40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis


Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

wiiwi67 (42)................kp3/25-32........yk26 (km3/10)....4.
Inia (43).....................kp3/26-30........yk26.................1.
Iida-Karoliina (45).........kp4/23-29........yk16..................5./1.yht.
mur-mur (45)...............kp4/25-28........yk17(km2/10)......3./2.yht.
Ballerina Bolero (40)......kp5/25-28........yk33..................3.
Raputar (40)................kp6/27.............yk3...................2.
Hysteria (42)...............kp6/25-29.........yk6...................1.
Mahdotontako (45).......kp10/29.............yk3...................1.yht.
Tirlittan1968 (42).........kp11/28.............yk2...................2.
onlydream (37)............kp11/23-29.........yk?...................3.
haave2010(44)............kp12/29............yk4(km6/10)......4./1.yht.
liiza (44).....................kp20/24-27.......yk29.................4.
daria10 (40)................kp27/29-34.......yk7...................3/2.yht.
Ottis (43)...................kp30/24-28.......yk15.................1.
ulla4 (40)...................kp33/35-45.......yk1...................4.
tirulii (42)...................kp33/30-34.......yk1...................2.yht.
Ämy (41)...................kp34/27-30.......yk2....................4.
haave3 (41)...............kp39/28-36.......y2v....................3.
Tilda69 (42)...............kp?/28..............yk1....................2.
taavi166 (39).............kp52/28-42.......yk16...................3.
ikiemo (45).................kp75/20-50......yk?.....................4.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11..................1.



RKTT

daria10 (40)..................dpo16 :heart: :heart: :heart:
ulla4 (40).....................dpo13
liiza (44).......................dpo9


ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Huomenta ottis ja muut sunnuntai virkut
Oli kyllä karmeaa luettavaa tuo sinun eilis iltainen kokemuksesi,ihan hirvittää miehesi käytös(anteeksi moite häntä kohtaan) Jospa hänellä on vaan hermot kireällä tästä lapsi asiasta???!!!!:mad: kyllähän se syö ihmistä kun kaikkensa yrittää eikä mitään tapahdu,kyllä meilläkin on nyt tädin alettua tiuskittu ja vittuiltu ihan riittävästi,molemmin puolin,mut mihinkä sitä pahaamieltä purkaisi jos ei siihen "omaan" ihmiseen.nyt on meillä kaikki taas tosi hyvin ja nauruakin jo riittää,se vaan ottaa oman aikansa.
Jospa tekin saatte asianne kuntoon ja suosittelen kyllä minäkin miehellesi raittiutta jos noin hurja on.
Hei kerrotko vielä lisää siitä keltarauhas hormonista,josta mainitsit.vuoto on kyllä niin hurjaa nyt että tais täti ottaa kaverinkin mukaan.:LOL:
 
Oli pakko kirjautua uudelleen,kun luin tonOttiksen jutun.Saat täältä NIIN lämpimän virtuaalihalauksen :hug:,etten ikuna kellekkään ole lähettänyt.
Tuo haukkuminen on jotain niin loukkaavaa tässä tilanteessa ettei sitä silleen voi unohtaa vaikka toinen katuvana anteeksi pyytäisikin.Voi luoja kun jokin pysäyttäisi miestäsi ajattelemaan missä mennään.Tuntuu kyllä näin sivusta seuranneena,ettei miehesi osaa ajattelun jaloa taitoa.Anteeksi jos "puhun" näin julmasti ja sinua sattuu sanani sillä rakastathan kuitenkin miestäsi..Tuntuu vaan niin äärettömän pahalle,että joku voi loukata sinun kaltaistasi ihmistä.Enhän tunne sinua,mutta sen mitä palstalta olen päässyt tuntemaan. Voi kun osaisin neuvoa tai edes osaisin kirjoittaa jonkinkaan sanasen joka lohduttais sinua..
Olet kuitenkin mielessäni ja toivon jaksamista miehesi kanssa.Ajattelen lämmöllä sinua :hug:
 
Ottis
Rominas Voin laittaa sen yk13 jos haluat. Sanoin minä miestä tuhkamunaksi :LOL:.

wiiwi67 Eihän tuota mun miehen käytöstä todellakaan voi hyväksi kehua eli moittia saa. Mun mies vaan ei ole kaikkeaan tähän hommaan laittanut kuin pihtailussa ja se on asia mikä syö minua :(.

Eikös se niin jotenkin mene, ett puhjettuaan munarakkula muuttuu keltarauhaseksi ja sen pitäisi ylläpitää mm. kohdun limakalvoa niin, että alkion on mahdollista siihen kiinnittyä. Ja mitä mm. tuhruilusta olen lukenut niin mm. se on merkki keltarauhashormonin vähyydestä samoin kuin tuo lyhyt luteaalivaihe. Koitanpas äkkiä googlettaa siitä :).
 
Ottis
tirulii Kiitos kauniista sanoistasi. Nyt on totisesti kortilla jatkuuko tämä suhde ja jos jatkuu, niin millä ehdoilla. Ei mun mies osaa pyytää anteeksi, ei edes yritä ja tuskin katuukaan, jos edes muistaa koko asiaa. Vaan aionpa häntä asiasta muistuttaa. Häneltä jäi tänne astmalääkkeet ja niitä mun on pian pakko lähteä viemään peräänsä. Aion samalla vähän herätellä keskustelua käyttäytymisestään ja mm. tästä lapsiasiasta.
 
Ottis
wiiwi67 Nappasinpa tuolta Puoli-enkelin kirjoituksen keltarauhashormonista: "Keltarauhashormoni säätelee kuukatiskiertoa, keltarauhas l. luteaalivaihe alkaa munasolun irtoamisesta ja päättyy kuukautisvuotoon...keltarauhashormoni valmistaa kohdunlimakalvoa ottamaan "alkion" vastaan...ovulaation jälkeen munarakkulan tilalle muodostuu keltarauhanen joka tuottaa tätä hormonia raskauden alkuvaiheessa, Keltarauhashormoni on ehdottoman tärkeä raskauden jatkumiselle...raskauden jatkuessa istukka pystyy huolehtimaan kuitenkin tästä tarpeesta...eli = veto aiheesta, jotta raskaus jatkuisi on elimistössä oltava riitävästi K.hormonia...mutta jos tässä toiminnassa on jotain häikkää, niin sitä on syytä tukea kemiallisesti keltarauhashormonilla...keltarauhashormo nia otetaan tavallisesti epäsäännölliseen kuukautiskiertoon kp 15-24 (tukee luteaalivaihetta) tai vaihtoehtoisesti käytetään emättimeen laitettavia lugestron kapseleita."

Jos googletat sanalla keltarauhashormonia, löytyy paljon asiaa. Pitänee nyt sille ukolle niitä lääkkeitä lähteä viemään. Heipat :wave:!
 
Ottikselle Lämmin halaus ja enkeleitä :hug: pidäthän itsestäsi huolen.

ON negan taas aamulla testasin :( herätti se kuitenkin kysymyksen että näkyykö noissa clear blue plussa testeissä viivanpaikkaa kuika selkeesti, hyvällä mieleikuvituksella ihan kuin muutama sininen hippunen olisi .....:confused:
Huomenna jatkuu tämä itsen kiusaaminen.

Plussa tuulia kaikille +++++++++++++++++
 
Ottis
ulla4 Kiitti. Niin minäkin niitä sinisiä hippusia viime viikolla tuijottelin :), mutt eihän niistä saa tolkkua. Eletään toivossa, että vielä plussaat :heart:.

Ukolle kävin lääkkeensä viemässä, mutt ei oikein ottanut kuuleviin korviinsa puheita. Jatkoi jankkaamista tasan siitä mihin eilen jäi.
 
Ottis :hug: et ole ansainnut tuollaista kohtelua. Minua ihan itketti lukea tekstisi.
Olen myös aikoinani kuullut tuon sanan maholehmä se jos joku loukkaa. Kyseinen sanoja edelleen lapseton ja jätti minut juuri tuon vuoksi.
Tuhat :hug: vielä sinulle. Ehkäpä sinulla on se salamatkustaja siellä masussa. :flower: :heart:
 
Ottis
Mrs Bree Kiitos :flower:! Kyllähän se loukkaa totisesti ja tässä on nielemistä kovin kovin paljon. Tuntuu etten osaa keskittyä yhtään mihinkään. Itseasiassa veskiin jo kuljetin r-testin, että kun seuraavan kerran alkaa pissattaa, yritän osua siihen ja sitten taas ihmetellään.
 
Ottis, :hug: täältäkin!!! Täytyy munkin sanoa, että miehesi kuulostaa tosi kamalalta! Onneksi käytit tuota tuhkamunaa, muuten mä olisin sitä ehdottanut! Ja sitten sä vielä huolehdit toisen lääkkeistäkin. Huh, kyllä siis kohtelee sua kurjasti! Eikä edes tajua sitä! Mustakin tuntuu ettei hän ole ollenkaan sun arvoisesi!
 
Nillanilla onnea maanantain punktioon.

Solakka Silakka nauti sykystä ja helli itseäsi seuraavan koitokseen.

Inia minä en ole laskenut kuluja yhteen, vaikka joka kerran jälkeen toki sen yk summan olen katsonut, mutta en siis ole kirjaa pitänyt. Enneminkin olen katsonut riittääkö rahat ( ja luotto ) seuraavaan yk:hon.

Wiiwi harmitus tädistä, mutta onnea uuteen kiertoon. Siellä tutkimuksissa otetaan juurikin nuo hormoonitestit, niin niiden mukaan sitten voivat niitä lääkityksiä määrätä.

Ottis no voih sentään taas :(
 
Ottis Ennen kuin sain luettua sun tekstin loppuun, toi miehes järjestämä edisodi kuulosti lähinnä koomiselta: katkoa nyt antennijohtoja ja viskellä telkkareita ja kaukosäätimiä ympäriinsä kun ei saa vaihtaa kanavaa :O . Sehän käyttäytyi kuin kiukutteleva 12v. pojannulikka! Lukijan kannalta noi oli episodin koomisia piirteitä, mutta toi tikkailla kiipeileminen ja autolla ajaminen oli traaginen part of the story. Samoin kuin nimitteleminen! :mad:. Hyvä kun heitit pellolle minuutteja laskien. Ja onneksi otit ne auton avaimet pois, et ollut yhtään kurja kun teit niin! Sehän on toisesta välittämistä! Mutta Rominaksen sanoin: voi Wttu sun miestä kyllä nyt! Hyvä kun purit mieltäsi tänne! Mä uskon, että me kaikki täällä olevat naiset ollaan sen verran kokeneita ja elämää nähneitä, että osataan suodattaa ja ymmärretään että miehessäsi on paljon hyvääkin, ethän sä muuten sen kanssa olis. Mutta kun wtuttaa, niin wtuttaa ja se on saatava purkaa! Miehethän on oleellinen osa näitä vauvaproggiksia ja siten pettymyksiä miehistä on yhtä lailla tärkeä saada puhallettua ulos. Ja tämä ketju on live-ystävien ohella mitä turvallisin ja oivallisin kanava siihen.

Mulla taas on toisenlainen ongelma: mies, joka rakastaa ja miellyttää mut hengiltä, mutta joka lemmenleikeissä sen sijaan ei osaa miellyttää:ashamed:. Seksiä olis tarjolla vaikka kuinka paljon, mutta silti oon ollut puutteessa melkein alusta asti. Kamala sanoa, mutta laadun vuoksi seksi hänen kanssaan ei enää edes innosta, vaikka melko seksuaalisena ihmisenä mulla olis usein "nälkä". Oon häntä nätisti koittanut asiassa opastaa, mutta jotenkin hänel vaan ei ole kykyä ”lukea”. Vähän niin kuin tanssi; osaa perusaskeleet ja muutaman kuvion, mutta naiselle tanssi on aika latteaa. Jonkun kanssa tanssi on kuin parasta seksiä ja seksi sujuu kuin taivaallinen tanssi. Ja kun on sellaista seksiä joskus saanut, on aika turhauttavaa ”tyytyä” latteaan (jossa orgasmistakin saa vain haaveilla). Hyvä seksi kompensoisi monta puutetta tai ärsyttävää juttua.. Jostakusta tää voi kuulostaa turhasta valittamiselta, mutta on ongelma mulle. Yks mies oli loistava seksissä ja muutenkin ihana, mutta parisuhteeseen ja isäks hänestä ei ollut. Nyt mul on mies, joka rakastaa mua koiranpentumaisesti niin että tukehdun ja josta tulis/tulee(?) ihana isä, mutta jonka kanssa seksi ei ole juuri mistään kotoisin. Mä olen kuulemma hänen unelmiensa täyttymys, mutta minä en ole tiedä onko hänestä mun elämänkumppaniksi. Kaiken tämän tietäen mies haluaa silti minut lapsensa/lastensa äidiksi. Mä taidan olla ihan kamala ihminen! Ja en vain taida olla, vaan olenkin. Tikulla minua silmään, mokomakin valittaja :stick:.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis voi hyvä ihme sentään tuota ukkoasi. :hug: Ei ihan fiksulta kuulosta.

Inia, joo, oon niitä pari kertaa suihkautellut. Ei niistä ainakaan mitään sivuvaikutuksia, tullut. Jospa ne olis teille se puuttuva juttu.

Mur-murko se mun ikääni kyseli, 41veehän minä. Synttärit oli pari kuukautta sitten.

Noista hoitoihin menneistä rahoista, en ole myöskään laskenut sitä summaa, mutta olen ajatellut niinkin että ihan ok:sti meidän perhe pystyy elämään. Ruokaan ja pieniin huvituksiinkin riittää hyvin rahaa vaikkei mitään suurituloisia ollakaan. Kun olen ajatellut sikätkin mitä tämmöiset vaikka Jenkeissä maksaisi, niin se että on mahdollisuus yrittää, on suuri juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur Kovasti ovisplussaa puhallan siulle ja hyviä jörnimisiä (hauska ilmaus) =)

Ottis Kipeenä kaikki tuntuu vielä extrapaljon kurjemmalta. Toivotaan, että Duackt-kuuri puree nopsaan ja vie räkätaudin äkkiä vege, sit alkaa taas se voittajan fiilis :attn: . Hemmetti sitä sun tätiäkin, missä hitossa se oikein luuraa jos on kert muka tulossa. Tulis tai olis tulematta, sais luvan päättää eikä pitää toista tolla tavalla piinassa, kun on muutenkin kurja fiilis. Mua tympii sun puolestas sen tädin ja miehen ja räkätaudin takia. Tsemppiä sulle megalomaanisesti :heart:

Nillanillalle Tsemppiä huomiseen punktioon. Toivottavasti tulee hyvä saalis :Flower:

Inia ja lumeton Mitä suihkauksia ne on? Lääkkeet on sikakalliita kyllä! Mutta meneepä hyvään tarkoitukseen ainakin :heart:. Mulle farmaseutti sanoi että 43v. on korvausikäraja lapsettomuuslääkkeissä, mutta sen jälkeen Kela saattaa korvata harkinnanvaraisesti tapauskohtaisesti jos lähettää sen korvauslomakkeen. Ootko inia kokeillu?

Tiruliille paranemisia. Pysy peiton alla ja kömmi ylös vasta terveenä kuin pukki. Kukkapuska sulle sinne peiton alle piristykseksi :flower:

Raputar Tässä IVF:ssä oon lääkärin valvovan silmän alla ekan kerran vasta kp7, siks vähän arveluttaa.. mistä se voi tietää miten paljon niitä munia tulee siinä ajassa. No, huomenna aamulla ultrassa selviää. Puntiopäivää en siten vielä tiedä, mutta olettaisin ensi viikon lopussa, ehkä perjantai. Siinä tapauksessa alkionsiirto olis varmaankin maanantai?? Oon vielä niin noviisi näissä jutuissa, etten tiedsä mikä on tavallinen käytäntö. Oliskin tosi huisaa, jos samoilla päivällä mentäis =) . Mulla on eka jarrupiikki tänään illalla - jännittää jo valmiiks. Mun veli on sairaanhoitaja ja taidan kutsua sen kylään illalla. Onneks sun mies osas hoitajan otteet ja pelasti piikkipulasta :). Puregonin sivuoireita mul ei oo muuta kuin väsymys ja nyt viiden 200ml piikin jälkeen on mahaa alkanut turvottaa sen verran, että välillä siellä tuntuu olevan ainakin 50 munaa (musasolua vai mitä -rakkuloita ne nyt on. Jotain ihme munia kumminkin :LOL:.

Rkkt-listalaisille hurrrrjasti +++-tuulia :heart:.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Lumeton ja Hysteria Ei todellakaan kuulosta fiksulta mun mies vaan käytös on todellakin Hysterian sanoin lapsellista. Mun oli hyvä kuunnella, kun systeri tänään oikein antoi tulla mielipiteensä mun miehestä. Niin lohduttavalta se kuulosti, ett sai mut lopulta nauramaan. Mies lähti just, kävi korjaamassa repimänsä piuhat. Sattui samaan aikaan tähän kuin mun toinen sisko miehensä kanssa ja niin kauan ku he olivat täällä, oli kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Yritti saada muhun edes silmäkontaktia, mutt en silmiinsä suostunut katsomaan.

Täti sais tosiaankin jo tulla, sillä päivällä dippaamani testi oli nega nega nega. Valkonen viivan paikka vain näkyi. Ei huvittas enää yhtään testailla, mutt kyllä mä varmaan digin dippaan sit ku ne postissa tulee.
 
Ottis Aikamoista menoa, tosin Hysteria kirjoitti mielestäni tosi hienosti ja täsmälleen samoin kuin itsekin ajattelen. Tsemppiä!

Hysteria Mulla lekuri tosiaan näki heti ekassa ultrassa että jaahas, tänne ei voi kovin paljoa tuupata hormonia kun nyt jo tulollaan niitä muniksia. Usein kp2 ei edes näy niitä munasoluja. Mulla on vasuri munasarjassa kypsymässä yksi - vain ja ainoastaan - munasolu. Noh, ehkä se on se sitkeä sissi joka tarvitaan. Meillä siis molemmilla huomenna kontrolli-ultra. Saas nähdä mitä sanoo, itsellä on ihan liian vähäiset tuntemukset muniksissa (verrattuna edelliseen kertaan) ja sen vuoksi uskon että näitä kasvatellaan vielä muutama päivä. Vähän on sellainen alakuloinen olotila.. Niin kauhean paljon asioita on kiinni tässä hoidossa.

Lääkkeellisissä hoitokierroissa joutuu pitämään välikierroksia, esim kahta IVF:ää ei peräkkäisiin kiertoihin tehdä. Mutta PAS:ja tehdään jos ne on lääkkeettömiä. Tullaan viimeistään huomenna päivittämään! Ja tosiaan kurkkimaan muidenkin kuulumiset! Nyt sohvalle lepäämään! :popcorn:
 
Lääkkeellisissä hoitokierroissa joutuu pitämään välikierroksia, esim kahta IVF:ää ei peräkkäisiin kiertoihin tehdä. Mutta PAS:ja tehdään jos ne on lääkkeettömiä. Tullaan viimeistään huomenna päivittämään! Ja tosiaan kurkkimaan muidenkin kuulumiset! Nyt sohvalle lepäämään! :popcorn:
..mää oon varmaanki poikkeustapaus!!Mulle tehty kerran 2 ivf peräkkäin.Ei se varmaankaa ihan yleistä ole,mut mä oon varmaan ollu ja olen niin toivoton tapaus..:headwall:..ja lääkkeliset PAS;seja myös tehty peräkkäin..eli lääkäritki sitä mieltä että :headwall:.....:p

Hysteria kiitos kukkapuskasta =)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis hoi joko kotona tilanne rauhoittunut? mieti rauhassa jatkoa,ei asioita kannata kiireellä pilata,onhan teillä paljon kuitenkin pelissä.:hug:vaikka miehesi melko törkimyksenä "esiintyikin" sinulle.
Hysteria oli ihana lukea "purkautumistasi" ja kyllähän se on meillä ainakin niin,että parin kaljan jälkeen mies oli kun hepo laitumella,innolla mukana,vaan nyt kun on se "raivo-raittius" menossa,niin liekkö siveys siihen iskeny vai mikä kun tuntuu että peiton alle ja pian piiloon....minä läväyttelen valoja päälle ja keikistelen kun h...a nokkansa edessä.....no se on kyllä tuottanut tulosta...:LOL:

Tänään näkyy olevan sellainen "purkautumis" päivä,joten jospa minäkin.....
Meidän ongelma on miehen mustasukkaisuus,ei lievä vaan sairaanloinen,minä vilkkaana vaakana olen liian sosiaalinen skorpioni mieheni mielestä.
Tästä aiheutuu riitaa jatkuvasti,ei saa jutella naapurin kanssa,puhelut hoidan hänen kuullensa ettei tulisi sanomista(tulee kuitenkin kun puhun "koodi kieltä"hänen mielestään) hänen töissä ollessaan on viisain pysyä kotona muuten on tilinteon hetki missä olen ollut.

Ja minun vaatteet aiheutta aina sanomista,ei lyhyttä hametta,ei ihon myötäisiä vaatteita,ei farkkuja,ei toppeja eikä korkokenkiä,tähän tein topin ja sanoin että kai nyt pidän just sellaisia vaatteita ja kenkiä kun haluan,motkotusta tuli mutta olen pääni pitänyt siinä asiassa.:cool:

Koskaan en ole miestäni pettänyt enkä aihettakaan antanut käytökseen,en ole koskaan käynyt edes kapakassa ilman häntä vaan yhdessä on menty ja sielläkin hän ensimmäisenä sanoo jos joku juttelee kanssani että" se on mun vaimo et iske sitä!!!!"

Raskasta on elämä hänen kanssaan tämän asian vuoksi,mutta rakastamme toisiamme todella paljon,ollaan asiasta myös juteltu paljon ja hän on suoraan monesti sanonut että haluaa omistaa minut täysin,ja että pelkää menettävänsä minut,siksipä minulla ei kovin ole kodin ulkopuolista elämää. Joku kyseli ammattia,olen/olin esimies asemassa oleva,mutta työni jätin mieheni tahdosta kun yhteistyö kumppaneina oli myös miehiä....

Niin ja mieheni mustasukkaisuus ei ilmene vaan muutaman oluen jälkeen, vaan se on selvinpäin aivan samanlainen,muuten niin ihana ja lähes jumaloi minua ja lapsia mutta tämä vähän kaihertaa avioliittoamme.:(
 
tirulii Oho no olipas sikäli positiivista kuulla kun tässä ei enää nuorruta ;) joten enpä panis yhtään pahakseni minäkään jos meidän klinikalla tekisivät hoitoja peräkkäisiin kiertoihin. Olen vaan aina luullut, ettei niitä tehdä, ja muualtakin lukenut. Nyt sitten tirulii pidetään peukut pystyssä! Enkä usko että Suomessa hoitavat elleivät usko hoitotuloksiin, eli kaikki on mahdollista. Sulla lupaavat oireet ja tätsykin poissa, jokos olet testaillut? IVF:kö teillä tässä kierrossa hoitona? Peukutus!
 
Tirulii, et ole ainoa, täällä toinen toivoton tapaus. Mulle tehtiin talvella kaksi icsia peräkkäin ja pas piiti myös tehdä, mutta kemiallisen jälkeen pidettiin kierron tauko. Kai nää munikset vanhenee silmissä...:|
 

Yhteistyössä