40+ so what!!! (vol 5.)

Leena Muistathan, että FSH vaihtelee kierrosta toiseen. Jos mitatussa kierrossa oli 12, niin ei välttämättä ole sitä seuraavassa kierrossa. Luku voi olla paljon pienempikin.

Terry Mulla tuhrua tulee aina ennen menkkoja 1-3 päivää, siis niissä kierroissa, kun en ole plussannut. Plussakierroissa ei ole tullut tuhruntuhrua. Tuhru on varmaan merkki siitä, että on ollut heikko munasolu ja siitä on tullut heikko keltarauhanen, joka tuhruttaa.

SS Mulla oli Mulimen-tipat tässä kierrossa käytössä. Oireita: tissit kuin Dolly Partonilla, toivon, että Dollylla ne ei ole kuitenkaan näin kipeät, matkapahoinvointia autossa ja vähän junassakin, iltapahoinvointia yhtenä iltana kp 25?, vähän itkuherkkyyttä ilman syytä sekä ei sellaisia pms-oireita kuin yleensä kierrossa tähän aikaan. Elohiiri silmästä puuttuu edelleen. Ero negakiertoon: negakierroissa ovis on tullut kp11-12, kun taas KAIKISSA plussakierroissa se on tullut kp13. Kun olin vielä nuori ja vetreä, niin ovis tuli aina kp13. Pupuilua tuli harrastettua 2 päivää ennen ovista kp11 sekä ovispäivänä kp13 ja tietty vähän muulloinkin ton ajan ulkopuolella, mutta jääköön ne kerrat salaisuudeksi. B)
 
HELLO!!!

paljon olette taas "pulisseet" ;) ..

Tuo dpo on nyt miulle aivan selvä juttu-Kiitosta kovasti!!:flower:

Elikkäs, miun dpo:n voipi korjailla dpo3..miun ovis oli 99.99% sunnuntaina, ei lauantaina!

Terry64 taisi päivitellä, olikos näin..?..Kiitos jo edeltä!!:wave:

Miekin haluisin kuulla teidän plussanneiden oirehista..kertokaaaaaaa meilleeeeee!!!!:D
..mie jottain oirehia täällä viikonlopulle(su) tai alkuviikolle odottelen..

..niin, olikos jollain ollunna se "elohiiri" raskausoireena??..

..ajatteleppa Solakka Silakka..mehän on voitu jossain vaikka toisemme nähdä ja ihan tietämättämme :) ..

Päikki tuo tuhruttelu, juuri silloin normi kuukutisaikaan on aika yleistä raskaana ollessa..ja viivakin kerkeää vahvistua, älä sie turhaan huoli!:heart:


Mukavaa päivää kaikille ja niitä ++++++++ puhureita PHUUUUIH:whistle: edelleenkin laittelen kovasti!!!!!

mur-mur
 
Juu liiza, eläpä muuta virka..10 pitkää päivää pitäisi vielä jaksaa..pitäisi olla jonkun enkelin tai pyhimyksen hermot:saint:..:D..testailla en voi ainakaan heti kun ei ole testejä ;) ..tarkoituksella jätin ostamati/tilaamati!!

28pvä ajattelin tilailla ja ne tule viim. 30.10 perjantaina, sitä ennen ei tämä lady testaa, se on varma!!!!..tai siis..no, kattotaan ny..:whistle:..
 
Do diin, nyt on mur-murin dpo muutettu 3:ksi.

Mutta mutta, jos ovis oli sunnuntaina (se siis 0 päivä), niin eikö nyt olisi dpo 4? Ovistestin plussa olisi siten tullut lauantaina. Nytkö mä sekotan selvän jutun uudelleen???
 
Kiitti Terry64 :flower:

..kaikenlaista sitä sattuu, lukekaapa tuo..


Julia odottaa kahta lasta
Vauvat saivat alkunsa eri aikaan
Perjantai 25.9.2009 klo 14.28
Vauvoilla on "ikäeroa kaksi ja puoli viikkoa".

Amerikkalaiset Julia ja Todd Grovenburg järkyttyivät kuultuaan saavansakin kaksi lasta, jotka eivät kuitenkaan olisi kaksosia.

Julia Grovenburgin raskaus oli jo edennyt kahdeksannelle viikolle, kun ultraäänitutkimusta tekevä lääkäri huomasi Grovenburgin kohdussa toisenkin sikiön. Lääkärin arvion mukaan sikiö oli 5,5 viikon ikäinen.

- Kun lääkäri sanoi, että vauvalla numero kaksi oli hyvä syke, aloin kakistella, Julia Grovenburg sanoi.

- Olimme kumpikin sokissa, Todd Grovenburg myönsi.

Lääkärien mukaan Julialle oli sattunut ylihedelmöittyminen eli kaksi munasolua oli hedelmöitynyt eri yhdyntöjen aikana.

Toisen lapsen laskettu aika on joulukuun lopussa ja toisen taas vuoden 2010 alussa. Lapset syntyvät kuitenkin joulukuussa keisarileikkauksella.

 
..tuollaista juttua..

Yhdyntätiheys nousee heti ensimmäisen kuukauden aikana noin 30 prosenttia, ehkäisyn jäädessä pois. Parit saavat selville, että suurin todennäköinen raskaaksi tulemisen mahdollisuus alkaa kuusi päivää ennen munasolun irtoamista ja jatkuu 12 tuntia munasolun irtoamisen jälkeen. Siittiöt voivat elää naisen elimistössä jopa 6-10 päivän ajan. Munasolun irtoamisen varmistaminen käy apteekista saatavilla ovulaatio-testipuikoilla.

Hedelmällisimpänä aikana yhdyntöjä harrastetaan tiuhaan. Jos raskaus ei ala ensimmäisen kuuden kuukautiskierron aikana, yhdyntätiheys alkaa pudota. Alkaa hermostuttaa ja tulla epätoivoa.
Kuuden kuukauden aikana 80 prosenttia naisista tulee raskaaksi, jos yhdyntöjä on useammin kuin neljä kertaa viikossa. Samassa ajassa 32 prosenttia naisista tulee raskaaksi, jos yhdyntöjä on yksi tai kaksi kertaa viikossa ja 17 prosenttia, jos yhdyntöjä on vähemmän kuin kerran viikossa.

Yleinen neuvo on, että raskaaksi yrittävän parin tulisi olla yhdynnässä kaksi tai kolme kertaa viikossa. Koska siemennesteen laatu on sitä parempaa mitä enemmän siemensyöksyjä on, voisi yhdyntä joka tai ainakin joka toinen päivä olla suositeltavinta. Silloin ei tarvitsisi stressaantua hedelmällisiä päiviä ja ovulaatiota miettiessä.

..juu, noinhan se olis pare..mutta kun vain jaksaisi!!! :eek:..

 
oookkeeei!!!.. elikkäs: uskon testin(vaikka ei ollut, millä testata) näyttäneen sununtaina täyttä sarvea =)....oli sellaiset kivut yöllä :x ..silloinhan miulla on dpo3..eiköstä?..
su= -1/ma= 0/ti=1/ke= 2/to= 3....vai eikös se nyt noin sitten mennytkään.. :/
 
Joo nyt mä olen pilkun***sija, kun kirjoitit että ovis oli sunnuntaina. Siis ovisplussa oli sunnuntaina. JES, JES, JES!!!(Toivon, ettei kukaan lue mun omia kirjoituksia yhtä tarkasti, sillä näppäimet vaihtaa kokoajan paikkaa, eikä oikeita kirjaimia meinaa millään löytyä)

Ja nyt mä lopetan tän turhan höpöttämisen, pitää hakea lapsukainen hoidosta. Mukavaa maanantain jatkoa kaikille!
 
ja mulla siis tänään dpo 6 eli huomisen päivittäjä voi sitten laittaa sen dpo 7 mulle. Eli siis ovisplus 15.10-> ovis 16.10 -> 17.10 dpo1....ja tänään 22.10 dpo 6.

Varsinaista matikkaa ja sovittamista ja kaikkea tämä tosiaan on.

Teen himassa töistä tänään ja tyttö tuli kotiin juuri ja alkoi soittaa pianoa niin kauniisti että olen pakahtua. :heart:
 
Mä olisin kans samaa mieltä, että näin hieno ketju kaipais vähintään yhtä hienon jatkopaikan. Menkääs plussanneet aloittamaan meille sellainen ketju, niin on mukava paikka mihin tulla perästä sitten.
 
Voi miten ihanaa plussasadetta on täällä ollut...plop, plop, plop, plop :D

Onnea matkaan kaikille :heart: :heart: :heart: :heart:

Ja niitä oireita ja oireiden kuvitelmiakin saa repostella oikein antaumuksella...tahtoo lukea!!

Omat oireet ei kai viittaa taas kun tätiin. Pyhpah. Ja kun ei oikeesti edes tiedä missä vaiheessa kierto on meneillään kun se ovis joutui hukkaan :LOL:

Mutta tehkääpäs tosiaan meidän plussanneet tytsät semmonen 40+ pino tuonne odottajienkin puolelle...voivat sitä sitten juniorit hämmästellä kun uutta väkeä sinne vaan punkee ja punkee :xmas:

Pinkkis
 
Hyvä Pinkki69 siekin samaa mieltä =) YES!! ..mie olenkin tätä jutskaa miettinyt jo aiemminkin, että minne me "kypsät" mammat sitten kuuluttaisiin?..onhan tuolla noita pinoja aina lasketun ajan mukaan-niinkö se meni?..ja mammojen iän mukaan myöskin..vaan meille ei ole ommoo pinnoo!!!

Tällähän mekin halutaan pulista ihan omassa pinossa samanikäisten kanssa, niin olisi kiva jatkaa teidän kanssa sitten "odotus"pinossakin-muutoin tulee ikävä&suru puseroon!! :( .. ;)
 
Hih, hei! Minulla on huomennakin päivityspäivä, joten muutin Leenan dbon jo valmiiksi tämän päivän listaan.

Plussaanneet kertokaa, kun haluatte plussauslistalle. Oikein mielelläni lisään tämmöisiä tapahtumia. Ja tosi hyvä idea 40+ odotusaikaketju. Sinne me kaikki ängetään vaikka väkisin. Niin ja tietysti on kiva kuulla täälläkin miten raskaus etenee, jos vaan viitsitte käydä ainakin joskus moikkaamassa.
 
Kuten mur-mur jo aiemmin päivällä totesi; paljon olette pulisseet :)

Oon lukenut kaikki, mut en kykene kommentoimaan, pään kovalevyllä ei oo tilaa, koska siel on stressiä ja ajatuksenkatkelmia töistä, tissestä, menkoista, v*tutuksesta, peloista, ikävästä, ahdistuksesta, tästä jäytävästä yksinäisyydestä (teitä lainkaan vähättelemättä :heart: ) ja koko prkl:n elämästä. (Valivirttä kerrakseen... sori :| )

Mutta mutta. Toi yhdyntätiheysasia mietityttää muakin. Siinä uudessa vauvaohjelmassahan se lääkärinainen sanoi, että on mahdotonta tulla raskaaksi, jos harrastaa seksiä vain kerran kuussa ja että on mahdotonta tulla raskaaksi, jos ei harrasta seksiä. Ja mua sit pänni, kun sehän ei oo totta edes. Onhan ensinnäkin ovulaatiomittarit keksitty ja jos harrastaa kerran kuussa oikeaan aikaan seksiä, voi vallan hyvin tulla raskaaksi! Ja mitäs sitten ne, jotka ei harrasta seksiä lainkaan, ja saavat silti lapsen!? Niinku muumimukisysteemit ja hedelnöittymishoidot ym. NII! Niin että ihan hyvin voidaan tulla raskaaks, vaik saatais siemeniä vain kerran kuussa, eiks nii. Joohan. Vai mitäs te muut tuumaatte?


Ja sitten päivän uuteen kysymykseen :D :

Pelolla ja ahdistuneena odottelen tätiä tulevaksi pe=(kp26,dpo11), la=(kp27,dpo12) tai su(kp28, dpo13).
Tuli mieleen menkkaoireet, mitä meillä naisilla on: on mahassa menkkakipuja, itkuherkkyyttä, v*tutusta, sulkaahimoa, finnejä, tissejä ja ties vaikka mitä.

Ja sitten kun lukee ja kuulee oireita menkkojen alkamisen aikaan niiltä, jotka myöhemmin osoittautuivat olevan raskaana, niin kas kummaa: oireethan on ollu ihan samat. Voi juma, sanon minä!

Toisillahan ei tuu minkäänlaisia oireita menkkojen alkamisen aikaan jos ovat raskautuneet ja toiset taas luulevat menkkojen alkavan, mutta sitten pärähtääkin plussa. Ja sitten on meitä, jotka tuntevan "raskausoireita" jo kp 1 lähtien ja sitten pärähtääkin menkat.

Mistä perhanasta sitten voi tietää onko menkkaoireita vaiko raskausoireita? (Tähän vastaan itse, että jos menkat tulee, ni ei olo raskaana... :kieh: :LOL: ) Mutta siis ennen tädin tuloa? Onks niissä oireissa jotain eroa vai VOIKO ne raskausoireet olla samanlaiset ku menkoissa? :D

Ny oon ihan varma että tissiturvotus laskee ja menkat on edessä. :'( Hitto!

Ja se jatkopalsta plussanneille on hyvä idea, sinne me loput "aikuiset naiset" ollaan tulossa :)
 
HYVÄ IDEA! plussanneet perustakaa uusi pino, TIRULII kans sinne kertomaan miten sulla menee tai käy kurkaamassa mitä tänne kuuluu ja kerro kuinka masunkasvatus sujuu.

HYSTERIA niinpä, MITEN ne oireet voi toisistaan erottaa muutoinkuin saamalla testiin plussan tai negan. Tämmöstä tää on, kissa hiiri leikkiä koko homma.

Mulla on toi FSH ollut 6,5 kun viimekeralla on mitattu. Muistaakseni lääkäri sanoi että ok oli. Yli 10 ja eivät milellään aloittele hoitoja, mutta tapaus kerrallaan tutkitaan, jokainen meistä on erillainen ja mahdollisuuksia täynnä! Kaikki konstit ovat sallittuja tässä/näissä yrityksissä.

Kaikille tsempitykset omiin tilanteisiin, itse otan piikit kohtapuoliin esiin ja muniksen kasvatus lääke heilahtaa kohti mahanahkaa, näin täällä tällä kertaa
 
nillanilla kasvattele sie niitä munia nyt hellästi&hartauvella:heart:..Onnea matkaan!!:)


Hysteria
..on se semmoista, ymmärrrän NIIIIN hyvin tunteesi.

Ei kait sitä loppupeleissä muutoin saakkaan selville-tuota tärpin käymistä, kuin testamalla!!..ja toisilla se plussakin näkyy vasta muutaman päivän päästä oletetun tätsyn tulon jälkeen..
Itse uskon, että r-testi näyttäisi miulla kyllä plussaa heti jo vahvasti, mikäli vuoto ei ala ajallansa-ainakin poikasella testasin samana päivänä kun vuodon olisi pitänyt alkaa ja yhtä vahvan viivan kuin on controlli viivanenkin =)..siitä testistä tänne kuvasenkin joskus jo laitteltin ;) ..on meinaan hyvässä tallessa ja sitä haikeana silloin, tällöin katelen(huokaus:ashamed:)..

..tietty joka raskaudessa tuo hcg-kyllä saattaa nousta eri tavoin..Plaaaah!!:eek: mut sitä en nyt mieti..


Koetetaan vaan kestää naiset, me ollaan VAHVOJA!!!! =) ..paljon vahvempia, kuin itse aisiassa uskommekaan!!!!!:wave:

Mukavan leppoisaa loppuiltaa!!..ja muistakaa se "saammeko vauvan" ohjelma sieltä Yle Teemalta klo. 21.00!!!

mur-mur
 

Yhteistyössä