40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Voi mur-mur :hug:. Tiedän niin hyvin miltä sinusta tuntuu. Minä alan olla näihin epäonnenkantamoisiin jo 'tottunut' eli luulen, ett susta tuntuu piirun verran pahemmalta kuin minusta :'(.

Laitoin pesukoneen pyörimään ja yritän saada elämästä vähän otetta. Eilen illalla huomasin jo jääkaapinkin ammottavan tyhjyyttään, kun en ole moneen päivään käynyt kaupassakaan. Aamulla ei ole miehellä ollut paljoa mitä syödä. Ihme, ett hän ei eilen kysynyt, ett käydäänkö kaupassa, mutt luulen hänen jääkaapin sisällöstä lukeneen mun sieluni tilaa, kun niin halaili ja istuskeli vieressä, vaikka sanoin, ett menisi omiin hommiinsa, ettei tarvitse sitten valittaa taas illan haaskaantuneen. Kai tässä pitää alkaa tähän suhteeseen vähän panostaa.

Onneksi pian on perjantai ja tädin myötä tämä piinailu on ohi. Vasenta munista on kierron alusta asti jomotellut ja 'kipua' tuntuu nytkin myös kohdun seudulla. Yritin tossa tunnustella, ovatko rinnat raskaat ja täyteläiset :LOL:. Ovat juu, mutt tätitavalla.
 
Tirulii onnea alkaneeseen keirtoon!!

Ottis tämä on nyt tätä puoskarointia, mutta jos menisitte yhdessä sinne lapsettomuutteen perhtyneelle lääkärille keskustelemaan ja ehkä tutkimuksiin niin, antaisiko se teille uutta suuntaa ja mietettä siitä tulevasta. Toivehan teillä ymmärttääkseni on kuitenkin molemmilla lapsesta. Kyllähän se pelottaa mennä niihin tutkimuksiin, jos vaikka jotain ikävää löytyy. Ja tietysti kaikki tekee niinkuin on itselle ja puolisolle paras ja sen voi tietää vain henkilöt itse!

Nillanilla joko on aika klinikalle sovittu?
 
Ottis
Oivikki Saa sitä puoskaroida. Pitää miehen kanssa asiasta jutella, kun näitä juttuja on pakko selvitellä muutenkin. Kyllä hän on luvannut antaa tutkia spermansa jne., mutta kun sitä aikaa ei hänellä tunnu näihin juttuihin oikein löytyvän :ashamed:.
 
Oivikki mikä olikaan se pino, jossa plussanneet/haamuilevat vielä hetken alkuun ovat, ennen kuin raskaus etenee jonkin aikaa?..

Voisitko laittaa linkin?..en millään jaksaisi alkaa kahlaamaan läpi noita pinoja :(

Kiitos paljon jo edeltä:flower::)
 
Kaikille peukkuja pitelen, kirkkaan punaisia viivoja jokasen testiin toivottelen =)

Olin jo varautunut keskustelemaan pitkään ja hartaasti, miehen kanssa uudesta iltatähdestä (meillä kun siis yksi iltatähti jo on) mutta ei sen kummemmalle keskustelulle ollutkaan tarvetta totesi vaan että tulee jos tulee. Hieman oli asia vaatinut miettimisaikaa mutta nyt on mieskin mukana :heart:

Tätikin löysi tänään perille joten minutkin voisi lisäillä listaan ensimmäinen yrityskierros alkakoon :)
 
Ottis voisitkos suomentaa tuon ihan "kirjakielellä"?..google kääntää niin surkiasti....kiitos kaunis jo edeltä=) :flower:

15. Do I have to test with my first morning urine (FMU)? Not necessarily. In general, FMU is the most concentrated urine of the day and thus more likely to have built up more hCG in it. If you are testing early (before 14 DPO), the HPT is more likely to detect the hCG in your FMU. After 14 DPO there should be enough hCG to be detected at any time of day. Some women have better luck with second morning urine (SMU.) A good rule of thumb: hold your pee for 3-4 hours (and drink as little as possible!) Then pee in a cup. If your urine looks nice and yellow, it's concentrated enough for testing (see FAQ 16 below for more info on peeing in cups vs. peeing on sticks.) If it looks diluted, dump it and try again later.

 
Vaikken ole Ottis, voin yrittää. Jotakuinkin tälleen käännös menee:

15. Pitääkö testata ekasta aamupissistä (FMU)? Ei välttämättä. Yleensä FMU on päivän "täyteläisin" pissi ja siinä on eniten HCG:tä. Jos testaat ennen 14 DPO, HPT (tätä lyhennettä en ymmärrä, tarkoittaisiko testiä?) löytää HCG:n varmimmin aamupissistä. 14 DPO:n jälkeen HCG:tä pitäisi olla tarpeeksi missä tahansa pississä :D . Jotkut naiset onnistuvat paremmin päivän toisesta pissistä (SMU). Hyvä peukalosääntö: pidätä pissiä 3-4 tuntia (ja juo niin paljon kuin mahd.) Sitten pissi kuppiin. Jos pissi näyttää hyvälle :LOL: ja keltaiselle, se on tarpeeksi vahvaa testaukseen (ks. FAQ kohta 16 jossa enemmän teitoa pissimisestä kuppiin tai tikkuun). Jos pissi näyttää litkulle, heitä pois ja yritä myöhemmin uudelleen.

Tällainen pissijuttu :D ja hymiöt välissä on mun omia kommenteja, rupes niin naurattamaan. Toivottavasti tuuri käy mur-mur :flower: .
 
Ottis
15. Pitääkö testi tehdä aamun ensimmäisestä virtsasta (FMU)? Ei välttämättä. Yleensä aamun ensimmäinen virtsa on vahvinta ja sisältää siten todennäköisimmin enemmän hCG:tä. Jos testaat varhain (ennen dpo14:sta), the HTP (testi?) todennäköisimmin tunnistaa hCG:n aamuvirtsassasi. Dpo 14:sta jälkeen pitäisi olla riittävästi hCG:tä, jotta se havaittaisiin mihin aikaan päivästä tahansa. Joillakin naisilla on parempi onni toisesta aamuvirtsasta (SMU). Hyvä peukalosääntö: Pidätä virtsaa 3-4 tuntia (ja juo niin vähän kuin mahdollista!). Virtsaa sitten astiaan. Jos virtsasi näyttää nice (=hyvältä? :)) ja keltaiselta, se on tarpeeksi vahvaa testaukseen (katso FAQ 16 alla saadaksesi lisätietoa mitä eroa on virtsaamisella kuppiin vs. tikkuun.). Jos se näyttää miedolta, heitä se pois ja yritä uudelleen myöhemmin.
 
Kiitos arvon ihanaiset rinafina&Ottis kännöksestänne:flower::wave:


Oliskohan miullahin sitten noin, että aamun toka pisusta onnaa paremmin - testiin vahvempi viivanen? ..olen mie muutenkin niin "outo" että se voisi ollakkin mahdollista :D
 
Ottis
Just sitä se tarkoittaa toi FMU, mur-mur :). SMU on sit se toinen (second=toinen). Noin minäkin tänä aamuna ajattelin ku sen toisenkin testin tuhlasin. Olin kuitenkin yöllä käynyt pisulla ja tuumasin, ett se ei ollut ollut rakossa kuin about 4 tuntia. Toiseen pisuun menikin sitten vähän kauemmin.
 
Ottis
Minä olen niin pösilö, ett tuumasin vähän tässä pissaa pidätellä ja tehdä tänäänkin ovistestin. Eipä tässä näin päiväseltään muutakaan puuhaa ole :kieh:. Mieli on jotenkin ihmeesti taas paranemaan päin. Ja juu, tunnustan myös, ett tossa viimeksi pissatessani käytin sen viimeisenkin digitaalisen r-testin. Jotenkin vihan vimmassa tein sen. Ja poikkeuksellisesti oikein aikaa otin, ett kauanko sillä menee todeta mut 'ei raskaaksi'. Tuumailu kesti tasan 2.5 minsaa. Täytyy tunnustaa, ett sydän siinä odotellessa jyskytti kovin kovaa ;). Nyt sitten ei olekaan jäljellä enää kuin kaksi ovistestiä ja jos huomenna testailuttaa, teen sen viimeisen ovistestin heti aamusta. Näin pääsen testeistä eroon ja herra minua varjelkoon tilaamasta enää lisää. Täst'lähin lähetän miehen apteekkiin hakemaan testejä, jos on epäilyksiä raskaudesta :LOL:.

Hupsista tupsista, täällä jyrisee ukkonen! Nytkö se myrsky sit alkaakin ;)?
 
Ottis ahkerana siellä,,,,,,,testaileepi :D

Miun mies ei usko edes raskauteen..sanoi, etä viiva on NIIIIIN haalea, ei voi tarkoittaa raskautta!!..en jaksanut alkaa selittämään, että sillä vahvuudella ei ole väliä näin alussa..
..paitsi tietenkin nyt tässä tapauksessa kun eilen näkyi viiva paremmin ja tänään ei juurikaan..käy mielessä kaikenlaista..

Miun siippa on kyllä muutenhin niiiiiin pessimistin ilmentymä, etten hänen sanomisistaan nyt välitäkkään..ja kyllä tuo edellinen km teki hänetkin nyt sillä tapaa "varauksellisemmaksi" asian suhteen.

Laitteli hän miulle tekstaria heti aamulla, mikä testauksen tulos ja soittihin sitten :)..ei siis i h a n mölö poika sentään :p
 
Ottis
Ei mur-mur sun ukkos sitten ihan mahdoton laitos olekaan, jos oikein perään soitteli ja kysyi mitä testistä kuuluu. Minä muistan kuinka loukkaannuin kun ekan haamusen tai se oli kyllä oikeastaan plussa, minkä sain ku mies sanoi vaan, ett "katotaan nyt!" eikä intoillut ollenkaan. Mutt oikea asennehan se oli ku ei siitä sit enempää tullutkaan.
 
Ottis
Tässä mielenkiintoista juttua ovis- ja raskaustesteistä http://www.peeonastick.com/opkhpt.html

Täällä on ukkonen riehunut pian kaksi tuntia. Välillä jyskäs oikein kunnolla, ett meinas vähän pelottaakin.
 
Ottis tuolla sivustolla miekin vierailen aika ajoittain.

Miulla on tooooosi ärtynyt ja kuumotteleva oloinen:eek: lapsellehin jo rähjäsin tuossa..aivan turhasta, omaa pahaa mieltäni vain:ashamed:

..ahdistaa tämä epätietous taas niin kovin..jospa kakkukaffet auttaisi :p
joo, miepä kopasen heti!!!

Ps. sen ukkosen/akkasen mie tännehin haluaisin, niin on sähköinen ilma..kaukana vaan jyrisee ja ohi taitaa mennä-Plääääh!!
 
Ottis
mur-mur Pääsitkös sinä niitä testejä ostelemaan? Meitä hellittiin jo toisella ukkosmyrskyllä tän päivän aikana :). Kummasti tekee eetvarttia, kun edes joku (taivas) päästelee höyryjä ulos. Kävin kaupassa ja kyllä pikkasen kävelytytti sen hyllyn kohdalla, jossa on r-testejä ku hoksasin, ett huomennahan on TOTT-päivä eikä mulla ole yhtään r-testiä :headwall:. Vaan toisaalta, säästyypä nekin rahat, kun malttaa vain odotella. Mutta... on se vaan kumma, etten meinaa millään uskoa, etten olisi raskaana :LOL:.

 

Yhteistyössä