40+ so what!!! (vol 5.)

Ottis
Solakka Silakka ja mimmimamma Plussatuulia teille nyt roppakaupalla :heart: :heart:!

Jees mur-mur Taas olet tehnyt simppatallennuksen =). Plussatuulta sullekin.

Mulla myös tänään valkkaria tullut ihan pöksyihin asti ja tänään kun mökin sohvalla makoilin lueskelemassa, nippaili ihan selvästi vasemman munasarjan paikkeilta. Josko tuolta jonkinlaista hormonikäskytystä kohtuun päin olisi :|? Hassua tämä on, ett välillä on ihan varma ettei ole tärpännyt ja välillä on jo tuntevinaan jos vaikka mitä:ashamed:. Oli kuin oli, mutt viikon päästä alan olla tästä kierrosta paljon viisaampi.

Vauvaonnea meille kaikille :flower:!
 
Heippa taasen :wave:

Nonniin, juhlat on vietetty ja kotona taas....viikonloppu on mennyt suorastaan siivillä...

MIMMIMAMMA on lupaavasti haamuillut, toivotaan sinne +++++ kuten myös SOLAKALLA SILAKALLA on hyvän kuuloisia oireita - minulla nimittäin myös tuntui tämän viikon keskellä alavatsassa sellaista 'vetävää' tai venyttävää tunnetta ja pahanolon aaltoilua oli myös - plussatuulta myös sinulle +++++++. Muutamana iltana olin ihan kipeän oloinen. Perjantaina tuli ip-pissasta se haalea plussa ja lauantainakin vielä oireilin mutta yhtäkkiä oireet vähenivät, tänä aamuna rinnat olivat pienentyneet eikä enää kipeät ja verta aamupissan seassa :( No että sitten klaaraisin päivän juhlat, otin ibusalin lieventämään vuotoa ja se onnistuikin.....huomiseksi pelkään oikeaa niagaraa mutta saa nähdä sitten. Testejä en oo perjantain jälkeen tehnyt, ei ole varmaan enää tarpeellista. Pelkään, että viikkoni oli liian työläs ja kiireinen eikä alkio päässyt kiinnittymään riittävästi. No, jos oikein laskin, niin seuraava ovis olisi jouluaaton/joulupäivän aikoihin niin saadaan rauhassa miehen kanssa lemmiskellä ja lepäillä uutta vuotta odotellessa, jospa sitten parempi tuuri ja rauhallisemmat ajat :heart:

MUR-MUR ja TERRY ---- oikein paljon onnea oviksen hyödyntämiseen ja nyt se tärppikierto, eikö vaan! d :) b

OTTIS oli päässyt miehen kanssa iltaa viettämään, se on kyllä oikein mukavaa....minäkin nyt viinilasillista nautin täällä siippani kera kynttilän valossa, ja kyllä se elämä taas voittaa vaikka aamulla muutama kyynel tuli silmään, kun niin suuri oli se pettymys :'(

ERKALLE toivon plussan pysymistä ja vauvaliimaa rutkasti :heart:

Ja kaikille rentoa illan jatkoa, anteeksi jos en muistanut kaikille vastata - ehdin vain taas nopsaan lukea kuulumiset ja täällä onkin ollut aika vilkasta ja nopeita käänteitä.....
 
..kun mie mieheltäni kysyin: "harrastetaankos villiä sexiä"??..mies tuumasi: "Oiii, voiko tämä olla tottakaan"?!!!.. :D .."just just, tottapa totta" vastailin..ja kivaa oli-tuo vaavin:heart:teko puuha!!! ;)

Nyt miulla pare mieli ja tästä alkaa odotus..niin..voi, kun olisikin piiiiitkääää odotus-sellaiset 9kk:tta..:heart::)
 
SS kyllä sie voit haaveilla ihan oikiasti, että pikkiriikkinen:heart:siellä tarrasi mamman masuun ja TIUKASTI!!! :)

emily67 jos hanat ei vielä auenneet, on toivoa!!!:heart:..rentoudu nyt vain kultiaisen kainaloisessa!!!:)

Ottiksellahin aivan selviä R-oirehia-kovasti peukutan!!!!:wave::heart:
 
TErry64 kiitos päivityksestä, ihan oikein kai laskit, itse en tiedä niin tarkkaan. Ai se menee niin että jos kierron 13. päivä näyttää plussaa ovulaatio tapahtuu vasta 14. päivä?
Sain pari ovistestiä kaverilta joka on nyt raskaana, muuten liki nelikymppinen ja yhdellä munanjohtimella varustettu nainen ( toinen poistettiin kohdunulkopuolisen kera), hänellä oli jäänyt pari testiä käyttämättä.
Oliskohan se ollut Clearbue, digitaalinen testi, helppokäyttöinen ja selkeä.
Mitäs testejä te muut käytätte, mikä on hyvä hinta-laatusuhde?
Kertoisko joku vielä milloin siis voi saada plussan raskaustestiin, onko se noin kaksi viikkoa siitä milloin ovistesti näytti plussaa? Ellei jo kuukautiset ala silloin...
 
IIIK - oikein synkeän väristä tuo vuoto on (mutta ei vielä hirmu runsasta) eli taitaa olla chänssit tosi vähissä.....yritän purkaa patoutuneita tunteitani joulukorttien kirjoitteluun :xmas: ERKALLE kysmys: millaiset mensut sais olla, että toivonkipinä vielä olis olemassa...?

MUR-MUR - juuri oikeanlaista toimintaa....pääsisinpä minäkin mieskultani kimppuun vaan vielä pitää vähän aikaa odotella, siis sinne jouluun asti melkein..... ++++++++++onnea sinulle :heart:
 
Ottis
Emily67 Pahoittelut, ett täti uhittelee ja on tulla. Toivottavasti kuitenkin poikkeaa naapuriin tai jonnekin vaikka huitsin nevadaan ja jättää sut rauhaan :|. Ihanaa ilta sulle kultasi kainalossa.

Vauvatoive10 Luteaaliaika kestää normaalisti sen 14 vrk oviksesta, voi olla poikkeuksellisesti 16 vrk:ttakin. Mutt siis pahimmassa tapauksessa menkkoja voi alkaa odotella noin 2 vkon päästä oviksesta ja silloin voi jo huoleti tikutella raskauttakin eli vähintäänkin haamua vois olettaa silloin saavansa. Paraskin sanoja minä, joka olen tällä kierrolla kyllä ylittänyt kaikki aiemmatkin hoopoilut, kun olen niin aikaisin testaillut. Mutt siitä saa syyttää vain sitä, ett ne tilaamani Viljan sensitive-testit tulivat postissa niin rivakasti kun tilailin :).

mur-mur Kiitos peukutuksista. Reilustihan tässä on vielä aikaa jännäillä, mutt luulen, että aika menee kuitenkin suht' hyvin, ettei ihan ehdi pelihousujaan odotellessa repiä. Lauantaina alkaa loma ja sit onkin jo niin kiire joulutouhujen kanssa, ett voi täti päästä todella yllättämään. Minne katosikaan se mur-mur, jonka ei yhtään tehnyt mieli ;)?? Kiva, ett on hyvät limat ja niillä viel pääsee oikein kunnolla ja lemmekkään villisti vauvaa puuhailemaan. Jouluplussaa sulle toivottelen :heart:!!
 
Hei, Emily67

Minä täällä taustalla jännittelen kanssanne..toivottavasti ette pahastu jos kommentoin..??

Ibubrofeiinia kuten sisältävät Imumax, Ibusal, Burana jne ei minun tietääkseni kannattaisi syödä silloin kun haluaa raskautua. Ainakin minulle näin lääkäri sanoi. Itselläni siis km 2007 ja silloin juuri söin Buranaa yms tulehduskipulääkkeitä tulehdukseen ja en onnistunut sen jälkeen pitkään aikaan raskautumaan. Lääkärini kanssa tuli puheeksi silloin tuo buranan vaikutus alkion kiinnittymisen ...Meillähän oli sen km n jälkeen yritystä marraskuu 2007- elokuu 2008 . Raskauduin siis häämatkalla elokuussa 2008 ja lisäksi aivan outona ajankohtana mitä lääkärikin ihmetteli jälkeenpäin. Minulla oli menkat 18.8-20.8 ja vuoto tyrehtyi mielestäni kun nautin alkoholia häissämme. Seksiä harrastettiin koko reissu ( 21.8-28.8) joka päivä ja raskauduin siitä...lisäksi normaalisti en edes käytä alkoholia mutta häämatkalla tuli juotua ruuan kanssa punaviiniä, shamppanjaa ja drinkkejä illalla...

+++++++++puhureita kaikille

:heart: :wave:
 
Piakinen viesti, tänään viim se ovis ollut, eli voisin olla RKKT-listalla taas muutamia päiviä;=) Tiistaina alkaa Lugejen laitot!!


Onnittelut Erkalle: kunnon plussasta Raskaana jne!! :heart: :flower:

Kaikille Plussaksta aikaa, jänniä aikoja elellään monen kohdalla!!

Murmurkin ehti vielä lapsentekopuuhiin!! :heart:

Ihanaa plussakasta viikoa kaikille pakkasen viuhtoessa!! :xmas: :heart:

Mahdotontako :heart:

 
vauvatoive10 elikkäs..se ovis + päivä on -1, ovis on 0 ja päivä ovisesta on dpo1 sitten.. =) ..miullekin vasta selvisi tämä "kaava" täällä kuumeilessa!

..ja kyllähän noilla herkillä testeillä (10) voipi testailla jo 10vrk. oviksesta..voi siis näyttää jo haaleaa +..mutta saattaa kyllä vielä noin aikaiseen testattuna, muuttua vielä negaksikin-eli alkio hipaisut hetken kohdun seinämää ja hcg:tä alkanut pikkasen erittymään, jonka herkkä testi sitten bongaa..kyllä se paras olisi, kun testaa ihan siinä oletetun vuodon alkupäivänä..tai vaikka päivä, pari ennen.. =) ..jos siis malttaa odottaa..ja saahan sitä testailla vaikka päivittäin ;) jos siltä tuntuupi!!

Se aikaiseen testailu saattaa vain tuoda surun puseroon kun testi näyttänyt ensin haaleaa + eli toiveet nousee ja luulet olevasi raskaana.. ja sitten testi muuttunutkin negaksi, tai vuoto alkaa ajallansa..ei sitten jaksanutkaan pikku alkio tarpeeksi tiukkaan kiinnittyä.. :(


O-testeistä..kyllähän se CB: digitaalinen on paras-mutta tyyris! :/ ..vaihtoehtojakin löytyy..esim. edulliset liuskatestit. Jos ne omalta kohden toimivat, kannattaa niitä ostaa..toiset ei vain saa niillä ovista bongattua, mutta CB:n digillä onnistuneet sitten.

googletappa vaikka: "Ovulaatiotestit" ..sieltäpä löytyykin monta hyvää firmaa, mistä voi tilailla edullisesti&nopeasti kotiin toimitettuna! =)
 
Hei Annekristiina - kiitos kommentista :flower:

Olen myös tuosta ibuprofeenista kuullut, että ei kannattais popsia......
tänään otin yhden sen takia, kun oli pitkään istumista kirkossa ja juhlissa ja pelkäsin, että vuotaa läpi vaatteiden. Ibuprofeenit vähän helpottaa rankkoja vuotoja, muuten vältän niiden käyttöä. Mielenkiintoinen tuo tarina raskautumisestasi, ja varmaan se rentoutuminen ja muutama lasillinen auttaa hedelmöittymistä...... =)

Mur-mur on oikeassa aikaisesta testaamisesta ja sen mahdollisesta mukanaan tuomasta ilosta & surusta. Olisi vaan helpompaa yrittää kestää ja testata sitten kun menkat on myöhässä. Testit ovat nykyään niin hyviä, että ihan alkuvaiheessa saa jo tiedon kiinnittymisestä. Minusta varhainen predictor on hyvä testi - nyt sain sillä tässä kierrossa ekaa kertaa näkyvän viivan ja vaikka homma keskeytyikin alkutekijöihinsä niin silti luotan tuohon testiin. Niin, ja sen positiivisen tuloksen voi säilyttää, siinä sanotaan. Myös sanotaan niin, että hyvin heikkokin viiva tarkoittaa sitä, että on raskaana.
 
annekristiina on todella harvinaista raskautua kuukautisten jälkeen heti..vaan, luulenpa siulla oviksen tulleen silloin loman loppupuolella ja tärppi käynyt:heart: 18.8-28.8 välillehän jää aikaa 11vrk.. =) ..ja ihana pikkuinen Lumi tytär sieltä syntyikin sitten!! :)
 
Ottis
Mulla oli aikoinaan kivuliaat menkat ja kun niitten vuoksi kävin gynellä, sanoi ett jo päivää paria ennen menkkoja kannattas aloittaa Buranan ottaminen. Ohentaa verta ja samalla auttaa tyhjentämään kohtua. Muutenhan Burana yms. eivät todellakaan sovi jos on raskautumisyrityksiä, mutt ei kai se haittaa jos sitä menkkakipuun ottaa? Siis sitä meinaan, ett ei kai sillä mitään pitkäaikaisvaikutuksia ole. Vai onko? Tosin itse käytän aina Panadolia tai sen sisartuotteita, joten huoli ei koske itseä, mutt kuitenkin olisi kiva tietää :wave: :wave:.

Annekristiina Mulle kävi samoin, ett ulkomaan lomalla raskauduin ja vähän hirvitti kun sain tietää tulleeni raskaaksi siellä ja nauttineeni reissussa alkoholia joka päivä. Mutt ehkäpä ne ruoan kera nautitut punaviinilasilliset eivät sit pahaksi olleetkaan. Samoin olen ajatellut, ett se stressittömyys teki varmasti gutaa. Eikä varmaan haitannut sekään, ett kreikassa oliiviöljyä on todellakin miltei kaikissa ruoissa :).
 
En ole vielä uskaltanut edes kiitosta sanoa teille onnitteluista kun pelkään edelleen et ei oo mitään onniteltavaa! :D Voi toivon niin kovasti että tämä onnistuisi kaikin puolin. On niin huolestunut olo vaan. Mutta minä oon luonteeltani tällänen herkkä ja helposti huolestuva :ashamed: . Enpä uskalla tästä kertoa vielä kenellekään (no mies tietysti tietää :LOL: ) ennen kuin oon käynyt varhaisultrasssa jos niin pitkälle päästään.

SS kyseli mahakivuista: mulla siis on ollut ihan kuukautiskipuja, voimakkaita sellaisia silloin kun kuukautisten pitäisi alkaa mutta silti eivät ole alkaneet että pelkkää valkovuotoa. Muita kipuja en muista entisistä raskauksistani. Nyt mulla on sekä kuukautiskipuja että jotain pientä mielenkiintoista kiristävää kipus kohdunalueella. Sitä on vaikea kuvailla mutta sellaista että sitä kestää pienen hetken ja sitten on pitkään niin ettei tunnu mikään ja sitten taas kipuilee niin että tietää että siellä jotain tapahtuu eikä sitä voi sotkea mihinkään suolistoon liittyvään juttuun. Mulla varmaan yltyy nyt sitten ylihuomiseksi nämä "kuukautiskivut" kun silloin menkkojen pitäis alkaa. Jotenkin vaan hermoja raastavaa kun on olo että menkat alkais (pelko).
Mullakin viikko sitten oli kipua navan lähellä ja ihmettelin sitä. mulla tosin edelleen ne antibiootit jotka myös voivat aiheuttaa noita kipuja.

Emily67 ei siinä varmaan mitään yleispätevää sääntöä ole millaista vuodon pitäis olla. Jos sellainen raskaana ollessa tulee alkuun niin varmaankin yleensä sellaista määrällisesti vähäisempää ja kestoltaan lyhyempi vuuoto. Mutta tosiaan yks ystävä sanoi että hänellä oli ihan normaali vuoto ensin ettei hän osannut raskautta epäillä lainkaan ennen kuin vasta sitten kun rinnat tuli kamalan kipeiksi ja silloin gyne tosiaan sanoi hälle että oli jo ainakin 8 viikkoa koossa =) .

mimmimammalle onnea haamusta :flower: :flower:

Ja kaikille tsemppiä ja plussapuhureita!
 
niin mun isoäitini aina muisti kertoa, että hänellä oli menkat kolme ekaa kuukautta vaikka oli raskaana. Hän oli rehevä nainen, vatsaa omasta takaa, ja jo kolmen lapsen äiti alle 30-vuotiaana. Meni sitten johonkin leikkaukseen, muistaakseni sappikivileikkaukseen ( v. 1950) ja menkat oli olleet joka kuukausi, ja lääkäri kertoi nukutuksesta herättyä että leikkaus onnistui hyvin mutta rouva on raskaana, ja synnytti terveen tyttölapsen muutaman kuukauden kuluttua.
Yritän tässä valaa toivoa teihin joilla meinaa menkat alkaa, toivotaan parasta!!!!
 
Erka kyllä on varmasti hienoa lukea testistä, että raskaana! Liimaa ja tarraa täältä lähetän pikana, jotta pysyy matkassa pikkuinen :heart:. Liikkua voi varmasti ihan normaalisti alkurasakudessa.

Onlydream ja Emily pahoittelut tädin tulosta :'( , paljon ++ onnea uuteen kiertoon.

Ottis vielä on tosiaan aikaa sen + tulla näkyviin ja noin hyviä oireitakin sinulla!

Nallekalle + ensi vkolle toivotan.

Mimmimamma haamun vahvistumista sinne.

Solakka silakka ihanaa aivan mahtavan kuuloisia oireita, kyllä minua nyt jännittää tosissaan sinun puolesta, miten sinä pysty odottamaan pp14 asti testaamista????

Mur-Mur nyt vaan hyvin mielin joulun ja + odotusta.

Mahdotontako
hyvää rktt aikaa sinulle!

On uskomatonta kuinka viikonloppuisin aika lentää ohi, aina suunnittelen tekeväni sitä ja tätä, mtta vai murto-osan ennätän.

+++++ kaikille tällä viikolla testaaville.
 
Anteeksi saanko hiukan kommentoida tuota Buranan ottamista. Raskauteen ei tuon ihan tässä alkuvaiheessa pitäisi olla haitallinen. jos olisi raskaana ei silloinkaan ihan alussa, istukka kun ei ole vielä tuolloin valmis. Olin tästä huolissani kerran itsekkin. Siis tarkoitan tälläistä satunnaista ottamista. Lääkäri mulle nauroi ja sanoi ettei ole tässä vaiheessa merkitystä. Monet käyttää baby asperiinia tukena kiinnittämiseen joka lisää kohdun pinta verenkiertoa ja auttaa kiinnittymisessä. Asperiinhan on kaikkein pahin myös raskauden aikana ja heti jos ++ pärähtää testiin asperiinikin lopetetaan. Juu ja mulla on sellainen ihme vauveli ollut joka sai alkunsa varmoina päivinä =) Joten kaikki on mahdollista.. aina myös ollut tuo lyhyt kierto ja oikein helposti olen tullut nuorempana raskaaksi, eikä koskaan kukaan ole sitä ihmetellyt. nyt kierto on pidentynyt 2:della päivällä. eikä pitkä ole vieläkään.
 
MIMMIMAMMA :hug: Paljon onnea..ihanaa..nyt peukut pystyyn. Kumpa ++ vain vahvistuisi..En nyt muista miten sinun kierto tai sen pituus..että milloin olet sata varma mutta peukutukset :hug: SS kaikki peukut myös on sinulle pystyssä, jospa sinulle myös saataisiin se kaikkein paras joululahja :hug:
Murmur sinulla taasen ollut mukavata ja simpat sait talteen, jospa pukki tuo paketin teillekkin, toivon niin.. :saint:
 
minulla myös oli täti jolla oli menkat, en muista kaksi ko kertaa olis ollut..itse kun olin pikku likka silloin..ja tytön sai hänkin. Joskus kai, olen näin ymmärtänyt..roppa ei oikein heti hoksaa uutta tilannetta ja nämä vuodot on niitä..Hormoonien sekamelskaa..ei oikeastaa kuukautiset.. voipi olla että aivan olen tässä väärässä. ja se rusehtava vuoto.. sillä oli ihan oma nimityskin, ei mitä on ei vanhaa verta..varmaan löytyy se nimitys täältä kaksplussan raskaus oireistakin..
ja taasen näköjään painavat/paksut testit. Anteeksi :saint:
 
vauvatoive sinä muistit sinun testaukset mukavasti.. Minä silloin 24v sitten tein testin kun täti oli 1vk myöhässä. Ja silloin olin jo aika varma vauvantulosta. Tokalla kerralla kun täti oli päivän myöhässä. ja kolmannella en tehnyt ollenkaan vaan soitin neuvolaan ja varasin ajan, täti oli silloi 2vk myöhässä. Ei silloin hoppuiltu oli jotenkin varma enemmän kaikesta mistä nyt vain on epävarma. Tämä kuopus, varmojenpäivien vauva testattiin kun raskaus 5-6 vk..

Silloin tosiaan puhalteli vielä muut tuulet.

Nyt pitäis testin tekemistä odotella ainakin tiistaille joka on kai 13 päivä ovulaatiosta, ei välttämättä siinnäkään näy vielä. Testejä ei ole nyt edes kotona. Et katsotaan ehdinkö hakea niitä alkuviikosta.. mulla pari päivää ennen menkkoja on oili antanut merkit tulostaan. Nyt ei tädistä vielä mitään merkkejä ole..pysyis se nyt muissa hommissa. Teille muillekaan ei kyllä toivo sen eksyvän jospa haihtuisi pakkaseen koko täti ;)
 
onnittelusta. Iida-Karoliinan lause:"saataisiin se kaikkein paras joululahja liikkutti tätäkin mammaa .) Joo, oikeasti sen kaikille teille myötäeläjille toivon
mur-mur, ikiemo, lumeton, pinkki ,Emily67 , onlydream ,Roosamaria69,Räystäspääsky ,haave3 ,Lumisydän, liiza ,Wiara , Mahdotontako,Ämy , Sariella09
Terry64 ,Ottis ,Leena65 Solakka Silakka ,vauvatoive10 , oivikki ,nillanilla ,Tirlittan1968 ,ikiemo ,nallekalle
Taikakuu , pääpilvissä

ja (vierailevat tähdet) uudi, gerpera, matsalu, touhutenava

katsokaa, mikä joukko meitä on täällä haaveilemassa vielä siitä elämämme uskosta, toivosta ja rakkaudesta. Voimia ja joulun odotusta kaikille.

mimmimamma
 
Huomenia,

Mimmimammalla haamuttaa ja kohta näkyy kunnon plussa! Ehkä jo tänään. Sinullakin täti muka meinasi iskeä, mutta peruuttikin sitten suunnitelmansa. Toivotaan samaa emilylle ja muille vastaavassa tilanteessa oleville.

Muokkasin vielä eilistä listausta lisäämällä Mahdotontakon rktt-listalle. Pyydä uutta päivittäjää dpo-päivän oikeammaksi, jos tulkitsin viestisi väärin. Oman dpo-päivän -muutin 1:ksi, koska vasta illalla sitten tulikin se plussa tikkutestiin. Kuvittelin sen olleen jo aiemmin sitä, mutta nyt vasta näin, millainen sen pitäisi olla Onni-testissä. Toivottavasti se tuo onnea mukanaan. Onnit on muuten halpoja (muistaakseni noin 19 eur) ja niitä on paketissa 15 kpl. Tai siis halpoja verrattuna muihin apteekista ostamiini testeihin.

Ihanan vilkasta keskustelua on tänään ollut ja uusia jännättäviä on pino pitkällään. Ja iloisia uutisia odotellaan.

Mukavaa viikonalkua kaikille!
 

Yhteistyössä