Onnea onnea :flower:
Rominans :heart: Sä näytit meille, että se todellakin voi onnistua.. Toivoa siis on, joten lohtuhalauksien myötä uuteen kiertoon vaan
Lumeton ja onlydream ja taavi166 :hug: :hug:
Ikiemo Mä kävin viime syksynä Helsingissä yksityisellä otattamassa kaikki testit a:sta ö:hön, kun halusin tietää kroppani tilan. Halusin otattaa kaikki mahdolliset ja mahdottomat testit, enkä halunnut jonotella ja juosta terveyskeskuksessa saamassa lähetteitä sinne ja tänne ja tonne ja odotella aikoja ja tuloksia sataa vuotta.
Laitan tähän hinnat kuitista (jätin sentit pois, pelkät eurot vain), niin saa ehkä jotain käsitystä mitä mikäkin yksityisellä maksaa. (Tiedot, siis noi lyhenteet on suoraan maksuerittelystä ). Kallista on, enkä suinkaan ole rikas, mutta sitäkin malttamattomampi.
Kerroin gynelle, että haluan kaikki testit mitä ikinä tarvitaan kertomaan mulle kroppani tila ja olenko vielä "toimiva". Koska rahalla saa ja hevosella pääsee, mun ei tarvinnut perustella haluani millään tavalla. Gyne ymmärsi mitä haluan ja määräsi tarvittavat kokeet otettavaksi.
Vastaanottokäynti 70e
Toimistomaksu 9e
Papa 37e
Kohdun, sivuelinten ja alavatsan UÄ-tutkimus 77e
S-TSH S-TSH (S-tyreotropiini) 43e
S-FSH S-Follik.stim.horm 49e
S-PRL Prolaktiini 48e
S-LH Lutenisoiva hormoni 49e
Näytteenottomaksu 6e
Kelan korvaus näistä oli -94e
Eli yhteensä maksoin 295e
Sitten vielä S-PROG S-Progesteroni 52e, kelan osuus -12e
Näiden lisäksi kävin nyt keväällä vielä kilpirauhastestissä ihan varmuuden vuoksi (kun yhden artikkelin luettuani olin sitä mieltä että mulla vois olla siinä jotain häikkää, koska oon koko ajan väsynyt, kuorsaan ym. kaikki kilpparihäikkäoireet.). Soitin mun yksityisellä gynelle ja sain puhelinlähetteen labraan, jossa otettiin TYREOTROPIINI 55e ja TYROKSIINI, vapaa 58e. Siitä kelan osuus oli vissiin muutama hassu euro. Luulin että tän olevan halpa labrakoe, ja meinasinkin pudota penkiltä kun kuulin. Mutta maksoin kiltisti ja päätin ajatella positiivisesti; että maksoin tiedosta, jonka sain parissa päivässä. (Malttamattomuus tulee kalliiksi).
Tämän lisäksi nyt muutama kuukausi sitten, ennen inssin aloittamista, kävin gynen suosituksesta munanjohtimien aukiolotutkimuksessa:
- Vastaanottokäynti 90e
- Tsto-maksu 9e
- LC2DE, kohdun, sivuelinten ja alavat.. (kirjoitus kuitissa loppui kesken, mutta luulen että jatkuu ..alavatsan UÄ ) 100e
- UÄ-laitosmaksu 36e
- NACL-, NACL-SONO 45e (en tiedä mikä tää on)
- hoitotarvikkeet 45 e (en tiedä mitä nää on)
Kelan korvaus 84e, joten yhteensä maksoin tästä käynnistä 192e
Lääkärien palkkiot vissiin vaihtelee hiukan, joten siksi kohdun, sivuelinten ja alavatsan uä-tutkimus oli erihintainen eri käynneillä. Muuta syytä en eroon keksi, kun kyseessä oli sama lääkäriasema.
Näiden kaikkien jälkeen olen paljon köyhempi, mutta kroppani tilan suhteen ehkä hiukan viisaampi.. :|