanut 17-vuotiaana, yhteensä 9 lasta, ja edellinen oli jo 12-vuotias kun vielä pyöräytti kypsässä iässä vuosien jälkeen nämä pikkuveljet.
 
[/url]

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Tirlittan1968 (40)......kp1/28..............yk5...........3.
Emily67 (42)..............kp3/24-28........yk4........3./1.yht.
onlydream (36)...........kp4/23-29............yk?...........3.
mimmimamma (47)....kp5/28..............?.............4./1. yht.
Roosamaria69 (40)....kp6/28................yk8......3.
Inia (42).................kp8/26-30.......yk16....1.
Räystäspääsky (43)...kp13/24-29............................4.
Pinkki69 (40)..............kp13/26-28.........y.n.2v......1.
haave3 (40).................kp14/28........?............3.
Lumisydän (45)...........kp14/28-32.....?............?.
liiza (43)......................kp15/24-25............yk20........4.
Wiara (39)..................kp15/22-28............yk6..........1.
Mahdotontako.............kp17/30............yk2..........1.yht.
Ämy (40).....................kp18/25-28...........yk4.........4.
Sariella09 (43)...........kp18/40............yk?..........5./1.yht.
mur-mur (44)..............kp19/27-29............yk9..........3.
Terry64 (45)..............kp20/25-29..........y.2,5v.........2.
Ottis (42)...................kp21/25-27.........yk5........1.
Iida-Karoliina (45).......kp21/23-26.......yk8...........5./1. yht.
Leena65 (44)..............kp22/25-27........yk6........3./1.yht.
Solakka Silakka (40)..kp22/24-27........yk16........1.
vauvatoive10 (42).......kp22/28-31..........yk1.........3./1. yht.
oivikki (41).................kp22/23-27.........yk8...........1.
nillanilla (42)..............kp27/28-33........yk7.........1.
haave2010 (43).......kp28/29.....yk?......4./1.yht.
erka (36).....................kp29/27-30........yk2.......3.
ikiemo (45)................kp34/20-50........y?..........4.
nallekalle (40)............kp40/?...........yk1...........6.
Taikakuu (41).............kp55/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)..........kp71/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT

erka (36)......................dpo14 (Plussannut :heart: )
Iida-Karoliina (45)...........dpo13
Solakka Silakka (40)......pp11
nillanilla (42).................pp11
Ottis (42)...................dpo9
Leena65 (44)..............dpo8
vauvatoive10 (42).......dpo8
Ämy (40).....................dpo4
mur-mur (44)..............2
Mahdotontako.............dpo1
Terry64 (45)..............dpo1

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Ottis
Vauvatoive10 Meillä näyttää olevan melkein sama tilanne eli oltu yhdessä melkein sama aika ja totta turiset kun sanot, että tämä aika yhdessä on tarvittu. Mulle ensinnäkin on ollut tärkeää oppia luottamaan omaan mieheeni ja siihen, ett hän ei jätä vaikkei vauvaa tulisikaan. Ja toisaalta suhdetta on sen verran koeteltu, ett nyt vasta alan pikkuhiljaa uskoa siihen, ett sitä vauvaa oikeasti hänkin toivoo :). Aikansa kutakin:headwall:.

Tirlittan Pahoittelut tädin tulosta :hug:, vaikka hän niin jämptisti taas saapuikin. Mokomakin, ett jaksaakin kilttejä ihmisiä kiusata. Parempaa onnea uuteen jo alkaneeseen kiertoon :heart:!
 
haave2010 tervetuloa palstalle! :flower:

Tirlittan pahoittelut tädin tulosta :hug:

Ottis pahoittelut negasta mutta aika aikasessa olit..

Pinkkis onnea hyvästä munis saaliiista! Kyllä niistä varmaan joku hedelmöittyy ja lähtee jakaantumaan.. ja joulun kunniaksi tekee vielä plussan!! Sitten.. oliko punktio miten kipeä, kauanko sitä keruuta kesti?

ON täällä palattu maan pinnalle. Pari päivää tulikin leijuttua taas jossain muissa tunnelmissa, kun vatsaa nipisti oudosti ja ajattelin, että nyt on tunne, mitä normikierrossa ei ole. Vaan pyh, siitä olo taas normalisoitui ja nyt on enää tissit vähän kipeät. Valkkaria tulee vähän turhan runsasti, mutta aloitan tänään Lactal-kuurin, sillä se varmaan lähtee. Tiedän, että toi valkovuoto johtuu viime viikkojen sokerin ja suklaan syönnistä. NIIN se minun matalahiilarinen dieetti tyssäsi jo alkumetreille, mutta aloitan varmasti joulun jälkeen. Tätiä siis ootellessa ja olen aivan varma, ettei tämä miksikään plussaksi enää muutu. Ostin varuilta r-testin ja saatan huomenna testata, mutta ehkä säästän koko testin ensi kiertoonkin..
 
Heipat täältä!

Eiks joku vois jo testailla?? Oireita? Jotain?? :whistle:

Jäin tänään kotiin vaikka aamulla hetken harkitsin töihin lähteväni. Kaipa se päivä ois töissäkin menny, mutta nytkin vaikka olen tänään tosi paljon köllien lueskellut niin masu on iltapäivästä jo arka ja turvonnut. Ehkä päivän istuminen töissä ois kuitenkin ollu tosi tuskaa. On vaan niin "syyllinen" olo kun olin töistä pois vaikkei oikeesti oo kipeenä :|

Huomenna taidan mennä aamulla töihin ja sit jos eivät klinikalta muuta infoa niin käydään hakemassa joku "ötökkä" kyytiin :heart: En siis tiedä yhtään mitään miten soluille on käynyt eli huomenna kuullaan sit sekin. Hui :eek:

Olette täällä pohtineet tuota iän vaikutusta raskautumiseen. Joo..me alettiin yrittää malko nopeesti mieheni tavattuani eli kun olin 38 ja minun kohdallani sekin näytti olevan kai sit jo liian myöhään. Meidän suvussa kaikki naiset pamahtelee paksuksi miesten kalsareita pestessä ja tenavia on tehty vielä 46-vuotiaana. Oon varmaan vaihtunu laitoksella ku tämmönen hedelmätön olen :ashamed:

Tirlittanille :hug: tädistä ja tsempitykset uuteen kiertoon.

Ja tervetuloa Haave2010 :wave:

Odottelen vaan tässä vaan miten siellä rktt-listalla aletaan plussia poksautella... :heart:

Pinkkis
 
Solakka Silakka...eipäs luovuteta. Etkös muista miten monella on oireet ennen plussaa hiipunu. Kiltisti lorottelet siihen tikkuun huomenna aamulla =)

Niin...se solujen keräys oli aika nopea toimenpide. Ja melko kivuton...tunsin kyllä kun rakkuloita puhkoivat, mutta varsinaista kipua ei. Puuduttivat kohdun seinämän ja sitten sain kunnon tujauksen kipulääkettä kanyylin kautta. Tänään en ole enää kipulun lääkettä ottanut...eilen pari nappasin.

Pinkkis

 
vauvatoive10 Aina ja usein ovat epäilijöiden joukot etunenässä, ja siksipä en juuri heitä kuuntelekkaan vaan ja kun itse tietää mitä todella haluaa ja mikä tuntuu oikealta itselle ja omalle parisuhteelle toimin niin. Vähät muista. Meillä ei oikeastaan kovasti negatiivisia kommentteja ikäerosta tullut..tosin jonkin näköinen hämmentynyt hiljaisuus kylläkin. Kun ollan/ olen kertonut siitä. Huom kertonut, koska ihmiset eivät oikeastaan ole sitä ennen tajunnetkaan että ikäeroa on niinkin paljon. Iällä kun ei kuitenkaan ole aina merkitystä, vaan mielestäni arvomailmalla ja miten muuten toimimme elämässämme/ parisuhteissa yleensäkkin. Ja vielä tähän jotka epäilee ettei suhde ulkomaalaisen kanssa voi toimia.. Aina minusta suhde vaatii työtä ja kompromisseja ym, Ja sitä vähän runsaammin varmasti kulttuurierojen kanssa..Kaikesta aina kuitenkin selvitään jos haluaa..Uskon näin =)
 
Ottis
SS Omasta höpsöydestäni yhä nolona :ashamed: ja jonkin verran viisastuneena :saint: en tietenkään yllytä haaveilemaan, jos siltä tuntuu, ett mahikset on mennyt, mutt kuten kirjoitit, minä testailin (taas) ihan liian varhain, mutt sullakin vasta dpo11 menossa, joten toiveita varmasti vielä on. Peukuttelen sulle silti vielä tälle kierrolle ja seuraavaan ihan mahdoton :heart:!

Hupsista Pinkki, tekin olette ihan samoilla viivoilla suhteen iässä :eek:. Tämä ei tietenkään sua lohduta, mutt mua helpotti taas tietää, etten olekaan yksin tässä veneessä. Kiitos siis olemassaolostasi. Hauskasti kirjoitit tuosta sukusi sikiämisestä :LOL: :LOL:. Toivottavasti saatte huomenna tosi terhakan ötökän kyytiin. Paljon tarrasukkia sulle matkaan ja paketti vauvaliimaa :heart:!
 
ottis kirjoitteli pitkät pätkät, sitä hartaudella luin.. =) Et varmaan kärvistele pitkään, uskon sinun sisukkuutesi ja periksi antamattomuuteensi:
Yhden unohdit minusta mikä on ikätaistelussa tärkeä tekijä. PERIMÄ..Jos mammasi on ollut noin sikiävää sorttia..en sinuna vielä kirvestä kaivoon heittäisi.. =)
 
Tuntuu, että syvissä vesissä pitää kahlata aina välillä tämän kuumeilun kanssa.

Tosiasiat ovat mitä ovat ja niihin ei aina halua uskoa.. :( ..haluaa siihen viimoseen toivon rippeeseen takertua-hyvin ymmärrettävää.

Ensi vuonna on tehtävä omalla kohdallani jonkinlainen päätös, mihin asti enää haluan/kykenen yrittämään raskautumista..aikaa en saa taaksepäin, vaikka kuinka haluaisin..siis eteenpäin on mentävä!!! :)

Nyt se tuntuu varmalta ja oikialta päätökseltä, mikä sitten tilanne kun luovun "haaveilusta" lopullisesti, en osaa sanoa..surua ja pettymystä varmaankin, niin kuin elämässä monesti matkan varrella muutoinkin.

vaan..nyt mennään tätä hetkeä ja joulun juhlaa kohden, josta niin pidän =) ..

mur-mur
 
Pitkiä pohdintoja täällä tänään, niitä mielelläni luen.

Roosamaria mukavaa kun saat noin pian jo kuulla tuloksista, peukutuksest, jotta myös niistä tulee hyvät uutiset.

Haave2010 tervetuloa mukaan kuumeilemaan!

Ottis Minä odotan tämän kierron jäävän lyhyeksi, joten voisi olla jo kuukautisvuoto, mutta on oudon vähäistä, jos tämä sitä on, mutta jospa se limis jäi sitten niin ohueksi tällä kerralla.

Tirlittan pahoittelut tädistä, mutta hyvä, kun kierto on säännöllinen. Sinulle + onnea alkaneeseen kiertoon.

Solakka silakka kuule´, minä täällä kun en voi sinun tuntemuksia kokea uskon vielä, että olet rakaana, kun ne kuulemma voivat nuo r-oireetkin aaltoilla, välillä tuntuu ja välillä ei ja valkovuoto voi olla r-oire (täältä olen tuon tiedon bongannut ) Testaustasi jännäilen ja peukutan =)

Pinkki hyvä, kun olet voinnut ok ja hirmuisesti onnea huomiselle! :heart:

Iästä ja sen suhteesta raskautumiseen. Niin se on totuus hedelmällisyys laskee reippaasti ja nopeammin 40 jälkeen. MUTTA itse lohduttaudun sillä, että MIKSI sitten kovasti huolehditaan siitä, että ehkäisy on käytössä meillä yli 40 vuotiaillakin naisilla, jos kerran ollaan liian vanhoja tulemaan raskaaksi?
 
Ottis
Iida-Karoliina Kiitos toivon ja lohdun sanoista :hug:. Niitä tällä matkalla tarvitaan. Kai sitä vain pitää välillä pudottautua näistä haavelinnoista ihan maan rakoseen asti, ettei totuutta unohtaisi. Eihän tietoisuus siitä, ett raskautumisen mahdollisuudet heikkenevät 40-v:n jälkeen, tarkoita sitä, etteikö sittenkin voisi tulla raskaaksi ja etteikö voisi ainakin yrittää. Eipähän tarvitse mummoiässä miettiä, ettei ole kaikkeaan yrittänyt.

Miten on, Iida-Karoliina, kun olet siellä RKTT-listan huipulla, tuuleeko? Siis onko mitään oireita suuntaan tai toiseen ja milloin aiot testailla? Piilotteletko takataskussa suurta ylläriä ;)?

Oivikki Mitäpä jos sittenkin olisit raskaana ja vuoto olisi valemenkkojen outoa vuotoa?

mur-mur Älä sinäkään heitä vielä kirvestä kaivoon. Sussa näkyy niin paljon tuota elämäniloa ja -paloa olevan, ett voit vielä hyvinkin tehdä "munmammani" ja pyöräyttää viel vaikka kahdet kaksoset. Täysillä jouluiloa päin. Niin minäkin joulusta tykkään, vaikka ne sinkkujoulut silleen surullisia olivatkin.
 
Melko samankaltaisia tilanteita on täällä monilla kuin itsellänikin. Eli minäkin nykyisen mieheni tapasin 38 vuotiaana. Ensin meinasin, ettei enää lapsia, mutta jonkin ajan päästä meillä molemmilla olikin kauhea vauvakuume =) ! Eli tämä toivottu lapsi olisi siis meidän eka yhteinen, ja minun kolmas :heart: !
 

Yhteistyössä