Voi kiitos pyrstis vinkistä, kävin jo googlaa kaikenlaista luonnonmukaisista progeista.
Mutta en itse vielä uskalla ottaa noita lääkkeitä käyttöön, kun en tiedä ihan missä vika. Saatiin ens viikolle hoidon suunnitteluaika keskussairaalaan, siellä ehkä jotenkin avautuu tämä lapsettomuusjuttu. Ekan kerran kävin jo asiasta joulukuussa juttelemassa ja nyt otettu verikokeet ja papa, mutta tuloksia en ole vielä kuullut. Seuraavaksi varmaan tutkitaan mies mutta muista tutkimuksista en tiedä, kun enää 1 kk aikaa olla julkisella, kun täytän 40 v huhtikuussa tai sitten saadaan olla siellä vähän yli-ikäisenä, mies on kuitenkin vuoden vielä alle 40. Muuten mentäis jo yksityiselle mutta tämä on vähän rahakysymys.
Mutta aion nyt kokeilla ruokavaliohoitoa tähän lapsettomuuteen. Olen saanut päähäni, että elimistöni on liian hapan ja esim. siittiöt eivät selviä liian happamassa emättimessä ja kuolevat viimeistään kohdunsuun porteilla. Alapääni ei haise, mutta voihan se silti olla liian hapan herkille siittiöille. Olen kokeillut aiemmin Lactalia ym. mutta niitä ei edes suositella jos haluaa raskautua, koska se geeli on liian vaikeakulkuista siittiöille.
Yritän vähentää tuota happamuutta sokerittomalla ruokavaliolla, jonka aloitin eilen. En ole aluksi liian jyrkkä itselleni, mutta ainakin seuraavat on kielletty:
- lisätty sokeri (en lisää sokeria kahviin, teehen, puuroon, pannariin..)
- kaikki leivonnaiset, joissa sokeria + jotka tehty vaaleasta jauhosta. Eli jos leivon teen sen tummista jauhoista ja makeutukseen käytän hunajaa ehkä aion sallia myös hedelmäsokerin
- karkit
- suklaa (tää on vaikein, koska ennen mennyt ½Marabouta päivässä)
- alkoholi (sitä en käytä muutenkaan, mutta sallin kuitenkin viinilasillisen silloin tällöin, koska sehän on niiin terveellistä)
Muutenkin lisään ruokavaliooni
+ vihanneksia
+ hedelmiä
+ marjoja
Ja teen päivittäin ruoat itse, en käytä eineksiä, niin tiedän varmasti mitä ruoat sisältää.
Eli tällaisen sekoituksen sokerittomasta, mutta ei täysin hiilihydraatittomasta ruokavaliosta aion testata, ainakin tämän kevään. Päämäärä ei ole laihdutus, mutta voi sitäkin tulla siinä sivussa, vaan katson miten vaikuttaa vauvan saantiin..