40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
LB Kiitos :flower:! Toivottavasti pääset kaikesta huolimatta lekurille tänään.

Jääris Harmin paikka ku eivät antaneet aloittaa rautakuuria ajoissa. Varmasti väsyttää noilla H:illa :hug:. Olisit potkassu sitä kovakouraista ronklaajaa :headwall:. Inhottavaa tuollainen.

Oivikki Mun sisko haki kisuliinin eilen illalla miehensä kanssa ja olen jo saanut monta kuvaa ja viestiä ja ollaan soiteltu, joten tiedän kissan erittäin hyvin sinne asettuneen. Siitä olin huolissani, kun meidän kissa on tottunut olemaan yksikseen ulkona, ett miten asettuu kaupunkiin, mutt sisko sai sille asennettua heidän kissavainaansa vanhat valjaat ja niin meidän 'kolli' on nyt kaupunkikissa :). Eivät päästä sitä koko aikana yksin ulos. Onneksi asuvat omakotitalossa, jossa pihaa ihan kiitettävästi ja sisko myös ulkoilmaihminen, joten kissa saa takuilla ulkoilla tarpeeksi. Ei kauaakaan, kun sisko laittoi kuvan kisusta päikkäreillä kotoa tuoduilla tyynyillä. On se niin sulonen ja ihana. Viime yönä unta odotellessa ihan itkua pukkas ku se ei ollutkaan mun jaloillani. Tiedän siis, ett kissalla on asiat paremmin kuin hyvin, mulla tässä sitä eroahdistusta vain on :ashamed:.

Kiitos tosta viikatevinkistä ;). Pistän korvan taakse jos mies ei nurtsia saa tänään ajettua. Sen yksin ajoin ennen jussia, ett mies pääsi lähtemään mökille relaamaan, vaikka mulla totisesti oli muutakin tekemistä.

Rominas Olit kaukaa viisas eilen, kun laitoit mulle dpo-1 :). Kiitos sulle ahkerasta päivittämisestä :hug:. Multa vuorot jää nyt sitten parin viikon ajan hoitamatta, mutt päivitellään listoja viimeistään sitten syssymmällä niinkuin Iniakin kirjoitteli.
 
Ottis
Mahatauti-infoa Uuh :/ ! Pari tuntia hilluin ku pakkasin oman matkalaukkuni ja vähän toimittelin roskia ekopisteelle ja vein biojätteet kompostiin ja eiku olekin taas mitä karmein olo :x .
 
Nonnii, selvisin kuivin nahoin lekurireissusta ja itse asiassa akoi paistamaan aurinko kun käännyin kotimatkalle B)

Lääkäri löysi, onko se nyt ruskuaispussi vai amniosäkki vai mikä lie ja sain ihan ultrakuvankin siitä :heart: Mitään muuta siellä ei näillä viikoilla tietenkään näkynyt. Lauantaina menen uudestaan, lääkäri haluaa tavata nyt kerran viikossa ja tarkastaa tiannetta. Sain nimittäin nyt hepariinit ja miniaspiriinit eli pitäs piikittää käteen ainakin muutaman päivän ajan. noh, eiköhän se onnistu, tosin maha oli paljon mukavampi ja paksumpi paikka pistää piikkiä ;)

Pitää nyt vähän alkaa googlettaan noita hepariineja ja aspiriinejä, en noista tiedä mitään, mutta jos niillä saadaan pikkuasukas pysymään kyydissä, niin anti mennä vaan :)
 
Moikka!
Tuolta odotuspuoleleta tuli kertomaan Little Bearille, että hepariinilla, esim. klexane ja fragmin saatu paljon hyvää aikaa keskenmenojen suhteen. Tiedän että monet keskenmenoihin erikoistuneet lääkärit käyttävät / suosittelevat niitä. Mutta ei paria päivää vaan ainakin koko alkuraskaus, joillakin on koko raskauden ajan. Itselläni on Klexane käytössä, mahaan pistelen ja tarkoitus lopetella vasta suunnilleen rv 13-14 ja silloinkin vasta verikokeiden jälkeen

Teekuppi 10+1
 
Ai Kiitos infosta teekuppi
Joo, mä luulen että mulla on kans tarkotus jatkaa sitä käyttöä, sain vaan nyt ensi hätiin tota hepariinia siihen lauantaihin saakka, varmaan sitten uusi satsi kun katsotaan mikä on tilanne. Mua nyt vähän hämää, kun kysyin, että eikö sitä vois pistää mahaan, niin se hoitaja vaan että ei kun pistä vaan käteen ja jos et itse saa pistettyä, mene johonkin sairaalaan, niin ne pistää siellä...

Mahaan oon aiemmin piikitellyt hormoneja inssiaikana ja vaikka sekin oli aika inhaa, niin tää käsivarteen pistely kyllä tuntuu vielä inhemmalta...
 
LB eli, ihan hyviä uutisia ultrasta siulla tähän menessä-ihanaa, mahtavaa!!:wave::heart:

teekuppi pistelee Klexanea, mie Fragminia - ovat molemmat siis hepariiniä, ohentavat verta. Mulla esim. käytössä, ettei tule veritulppa raskaus aikana.
..TOSIN, jatkoin tuon km:n jälkeen nyt pistelemistä kun en viitsinyt siirtyä Marevaniin(verenohennuslääke, tabletti)ja kun vielä yritetään sitä pientä. Miulla kun tuo lääkekattokin jo täyttyi ja 3kk:n annos makselee vain huokean 1.50e =)

Miulla on siis pysyväisenä lääkityksenä normaalisti tuo Marevan, koska sairastin keuhkoveritulpan 2001 ja syvän laskimotukoksen vaara on suuri.
Marevaniahan ei voi syödä raskausaikana, vaan täytyy siirtyä hepariiniin(Klexane, Fragmin)siksi aikaa.

LB kyllä täällä Suomessa vaan pistellään tuo hepariini masuun tai, vaihtoehtoisesti reiteen - miulle sanottiin Äitiyspoliklinikalla, että masuun!
..kysyppä vielä tätä tarkemmin siltä lääkäriltäsi!!..

Minä kävin alkuun neuvolassa, siellä täti pisteli arkisin(oli naapurissa) ja viikonloppuisin sairaalassa - oli sekin siinä meidän naapurissa.
Sitten mies sanoi, että hän kyllä osaa pistellä - ja näinhän se menee nyt, että mies pistelee minua kuin ammattilainen!! :D
 
LB olitkin samaan aikaan linjoilla. Hienoa, että pääsit lääkärille sateesta huolimatta. On sinulla tiivis seuranta. Aika hankalaan paikaan pitää pistää itseään luulisi, että olis helpompaa pistää tosiaan vaikka vatsaan tai reiteen, mutta kysy sitä sitten uudestaan la. Onko tiellä siinnä lähellä joku paikka missä voit käydä pisteltävänä, jos ei onnistu. Tervetuloa tuonne +40 odotuspuolelle myös.
 
Ottis toivottelen tässä siulle mahdottoman rentoista&onnistunutta lomaa siellä etelän auringossa!!!
..tiedä, vaikka ylläri pyllärin sieltä tuot tullessais..
++++++pölyä matkaan mukaan!!


:heart: mur-mur
 
Kiitoksia hemariini infosta murmur
Käytitkö sitä fragminiä jo silloin edellisessa raskaudessa?

Pitänee kysyä uudestaan siitä pistämisestä, tuntuu kyllä ihan hullulta että käteen pitäis varta vasten pistää..

Oivikki mä en oikein vielä uskalla siirtyä mihinkään odottajiin ennekuin näen että siellä pussissa on joku :)
Mutta kurkin teitä kyllä suurella mielenkiinnolla =)

On se vaan niin väärin, että ensin saa kuukausia ja vuosia odottaa että ensinnäkin tulee raskaaksi ja sitten saa alkaa pelkäämään että pysyykö se mukana ja kasvaako se ja kehittyykä se jne....eikö vois sopia niin, että kun se tikku niitä kahta viivaa näyttää niin se on kans ja pysyy ja sit vaan ootellaan onnellisina :saint:

*haave-kuvittelee hän*
 
LB Juu, silloin -04 poikasta odottaessa aloin pistellä( mies ;) ) ekaa kertaa..ja sitten raskauden jälkeen jäikin tuo Marevan pysyväiseksi, vaikka keuhkoveritulpan jälkeen sitä söin vaan ensin 6kk..

Jotenkin tuo -04 raskaus teki sen, että nyt menee sitten koko loppu elämäni tuo Marevan tai Fragmine.
..liittyy osittain sektioon, sen jälkeen kun kasvaa riski tulppaan - poikanen siis syntyi sektiolla.

..näinhän se taitaa nyt vanhemmalla ikää raskautuessa olla, että pelko peppusessa kärvistellään..ja varsinkin km:n kokeneilla se on suuri :ashamed:

..vaan päivä kerrallansa mennään ja toivotaan parasta:heart:..
 
Ottis
LB Tsemppiä piinailuun ja vauvaliimaa edelleen :heart:!

Mur-mur Kiitos hyvän loman toivotuksista. Kun mies pörräs ympäriinsä, kun ei saa tehtyä mitään, sanoin, että "Et niin, et edes jörnittyä, vaikka siitä päivällä ilmoitin.". Siihen nauroi vaan ja kun sanoi, ett olis eilen pitänyt pakata. Kun kysyin, ett mitäpä hän silloin teki, oli kuulema väsynyt. Mutt simppojen suhteen toivossa elän, sillä mennään mökin kautta, ett huilitaan siellä muutama tunti ennenkuin lähdetään ajelemaan edemmäs ja luulenpa, että silloin "piip" :whistle:..

Kiitos teille kaikille ihan kaikesta ja kivaa heinäkuun ekaa puoliskoa itsekullekin! Pitäkää itsestänne huolta ja pliiis... Mä haluun tänne ainakin 2 uutta plussaa ku tulen takas :). Mulla tulee teitä ikävä :ashamed:. Heipat :wave: :wave: :wave: !!!
 
Heipat Ottis hetkeksi!!:wave::wave::wave: ..pianhan me taasen nähdään/kirjoitellaan. :):heart:
Vietäppä ihuna loma!!!!:flower:

..ja tosiaan, otappa ne siimahäntäiset parempaan talteen sieltä miehesi pussiloista.. :p
 
Moi!
Olen viettänyt kesäkuun hiljaiseloa ja nuollut epäonnistuneen IVF:n haavoja... Aika parantaa ja mieli on ollut taas oikein hyvä. Ehkä joskus elo- tai syyskuussa yritämme IVF:ää (tai ICSIä) uudestaan, nyt sitä ennen kuitenkin lomaillaan ja nautitaan kesästä.
Lomaa saa odotella vielä muutamia päiviä, minulla on tämä ja ensi viikko vielä töitä. Mutta nopeatihan nämä päivät tässä menevät. Lapset aloittivat kesäloman tänään ja ovat nyt sitten enimmäkseen mummin ja vaarin hoidossa siihen asti kunnes minä jään lomalle. Mies aloittaa loman vasta 16.7., jotta lapset saavat olla lomalla siihen asti, kunnes esikoinen aloittaa koulutaipaleensa ti 17.8.
Me lähdemme koko perheellä Italiaan lomailemaan 10 päiväksi, odotamme matkaa jo innolla.

Yritän lukea kuulumisianne taasen ja kurkata onko uusia plussauutisia!!!

Päivittäjälle tiedoksi, minulla on kp 19 menossa! Oli nyt vähän lyhyempi kierto punktion jälkeen. Bongasin kuitenkin oviksenkin tässä kierrossa ja toki sitä vauvaa on luomustikin taas yritetty, vaikka minkäänlaisia toiveita ei kyllä luomuvauvan mahdollisuuteen olekaan...

Mukavia kesäpäiviä kaikille!!!


 
Ottis: Romsku kuittaa! =) Ihanaa lomailua!!! :heart: :heart:

Mur-mur: Korjattu kp 14 tälle pvälle!! Anteeksi! Ajatukset on vissiin ollut tänään jossain syvällä täällä päässä kun ei ole hommat ollut hanskassa!!
 
Rominas, eilisen listassa näyttää kaikki muutkin kp:t olevan samat kuin tiistaina (paitsi nuo korjatut)... Jos vielä jaksat muuttaa, niin ei mee tän päivän päivittäjä sekaisin. Mäkin voin tänään myöhemmin päivitellä, jos ei joku muu innostu.

Ihania kesäpäiviä kaikille!!! :flower:

OD:n kuulumisia odotellen...
 
Eipä tarvinnut dippailla tänäänkään.. täti prkll tuli kuin tulikin.. :headwall: :headwall: voiko päivä enää mukavammin alkaa?

Mutta jos jotain hyvää tästä nyt repii itseesnsä niin kun kierto oli näin pitkä (ja toivottavasti eteenkin päin) niin on kiinnittymiselle suotuisammin aikaa,se että aikaisemmissa kierroissa tuhru on alkanut jo 22-23 pv:llä ei kerro kovin hyvää :/ eli vaikka olo on nyt kurjake ja ja ja... ei auta kuin uutta kiertoa rueta miettimään.

Mukavaa kun jännitetti kanssani,kova oli jännity itselläkin ja viime yönä untakin näin että plussa tuli.. no nyt on ainakin testejä tähän kiertoon jo valmiina ettei tarvitse niiden kanssa hermoilla..

Eli päivittäjäkp1 täällä
 

Yhteistyössä