40+ so what (vol. 3)

Alkuperäinen kirjoittaja star-67:
Naapurin rouva ihmetteli tänään kun näytän niin väsyneeltä |O

Pyrstötähti, sitä minäkin olen ajatellut, että ikänaisten harvempi lapsitiheys merkkaa, aika harva ei käytä ehkäisyä ja sitäkin harvemmalla on enää kovin aktiivia spontaania seksielämää, jotta ei ole ihme jos lapsia tulee harvemmin...
ei kai se noin mee...kyllä kai yli nelikymppiset on tutkimuksen mukaan aika aktiivisia seksielämässään (voin olla väärässäkin toki) monihan tulee itsevarmemmaksi ja alkaa juuti tässä/siinö iässä nauttia enemmän vielä..j sitä paitsi ei se toki niin mee ettei pitkässä suhteeessa laimentuu seksi ei se ihan niin synkää oo.
 
Taikakuu :hug:

Jos flunssa on raskausoire, niin mahtaakaan olla influenssa ;) Meillä on nimittäin tämä autuus meneillään, just kun vatsataudista selvisi :eek: Housujen vyötärö alkaa olla jo melko löyhä tästä höykytyksestä. Eli, jotain positiivista se on tästäkin löydettävä.

Minä olen netistä ollut kauhean huono tilaamaan mitään, mutta nyt ajattelin että jos varastoon muutaman raskaustestin hankkisi. Niin mistä ootte niitä tilailleet?

Talvista viikkoa kaikille!
 
Huomenta murut ja hyvää viikon alkua!

Taikakuu, nimenomaan sinussa ei ole mitään vikaa, kun kerran kierto toimii ja ilmeisesti muniksetkin irtoavat. Toivoa on, vanhempana se raskautuminen vain kestää hiukan kauemmin. Rohkeutta!

Tirulii, hu-huu! :wave:

Itse olen nyt taas kovastikin toiveikkaalla päällä, kuten hoidon tähän vaiheeseen kuuluukin. Femareita nappailen aamuin illoin ja eilen iskin ekan Puregon-piikin mahaan. Nyt on hyvä olla, kun ajattelee munisten siellä kasvavan eikä ole vielä ollut yhtään ultraa, jossa olisi taas saanut jonkun surkean tuomion. Keskiviikkona on sekin taas edessä.

Saara, joko olet päässyt pistelemään?

 
Ihanaa maanantaiaamua siskot!
Aurinko paistaa ulkona, ainakin välillä pilkistää. Nyt täytyy lähteä hiihtämään, vaikka pientä flunssaa on yhä, mutta menen sellaista kävelyvauhtia.. että saan edes raikasta ilmaa keuhkoihin ja aurinkoa mieleen. Viikonloppu menikin sisällä istuessa ja potiessa.

Nettikaupoista saa testejä ainakin mammaksilta, kotitestiltä, halpatestiltä, babyplussalta ja apteekeilla on omat nettimyymälät. Ite olen tilannut mammaksilta. Googlesta löytyy hakemalla vaikka mitä. Kannattaa käyttää reilusti aikaa selailuun ja verrata pakkauksia, hintoja, postikuluja, toimitustapoja, maksutapaa. Suomalaiset nettikaupat on ollut omalla kohdalla aina luotettavia.

Matsalulla on jännittävät ajat. Toivotaan että tulee hyvä tulos!

Taikakuulle pahoittelut tädistä ja voimia eteenpäin ensi kerralle!

Miten star ja tirulii ? onko näkynyt tätiä tai kahta viivaa

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
 
Minulla on aina ollut sellainen tunne (varmaan nimimerkin perusteella), että Taikakuu vielä joskus onnistuu ihan täällä meidän silmien edessä. Äläpä siis ota raskaasti, se oli vain yksi kierto monen joukossa.

Olen kyllä henkilökohtaisesti sitä mieltä, että terveyssiteiden ennenaikainen osto vain luo tappiomielialaa. Parempi vasta äärimmäisessä hädässä lähteä vessapaperit housussa lähikauppaan.

Onnea uuteen hoitoon, Matsalu nettikaverini.

Vilpittömät plussatoiveet kaikille niille, joiden kierto alkaa lähentyä loppuaan.
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (40).............kp2/27-32..........?..............2./1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki..kp3/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
nillanilla (42)...........kp4/28-33...........yk4.............1.
Plättä (44)...................kp4/28-30.........?................7.
Matsalu (44)................kp5/24-25.........IVF?..........1.
touhu tenava (46).......kp8/27-30.......y3v............6.
oivikki (40).................kp8/23-28............yk3...........1.
anjamarita (40)..........kp9/32-36...........yk2............2.
Saara10 (41)...............kp9/28.............yk?............1.
sinisyys (42)................kp11/25-28.......yk?............3.
Inia (42)...............kp13/26-29......yk4......1.
pääpilvissä (46)..........kp16/25-43.......?..........1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp18/24-30..........yk4.........6. /1.yhteinen
kenzie64 (44).............kp20/28-29.......yk5............4.
Nuusku (43)................kp20/28............?................4.
Päikki (40)..................kp20/27.............y1,5v.........2.
ikiemo (44).................kp21/20-50...........y?............4.
liiza (42).....................kp22/28............yk7.............4.
pyrstötähti (48)..........kp22/28.............yk10...........4/1.yhteinen
Solakka Silakka (39)...kp23/25-27........yk4............1.
haave3 (39)................kp23/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp23/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp25/28.............yk7...........2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp28/31-34.......?................4./1.yhteinen
star-67 (42)................kp 28/26-27.........yk1..........3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp30/?............1. /1.yhteinen
OnniMaija (41).............kp?/?..........yk1?..........5.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
tirulii (40)..........pp13
pyrstötähti (48)..........pp8
[/i]


Mukana myös:
Taustajännäilijät lapsellinen67 Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet:
mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]



40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636



 
:hug: Taikakuu!!! Hidasta tää touhu on, mutt sie oot vielä niin nuori!! =)

Star ja Tirulii?????

Oviksesta ja testeistä
Pohdintaa ajoituksesta... Mähän nyt innostuin mittaamaan myös lämpöjä, kiitos teidän ekan ketjun! (olikohan se lapsellinen kun niitä mittaili). Niin jo lauantaiaamuna oli lämpö kohonnut, tosin aattelin ett se johtui siitä, että olin vähän pystyssä ennen mittaamista (piti mittari hakea). Mutt oli edelleen sama sunnuntaina ja tänään. Jotta mietin sitten, josko tuo sarvimittari näyttäis vielä plussaa, vaikka ovis ois jo tapahtunut? Tosin myös liuskatesti näytti vahvinta viivaa lauantaina (mullahan liuska ei koskaan tuu vahvemmaksi kontrolliviivaa, six en niitä pelkästään uskalla käyttää ). Mutt sellainen tuli mieleen, ett pitäis varmaan testata sekä aamulla että illalla, jos mulla ovis hurahtaakin äkkiä ohi? Eli nyt saattoi se lauantai-ilta olla kuitenkin liian myöhään... :( No, toivoni on nyt perjantaiaamussa, jos ne matkalaiset ois ollu vielä paikalla kyytiä odottamassa... Mutta vähän on sellainen olo, että tais tulla harjoittelukierto tästä. Vaik onhan se hyvä harjoitellakin, osaa sitten paremmin ensi kerralla!

Mukavaa uutta viikkoa kaikille! Uusi viikko, uudet kujeet!
 
Inia, ollos huoleton, kyllä ne siittiöt elävät useamman päivän, 4-5 vrk ainakin. Ja munasolukin ainakin vuorokauden, jollei 2. Varmaan on ollut siittiöitä hengissä ja paikalla, olipa ovis ollut perjantai-iltana tai lauantaina tai vaikka vasta sunnuntaina. Nyt vain piinailemaan, vaikka onhan se harjoittelukin kivaa...
 
Eiliseen päätökseeni vedoten, olen tänään tehnyt jo 2 r-testiä ja yhden ovistestin :LOL: Kaikki negatiivisia. kp 28/26-27... tisseissä pingahtelee edelleen ja alavatsassa samoin. Mitähän tästä oikein tulee... varmaan melkoinen TÄTI :kieh: Testannut olen kotitesti.fi tilatusta erästä ( Mega) liuskatestejä ( erittäin herkkiä??? ainakin mainoksen mukaan) mallia OneStep. Mitä mieltä olette niistä?

 
No höh star oliko sulla kuitenkin tavanomaiseen aikaa ovis? Vai oisko ollu myöhemmiin, niin sillä ei näkyisi vielä? Toivoa on vielä ennenkuin alkaa menkat. Onko sinulla nuo PMS-oireet ihan menkkoihin asti vai loppuvatko yleensä päiviä aiemmin?
Kai nuo testit on luotettavia, en oo kauheesti päässy testailee, kun täti tulee aina ajallaan tai innokkaana vähän etuajassakin.
 
Solakka Silakka, mulla oli kp 11-12 veriviiruja enkä testannut ovista ja kp 14-16 oli ovistikut loppu, muutoin olen testannut eikä ole ollut posit. tämä yk1 enkä ole koskaan ennen ovistikuilla kunnolla testannut, enkä tiedä koska ovikseni on, ei oireita siihen aikaankaan. Liekö onkaan ovista. Otin siis ennen ed menkkoja hormonikierukan pois, saattaapi ollla hormonitkin sekaisin tai mikä lie pitkä kierto kyseessä, tosin menkat ei o mulla vielä koskaan ollu myöhässä ilman raskautta. Ainakaan 1 päivää enempää...
 
lumeton,Matsalu,Solakka Silakka,Plättä,Inia kiitoksia paljon myötäelämisestä ja tsemppauksesta! :heart:

gynelle olisi aika 19.2,kun vaan muistais ja osais kysyä oikeat asiat gyneltä.. :|

lumeton paranemisia.. :hug:

Matsalu olen vaan ihmetellyt tuollaista rusahtavaa vuotoa joskus "mustaa" vuotoa.. :eek: No huh,huh.. :ashamed:

-Taikakuu- :wave:
 
Taikakuu, mulla myös normisti alkaa kuukautiset ruskealla tai melkein mustalla vuodolla. Olen olettanut, että ne ovat jotain edellisen kierron jämiä, jotka vuotavat ekaksi pois. Tiedä sitten häntä. Ei kai sulla se tuhruttelu kovin monta päivää kestä ennenkuin kunnon vuoto alkaa?

Omat munasarjat: on jo ollut tuntemuksia. Toivottavasti ne munikset eivät siellä nyt liian äkkiä kasva...
 
Star mä tilasin myös liuska rtestit samasta paikasta, mulla ne toimi eli valitettavasti ei tullut + ja täti sitten tuli. Toivon sulle hyvää RKTT ajan jatkoa ja + testiin. Ovistestejä en ole vielä netistä tilannut vaan ostanut ihan perinteisesti.

Matsalu ihanan jännittävä aika sulla, toivon todella, että sinulle kasvaa sopivasti sitkeitä muniksia.

Taikakuu mä laitan kysymyksiä muistiin paperille (en luota muistiini), jos oon menossa lääk. siitä huolimatta mulle tulee usein myöhemmin mieleen, että totakin olis voinnu vielä kysyä.
 
Heipähei :wave:
Täällähän on taas semmoista mukavaa äksön-tunnelmaa :)
Inian toiminta oli kuin elokuvasta =)
SSilakka, minäkin olen haaveillut muutamasta kanasta, mutta asun liian etelässä saadakseni luvan pihakanalaan...
Matsalulle hyviä toivotuksia, niinkuin kaikille muillekin.
Kuka kertoisi mikä on asiallinen määrä punkkua kiinnittymistarkoituksiin nautittuna? Ja mitkä ovat oikeat kp:t tuohon nautiskeluun?
Onnellisia päiviä kullekin! :flower:
 
Täällähän on totista toimintaa pilke silmäkulmassa. Inian vaiheita lueskelin kuin parasta jännäriä. Toivottavasti kuitenkin tärppäsi. Starilla tuntuu puuttuvan vain se toinen viiva liuskasta, jospa se sinne vielä ilmaantuisi.

Matsalu Pistelen jo ja voin minäkin vielä uskoa ja toivoa, että tuolla kasvaa niitä palleroita oikein monta, kun en ole vielä käynyt ultrassa. No, kävin 0-ultrassa ja siellä näkyi joitakin palleroita, sen tarkemmin ei laskettu. Todennäköisesti niitä on jokunen, ei mitään hurjaa saalista. Ei tunnu juuri munasarjoissa juurikaan miltään tällä hetkellä, ihan eka päivinä vähän nippaili. Onko sinulla nyt lyhyt kaava menossa? Miten muuten, tuliko sinulle sumutteista oireita? Muistelen, että sumuttelit sinäkin edellskerralla.
 
Tiistaipäivää kaikille!
Näittekö millainen täysikuu valaisi viime yönä?
Eilinen ihana aurinko paistaa taas ja houkuttelee hangille hiihtämään!

Täällä oman kirjanpidon mukaan kp24 ja jotain outoa tapahtuu:
- edelleen lievää flunssaa (nenä tukkoinen, kurkku kuiva) ja pientä lämpöä
- eilen illalla yhdynnän jälkeen tuli paperiin pari pientä pisaraa limansekaista verta, ei muuta, voisiko enteillä tätiä.. tulossa 3 päivän päästä.. normisti ei mitään verivuotoja seksin jälkeen
- tissit yhä arat, yleensä arkuus häviää kierron loppua kohden
- vatsassa on aivan kuin kuplia ja ne hyörii siellä kuin vuoristoradassa, sitäkö se juiliminen tarkoittaa?
- hieman myös ilmavaivoja

Ja aivan kuin tällaisia oireita ei olisi ollut edellisissä kierroissa! :LOL:

Saaralle ja Matsalulle muniksen kohotus tsempit!

Ikiemo asiallinen määrä punkkua on varmaan lasi per päivä. Onkos sen tarkoitus lämmittää vatsan seutua ja saada veri kiertämään siellä, joten kai se kiinnittymisen aikoihin tekisi hyvää?

Itse en tässä kierrossa ole kokeillut mitään "poppakonsteja". Aiemmin käytin vehnänalkioöljyä ja join greippimehua. Nyt mennään ihan luomusti, ainoa lisäravinne on Multitabsin raskaus-vitamiinit 1 tbl/pv. Aion napata tuosta auringosta noita vitamiineja, lähdenpä tästä ulkoilemaan..

Päivänjatkoja kaikille!
 
Heipsis kaikki!

Ooh, Solakka Silakka, oireet sen kuin paranee! Ja Tiruliin kuulumisia tässä myös odotellaan kieli pitkällä.

Saara, lyhyt kaava on tällä kertaa mennossa, Femar+Puregon. Tosiaan sumuttelin viimeksi: oireina oli läihinnä hikoilua ja kuumia aaltoja, ei muuta. Sen sijaan tuo Puregonin pentele on nyt molemmissa lyhyen kaavan hoidoissa aiheuttanut hurjia mielentilan muutoksia. Nyt kun on kolmas piikkipäivä menossa, olen jo kovin ahdistunut ja itkuinen. Saman muistan edellisestä lyhyen kaavan hoidosta. Kumma kyllä pitkän kaavan aikana mielialavaikutukset eivät tuntuneet.

Juuri tämä tekee hoidoista niin raskaita: ei ole edes sitä omaa tavallista tsemppiä tukena nyt juuri, kun sitä erityisesti tarvittaisiin. Ahistaa vaan. Eikä paljon auta, vaikka tietää sen johtuvan lääkkeistä: kurkkua kuristaa ja itkettää silti.

No niin, vali vali. Huomenna pääsen lääkäriin, sitten voi olla jotain todellistakin itkun aihetta.
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (40).............kp3/27-32..........?..............2./1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki..kp4/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
nillanilla (42)...........kp5/28-33...........yk4.............1.
Plättä (44)...................kp5/28-30.........?................7.
Matsalu (44)................kp6/24-25.........IVF?..........1.
touhu tenava (46).......kp9/27-30.......y3v............6.
oivikki (40).................kp9/23-28............yk3...........1.
anjamarita (40)..........kp10/32-36...........yk2............2.
Saara10 (41)...............kp10/28.............yk?............1.
sinisyys (42)................kp12/25-28.......yk?............3.
Inia (42)...............kp14/26-29......yk4......1.
pääpilvissä (46)..........kp17/25-43.......?..........1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp19/24-30..........yk4.........6. /1.yhteinen
kenzie64 (44).............kp21/28-29.......yk5............4.
Nuusku (43)................kp21/28............?................4.
Päikki (40)..................kp22/27.............y1,5v.........2.
ikiemo (44).................kp22/20-50...........y?............4.
liiza (42).....................kp23/28............yk7.............4.
pyrstötähti (48)..........kp23/28.............yk10...........4/1.yhteinen
Solakka Silakka (39)...kp24/25-27........yk4............1.
haave3 (39)................kp24/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp24/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp26/28.............yk7...........2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp29/31-34.......?................4./1.yhteinen
star-67 (42)................kp 29/26-27.........yk1..........3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp31/?............1. /1.yhteinen
OnniMaija (41).............kp?/?..........yk1?..........5.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
tirulii (40)..........pp14
Solakka Silakka (39)..........dpo12
pyrstötähti (48)..........dpo9
Inia (42)..........dpo3
[/i]


Mukana myös:
Taustajännäilijät lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet:
mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]



40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636


 
Taikakuu, babo, nillanilla ja Plättä, toivottavasti olette jo toipumassa tätimasiksesta!

Matsalu ja Saara, oikein paljon peukkuja hoitoon!

Minni oli vissiin reissussa, mutta mites AinoEmilian loppukierros sujuu?

ON: Mä haluisin kans pp-listalle, mutt tosiaan on vaikee tietää sitä ovisajankohtaa, tai mahdollisen hedelmöittymisen. Mietin ett jos ovisplussapäivä ois pp0? Se on kuitenkin selkein minkä voi määrittää... Eli luomuilijat, jos haluutte pp-listalle (sieltä meidän muiden on helpompi nopeesti kattoa, ketä jännätä :) ), niin kertokaa oma pp-tilanteenne!
Mun oireita: paino on lisääntynyt ja vatsassa on finni :LOL: (nimim. kp14 ;) )
 
lumeton Myötätuntoni, samassa influenssa-veneessä ollaan... Mä voisin olla kyllä tyytyväinen hieman miedompaankin raskausoireeseen.

Nyt on 3. päivä yli 39 asteen kuumeessa, joka paikkaa särkee, yskitty on kyljet kipeiksi, nenä niistetty ruvelle jne. Mutta kauheinta on silti se, että joitakin kertoja yskiessä on tullut aivan järkyttävä riipivä kipu vasempaan munasarjaan. Iski paha epäilys siitä, että kysta siellä taas köllöttää. Mähän epäilin, että tässä kierrossa ei ollut lainkaan ovista ja tuo kystakin selittäisi sen. Oli niin tai näin, kierron loppua kohden mennään. Tänään on jo kp22 eli yksi päivä enemmän kuin mitä listassa kerrotaan.

Matsalulle ja Saaralle jaksamista hoitoon. Ja muillekin tietysti tsemppiä.
 
Heipsan jännäilijät!

Käyttäkää jännäyslistassa dpo:ta niillä, joilla luomukierto. Eli days post ovulation...

Ihanaa, kun päivät alkavat jatkua. =) Sen myötä hormonit alkavat myös hyrrätä vanhoilla kanoillakin ja uskonpa että plussia alkaa pian ropista. :heart:
 

Yhteistyössä