40+ so what (vol. 3)

OnniMaija Tsekkaa myös Halpa-Testi-sivuilta netistä digitestejä. Saattavat olla siellä edullisempia kuin apteekissa. Testit tulee suoraan kotiin postin mukana ja postikulut eivät muistaakseni maksa mitään. Ja voi ostaa vaikka kontillisen ilman sääliviä katseita. :whistle:

Solakka Silakka Marin esimerkin kannustamana minä hankin Pascoe emäsjauhetta ja olen vedellyt sitä (enempi vähempi säännöllisesti kylläkin). Maku ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta mitäpä sitä ei ihminen tekisi hyvän eteen. Ruokavaliomuutoksesi kuulostaa erinomaiselta! Siitä on varmasti hyötyä ns. yleisenkin terveyden kannalta, ei pelkästään pH-tasapainoon liittyen.

Yritetään siis uusix...

tirulii, ei me uskota lain noin aikaisia testejä! Ja lumeton, eix tuollaiset kivut tuossa vaiheessa voi olla just sitä ihteään... Älkää nyt vielä masentuko, ehtii sitä myöhemminkin! Teillä kun ei tuo ikäkään vielä juuri paina!

Hyvin jaksan toisten puolesta uskoa, mutta itse kyllä olen aika pessimistinen tän kierron suhteen... Kun noi ajoitukset ei tainnu mennä oikein putkeen, jos ovis onkin vasta 2 päivää ovisplussasta. Ja ajoitukset oli nyt suunnilleen samat kuin edellisessäkin kierrossa. :/ Eikä oo oireen pätkääkään... (no, ei kai tässä vaiheessa voi ollakaan)

OnniMaija, ainakin mein apteekissa noi digit on tosi kalliita, mäkin olen tilannut halpatestistä ja perille ovat tulleet. Kun olen testannut rinnakkain digejä ja halpistikkuja, olen oppinut säästämään digit vain kriittisiin päiviin (kierto kun on säännöllinen). Mutta on noihin kyllä rahaa uponnut!

Matsalu sun nyt pitäis unohtaa tuo numeroiden tuijottelu! Ei sun kroppasi niitä tiedä... tärppi tulee jos on tullakseen riippumatta mitä ne ikänumerot näyttää!

Pyrstis, eiköhän se ole ok toi sun salva jos kerran on progesteronityyppistä ja aloitat vasta pari päivää oviksen jälkeen....

Eikö kellään ole raskausoireita?? Mulla dpo3 ja suht oireeton, valkkaria tulee kyllä jota ei viime luteaalivaiheessa tullutkaan, mahtaako merkata raskautumista B) Tissit ei kyllä vielä yhtään kipeet, alavatsa on kyllä turvonnut, mutta oon tainnut lihota selvästi viime aikoina :kieh: Heti alkoi tulemaan kun alkoi tää raskautumisprojekti :( :LOL:

Matsalu, naiset vanhenee hyvin eri tahtiin, kuten muniksetkin. Mä puolustelen itselleni sillä että oon säästänyt muniksia näin kypsemmälle iälle enkä oo tuhlannu niitä vielä nuorena joten täytyy niitä olla paljon vielä jäljellä :D

Solakka Silakka, mäkin aloitin aamulla uuden elämän ja dieetin. Syön vain "terveellisiä" ruoka-aineita ja useasti sekä vähän kerrallaan. Kaikki herkut kielletty! Tätä noudatin viime raskaudessakin kun oli raskausdiabetes. Tosin mulla on taipumus retkahtaa pari kertaa viikossa mutta aloitan heti uudelleen alusta, ni onhan se kaikki kotiinpäin kuitenkin :flower:

Tirulii, voi hyvä ystävä, haliksia ja rohkaisua sinne päin. Omissa nahoissani tunnen sinun tunteesi. Kun sulla ei ole tuota ikää vielä paljon mitään, kaikenlaisia vaihtoehtoja on vielä edessä. Mutta katso nyt ensin tämä hoito rauhassa loppuun. Ihan niinkuin joku sanoikin, surut ehtii surra sitten kun ne ovat todella ajankohtaisia.

Lumettoman kivut kuulostavat minustakin ihan lupaavilta...

Star, valkkari heti oviksen jälkeen on ehdottomasti r-oire!

Inia, minä en nimenomaan tuijotakaan numeroita, vaan kuuntelen omien polvinivelieni valitusta!

Se hyvä puoli on nyt tässä hoidossa verrattuna edelliseen, että mies on nyt aivan konkreettisesti paljon enemmän mukana. Menopuria pistäessä näet joutuu sähläämään kuiva-aineiden ja liuottimien kanssa; miestä tarvitaan pitämään pystyssä pientä lasiampullia, josta minä imen ruiskulla nesteet. Niinpä hän nyt myös joka ilta muistaa kysyä, että "joko lähdetään piikittämään?" Jos oikein rohkaistun, saatan antaa hänen ihan suorastaan pistää Pregnylin...

Matsalu, meillä oli yhden hoidon jälkeen kauhea tappelu miehen osallistumisesta ja sen jälkeen hän on meillä hoitanut pistelyt. Suosittelen, on ollut niin tohkeissaan saamastaan 'vastuusta' ja siitä, että on konkreettisesti osallistunut johonkin muuhunkin kuin näytteen antamiseen. On pitänyt sellaista lääkepäiväkirjaakin, lutunen :heart:

Täällä kp 1 eli kierto oli nyt se 28 päivää. Tästä on hyvä jatkaa..

Hoidossa oleville. On varmasti hyvä, että miehenne saavat olla konkreettisesti mukana lapsen teossa. Hekin varmasti tuntevat voimattomuuttaa kun lasta ei normimenetelmillä tule ja kun saavat osallistua lääkehoidon toteuttamiseen, tulee tulevasta lapsesta heille monin verroin läheisempi. He ovat tehneet tämän lapsen ei ne ihmiset laboratoriossa. Tai näin minä ainakin tämän ajattelen...

:hug: lumeton tsempeistä.Kyllähän ne vähän mieltä piristää,mutta se on kumma,että kun ajatus epäonnistumisesta on iskenyt se ei vaan lähde pois mielestä.Kai se on sitä vaistoa :$
pyrstis sullahan se ihme aine on..toivon että tuottaa tuloksia..vai että lisää tukkaakin..jestas,tahtoo myös ainetta ittelleen ;) saiskohan tuota linimenttiä käyttää vielä hoitojen lisäksi.Hoidot ovat hormooneineen saaneet jo ennestään taipuisat hiukseni vieläkin taipuisimmiksi ja en kyllä panis pahakseni jos hiuksia tulis lisääki =)
anjamarita :hug: tädin tulosta..
Solakka Silakka kuulostaa ihan järkevältä toi ruokavalion muutos =) .Varmaan ei tekis pahaa mullekkaan,mut oon muutenki nii ruokarajoitteinen,että tuntuu etten millään jaksais enää niistä vähistäkään murusista joika eivät niin kovin terveellisiä välttämättä ole,niin haluis luopua.Mutta tsemppiä sulle!!Ja älä anna sen tädin kurvata ny paikalle!!
OnniMaija kiitos vaan ittelles tsempeistä.Niinhän se on että surut on surtava sitten kun on niiden aika,mutta munsta tuntuu,että sitä surutyötä olen alkanut vaistomaisesti työstään nyt jo.En voi sille mitään.
Inia munsta vaan tuntuu et ikä painaa ainakin henkisellä puolella.Ja olen kyllä samaa mieltä noista lumettoman oireiluista sun kaa..Ja tosta sun kierrosta;monethan ovat juuri siinä kierrossa plussanneet kun ovat luulleet menneen sen harakoille tai eivät ole edes oilia saaneet kiinni.TSEMPPIÄ!!
star-67 myös siulle toivotan just tän kierron olevan SE-kierto :whistle: ;)
Matsalu juu tosta suremisesta jo kirjoittelinkin tonne aikaisemmin,mutta tää lopullinen loppu..se vaan tuntuu niin lopulliseslta ja tuntuu etten mä tuu hyväksymään itteeni lapsettomana vaikka tosi asioitahan ei pääse pakoon.Mutta en nyt haluu tätä omaa mielen ankeutta teille muille tartuttaa joten yritän pittää mölyjäni mahassa.
Toivotan teille hyvää "yhteistä hoitoa" piikittelyineen
=) kuulostaa kivalta toi teidän yhteistyö!
lumeton tuuhan kerro oireistas äläkä salakavalasti vaan piipahda täällä.Mulla on hytinät sun puolesta...... :whistle:

Nyt mie ruppeen täs suunnitteleen tätä päivää..
palaillaan tiru pp9

Jäämme vielä odottamaan Velmun viivan vahvistumista.

Tirulii, ei varmasti ketään haittaa, kirjaatpa kuinka murheellisia tuntemuksia tahansa. Joskus tälläkin palstalla tuntuu vallitsevan hiukan pakotetun tuntuinen positiivisuus, mutta ei se sitä tarkoita, että ihmiset eivät surua ymmärtäisi. Tietysti palstakirjoittelu ei ole sama kuin jollekin elävälle ihmiselle puhuminen. En minäkään pysty tänne kaikkein ahdistavimpia tuntemuksiani kirjoittamaan. Mutta taatusti luen myötätunnolla ihan mitä tahansa ihmiset kertovatkin. Lapsettomuus on kova juttu, läheisen kuolemaan verrattava suru. Kaikki keinot, jotka auttavat joko itse asiaa tai siitä selviämistä, ovat sallittuja! Myös nettiystävien kuormittaminen.

Tirulii, tiedän just tarkkaa mitä tarkoitat, mulla olisi paljon kirjoitettavaa ja sanottavaa, mutta pakko lähteä kerhoon. Palaan myöhemmin :heart:

Oireiluista vielä, hyvä jos te uskotte, minä olen ihan down. Mahaa vääntää, kuljen jo side pöksyissä ja kaikki ottaa päähän. Ja ne pakkasukotkin ovat liian hitaita.

Velmuliina vielä, kyllähän se näkyy selvääkin selvemmin :)

Pahoittelut OnniMaijalle tädistä. Nyt vaan uuteen kiertoon ja sotasuunnitelmaan, kyllä se vielä joku kerta napsahtaa!

Jaa, enpä tiedä tuosta Velmun viivasta. Hyvällä kuvitelmalla saan siihen haalukan viivankohdan.. teepä vielä huomenna uusi, jos testejä riittää.

Tirulle tsemppiä ja kuitenkin on pp-päiviä jäljillä.. toisaalta sitä toivoa varmaan pitää yllä negoista huolimatta ja vasta tädin tullen tulee pettymys. Toivotaan siis ihmettä vielä.

ON: täällä täti ei tullut ainakaan aamusta, mutta jos ei illalla, niin huomenna vihonviimeistään saapuu. Pientä nippailua tuntuu lyhyesti välillä.

Jo toinen päivä ilman sokeria ja herkkuja. Mies söi eilen yksin suklaata ja jäätelöä, tarjosi minullekin mutta kieltäydyin. Kerroin tilanneeni vielä emäsjauhetta netistä ja että uskon uuden ruokavalion auttavan vauvan saannissa. "Miksi sinä itseesi tuhlaat kaikkia tuollaisia, jos vika onkin minussa?" hän kysyi. Minua hymyilytti toisen huolehtiminen, mutta on siitä ruokavaliosta toki apua muutenkin. Ja siitä tuli mieleeni, että miehillä varmaan on enemmän huolta omasta mahdollisesta hedelmättömyydestään, kuin antavat ymmärtää. No kuukauden sisällä varmaan sekin asia selviää, kun päästään testeissä eteenpäin.

Ulkona paistaa aurinko, toivottavasti muillakin, yrittäkää päästä ulkoilemaan :heart: :heart:

Eilen testailin ovistestillä ja siihen taas haalea toinenkin viiva..ja vielä tyhmyyksissäni uhrasin raskaustestinkin :headwall: ..Kun sitä aikansa tiiraili joka valossa niin siihen jonkunlaisen testiviivankin sai vaan enpä tiedä kun sitten taas ei jossain valossa näkynyt mitään!En kyllä enää osta noita raskaustestejä varastoon kun en voi sitten olla niitä käyttämättä ennen aikojaan!!Voi tyhmä minä.. :ashamed:

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

OnniMaija (41)...........kp1/28-30.............yk2........5.
anjamarita (40)..........kp2/34-38.........yk3........2.
Taikakuu (40).............kp4/27-32.........?............2./1.yhteinen
Plättä (44)..................kp6/28-30.........?.............7.
Saara10 (41)..............kp8/28...............yk?........1.
Matsalu (45)...............kp9/24-25...................1.
oivikki (40).................kp15/23-28...........yk4........1.
ikiemo (44).................kp18/20-50.........y?..........4.
Inia (42).................kp18/26-29.......yk5....1.
star-67 (42)...............kp20/26-27(-39).yk2......3.
äitijo2x (45)...............kp21/28...............yk?........3.
velmuliina74 (34)......kp23/24-30.........yk5........6. /1.yht.
Minni007(44) ............kp24/28...............yk8........2./1.yhteinen
pyrstötähti (48).........kp24/28...............yk15......4/1.yhteinen
haave3 (39)...............kp26/28...............?.............3.
tirulii (40) "tuubat pois"....kp27/?.......................1. /1.yhteinen
Solakka Silakka (39).kp27/25-27.........yk5........1.
lumeton (39)...............kp30/?..................?............2.
babo67 (41) piuhat katki kp34/29-31 PAS 1/09. 5./1.yhteinen
nillanilla (42)..............kp35/28-33.........yk4........1.
touhu tenava (46)......kp39/27-30.........y3v........6.
pääpilvissä (46)..........kp47/25-43.........?............1.yhteinen
liiza (42)......................kp53/28..............yk7........4.
AinoEmilia (44)...........kp59/31-34........?.............4./1.yhteinen
mur-mur (43).............kp?/?....................yk1.........3.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
Solakka Silakka (39)..........dpo15
lumeton (39)...........pp10
tirulii (40).................pp9
Inia (42)..........dpo6
pyrstötähti (48)..........dpo5
star-67 (42)..........dpo4
oivikki (40)..........pp3

[/i]

(Roskis)haamuilijat

velmuliina74 (34)..........kp21

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Päikki (40).....16.2.2009/kp28.....y1,5v.....LA 26.10.2009

Mukana myös:
Taustajännäilijät
sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:
Nuusku, mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

[/b] [/color]

40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

OnniMaija, pahoittelut tädistä!

haave, wow!!! Jospa se haamu siitä vahvistuisi! Laitanko sut haamuilijoihin?

tirulii :hug: kyllä sä saat olla täällä ihan sillä mielellä kuin olet!!! Älä nyt minnekään itseksesi jää hautomaan masentavia ajatuksia, pura vain täällä jos siltä tuntuu! Jokaiselle on taatusti tuttuja masis-olot tän raskautumisen suhteen, ja niissäkin voi elää toisten mukana. Mäkin helposti näen toisten tilanteen positiivisesti, mutta omaan onnistumiseen on niin vaikea uskoa. Onneksi täällä saa tsemppiä, kiitos siitä!! Mua ne aina piristää, vaikkei se olo siitä ehkä muuttuisikaan vähemmän epäuskoiseksi...

Elähän vielä pistä haamuilijoihin..tuossa lämpöä mittaillut ja vaihtelee 35.7-36.3..eilen iltapäivällä 36.7..Testailen uudestaan ellei tätiä kuulu sunnuntaihin mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Inia:
OnniMaija, pahoittelut tädistä!

haave, wow!!! Jospa se haamu siitä vahvistuisi! Laitanko sut haamuilijoihin?

tirulii :hug: kyllä sä saat olla täällä ihan sillä mielellä kuin olet!!! Älä nyt minnekään itseksesi jää hautomaan masentavia ajatuksia, pura vain täällä jos siltä tuntuu! Jokaiselle on taatusti tuttuja masis-olot tän raskautumisen suhteen, ja niissäkin voi elää toisten mukana. Mäkin helposti näen toisten tilanteen positiivisesti, mutta omaan onnistumiseen on niin vaikea uskoa. Onneksi täällä saa tsemppiä, kiitos siitä!! Mua ne aina piristää, vaikkei se olo siitä ehkä muuttuisikaan vähemmän epäuskoiseksi...

Mitä mitä mitä, jo toiselle sivulle tiputtu! Täytyy nostella. Raportoinpa nyt vaikka sen, että huomisaamuna on taas yksi etappi hoidoissa edessä: ultra, jossa näkee, montako rakkulaa on tässä hoidossa tulossa ja varmistetaan punktion ajankohta. Tosin ei nyt ole ollut mitään tuntemuksia, että liekö siellä mitään punktoitavaakaan... Toivottavasti sentään jotain.

Lahjasoluhoidosta on edelleen puhuttu ja nyt jo melkein sovittukin, että mennään ainakin jonoon. Puoli vuotta vähintään se jonotus kestää, että siinä sitten ehtii luomuillakin välillä.

velmuliina ensimmäisessä kuvassa näin punaisen viivan, toinen kuva taisi olla vähän kauempaa. Voi kuinka jännää, mulle tuli niitä valkiosia viivanpaikkoja noihin liuska testeihin, mutta ei kyllä mitään tommoista, jossa näkyisi punaista. Haave minkä laisella testillä testasit? peukut pystyssä teille molemmille viivojen vahvistumiseksi.

Ajattelin, että tilaisin liuskatestien lisäksi puikkotestejä seuraavaksi, josko niihin ei tulisi niitä valkoisia viivoja näkyviin.

Tirulii mahtuu tänne kaikenlaiset mietteet.

Nillanilla onko sulla jatkosuunnitelmat tehty?

Perjantaihuomenta palstalle!
Tänään tehty r-testi tuotti tuloksen: nega. dpo16 mennään. Tätiä ei siis vielä näy, mutta tuntuu jo kuinka nipistelee, eli tuolla porstuassa taitaa eukko jo kolkutella :/

Mitähän Matsalun ultrassa näkyi ja joko sieltä samantien otetaan muniksia kasvamaan?

Muidenkin kuulumisia edelleen jännätään..

Täällä ei utta raportoitavaa ku ei ole testiä millä testailla.Mutta huomenna aamulla on,juu tuu kertoo sit mitä näytti.
Ostin eilen anttilasta kameran jotta saa sitten räpsiä kuvia testeistä teijän kanssa jaettavaksi ja tarkkaavaiseen syyniin että onko haamuja liikenteessä vai mun oma mielikuvitusko :LOL: .Oli niin hyvä tarjous tossa kamerassa etten voinu olla ostamatta,sulo vileenin oireyhtymä taitaa olla(en mä muuten,mutta ku halvalla sain) :LOL: .
Solakka Silakka niin kauan ku täti on pis niin rktt.toivotaan että plussa pärähtäis kuiteskin vielä.

Matsalu,lumeton,Solakka Silakka,Inia,Oivikki :hug: sympatiasta teille kaikille.
haave3 millä testillä olet testaillut? Mä pöljä oon kaa tilannu noita one stepin liuskoja(herkkiä ) ja just tolleen käy niitten kanssa.Tänään sitte oli aivan selvä viivanpaikka,mut kun mulla ei oo niissä yhtään väriä,ni negaksi oon tulkinnu. Toivottavasti sulla käy parempi flaksi niitten kanssa.Ja jos oot ovis testiinki saanu viivaa nii eikös se kuulosta hyvälle?? =)
Matsalua oottelen määkin täällä :whistle:
SS (anteeksi lyhenne nikistäsi) peukuttelen sulle edelleen kun ei kerran tätsykkää vielä näy :)

Eli tossa tulikin jo haaveelle kerrottua ).(.Eli siis taas nega.Tänään vaan näky se viivanpaikka niin selkeesti et kerkes toivo nousta,mutta kun sitä v''''n punasta väriä ei näy.Eli sillon se on vaa viivanpaikka,joka näkyy selvemmin kun rakossa oli lirit niin kauan aikaa,et se oli siis NIIN äkeätä,et maalas selvemmin sen viivanpaikan.Luonnonvalossa se näköjään erottuu paremmin kuin wc:n valoissa.
Eipäs muuta oireilua..paitti tissit ovat vieläkin arkoina,mutta summasummaarum,niin on ollut sekä nega että plussa kierroissa.Siittä ei siis voi päätellä mitään :/

Ai niin!lumeton mikä on sun tilantees?? Joko testejä on kulunut???

tiru pp10

Tirulii, :hug: Tosin, aika epämääräiseltä tuo testi kuulostaa. Ja jotenkin musta tuntuu, että sun kuuluisi plussata.

Minä en vaan uskalla testata, en kestä niitä tyhjiä kohtia. Tietty jossain välissä se täytyy tehdä, mutta siirrän niin pitkälle kuin mahdollista ja toivon että vuoto alkaa ennen sitä. Niin, ja kamala migreeni iski eilen, enteillee sitä liehuhelmaa aina...

Äh kun olisi niin paljon kirjoitettavaa, mutta parantelen tuota pääkoppaa ensin.

Yhteistyössä