40+ so what (vol. 3)

No huh,huh olipa pitkä päivä töissä (9h).. |O Niin se on kp1 taas täällä.. :'( En tiedä kuinka kauan tätä jaksaa.. :ashamed: Ja edelleen ihmettelen semmoista asiaa,että kun ovisplussan tikutin kp 13,niin silti menkat alkaa kp30..Miten näin? Kertooko joku tyhmälle? Matsalu?

Taikakuu, ei tuossa kierron pituudessa minusta mitään häikkää ole. Jos olet tikuttanut ovisplussan kp 13, ovis on voinut hyvin olla kp 15. Ja siitä sitten luteaaliaika 15 päivää eli vain päivän yli kaikkein keskimmäisen keskiverron. Mutta varmuudenhan noista jutuista saa vain verikokeilla...

Plättä, on se luojan lykky, että porukassa on edes joku, joka osaa ja pystyy suhtautumaan asioihin kylmän rauhallisesti. Jos kaikki vaahtoaisivat samaan tahtiin kuin esim. minä, tunteille ei olisi mitään levähdyspaikkaa sivuja lukiessa.

Solakka Silakka, mistäs tiedät, että ei ole raskaustissikipua? Mulla tuli luomuraskaudessa tissit tai paremminkin nännit ihan vähän kipeäksi muutama päivä ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Omat munasarjat: Lääkärissä käyty. Hyvät uutiset ensin: vasen munasarja ei ole kuollut, siellä killitteli kolme 10-13 mm rakkulaa. Sitten huonot uutiset: oikealla, joka siis viimeksi tuotti kuusi munista, oli nyt näkyvissä vain yksi pieni alku. Minun laskujeni mukaan viimeksi olikin oikean ja nyt vasemman puolen vuoro ovuloida. Tästä päättelen, että munasarjojani ei voi pakottaa: se puoli siementää, jonka kuuluukin. Lääkäri tosin lohdutti, että muniksia voi vielä tulla lisääkin, kun piikkipäiviä on takana vasta kolme ja edessä viisi. Ja ainahan voi toivoa, että vähät solut olisivat nyt sitten uuden lääkkeen ansiosta parempilaatuisia.

Plättä ja Taikakuu :hug: tädin johdosta! Niin se vain on että sitä hyvää munista voi joutua odottelemaan kauemmin näin lähes aikuisella iällä! Mutta kyllä se sieltä tulee, jos on tullakseen... kärsivällisyyttä ja voimia! Ja Plättä, hyvähän se on että juna kulkee tasaiseen tahtiin! Musta ainakin ihan tässä normaalikierrossa on tarpeex jännättävää.... ja riittää sitten energiaa muidenkin kiertoja jännätä ;) Taikakuu, samoin mulla, oviksen tikutin viimeksi ja nyt kp 11, ja viimeksi kierto 27 päivää. Eli vissiin menee niinkuin SS ja Matsalu kirjoitti, että parikin päivää voi mennä plussasta ovikseen... Hmmm, pitänee sitten myöhästyttää vällyjen pöllytystä hieman...

Velmu ! Kuulostaa jännältä! Odotan muunlaisten testien tuloksia!

Velmuliina hyvä juttu noi viivat ovis testissä, oletko ennen kokeillut testata o-testillä noilla kp:llä?

Matsalu niin toivotaan, että laatu on hyvä, kylläpä aika lentää näin keväällä, olet jo noin pitkällä uudessa kierossa, että olet päässyt kurkimaan munarakkuloiden kasvua.

Mulla auvoisin aika on menossa eli olen liittynyt rktt kerhoon! Jotenkin just tollainen olo mulla, kun pyrstis sanoi, että nyt se hedelmöityminen tapahtui. Oliskoha niin, että usein niin tapahtuukin, mutta jostain syystä ei sitten kasvu jatku tai kiinniyminen ei onnistu?

Mitä mieltä olette palsta siskot, voisko tossa piinailijat ja muut jännäilijät otsikossa näkyää myös rktt? :wave:

http://www.aijaa.com/v.php?i=3768321.jpg kumpikohan tää nyt sit on haamu vaiko viivanpaikka vai ei mikään.jaa ja minäkö taas malttamaton testailun kaa :LOL: .
oivikki en oo testannu aiemmin ku kokeilin nyt vasta elämäni ekaa kiertoa noit o-testejä ylipäänsä,mutta uteliaisuuttani kokeilin ku kaikki puhuu että voi myös näyttää raskauden.huvinsa hullulla
:headwall: .

Velmuliina, kyllä mä näen tuossa haamuviivan! Nyt vain odotellaan viivan vahvistumista.

Mietin tuota, mitä Pyrstis ja Oivikki sanoivat, että oviksen jälkeen on aina niin hedelmällinen olo. Niinhän se on kai hormonaalisellakin tasolla, että siinä hetken aikaa on ikäänkuin raskaana. Ja kyllähän se on tiedossa, että niitä tärppejä käy huomattavasti enemmän kuin raskaustesteissä näkyy. Tuon edellisen hoidon jälkeen ajattelin juuri niin, että varmaan meilläkin on noita huonojen munisten hedelmöittymisiä matkan varrella ollut, mutta eivät ole vain jaksaneet kiinnittyä.

Mitenkäs meidän hoitolaiset, Tirulii ja Lumeton jaksavat tänään?

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (40).............kp2/27-32.........?............2./1.yhteinen
Plättä (44)..................kp4/28-30.........?.............7.
Saara10 (41)..............kp6/28...............yk?........1.
Matsalu (45)...............kp7/24-25...................1.
oivikki (40).................kp13/23-28...........yk4........1.
ikiemo (44).................kp16/20-50.........y?..........4.
Inia (42).................kp16/26-29.......yk5....1.
star-67 (42)...............kp18/26-27(-39).yk2......3.
äitijo2x (45)...............kp19/28...............yk?........3.
velmuliina74 (34)......kp21/24-30.........yk5........6. /1.yht.
Minni007(44) ............kp22/28...............yk8........2./1.yhteinen
pyrstötähti (48).........kp22/28...............yk15......4/1.yhteinen
haave3 (39)...............kp24/28...............?.............3.
tirulii (40) "tuubat pois"....kp25/?.......................1. /1.yhteinen
Solakka Silakka (39).kp25/25-27.........yk5........1.
OnniMaija (41)...........kp27/30...............yk1........5.
lumeton (39)...............kp28/?..................?............2.
babo67 (41) piuhat katki kp32/29-31 PAS 1/09. 5./1.yhteinen
nillanilla (42)..............kp33/28-33.........yk4........1.
touhu tenava (46)......kp37/27-30.........y3v........6.
anjamarita (40)..........kp38/32-36.........yk2........2.
pääpilvissä (46)..........kp45/25-43.........?............1.yhteinen
liiza (42)......................kp51/28..............yk7........4.
AinoEmilia (44)...........kp57/31-34........?.............4./1.yhteinen
mur-mur (43).............kp?/?....................yk1.........3.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
Solakka Silakka (39)..........dpo13
anjamarita (40)..........dpo12
lumeton (39)...........pp8
tirulii (40).................pp7
Inia (42)..........dpo4
pyrstötähti (48)..........dpo3
star-67 (42)..........dpo2
oivikki (40)..........pp1

[/i]

(Roskis)haamuilijat

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Päikki (40).....16.2.2009/kp28.....y1,5v.....LA 26.10.2009

Mukana myös:
Taustajännäilijät
sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:
Nuusku, mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

[/b] [/color]

40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

hyvä idea oivikki! Mites, onko sulla siis tänää pp1 vai?

Velmu, ihana haamu!!! Onko toi jo r-testi? Laitanko sut haamuilijoihin?

nillanilla, joko sulla lähtee uusi hoitokierto?

Entä babo :whistle: hu-huu, miten elämä sujuu?

Velmuliina,selvä haamu B) Jatkoa odotellaan...

Onko kukaan laskenut tilastoa yli 40-v raskautuneista listalla , mikä on tällä hetkellä prosenttiosuus viimeisen vuoden aikana?

ON: mulla Dpo 2, päänsärky ja väsymys, alavatsalla kohtu jo tuntuu... aivankuin olisi jo suurentumassa :LOL: joka tapauksessa luteaalivaihe alkanut ja se tuntuu, mieli ollut nyreähkö jo tänään ja huomaan valittavani kaikesta töissä, vaikka viime viikkolla oli vielä aurinkoinen mieli :kieh:

:attn: Kp1, yk3 :(

Sieltähän se täti tuli taas käymään.....

:attn: :attn: Muokkaus!!!! ei se vuoto vielä kunnolla alkanutkaan, eilen ti -iltana vuosi ja tänään ke ei vielä mitään :( , kerron oikeat kp:t kun vuoto kunnollinen =) =)

pyrstötähti
B) täällähän on mukavaa jutustelua, muutamilla täti pikasesti kylässä ja loppupino paksuna. Ainaski velmun rapisevassa näin aaveen joka ei ole viivanpaikasta kuullukkaan. Ei kait noissa malleissa ees viivanpaikkaa ookkaan,vai onko? Mulla on nyt semmonen tehotiiviste jota varovasti testailen eli luonnon omaa progesteronia voiteena,kait seki aiheuttaa syöpää ja juopaa mutta käyn hyökkäykseen tähän epätasapainoon. Kohta nähdään kasvaako sarvet päähän vai mitä mutta kovasti oli positiivisia kokemuksia erilaisissa keskusteluissa tämä eliksiiri saanut. Voihan se vaikka kiinnittää mun orpona harhailevan pienen vauvanalun jonnekin turvalliseen onkaloon kasvamaan.

Mutta nyt hyvää yötä,pus pus.

Huomenta!

Jokos Velmu on tehnyt uusintatestiä? Ja nyt Tirulii ja Lumeton, raporttia kaivataan!

Pyrstiskään ei sitten mattanut pysyä täysin lääkkeettömällä linjalla... Toivottavasti salva auttaa, tuskin siitä ainakaan mitään haittaa on. Joka tapauksessa se helpottaa, kun voi edes JOTAKIN tehdä raskautumsita edistääkseen.

Minä pistän illalla Menopuria ja aamulla Orgalutrania. Yöunet ovat menneet, johtuneeko sitten lääkkeistä vai mistä. Olo on joka tapauksessa erittäin ryytynyt. En jaksa ollenkaan jännittää munisteni kohtaloa niinkuin vielä ekassa hoidossa tein. Perjantaina joka tapauksessa ne taas tsekataan, ensi viikolla maanantaina punktio ja keskiviikkona siirto, jos on jotain siirrettävää.

Lahjasoluhoito pyörii nyt kovasti mielessä. Luomuraskaus ja tuo edellinen hoitokin muuttivat tilannetta sikäli, että tuli selväksi miehen simppojen toimivuus: vaikka niissä on kaikenlaista pikkuhäikkää, ne voivat selvästi hedelmöittää munasolut. Puutetta on siis todellakin vain hyvistä muniksista. Ja niitähän voi periaatteessa lahjaksi saada...

Eniten mietityttää taas kerran oma ikä. Kun nousen kerrostalon rappuja kotiovea kohti ja polvessa vihlaisee, ajattelen, että miten tässä enää mitään ylimäääristä painoa niveltensä päälle kestäisi. Mutta toisaalta, silloin kun Santeri Alkio vielä oli mahassa, ikä ei tuntunut olevan mikään kysymys. Kaikki tuntui niin hyvältä ja itsestäänselvältä ja siltä, että näinhän tämän piti mennäkin. Onko nyt sitten joku asia perusteellisesti muuttunut?

Matsalu Varmaan kaikille hoitolaisille, jos hoitoja tehdään useita, tulee jossain vaiheessa ryytyminen koko hommaan. Kyllä mullakin oli viimeisessä hoidossa viime syksynä ihan samanlainen tunnetila. Hormonimömmöt varmaan vielä vaan lisää tunteet potenssiin viisi. Yritä nyt kuitenkin jaksaa, josko tämä olisi se Viimeinen Hoito ja lahjasoluja ei tarvitsisi edes ajatella. :heart:

Pyrstötähti minkä nimistä voidetta käytät? Saako sitä ilman reseptiä ja miten sen pitäis vaikuttaa?

Palstalla näyttää olevan jännitystä ilmassa toden teolla, hyvä niin =) .

ON ei edelleenkään niin mitään oiretta, tädin pitäis ilmeisesti tulla käymään tossa loppuviikosta tai sit ens viikolla. Odotellaan...

Sain sentään miehen vintin rakennus projektiin. Nyt kannattaa rakentaa kun korot on alhalla ja tarvikkeet halpoja ja neljän vuoden päästä sen kuitenkin pitää olla valmis kun on lopputarkastus.

Minkä hintasia ne digimittarit on ja montako kertaa niillä testaa?

Positiivista päivää kaikille :flower:

..rapisteltu pp8 ja yllätys yllätys negaahan se on.Kumma että tässä vaiheessa vaikkakin ilman oireita oon,putoaa kumminkin pohja koko piinailulta.Kai sitä jotenkin luovuttaa,kun aikaisemmin on plussia kuittailtu jo pp8 :/
Vaikka vaisto sanoo,ettei tää oo onnistunu ja jossain määrin olen mielessäni hyväksyny negan,niin eniten pelottaa se,että miten tulen hyväksymään siis todella lopullisen negan.Täähän on luultavasti meidän viimeinen hoito.Romahdan..ei sille mitään voi,mutta miten jaksan nousta sieltä.Ei yhtään pilkahdusta tulevista hoidoista ja niiden tuomasta toivosta :( .Miten tulen hyväksymään sen että olen lopullisesti lapseton :eek:

Anteeksi ).(,mutta nyt ei ole oikein valoisa mieli...

OnniMaija digimittarilla voi testata 7 kertaa.Siis 7 tikkua sisältää.Apteekissa maksaa yli 30?,mutta olen ostellut hoitopaikasta niin saan alle 30?.
Suosittelen,ainakin itsellä toimi hyvin,kun tavalliset testit tahto näyttää monta päivää tasavahvaa viivaa tai ei ollenkaan.Digit kyllä toimi mun kohdalla hyvin..

Tirulii, älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Itse olen testannut pp9 negaa (aconilla ja clearbluella) ja silti raskaana oltiin.

Mulla on ollut tosi kamalia kuukautiskipuja, Panadoliinkin jouduin turvautumaan :( Oikeasti näyttää aikasta huonolta :(

Myöhemmin lisää, nyt pitää mennä...

pyrstötähti
B) mutta tämä ei ole mainos. Nimittäin sitä ei saa varmasti täällä Suomessa myydäkään, näin käsitin. Mutta googlatkaapa ja katsokaa Suomenkin keskustelupalstoja. Eniten toivon että saisin tällä tuon hirveän estrogeenipulssin tasattua. Nimittäin kun sitä ryöppyää yli äyräitten (kuten varmasti noista ovisviivoistakin voi päätellä) ja sitten se laantuu ennen tädintuloa niin sehän on kohta itsemurhan paikka kun mieliala laskee, unet menee kokonaan, ja vyötärönympärys sen kun kasvaa, ja ne karmeat vuodot sitten. Jotakin tähän esimenopaussiin on kehitettävä. Eihän totakaan sais käyttää kun yrittää raskautua kaikki on varmasti kiellettyä mutta siksi uskaltaudun kun ajattelen että se on niin pikkuruinen se mahis joka tapauksessa ja tätä elämää pitää jaksaa muutenkin elää ja kierto on vielä niin säännöllinen oviksineen ja vuotoineen että tätähän voi kestää vuositolkulla,mutta pää ei kyllä kestä enää kauaa niitä murheen laaksoja joka kuukausi. Eikä ne ole omassa päässä kehitettyjä jotain vaan tapahtuu aina samaan aikaan kuukaudesta ja se pahenee koko ajan. Jos luget on luonnonmukaista keltarauhashormonia ja tästäkin sanotaan samaa niin toivottavasti ei kuolema nyt tämän voiteen muodossa kuitenkaan tule :LOL:

Niin tätä on olemassa tehostetumpikin versio mutta tyydyin nyt tähän kun minulla on vielä säännöllinen kierto. Halpaa ja kätevää. Sivellään vaan ihoon pumpusta tulee aina kertapainalluksella oikea annos. Pitää vaihdella paikkaa, käsivarsien alleihin, reisien sisäpintoihin, vähän sinne tänne voi paikkaa vaihtaa. Mutta tutkikaa ja lukekaa. Tänä aamuna tuli hetkeksi hieman pahoinvoinnin tunnetta kun oli tunti kulunut voitelusta. Niin tämä tosiaan lupaa lisää tukkaakin, vyötärön ja yöunet takaisin. Mamma Mia mikä salava!

Yrittäkää jaksaa urheasti hoitolaiset ja pettyneet luomuilijat. Elämä on rankkaa mutta rankkoja lyylejä ollaan mekin, eikö vaan :heart: :heart:

Voi kiitos pyrstis vinkistä, kävin jo googlaa kaikenlaista luonnonmukaisista progeista.

Mutta en itse vielä uskalla ottaa noita lääkkeitä käyttöön, kun en tiedä ihan missä vika. Saatiin ens viikolle hoidon suunnitteluaika keskussairaalaan, siellä ehkä jotenkin avautuu tämä lapsettomuusjuttu. Ekan kerran kävin jo asiasta joulukuussa juttelemassa ja nyt otettu verikokeet ja papa, mutta tuloksia en ole vielä kuullut. Seuraavaksi varmaan tutkitaan mies mutta muista tutkimuksista en tiedä, kun enää 1 kk aikaa olla julkisella, kun täytän 40 v huhtikuussa tai sitten saadaan olla siellä vähän yli-ikäisenä, mies on kuitenkin vuoden vielä alle 40. Muuten mentäis jo yksityiselle mutta tämä on vähän rahakysymys.

Mutta aion nyt kokeilla ruokavaliohoitoa tähän lapsettomuuteen. Olen saanut päähäni, että elimistöni on liian hapan ja esim. siittiöt eivät selviä liian happamassa emättimessä ja kuolevat viimeistään kohdunsuun porteilla. Alapääni ei haise, mutta voihan se silti olla liian hapan herkille siittiöille. Olen kokeillut aiemmin Lactalia ym. mutta niitä ei edes suositella jos haluaa raskautua, koska se geeli on liian vaikeakulkuista siittiöille.

Yritän vähentää tuota happamuutta sokerittomalla ruokavaliolla, jonka aloitin eilen. En ole aluksi liian jyrkkä itselleni, mutta ainakin seuraavat on kielletty:
- lisätty sokeri (en lisää sokeria kahviin, teehen, puuroon, pannariin..)
- kaikki leivonnaiset, joissa sokeria + jotka tehty vaaleasta jauhosta. Eli jos leivon teen sen tummista jauhoista ja makeutukseen käytän hunajaa ehkä aion sallia myös hedelmäsokerin
- karkit
- suklaa (tää on vaikein, koska ennen mennyt ½Marabouta päivässä)
- alkoholi (sitä en käytä muutenkaan, mutta sallin kuitenkin viinilasillisen silloin tällöin, koska sehän on niiin terveellistä)

Muutenkin lisään ruokavaliooni
+ vihanneksia
+ hedelmiä
+ marjoja

Ja teen päivittäin ruoat itse, en käytä eineksiä, niin tiedän varmasti mitä ruoat sisältää.

Eli tällaisen sekoituksen sokerittomasta, mutta ei täysin hiilihydraatittomasta ruokavaliosta aion testata, ainakin tämän kevään. Päämäärä ei ole laihdutus, mutta voi sitäkin tulla siinä sivussa, vaan katson miten vaikuttaa vauvan saantiin..

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

anjamarita (40)..........kp1/34-38.........yk3........2.
Taikakuu (40).............kp3/27-32.........?............2./1.yhteinen
Plättä (44)..................kp5/28-30.........?.............7.
Saara10 (41)..............kp7/28...............yk?........1.
Matsalu (45)...............kp8/24-25...................1.
oivikki (40).................kp14/23-28...........yk4........1.
ikiemo (44).................kp17/20-50.........y?..........4.
Inia (42).................kp17/26-29.......yk5....1.
star-67 (42)...............kp19/26-27(-39).yk2......3.
äitijo2x (45)...............kp20/28...............yk?........3.
velmuliina74 (34)......kp22/24-30.........yk5........6. /1.yht.
Minni007(44) ............kp23/28...............yk8........2./1.yhteinen
pyrstötähti (48).........kp23/28...............yk15......4/1.yhteinen
haave3 (39)...............kp25/28...............?.............3.
tirulii (40) "tuubat pois"....kp26/?.......................1. /1.yhteinen
Solakka Silakka (39).kp26/25-27.........yk5........1.
OnniMaija (41)...........kp28/30...............yk1........5.
lumeton (39)...............kp29/?..................?............2.
babo67 (41) piuhat katki kp33/29-31 PAS 1/09. 5./1.yhteinen
nillanilla (42)..............kp34/28-33.........yk4........1.
touhu tenava (46)......kp38/27-30.........y3v........6.
pääpilvissä (46)..........kp46/25-43.........?............1.yhteinen
liiza (42)......................kp52/28..............yk7........4.
AinoEmilia (44)...........kp58/31-34........?.............4./1.yhteinen
mur-mur (43).............kp?/?....................yk1.........3.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
Solakka Silakka (39)..........dpo14
lumeton (39)...........pp9
tirulii (40).................pp8
Inia (42)..........dpo5
pyrstötähti (48)..........dpo4
star-67 (42)..........dpo3
oivikki (40)..........pp2

[/i]

(Roskis)haamuilijat

velmuliina74 (34)..........kp21

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Päikki (40).....16.2.2009/kp28.....y1,5v.....LA 26.10.2009

Mukana myös:
Taustajännäilijät
sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:
Nuusku, mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

[/b] [/color]

40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Kiitos ohjeistuksesta tirulii, ovisteluja just tarkotin. Meillä täällä kauppareissuetäisyydellä on 7 apteekkia, joten 7 kuukautta voi käydä "iisisti" niitä ostamassa. Sen jälkeen varmaan saa sääliviä katseita kaupanpäälle...

Älä Tirulii lannistu, kaikilla on tapana järjestyä ja kaikella on syynsä. Surut on surtava ja ilot iloittava, aina jää jotain puseroon ja siitä jatketaan toivottavasti vahvempana ihmisenä.

Yhteistyössä