40+ so what! (vol. 4)

Hei!

Kylläpä on taas paljon juttua tullut..Hieno homma! =) Minut hyväksyttiin kouluun (lähihoitaja).Olisi Jyväskylään muutto..Olisiko täällä ketään Jyväskylästä,jos on voi laittaa yksityisviestiä.. =) Tikutus meni varmaan myöhäseksi,kun vasta perjantaina sain tikkuja kp16 ja silloin näytti vain haamua..Mutta voisko olla että se olisi sinä pv/iltana irronnut?? Viimeksi menkat tulivat kp32.

gerpera minulla on nuo arvot TSH 2,33 ja T4V 11,8.Helmikuulla otettu.

Hysteria minulla vuoto kestää n.3-4pv Enpä ole kuullutkaan että vähintään pitäis 5pv vuoto olla..

Hemppaliina olen pahoillani negasta.. :hug:

Mukavaa illanjatkoa! :wave:
 
Voi nillanilla mie niin jännään siun puolestasi..olispa se pikkku, pikku kyytiläinen siellä tarrautuneena NIIIIIN kiinni, että ei poijjes tule kuin 9kk:n jälkeen!!:heart::heart::heart:..onko siulla yhtään raskautunut olo?:) Ihana reissu siulla ollu..ja minäkin haluan puolukkapuuroa-NAM!!:p

Pinkki69 juu, ei tuo arvo mitenkään korkialla ole..sitä vain heti säikähtää että, mitä mitä!!??:eek:..tiesin kyllä tuon "tisujen" räpläys kiellon ennen testiin menoa..:LOL:..ei siis olla kopeloitu, mitä nyt itse pakolliset kun "rinnan roikottimet" laitellut päälle olen..:D
Minulla on varppina tuo stressi, joka vaikuttanut-ainakin toivon niin..

Menen noihin uusiin labrakokeisiin luultavimmin 29.9/kp 21..vielä pitää siis olla epätietoisuudessa noiden suhteen jonkin aikaa..mitä sitten teen, jos näyttääkin mummotaudin olevan oven takana??..en tiedä.. :ashamed:..täytynee vain osata sitten luovuttaa.

mur-mur
 
Kiitos, Inia, että laitoit minut rktt-riville! Nyt jännäys tuntuu kaksinverroin kivemmalle!

Kylläpä jännittää tuo Nillan salaperäisyys =) Oiskohan hänellä kuitenkin jotain tiedossa, mutta pitää meidät loppuun asti jännityksessä. Nillalle paljon tarrasukkia kainaloon!!

Mur-mur: Ei me nyt vielä mummoiksi ruveta!!!!!!!!!!!!! Niin kauan kuin on toivoa, on kaikki mahdollista ja silloin ei saa luovuttaa!!! =)

Taikakuu: Onneksi olkoon kouluun pääsyn johdosta! :flower:
 
Gerbera toivottavsti ystäväsi voi jo paremmin.

Hemppaliina varmaan ekalla kerralla keskustellaan, tutkitaan ja suunnitellaan jatkoja.

Karpalo hienoa, kun tulit pistäytymään! Ihanaa odotuksen jatkoa.

Pyrstis en tiedä mitään apuja noihin kipuihin, tällä kerralla mulla oli ihan kipakat kivut ovis aikaa, mutta onneksi kesti vain noin tunnin ajan, ja oletin niitten johtuneen noista lääkkeistä, joita oli hoitoon liittyen käytössä. Mukavaa, kun mietä täällä seurailet edelleen.

Liiza pahoittelut tädistä :hug: . Mukavaa lomaa kuitenkin ja onnea uuteen kiertoon

Murmukka tervetuloa rktt joukoon mukaan!

Solakka silakka jee, kanatkin innostuu muninta puuhista, pidetään sitä hyvänä merkkinä. Minäkin tankkasin vkonloppuna aurinkoa B)

Nilla tervetuloa takaisin, reissu kuulosti ihanalle! Milloin sinulla loppuu luget ja on testi päivä? + sinne :whistle:

Taikakuu onnea opiskelu paikasta, milloin aloitat.

ON alkaa r oireet hiipua, kun irroituspiikistä on kulunut niin paljon aikaa. Kuitenkin olen vielä hyvällä mielellä rktt ajatelin testata ensi vkoloppuna jo ekan kerran, minäkö malttamaton ? ;)
 
Nillanilla mukava reissu sinulla tervetulemas takaisin. Oiskohan sinulla jotain takataskussa ?? :whistle:

Taikakuu onneksi olkoon , kun sait opiskelupaikan. :flower:

Oivikki hirmusti onnea testaukseen. Jännityksellä odotan. :heart:

RKTT- lista kavereille paljon plussaonnea ja muillekin onnea yrityksiin tv Uudi :wave:
 
Sinullahan onkin PAS-siirto ollut... :eek: ! Minä käsittänyt et inssi :headwall: .
Voi rähmä ku oon pihalla ku lumiukko :headwall: .
PAS-siirron jälkeen testauspäiväksi annetaan toisil klinikoil pp14 ja toisil pp16.
Ite raskautunut kaksi kertaa PAS-siirrosta ja plussa pärähtänyt jo pp 9 ja PP10.
Kyllä meidän Nillanilla jo tietää mitä masussa on ;) , pitää jännitykses. Luget ja Zumet lopetetaan pp16, jos testi nega :whistle: .
Taidan tänään töiden jälkeen onnitella plussauksesta...nyt suihkuun ja matkaan :wave: .
Kaikille iiihanaa syyspäivää, tääl aurinko alkaa paistelee :heart:
gerpera
 
Olipa ihana aamu taas, aurinko paistaa ja ilmassa valkoinen utu, siis tosi kaunista!!

Voi, Nilla, kerro jo!!!!!!!!!!!!

ON: hehkutusta tekee mieli nyt jo tehdä: kn jo nyt ylhäällä ja kova, että raskaana tässä kohta ollaan!!! Tiedän kyllä, että monella kn nousee just negakierrossa ylös oviksen jälkeen, mutta minulla kyllä negakierrossa roikkuu koko ajan alhaalla ja on lörppänä. Ja en epäile, en epäile, en epäile, sillä päätöksen pitää olla vielä vahva, muuten tieteeliinen kokeilu menee muuten mönkään ;) JUUUUUUUUUUU!
 
Taikakuu onnittelut opiskelupaikasta! Ja nyt onkin oiva paikka tärpätä, kun tulee muuttoa ja mutosta elämään.. toivotaan sitä plussaa myös ++! Voi olla että ovis oli pe, eikä näyttänyt vahvaa enää kyseisenä aamuna. Toivottavasti sait hyödynnettyä..

Murmukka hyvältä kuulostaa! Kohta varmaan tulee muitakin oireita.. ;) Mie en kyllä tiiä noista napukan asennoista.. koskaan en kokeile kohdunapukkaa, jotenkin olen ollut luulossa, ettei sinne saa itse ronkkia. Ehkä en sitä löytäiskään, kun se gynellakin on monesti hakusessa. Taitaa olla sellainen.. ujo napukka :ashamed:

mur-mur Ei, ei mistään mummotaudeista vielä puhuta.

oivikki Nyt kun piikin vaikutusoireet loppuu, voitkin odottaa oikeita r-oireita. Juu testaa vaan vkl, muuten ei voi tietää kuinka aikaiseen se voi näyttää haamun/plussan +:heart:+
 
SS: Varovainen olen minäkin tunnustelemaan paikkojani :ashamed: Ihan vaan nätisti kokeilen, missä se luuraa, en siis sormeile kohdunsuuta pöpöjen pelossa, ihan vaan syrjästä. Pesen kuitenkin aina käteni ensin, jota ukko ei kyllä tee ja sehän se vasta siellä ronklaakin :LOL: :LOL:

Mutta yritän hallita intoni ja eiköhän ne oireet tulene viikon sisällä, jos on tullakseen, tyydyn niiden vahtaamiseen. En todellakaan tahdo vaarantaa mitään liiallisella ronklailulla.

Mutta kun on niin malttamaton mieli :eek:
 
Huomenia kaikille!!:flower:

Nyt miekin luulen nillanillalla olevan jotain pientä:heart: salaista asiaa
..hän vain varovainen näin aluksi, haluaa 100%varma olla itse ensin...niin miekin haluaisin-kait..jos malttaisin, kun olen sellainen "hätä housu":D..joka tapauksessa nillanillalle huuuurjaaaaat peukutukset vielä laittelen!!:wave:

Murmukka
mie säännöllisesti KN:ää tunnustelen ja aina tietty puhtahin pikku kätösin ;)..komennappas se könsikkääsi sormi-pesulle ennen "sormileikkiä".. :whistle:..:LOL:

Jos pöpöt kovin peloitaa, voi sormet/sormen desinfioida tai käyttää kertakäyttöisiä lateksihanskoja!! =)..luin muualta kaksplussan palstalta, että jopa kumin kanssa onnistuu hyvin-on meinaan liukas!:D
Mukavaa ja "positiivista" rktt aikaa siulle!!:heart:

Miulla kierron eri vaiheissa KN eri paikoissa-oviksen saapuessa TOSI ylhäällä, tädin tulohetkillä roikuskelee "turpeisena" alhaalla jne...mutta aivan tuohon napukkaani en luottaisi raskautuessani..ellei nyt sitten karkaisi aivan uloittumattomiin ..tai olisi SUPER KOVA pikkasen ennen oletetun vuodon alkua..nämä olisivat ne merkit miulla..kertoilen sitten miten käyttäytyi tuo napukkain, kunhan tässä raskaudun-pian kuitenkin.. ;)

Aurinkoista ja +++++++ rikasta päivää itse kullekin!!:wave:

mur-mur
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

liiza (43).....................kp3/25............yk17........4.
Pinkki69 (40)..............kp3/26-28.........y.n.2v......1.
mur-mur (44)..............kp7/28............yk6..........3.
Ämy (40).....................kp7/26-28...........yk1.........4.
Solakka Silakka (40)..kp7/25-27........yk13........1.
Leena65 (44)..............kp8/25-27........yk4........3./1.yht.
Mahdotontako..............kp12/28..............yk1..........1.yht.
Hastu39 (39)...............kp14/25-29........y.13v.........3.
Murmukka (43)...........kp15/28.............y.4v...........2.
Päikki (40)..................kp15/?...............y.2v.........2.
Jadette (39)...............kp17/28-30.........yk8...........3.
mimmimamma (47)....kp17/28..............?.............4./1. yht.
gerpera (48)...............kp19/28-30..........yk4.........3./1. yht.
oivikki (41)..................kp19/23-27.........yk7...........1.
Taikakuu (41).............kp20/27-32.........?.............2./1.yht.
Uudi (46)....................kp20/24-26........yk8..........3./1.yht.
Inia (42).................kp20/26-30.......yk12....1.
ikiemo (44).................kp25/20-50........y?..........4.
Sariella09 (43)............kp31/40............yk?..........5./1.yht.
nillanilla (42)..............kp34/28-33........yk6.........1.
pääpilvissä (46).........kp35/25-43........?............1.yht.
Hemppaliina (46).......kp43/28-30.........y.01/09....2./1.yht.
star-67 (42)................kp68/26-33(-39)...yk7.........3.

:flower: Tauolla :flower:
siira, lumeton


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



RKTT
nillanilla (42)..........pp19
Sariella09 (43).......dpo13
Uudi (46).................dpo8
gerpera (48)............dpo7
oivikki (41)...............pp7
Inia (42)....................pp6
Päikki (40)................dpo3
Murmukka (43)..........dpo2
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:




torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................

velmuliina74 (34)......2.5.2009/kp24 (/24-30), yk7......6. /1.yht......LA 14.01.10

OnniMaija (41)......11.5.2009/kp31 (/28-30), yk3........5. ......LA 16.01.2010

tirulii (40)...........15.5.2009/kp27/pp10.......1./1.yht.......LA24.01.2010





Mukana myös:
Taustajännäilijät / Taukoilijat
äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli ja baby5


Pinon jättäneet:

touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61


40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636


 
Olen 43-vuotias kolmen lapsen äiti. Tällä hetkelllä nuorimmaiseni on 6-vuotias. Neljä vuotta on yritetty raskautumista. Kolme vuotta sitten kerran onnistui, mutta olikin tuulimunaraskaus. Sen jälkeen ei kuulunut mitään. Olinkin jo pari vuotta ajatellut, etten enää haluaisikaan aloittaa alusta, ei ollut edes vauvakuumetta. Olin jo pohtinut hormonikierukan laittoa, mutta puolison kanssa päädyttiin kuitenkin antamaan mahdollisuus, jos raskaus on tullakseen.

Parin viime viikon aikana minulla on ollut "kummallisia" oireita. Vilua, pään huippaamista, öistä vessassa hyppäämistä ja lievää pahoinvointia. Ei tullut mieleenkään, että ne olisivat raskausoireita, suunnittelin jo meneväni yleislääkärin tutkimuksiin..., kunnes tulin katsoneeksi kuukautiskalenteriani - olikin mennyt jo muutaman päivän yli kuukautisten alkamispäivästä. Teinpäs sittten toissayönä testin ja 2 viivaa oli! Pitihän se puolisokin herättää sitä todistamaan!
Nyt olen kyllä onnellinen, vaikka pelottaakin, meneekö kaikki hyvin. Raskausviikkoja on kait 5.

Onko muuten ketjua, jossa 40+ raskaana olevat äidit keskustelevat?
 
Minä olen nyt yrittäny jäljittää ovista jo 9 kiertopäivästä lähtösin, mutta en ole saanut kiinni :/ Ihan hentoiset viivat on näyttäny 12 päivästä lähtien, mutta sitä vahvaa viivaa ei tule.

Mitenhän luotettavia nuo testit on. Tilasin ovispuikot tuolta mammaks.fi.
 
Onneksi olkoon Räystäspääsky Antaa toivoa meille muillekin. Tuolla Odottajien puolella on ketjuja niille, jotka jo raskautuneet. Mekin tullaan sinne perästä jahka ensin onnistutaan raskautumaan!

Hastu kyllä mulla on onnistunut hyvin mammaksin tikuilla löytymään ovisplussa. Teen aamun toisesta pissasta. Olen kyllä lukenut, että kaikki ei niillä tikuilla saa vahvaa viirua. LH-huippu voi mennä nopsaankin ohi, joten kantsii kokeilla aamupv:llä ja illallakin. Tuntuuko sulla ovis muuten, nippailut, limat?
 
Hastu39 oleppas tarkkana, ovis saattaapi tulla ihan vrk:n sisällä. =) Mammaksin testeistä ei minulla itselläni kokemusta, mutta olen lueskellut, että monilla tulisi vain se hailakka viiva..tiedä sitten, ovatko oikein tehtyjä..

Itse olen käyttänyt kotitestin liuskatestejä ja varmistellut ClearBluen digitestillä(menee 1-2 testiä kierrollansa ) Digitesti on kyllä siitä hyvä, että ei tartte viivoja vertailla, mutta onhan se tyyris :/ ..miusta silti hintansa väärti ja riittää aina 3-7 kierrolle!!(paketissahan on 7 kpl. testejä ) ..jos on ongelmia viivan vahvistumisessa, suosittelen CB:n testiä lämpimästi!!..jos ei ovista saa tälläkään bongattua, kannattaa pyydellä lääkäriltä lähetettä testeihin: Prolaktiini, FSH, kilppari, pieni verenkuva..näihin lähetteet sain itse omalta TK-lääkäriltä.=)
((muoks)) peesaan SS:ää kannattaa tosiaan kokeilla useammasta pisusta ja senkin rakossa olleena ainakin 3h!!(älä juo paljoa silloin, se laimentaa virtsaa )

Räystäspääsky voi miten ihana yllätys teille käynyt-Lämpimät onnittelut!!:heart:
Noita ihania oireitahan me täällä kans kaipaillaan ja sitä pyöristyvää masua..huokaus..mutta kyllä me vielä täältä perästä tullaan:wave::D

..tuoltapa löytyy odottajien keskustelut..

http://kaksplus.fi/keskustelu/c3

..mutta varma en ole, onko siellä 40+ mammoja :) ..kannattaa katsoa, uskoisin kyllä yli 40v. odottajiakin olevan, vähemmän vain..laita vaikka ihan kysely(aloita uusi keskustelu ) Oikein ihanaa masunkasvatus aikaa siulle toivottelen!! :)

mur-mur
 
Räystäspääsky paljon onnea sinulle ja toivotaan, että kaikki menee hyvin. En mene vannomaan, mutta vanhimmat saattaa olla 35+ odottajien ketjussa.

Hastu39 minulle sanoi gyne, että olen sen ikäinen, että jos minulla vielä ovista tulee se näkyy yhtä hyvin ovistikuilla, kuin sillä verikokeella(joku proge mikä lienee). FSH:ta ei kuulemma kannata ottaa, koska kuukautiset kuitenkin on säännölliset, niin siitä ei sitten vastaavaa hyötyä.

Kysyin sitten, että mitä tarkoittaa, kun en tahdo saada ihan yhtä paksua viivaa kuin kontrolliviiva. Arveli, että sitten ei varmaan enää tule kunnollista ovulaatiota et silleen. :eek:
 
Uudi gyne puhunut ihan tosi asiaa..Progesteroni testi on se, jolla voidaan katsoa, onko ovis TODELLA tapahtunut. Tuo FST-testi(folikkelia stimuloiva hormoni) kertoo sitä tarinaa sitten, että vieläkö muniksissa elämää(kasvaako follit jne. )-käyn siellä itse oviksen jälkeen, joskus kp 21..käyn, kun ilmatteeksi saan ja haluan konkreettista tietoa, vieläkö pelittää munikset!:saint:

Lääkäri sanoi, että jos arvo reilusti yli 8 oviksen jälkeen-Luteaalivaiheessa, on vääjäämättä hyväksyttävä munasarjojen toiminnan heikentyneen ja menopaussin lähestyvän-se perimenopaussihan mulla tietysti jo on-kait?..vai mikä nimihirvitys sillä lie onkaan..:p

Muuten, minun äidillä oli vielä kuukautiset 50v..että silleen ;)..hän itse asiassa raskautuikin ja tuli sitten kuitenkin keskenmeno..

mur-mur
 
:ashamed: :ashamed: hitto joo! aamutesti meni ihan ketuilleen, testi näytti epäonnistumisviivaa. Kummallista, minähän en enään osaa tehdä testejä oikein :ashamed: jatkoajalla ollaan huomisaamuun asti. Viimeyönä heräsin kovaan kipuun/vetoon/repimiseen mahassa. Minä luulen että nega aamulla löytyy niin on menkkamainen olo. En osaa verrata oloani mihinkään raskausoloon kun en koskaan ole ollut raskaana :kieh: Huh, mitkä päivät töissä kyllä loman jälkeen pitäisi olla lomaltapaluu vapaapäivät ;)

RÄYSTÄSPÄÄSKYLLE paljon onnea :flower: ja ihanaa että onnistuu

Miten sitä nipukkaa oikein kokeillaan???? olen yrittänyt mutten tajua koko hommaa ollenkaan, taidan olla ihan rähmäkäpälä tuossa asiassa. Onkohan mulla liian lyhyet sormet? :kieh:
 
Mur-mur mulla odottelee lähete tuohon progesteroni testiin. Sen halusin katsoa, vaikka hän sanoi, että näkyy se ovistikuillakin. Halusin asian kuitenkin selväksi. Ettei tarvi enää tikutella.
Nyt ei ole viety vielä mitään testejä, kun rahaa mennyt viime aikoina muuten, että viedään sitten, kun talous antaa myöten. Kävi kyllä jo mielessä, että antaa olla ja katsotaan vain kuukausi kerrallaan.
 
:flower:

ihanaa että onnistumisia tulee vielä iäkkäille. Itselläni tuo oire lista aiheutti positiivisen tunteen. Itselläni parina päivänä on ollut tuota huimausta. Yks kaks oloni on, kuin kaatokännin aikana kesken työpäivän. Pojan kanssa minulla oli tuo ensimmäinen raksausoire. Vilua ei ole ollut, lämpöä taas sitä enemmän... Mutta tuota lievää pahoinvointia ja joka öinen 3-4 välillä vessassa ramppaaminen. Ei kuulu normitapoihin... :) Niin ja olenhan ihan tieteellisesti testannut tuota virallista ovisnäkymistä raskaustesteillä peräti neljä aamua, ja joka aamu on plussa pärähtänyt. Positiivista on tuo plussan vahvistuminen aina edellisestä testistä. Mutta minun plussat tuntien niin nillanillan tavoin olen surkea testien tekijä.
Omasta mielestäni tuo ovis oli viikko sitten kp 7-8, mieletön halu silloin. Ja pupuiltu tosiaan 1 kp lähtien joka toinen päivä vaikka mies hieman hakoteillä tämän yhteiselon kanssa. Töissä on hänellä aikamoinen stressi savotta meneillään ja hieman välimatkaa saatuaan viime viikonloppuna, niin ääni kellossa ainakin hetkellisesti muuttui.

Joten vielä nillanillalle elähän kirvestä vielä kaivoon heitä :)

minun mielestäni ovistikut on eri asia, kun tuo progesteronin mittaus. Ok kertoo että ovistikut oikeassa ja että keltaruhanen kehittyy. Mutta thats´it. Ovishan vaihtelee eri kierroissa, tuo dpo on sitten aina saman mittainen. 14-16 päivää.



mimmimamma
 
Räystäspääsky onnea! Tosiaan tuolla odotuspuolella on tuo + 35 pino sinne sitten tullaan perässä.

Murmukka hyvä oireet!

Nillanilla ostithan useamman testin, jos on joukossa tuollaisia viallisia. Peukut pystyssä täällä huomiselle.

Solakka silakka juu ainahan minä testaan, niin aikaisin kuin voi. Oireet on täysin hävinneet, joten väistämättä mieli alkaa jo varautua myös negaan. Tuo alku on oikeesti niin helppoa uskoa 100% +, kun on ne lääkkeestä tulevat oireet päällä.

Mur-Mur minulla myös alkaa tuo kohdunnupukka löpsähtämään loppukiertoa kohti, nyt jo hiukan pehmentynyt, sen huomaan, kun noita lugeja olen käyttänyt jo useassa kierrossa.

Mimmimamma
siis + raskaustestissä! Onko herkkä testi? Jos vaikka olisi sitä itteään.
 
nillanilla, nyt pidetään kaikki hurjasti peukkuja, että huominen näyttäisi sen odotetun plussan!!!!

Räystäspääsky, onnea raskaudesta! Jos mä ikinä plussaan, olen ajatellut perustaa pinon yli nelikymppisille odottajille... mutta voihan sen perustaa jo nytkin, vai mitä? Nimikin mulla ois jo valmiina: 40++ - yes, we can! Kelpaisko?

Kaikille jaksamista tällä niin pitkällä tiellä!
 

Yhteistyössä