40+ so what (vol. 3)

Hienoa Star! Vihdoinkin joku täällä haamuilee!!! Hienoa kun pääsee jännäämään vahvistumista... Hei, pitäiskö tehdä erikseen haamulista, jos sitten innostuttais kaikki rapistelemaan? :LOL: Kun pitäishän tänne nyt enempi jännitystä saada... jotkut on niin maltillisia (niinku mä; ikinä en inssien jälkeen testannut, oottelin vain menkkoja jotka kyllä tuli ajallaan) ett tarvittais vähän lisähulluutta tähän touhuun ;)

Muuten, kertoisko joku viisaampi mistä tuo "täti" tulee? Siis sanana menkoille.
 
star haamu =), ma on nopeammin kuin huomaatkaan ja onneksi on tosiaan apteekki tai vaikka marketti jos ei malta odotella postilaatikon kolahdusta.

Miten teillä muilla loppukiertolaisilla menee?

solakka silakka kiitos tortuista, kyllä maistuu.

Miten toi lihavointi onnistuu? :wave:
 
Kiitos tortuista, Silakka! Minä arvaan, miksi liitit viestiisi kuvan: halusit harjoitella plussatestin kuvan liittämistä, ennen kuin asia tulee ajankohtaiseksi. =) Minä ajattelin joskus tehdä samoin, mutta vielä toistaiseksi ei ole tullut harjoiteltua - eipä silti, ei ole tullut niitä plussiakaan.

Minulla on tänään huono olo. Kurkku tuli kesken päivän kauhean kipeäksi, ja oli pakko mennä kuopuksen viereen päiväunille. Menin silti uimaan joka torstaisen kilometrin. En aio antaa flunssalle periksi.

Jos meillä olisi oma haamulista, niin minä olisin sillä listalla joka kuukausi. Sen verran viivaa saan negatestiin väännettyä vaikka kynällä...

Olen tosi surullinen esikoisen asioiden takia. Miten ihmisen lapsi voi olla niin tyhmä? Kun lapsen asiat ovat rempallaan, ei oikein muussakaan elämässä ole makua. Yritän opetella keskittymään muihin asioihin, kun jokaisen on näköjään tehtävä omat virheensä. Ei voi sitä äiti estää.
 
Hei, minäkin ajattelin olla rktt taas vähän aikaa... On tullut lemmittyä jopa arkena :) Meillä kun on yleensä tupannut olemaan melko viikonloppupainotteista tuo lemmiskely... Mukavia päiviä kullekin! :wave: ps. Päikille sympatiaa äidin murheisiin.
 
pyrstötähti
on enkkuversio meidän täti sanalle,en tiedä tarkempaa historiaa mutta puhutaan että täti on kylässä.

Ihania ruunekreenejä,josko huomenna minäkin kun aion pitää rokulia. Mä nään unta varmaan meidän pinon uudesta uljaasta haamusta. Jos mä oisin saanu semmosen istuisin kuseksimassa koko ajan rapisevaan. Tekisin niistä ihania kuvakollaaseja erilaisille taustoille,asettelisin niitä kehyksiin ja tirkistelisin erilaisin apukeinoin,meillä oli pinossa huipputyyppi lumi-marja aikanaan joka keksi lampulla läpivalaista rapisevan haamun,voi sitä luovuutta joka meistä löytyy kun päättäväisesti etenemme kohti suurta päämäärää.

On,maha on pinkeänä, rupsuttaaki koko ajan ja polvea kolottaa. Kunhan elohiiri ilmestyy silmäkulmaan ollaan jo melkein maalissa, sitä odotellessa sukellan viihteellisen kirjallisuuden vietäväksi, hyvää yötä ja halauksia.
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

oivikki (40).................kp5/23-28............yk3...........1.
anjamarita (40)..........kp6/32-36...........yk2............2.
Saara10 (41)...............kp6/28.............yk?............1.
sinisyys (42)................kp8/25-28.......yk?............3.
Inia (42).................kp10/26-29......yk4......1.
pääpilvissä (46)..........kp13/25-43.......?..........1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp15/24-30..........yk4.........6. /1.yhteinen
kenzie64 (44).............kp17/28-29.......yk5............4.
Nuusku (43)................kp17/28............?................4.
Päikki (40)..................kp17/27.............y1,5v.........2.
ikiemo (44).................kp18/20-50...........y?............4.
liiza (42).....................kp19/28............yk7.............4.
pyrstötähti (48)..........kp19/28.............yk10...........4/1.yhteinen
Solakka Silakka (39)...kp20/25-27........yk4............1.
haave3 (39)................kp20/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp20/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp22/28.............yk7...........2./1.yhteinen
Matsalu (44)................kp24/24-25.........IVF?..........1.
AinoEmilia (44)...........kp25/31-34.......?................4./1.yhteinen
star-67 (42)................kp 25/26-27.........yk1..........3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp27/?............1. /1.yhteinen
Taikakuu (40).............kp28/27-32..........?..............2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp30/28-30.........?................7.
nillanilla (42)...........kp34/28-30...........yk?.............1.
babo67 (41) piuhat katki..kp36/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
touhu tenava (46).......kp?/27-30.......y3v............6.
OnniMaija (41).............kp?/?..........yk1?..........5.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
babo67 (41)..........pp16
nillanilla (42) ..........pp18
tirulii (40)..........pp10
[/i]


Mukana myös:
Taustajännäilijät lapsellinen67 Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet:
mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]



40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636


 
Hienoa, hienoa, täällä monta monituista raskaana olevaa naista! (Raskastahan tuo elo tuppaa aina välillä olemaan, ollaan siis iloisesti ja reilusti raskaana, rktt!)

nillanilla, babo ja tirulii Minne katositte? Miten menee? Entä Matsalu? Plättä :hug: ja sähän voisit meille vähän viirujakin testata, eikö vain?

Entä muut loppukiertolaiset, onko teillä ylläriä meille? Kovasti odotellaan? Sorry kun en aina muista kaikkia nimeltä, mutta en vielä niin pitkään ole täällä ollut, että jäisi kaikkien nimet mieleen! Mutta kun listaa päivitän, jännättää kyllä kun niin moni on ihan loppukierroksilla!

Mä lähen vklopux reissuun, joten en päivitä listaa...

ON, vähän huolettaa, jos ovisplussa paukahtaa huomenna, pitääkö sitten jättää suku ihmettelemään ja puksuttaa junalla pikapikaa takaisin... vai ennättäskö simppoja lähettää vielä sunnuntai-iltana matkaan? Toivotaan ett tulis nyt kiltisti vasta sunnuntaiaamuna... Tänään otin varuilta lastin mukaan :)
 
Tosi paljon kiitoksia teille kaikille :hug: Olen ollut helvetissä pari päivää mutta kai tästäkin alkaa toipua...mies ei suostu enää yrittää ja mua harmitti ihan pirusti se ja aloin jopa tupakoida uudestaan ja kaljaakin juonut pari iltaa saunan yhteydessä....varsinkin kun hän oli se joka aulunperin halus...ja nyt häntä muka rasittaa liikaa..entäs mä? No tää on tätä,olen surrut ja ollut vihanen ja ties mitä...Olen tänään päättänyt kuitenkin taas elää..siis normisti. menkat ei ole alkaneet,otin äsken uus tesikin mutta ei mitään....kai ne alkaa!!
Tosi paljon peukkoja kaikille,käyn kyllä lukemassa vaikka minut voi kyllä poistaa listoista...
 
Täällä kp1. Mitenkähän ne toiveet taas pääsivätkin nousemaan niin korkealle, vaikka mielestäni olin jo jäähdyttelemässä? Olen niin lapsellinen ja narrattavissa, että taas annoin viedä itseäni. Nyyh.

Babo67, ehkä tuo oli vain miehesi ensireaktio ja viikon päästä ajattelette toisin. Ikäähän sinulla ei vielä ole paljon mitään.
 
Plättä. uudet suunnitelmat vaan peliin, ei ota jos ei annakaan!

Babo67, anna olla miehen rauhassa viikon ja ota sitten puheeksi, kyllä se siitä, pettymys se on miehellekin vaikka ne ei sitä näytä. Yhtä innoissaan ovat taas seuraavalla yrityskerralla. Tiedän ainakin meillä näin kävi joka kuukausi kun turhaa yritystä kesti aikoinaan ensin 5 ja sitten 6 vuotta. Nyt on 8v ja 2vuotiaat lapset ja vielä haluaa lisää...

ON: Tais eilinen haamu jäädä haamuksi, tänään ryntäsin apteekkiin ja ostin ihan ClearBlue tuplapakkauksen ja testasin heti, tosin iltapäivävirtsaan , kuten muuten eilenkin. Ei tullu haamun haamua, mutta roskishaamu on vielä edessä ku vasta heitin sinne :kieh: :kieh:
Nyt siis kp25 joten toivoa on vielä, aamulla teen taas aamutestin ja on se kumma että se usko on kova vaikka todennäköisyys on pieni ja järki sanoo muuta...
Mies vain lunkisti sanoo että näkeehän sen sitten kun maha alkaa kasvaa, mitä sitä testaamaan, eilen kävi kaupoillakin ja jätti hakematta testin vaikka pyysin :kieh:
 
Terve taas kolmannen kerran tänään!

Pahoittelut myös Plätälle tädistä :hug: Niin ne oireet huijaavat, tiedetään :| mutta voimia vaan seuraavalle kierrokselle. Niin kauan kuin on kuukautisia on mahdollisuus! Sitten kun ei enää tulee kuukautisiakaan, niin sitten vasta alkaa olla peli pelattu!

ON: Oireina kp20 lievää kuvotusta pitkin päivää, olenko syönyt jotain huonoa? :$ Lämmöt vain aavistuksen koholla, tissit herkkänä, mutta ei nännit.

Tänään olin aleostoksilla sitten moneen kuukauteen! Hiplasin ja hipelöin tarjoustuotteita ja kaikkea ihanaa ja tarpeellista osuikin silmiin =) Kokeilin yhtä uimapukua ja ihme kyllä se oli juuri sopivan kokoinen ja olin siinä peräti hyvännäköinen (ja tällasen uimapuvun jos löytää se normaalisti lähtee mukaan) MUTTA arvatkaa mitä aloin siellä sovituskopissa ajattelemaan! En voi ostaa tätä, kun kohta olen raskaana ja tissit turpoaa ja maha kasvaa, enkä voi sitten käyttää tätä. :eek: Sinne jäi hyvännäköinen uikkari kauppaan.. matkaan lähti vain parit kengät.

Joko star kävit roskiksella? ;)
 
Laiskana oman tekstini tänne kopioin tuolta YLI 35-v pinon puolelta. :whistle: :ashamed:


Jaahs se on sitten...
........nuo oikeat kp:t taasen löytyneet eli päivitellä minulle voisi seuraavasti 5/27-30.

Vaan en kyllä tiedä kuin joukkoonne oikein sovin, sillä meillä on täällä viime aikoina ollut ukon kans sukset ristis. Siis puheväleis ollaan jotenkuten jos puhellaan sellaisia pinnallisia asioita. Mut heti jos yritän keskustelua aloitella jostakin syvällisemmästä niin tylyn lopun se saa alkuunsa eli ei oikeasti kyetä tällä hetkellä keskenämme keskustelemaan ja se itseäni väsyttää kun asioihin ei saa selvyyttä.
Jotenka ei taida meitin kammaris kovin lempi leiskua ellemme saa välillemme jonkinlaista keskusteluyhteyttä ja asioitamme selvitellyksi.

En tiedä, mut tunne on et minut voisi siirtää vähän niin kuin taustailujaksi kuitenkin silleen et nuo kp:t olis näkyvillä. (En vielä halua/kykene täysin luopumaan vaavin haaveilusta, vaik se saattaa eteen tullakin tuo luopuminen).

 
Pahoittelut Plätälle. Muakin parikiertoa sitten oireet vei mennessään ja odotukset oli suuret ja menkat siis tuli. Sitä on niin toiveikas ja tippuu taas ja sehän mättää.

SolakkaSilakalle kovat tsempit, että nyt natsaisi.

Tsemit vielä babolle ja Touhikselle: toivotaan että teidän asiat selviää

ON: ei mitään oiretta tai muutakaan...

Lähden huomenna Alpeille lasketteleen, joten olen viikonverran poissa netin äärestä ja vielä tuon piinanvan hetkenkin....saas nähdä kuinka käy.
 
Apuva siskot! Pakko oli ottaa känny-yhteys kysyäkseni teiltä kokeneemmilta: kävi kuten pelkäsin ja ovisplussa (sarvi) pärähti tänä aamuna... Nyt pähkäilen pitäiskö täksi illaksi jo luistaa sen "jokakodin sohvankomistuksen" (kiitos Pyrstis!) kainaloon, vai riittäiskö pläänin mukainen huomisilta? Karseeta ku oon niin odottanu tätä yrittämään pääsyä, ja nyt uhkaa mennä ohi! Halaus kaikille sitä tarvitseville, erityisesti nyt babo, plättä ja touhis! Kommentoin lisää sit kun pääsen kunnon näpyttimen ääreen!
 
Inialle eikös se ovis ole 24-36 h tuosta plussasta eli juuri ehtisi 36 h:n mukaan huomisiltaan ja eikö se munis vielä siitä ajasta elä 12 h?
En ole paras neuvoja, olen kokeillut seksiä ovisplussapäivänä ja sitä seuraavana, sitä-sitä seuraavana ja päiviä aiemmin..eikä ole tärpännyt, mutta vika lienee siis muualla :whistle: tai sitten onnaan joskus aivan muuna päivänä..?

Tsemppiä sinne muhinointiin! :heart: :heart:
 
Seksi vie kaamosmasennuksen
14.11.2007 5:01
Kunnon rakastelu pitää kaamosmasennuksen loitolla.



LUPA TÄHÄN Marraskuu onkin mukava kuukausi. Hämäränhyssyssä saa viihtyä vällyjen välissä.
Auttaako seksi kaamosmasennukseen?
Miten tämän pimeän marraskuun taas jaksaa?

Hyvin, mikäli noudattaa lääkärin neuvoja: päiväkävelyt, hyvät unet, rakastelut ja iltaherkut kantavat oivallisesti kaamoksen yli.

Naiset huomio, juuri nyt elämme vuodenaikaa, jolloin miehet ovat kiihkeimmillään!

Samalla kuitenkin elimistö, sekä naisilla että miehillä, on tehonsa puolesta alimmillaan saamaan lapsia alulle.

- Naisten anovulatooristen syklien määrä on suurimmillaan eivätkä siittiöt ole erityisen reippaita, selittää kaamoksen erikoisasiantuntija, ylilääkäri Antti Liikkanen Lapin keskussairaalasta.

Erityisesti miehet pitävät rakastelusta loka-marraskuussa, kun taas naisten halu on ylimmillään huhtikuussa.

Voimavarat uhattuina

Pimeä voi uhata ihmisen voimavaroja. Kaamosväsymyksestä kärsii 25-40 prosenttia suomalaisista. Lapset yhtä lailla kuin aikuiset.

Väsymystä estää ulkoilu päivänvalossa.

- Ulos kävelylle kello 11 ja sisään kello 12.15, Liikkanen neuvoo lounastunnin viettotavaksi.

Maratonit ja tiukkisdieetit saa nyt unohtaa. Peruskunnon ylläpito riittää.

Nauti hyssystä

Illat sopii viettää hämäränhyssyssä. Siihen kuuluvat täytekakkujen kaltaiset hiilihydraattipitoiset herkut ja tarinointi. Myös rauhallinen tuumailu netin ääressä ja riittävä nukkuminen, vaikka päiväunineen, on suotavaa.

- Ajan ottaminen itselle on erittäin perusteltua, Liikkanen sanoo.

Hyvin hallittuna kaamoksesta on suuri hyöty ihmiselle. Pimeä edesauttaa melatoniinin, elimistön lepohormonin erittymistä. Se laittaa elimistön lepotilaan niin, ettei ole koko ajan kohellus päällä.

Levon jälkeen itse kukin jaksaa taas painaa eteenpäin kohti kevättä, jolloin hedelmöittyminen on hulppeata.


ARJA NIEMINEN
arja.nieminen@iltalehti.fi
 
Solakka silakka kiitos neuvosta. Plättä harmi.

Minni aurinkoista lomaa B)

Star testasitko? Jännäilen täällä sun puolesta.

Mulle iski talvi flunssa, yritän tankata vitamiineja, jos vaikka selviäis ihan vaan 14 päivällä ilman mitään jälkitauteja.
 
Täällä yksi epätoivoinen vaimo ilmoittautuu :( Riitaa vaan pukkaa ja välillä niin ärsyttää koko ukko että oksat pois..Ja sitten taas tulee ajatelleeksi tätä vauvakuumeilua ja eikä oikein tiedä lopuksi mikä olisi oikein,jatkaa haaveilua vai lopetella tykkänään ja keskittyä ihan muihin asioihin.Huoh,mutta onneksi riidat menevät ja tulevat,kumpikaan ei pitkävihainen ole..ON,ei yhtään tunnu että olisi matkalaista mukaan lähtenyt,ei oireen oiretta niin minkäänlaista.Teroja vielä popsin 4pv sitten aletaan taas odottelemaan tädin saapumista,joka menee juuri nyt viikon päähän lauantaille.Mutta mukavaa kun täällä on taas paljon testaajia,jännäilen mukana! :heart:
 
pyrstötähti
:attn: välittömästi junaan, se että sarvi on ruudussa nyt ei välttis odota ees huomisaamuun siellä se jo tekee matkaansa kohti oikeaa osoitetta ja on hirvittävän pettynyt jos ei siellä heti kohta jo ole seuraa, ne on tässä iässä niin ranttuja ja kärsimättömiä odoteltuaan alun puolivuosisataa hoohetkeä että ajattelet itsesi märäksi siinä junamatkalla ja kellistät varuiksi muutaman kerran tulevan vuorokauden aikana sitä ukkoasi. Yhdyntäkertoja pitää olla rutkasti sitä tiedä minkälaisia laiskiaisia näin kaamoksen koettelemilta miehiltäkin irtoaa. Toimintaa, siskot, toimintaa niin saadaan niitä plussia.
 
pyrstötähti
Ja kiitos myylle, kuinka ollakaan pullataikinan laitoin kohoamaan ja alan hiilihydraattipitoisia herkkuja leipomaan. Hyssyttelen kotona ja huomenna suunnistan kohti työreissulle tunthuriin vaikka kaamos virallisesti on sielläkin jo takana. Lunta piisaa ja kohta päästään pilkillekin. On, iltapahoinvointia, joo joo, ihan totta kaksi iltaa. Eli näin vanhemmiten ei elimistö enää muista mihin aikaan pitikään raskaana kuvottaa yritin illalla kyllä tomerasti komentaa itseäni että aamulla vasta yrjöttää mutta niin vaan illalla oli oli. Tädistä ei tietookaan se ei tule enää meille, nimittäin kun olen tämänkertaisen raskauteni saattanut loppuun siirryn suoraan vaihkareihin ja liimaa persuksiini laastarit. Loppuu senkin kanssa sitten jappaseminen. Hieno päivä aurinko näyttäyty mutta taas puskee lunta ja on kylmää. Iloista lauantaita ja muistaakahn että meille suomalaisille perinteisesti saunan jälkeen aukeni se taivas, puhtaat valkeat lakanat ja niin edelleen... ;)
 
Lauantaita!

Ensinnäkin Inia, jos suinkin mahdollista, kuksikaa tänään. Lääkärin ohje: yhdyntä samana iltana kun ovistesti (aamulla) näyttää plussaa ja mielellään vielä seuraavana aamuna. Itsellä on tästä kierrosta se kokemus, että tuo digitesti näytti plussaa päivää myöhemmin kuin käyttämäni liuskatesti, ja ovis oli jokseenkin varmasti jo sinä samana päivänä, kun digitestin sarvi nousi.

Babo, anna tosiaan tilanteen rauhoittua. Ehkä miehesi mieli muuttuu kun olet hetken aikaa vain ihan hissukseen etkä ala puuhata mitään ehkäisyä.

Touhis, kärsivällisyyttä ja mielenmalttia.

Star, mitä näytti aamutesti? Ja Silakallakin on ihania oireita!

Plätälle ja minulle itselleni pahoittelut menkkojen alkamisesta. Mulla onkin menossa jo kp 3. Kunnon vuoto alkoi torstaina, mikä täysin matsaa siihen, että ovis oli tavallista aikaisemmin jo kp 11.

Tämäkin kierros opetti taas jotakin. Syy kp 18 alkaneeseen tiputteluvuotoon ei ollut yksikään niistä neljästä, joita itse osasin ehdottaa, vaan ilmeisesti se p....leen kysta. Kun keväällä olin raskaana, en tosiaan osannut sitä lainkaan epäillä ennenkuin lopulta tein testin. Mutta jälkikäteen ajattelin, että oireet olivat selvästi normaalikierrosta poikkeavat ja että kyllä ne tunnistan, jos toisen kerran sama tilanne tulisi. Tuhruvuotoahan ei näet voi itselleen kuvitella niinkuin kaikki mahanippailut sun muut. Mutta niinpä vain nyt kävi ilmi, että keskellä kiertoa alkavaa tuhrua voit tulla muustakin syystä!

Niinkuin Plättä sanoi, pettyyhän sitä aina. Tosin olin jo lääkäriltä kuullut asian, niin että suurimmat toiveet olivat jo karisseet. Mutta tässä vaiheessa sitä aina ikäänkuin välähdyksenä näkee oman tilanteensa todellisen epätoivoisuuden. FSH on kohonnut viime kesästä reilusti, kierrot alkavat reistata, kahdella hoitokierroksella ei ole saatu aikaan yhtään alkiota. Meidän yrityksessämme ei taida enää olla mitään realismia mukana.

Nyt ajattelen vain tosiaan niin, että ihmettä tässä odotellaan. Tunnen itseni sen verran hyvin, että ei nyt vielä ei kannata antaa periksi, vaikka mieli tekisi. Nyt on kaikki kivet käännettävä perusteellisesti, että mitään jossiteltavaa ei jää: muuten piinaan itseäni loppuelämän sillä, että olisi pitänyt yrittää enemmän.

Pikkumyyn kaivama lehtijuttu kaamosmasennuksen kurittamisesta pätee muuhunkin masennukseen...
 

Yhteistyössä