40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
OD voi itku minkä täti taas teki :'(..pahoitteluni:hug:
..mutta kuten kirjoittelit, kierto ainahin sopivan pitunen ja tuhrut jäi poijjes. =) se aina hyvä merkki!!
..itsekkin olen pienestä onnellinen kun ovis&kierron pituus piteni jopa 1vrk :D ..
Tulevalle kiertoa plussatuulia!!:heart:
 
haave3 siulla vasta kp23:/ voi harmitus, olen pahoillani puolestasi - lämmin :hug:

..onko vuoto kuitenkin ihan normaali menkkavuotoa?..onko siulla ollut näin lyhykäistä kiertoa aiemmin..mikä oli nyt tuo luteaalivaihe?( ovis-vuodon eka päivä )

Jos nyt täti kuitenkin todella kurvasi, plussatuulia sitten tulevalle kiertoa!!:heart:
 
Täällä kauhean painostava ja raskas keli, suuria ukkospilviä talomme yllä ja jyrinä jo kuuluu :eek:
..jos ei kohta tule vettä on ihme!!..miun päätä särkeeeeeeeee!! |O
((muoks)) tulihan sitä vettä kovasti hetken ja nyt jo aurinko pilkahtelee B)
 
Mie en jotenkin kauhiasti usko tällä(kään) kertaa raskauden mahdollisuuteen..mutta tässä vaiheessa, näin alhaisilla dpo päivillä, se ei vielä ahdistakkaan..

..myöhemmin saattaa kyllä:(
..menkkoja odottelen 12.7(en oikiasti tietenkään..) ja mökkeilemään lähdetään 9.7..pitänee tilailla varuilta jemmaan noita herkkiä testejä, jotta voin testata ennen mökille lähtöä, miulla kun vain niitä 25mIU/ml..

Siellä onkin "hyyskässä" kiva sitten tarvittaessa dippailla :whistle: :D
 
OD harmitus sentään, kun täti kurvasi sinne. Onnea alkaneeseen kiertoon ja nyt on sinulla tikut valmiina =)

Haave3 :headwall: tädistä. Onnea kuitenkin alkaneeseen kiertoon.

Liiza + d :) b sinne, hyvät merkit.

Mur-Mur onkos teillä hyyskässä ikkuna, meillä on mökillä ja siitähän olisi mukava maisemia ihailla, kun tikkun tulosta odottelee. + :whistle: sinullekin puhaltelen.
 
Miulla ollut aivan väsy tämä alkuilta..masuun munisten kohdalle sattui ihan kunnolla :x ja tein jo hätäpäissäni O-testin kun epäilin, että vieläkö ovista pukkais uudemman kerran?..ei sentäs kuitenkaan ;) ..oudon kipeä on masu, selkää ja jalkoja repii sikana!..olisko vain se keltarauhanen siellä..

Oivikki on siellä hyyskässä ovessa ikkuna =) ..vaan, kyllä se miulla onnistuu liritellä mukiin hiukka pikkasen saunan pesuhuonessahin ja sitten siellä dippailla - mökillä kun on meidän perheen lisäksi muitahin, niin vähän niin kuin salaisesti pitääpi toimia B)

..vaan uskoisinpa herkän testin kyllä perjantaina(9.7) jo jotain näyttävän - sikäli mikäli tärppi olisi käyny, koska maanantaina(12.7) tätiä jo odotteleisin kylään..

Kattellaan nyt, sano silmälääkäri.. :D
 
Ovis kai oli siinä kp 10-12,testaillut en,mut limoista päätellen...tuo ovis on kyllä aikaistunut muutenkin,eli tulee tosi varhain..sekö lienee syynä kun ei raskaus ala...Mutta kiitoos pahoitteluista!



Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
haave3 siulla vasta kp23:/ voi harmitus, olen pahoillani puolestasi - lämmin :hug:

..onko vuoto kuitenkin ihan normaali menkkavuotoa?..onko siulla ollut näin lyhykäistä kiertoa aiemmin..mikä oli nyt tuo luteaalivaihe?( ovis-vuodon eka päivä )

Jos nyt täti kuitenkin todella kurvasi, plussatuulia sitten tulevalle kiertoa!!:heart:
 
Ok haave3..mie itsekkin olen epäillyt, että raskaus ei ala kun ovis miullahin noin aikaiseen - kp10-11 :ashamed:
..mutta toisaalta olen lukenut, jotta moni nainen ovuloi aikaiseen ja silti raskautuu!

Jollekin oli lapsettomuuslääkäri sanonut, että aikaisessa oviksessa ei välttämättä kohdun limakalvo kerkeä saavuttaa sopivaa "paksuutta" ja alkio ei pääse siihen kiinnittymään. :(

Miullahin oli kesällä -09 kp11 limis vain 7mm - liian ohkainen(ko?)..
..toisaalta, kyllähän limis kasavaa vielä ovulaation jälkeenkin muutaman päivän. Meneehän sillä alkiollahin matkata/kiinnittyä se 5-12vrk sinne kohtuun.. :)

On kai meillä haave3 vielä toivoa?..ON MEILLÄ!! :saint:..ja sie olet minua nuorempihin vielä!

Siullahan kuitenkin oli tuo lutealivaihe 12-14vrk:n mittainen, joten se ainahin riittävä=)

Tärppikierrollahan miulla ovis oli vasta kp16..siihen kun vielä pääsisi!

vielä..

Tuolta lueskelin..
http://www.vauva.info/foorumi/index.php?/topic/2957-kohdun-limakalvon-paksuus/
..ja kyllä sillä 7-8mm limiksellähin raskautuu :heart: ..ja lääkärit kuulema enempi kiinnittävät siihen limiksen "laatuun"(moniko kerroksinen?) huomioita nykyään, kuin pelkkään paksuuteen!
 
OD ja Haave: Pahoittelut teille molemmille, voimia täältäkin teille!!

Inia : miten niille sun kyytiläisille kävi? Onko sulla todellakin taas kp 15??
Jäikö teille pakkaseen vielä alkioita???

Lumeton : sinullekin isot halit viimeisimmästä!! Kerrotko vielä miten ne hcg-arvot menivät sinulla? Menitkö sinne toiseen labratestiin? Täällä on niin paljon viestejä etten jaksaisi kaikkia kahlata läpi.

Tänään ilmoitin poikani (pian 7 v.) jalkapalloseuraan, odottaa jo innolla alkavia harjoituksia. Molemmat lapset olivat tänään mun "mukana jumpassa". Jätin heidät lapsiparkkiin leikkimään kun mies on työmatkalla. Hyvin meni tunnin lapsiparkki-aika. Ja oli kerrankin kivaa käydä harrastamassa jotakin itse vaikka mies olikin pois kotoa
=)

Nyt ripustamaan pyykkejä ja sitten nukkumaan. Huomenna taas töihin... Alkais jo se loma...
 
Ballerina Bolero, en ole niitä hcg-lukuja tainnut muistaa laittaa. Eli, pp 15 oli 53 ja sitten pp 20 114. Nousi siis aivan liian hitaasti. Jotain kyllä selvästi oli tapahtunut, sillä täti kesti melkein kaksi viikkoa ja muutenkin oli samanlaisia tuntemuksia kuin viime kevään km:ssa.

Hyvää lomaa sinulle ja kaikille muillekin :heart:
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

haave3 (41)................kp2/28-36.....y.2v..................3.
onlydream (37)...........kp2/23-29.....yk?...................3.
ikiemo (45)..................kp8/20-50......y?....................4.
MamaStella(40)..........kp13/28-3?.......yk3..................6./2.yht.
Ottis (42)....................kp14/25-28.......yk13................1.
mur-mur (44)..............kp16/25-28..yk14 (km2/10)......3./2. yht.
Inia (43)......................kp17/26-30......yk23.................1.
taavi166 (38)..............kp20/28-42......yk14..............3.
Iida-Karoliina (45)......kp22/23-29....yk14.................5./1. yht.
Ballerina Bolero (40)..kp21/25-28......yk30................3.
liiza (44)......................kp26/24-27.....yk27.................4.
Rinafina (44)...............kp26/31...........yk3..................6.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.......yk11.................1.
amanta65 (44)............kp38/30...........yk?...................4./1.yht.
Sariella09 (43)............kp92/40...........yk?..................5./1.yht.



RKTT

liiza (44).............................dpo17
mur-mur (44).....................dpo4
Ottis (42)..........................dpo2

[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.







[/quote]

 
Hei, tarkistakaa kp:t, nyt kun piti lisätä kaksi päivää (kun eilen en sitten ehtinytkään), niin voi mun laskupää välillä pettää ;)

Harmi kun se täti tuli, OD ja haave3! :hug:

BB, ei tärpännyt tuo viimeisinkään PAS, ja nyt tosiaan mennään jo uutta kiertoa. Luomusti menee tää kesä, kun klinikka on kiinni. Ja elokuussa ollaan vissiin reissussa juuri niin ettei uuteen hoitoon päästä. Pakkasessakin on vielä alkioita.
 
liiza toivon kovin, jotta se täti kurjake ei nyt tule siun nurkille - plusaatuulia!!:wave::heart:

Inialle rentoista&lämpöistä kesää.
Kerää voimia tulevaan&vietä onnistunut lomareissu..
..pakkasessa alkiot odottaa ja jospa siellä olisi ihan yksi juuri SE, joka odottaa kohdun lämpöä kasvaakseen lopulta siun syliisi asti - toivon kovin!!:):heart:
 
OD ja Haave no voi ei :hug:

Oivikki Kiitos kysymästä :) ihan ok olo, ehkä vähän liiankin hyvä, kun tuntuu että oireet ois katoamaan päin... :eek: mutta oon kyllä lukenut monesta paikkaa että oireet vaihtelee ja varsinkin sen ensimmäisen hormonimyrskyn jäkeen tasaantuis vähän, mutta huolettamaanhan se pistää tietenkin...no huomenna taas lääkäri, jospa sieltä tulis jotain rauhoittavaa tietoa.

Pistokset on sujunut hyvin ja itseasiassa ei se ookkaan ollenkaan niin paha pistää tohon käteen, nyt vois melkein sanoa että helpompi ku mahaan! Mahaan kun piti tuikata (siis se hormonipiikki) suoraan sisään, niin tohon käteen pitää laittaa silleen vinoon nahan alle ja jotenkin se tuntuu (ainakin vielä) uppoavan helpommin. Kamalat mustelmat vaan tulee siihen! :(

:attn: Hei sitä mä mietin tosta hepariinistä, että mitä jos tulee haava, niin tuleeko sitä verta sit ihan solkenaan kun toi estää sitä hyytymästä?
 
LB nyt vain i h a n rauhassa olet RASKAANA!!:heart:


Kiva, jotta pistäminen sujukin käsivarteen hyvin!
..ja jos haava tulee, ei lennä veri "solkenaan" :D ainakaan miulla, hyytyy ihan hyvin. =)
Hepariinin vahvuushan määrätään tapauskohtaisesti ja siihen vaikuttaa MIKSI sitä käytetään ja paino.

Hepariiniä pistellessä, pysyy hyytymisarvo samassa mutta Marevania käyttäessä, mie jouduin juoksemaan labrassa verikontrollisssa, jossa katsottiin aina se INRI - sen miulla täytyisi olla 2.0-3.0 välillä ja heitteli tosi paljon aina välillä! :/

Marevania käyttäessäni, välistä vuoteli pistoskohtakin kovasti ja siitä tiesin INRIN olevan pyllylleen!
 
Miulla eilen ja tänään kovia alamasu kipuja :x ..äsken join kaffetta ja tuli toooosi huono olo..nämä oloiset vaan niiiiin samoja aina kierto kierron perään melkeinpä, ei voi sanoa juuta, eikä jaata raskauteen liittyen..:p

Alkuviikosta tulee herkät r-testit ja sitenhän sitä voikin jo dipata kun dpo7-8..eli, pääsen ittiäni TAAS rääkkäämään! :whistle:

LB muistatkos, milloin siulle(mikä dpo)tuli ensimmäisiä "oireira"? :)

Miulla viime raskaudessa n. dpo4 "kuumotus, ärtymys, alavatta juilii"..
dpo 5 sitten lämmöt pomppasi 37.4C..
dpo6 KN roikuskeli toooosi alhaalla..
..juuri nyt dpo4 noita samoja tuntemuksia, kuin plussakierrolla dpo4..paitti, kuumotusta ei kyllä kovin paljoa..mutta ärtymystä, hermostumista ja tuonne alamasuun&hävyn suunalle saattuu ihan välillä kovastikkin! :eek:
 
Just aloin kirjotteemaan sulle murmur eli mulla oi niin ihme kierto tämä plussakierto eli silloin ovisviikonloppuna (10.-12.6) mulla tuli lauantaina ihan yhtäkkiä sellanen niinku virtsatientulehduskohtaus. Sain juosta vessassa varmaan minuutin välein ja ihan pikkusen vaan sai puristettua. Sitä kesti ehkä tunnin pari ja sit se meni ohi kokonaan, ei mitään oireita enää sen jälkeen. en tiiä mikä ihme se oli, voiko se mitenkään liittyä ovikseen tms. Koskaan mulla ei oo VTT ollu.

Sit sen jälkeen seuraavana viikonloppuna ihan yllättäen aamulla tuli ripuli ja alkoi sellanen allerginen nuha, ihan tyhjästä. Vesi vuosi nenästä ja toisesta silmästä pari-kolme päivää. Silloin sanoin karhuherralle, että oiskohan sitä raskaana ja tein testinkin sit 11 ja 12 päivää oviksesta ja negaa näytti ja sillon mä aattelin, että eipä tainnu onnata ja oireetkin katos, kunnes sit taas sillon juhannusaatonaattona alkoi kurkkukipu, mutta en mä sitä tajunnu mikskään oireeksi.

Jotta kovasti oli kaikenmaailman oiretta ja "vikaa", tosin vaikeapa se on sanoa mikä niistä nyt sitten kuulu tähän raskaaksi tuloon ja mikä ei, mutta kummaa sattumaa ainakin.

Kovasti sulle murmur plussapuhuria toivottelen!!!!! :heart:

(muoks) ja niin, rinnat mulla oli tosi pinkeät ja pulleat heti oviksen jälkeen ja eivät läsähtäneet missään vaiheessa
 
Kiva LB kun kertoilit oireistasi ja kiitti plussapuhuista :) ..kyllähän se näin on, että ei noista tiedä kuin sitten jälkeenpäin jos plussaa, mikä on mitähin "oiretta" ;)

Ripuli ja tuollainen pikku flussa on kyllä selviä R-oireita niiiiin monella!!:D:heart:

..kattelaan nyt, miten tässä taas käy..kyllä mie kesältä jotenkin odottelen kovasti sitä positiivista r-testiin..vaikka miun molemmaiset syntyneet ja tämä kesken mennytkin, ovat talven lapsia kaikki:heart:

Oikein mukavan muikeaa, kesäistä viikonloppua siulle&muillehin tänne pinoon!!:wave::flower:

liizaa jännään, miten käy.. :) toivottavasti plussa pärähtääpi!!:heart:

..ai niin..olihan miulla tänään "oireena" migreenikohtaus, jota on TOSI harvoin nykyään, ehkä pari kertaa vuodessa..iiiiihan selvä R-oire..eikö? :D
 

Yhteistyössä