40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
I-K Kiitos! Ihana kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Sydämestäni toivon, että teitä nyt onnistaisi :heart:.

Paljon plussia, iloa ja onnea elämiinne! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis ystäväni :hug:. Sulla on kyllä tosi rankka vaihe elämässä nyt :(. Sun surusi on niin syvää, että tuntuu kuin surisit kaikkia elämäsi suruja samalla, vaikka surun nimi onkin nyt kisupoika. Ja en mitenkään vähättele enkä tarkoita etteikö kisupoika aiheuttasi koko suruasi. Tuntuu vain niin pohjattomalta tuo ahdistuksesi. Auttaisiko, jos kirjoittaisit listan asioista, joiden vuoksi olet surullinen? Tarkoitan, että silloin voisi olla helpompi hahmottaa surusi syitä tarkemmin. Minua tuo systeemi on auttanut; kun pääsen surun/ahdistuksen/harmituksen alkulähteille, on helpompaa löytää työkalut sen työstämiseen. Siitä voi lankavyyhti lähteä aukemaan.

Kunpa miehesi osaisi nyt olla sun tukenasi. Olihan teillä onneksi hetken aikaa läheistä, mutta vaikuttaa siltä, että miehiseen suoraviivaiseen tyyliin sun mies ottaa asian kerrallaan; ensin surraan kissa ja sitten se asia on pois päiväjärjestyksestä.

Ainakin mulle yksi suru tai murhe aiheuttaa usein surutulvan ja suren sitten kaikkea samaan aikaan. Siinä on miehellä ihmettelemistä, kun ei pysy kärryillä mikä suru milläkin hetkellä on päälimmäisenä. Jos sulla on samalla tavalla, mä niin toivoisin, että sun mies sen ymmärtäisi (että saisit sen ymmärtämään) ja antaisi sulle tarvitsemasi tuen.

Onneksi sulla sisaruksia joiden kanssa voi puhua. Oletko muuten ajatellut, että menisit juttelemaan jollekin ammatti-ihmiselle? Minuakin huolestuttaa surusi syvyys ja olosi toivottomuus. Ottis, voisinko mä auttaa jotenkin?
 


Heippaus kaikille!:flower:

Iida-Karoliina: Onnea kovasti hoitoihin ja plussaa!!!:heart:

1 UUsikin tullut mukaan kuumeilemaan, tervetuloa kovasti mukaan ja PlussaOnnea!:heart:

Mimmimamma: Plussannut? Onnittelut sinulle ja toivottavasti nyt onnistuu loppuun asti!!:heart:

Oma napa: Heräsin tänää ja oksennutti ja yökkäilin...migreenikohtaus yllätti, ei kiva!!:x

:)Plussakkaita hetkiä kaikille kaiken näköisiin testeihin!!:wave:

mahdotontako:heart:
 
Hysteria: Kiva, kun kirjoitit niin kauniisti ottikselle!!:flower:..Ottis: Olen pahoillani pahasta olostasi ja miehesi käytöksestä!:hug:..Onko sinulla joku kelle puhua ihan mistä asioista vain? Vieraalle ihmisellekkin puhuminen varmaan toisi helpotusta, esim Hysterialle?

mahdotontako
 
Tirlittan: Pahoittelut menkoista!!Onnea uuteen kiertoon!:flower:

Hysteria: En uskalla ajatella mitään, kun viimeksi muka oli kaikkia oireita ja menkat tuli. Nyt olen ollut rauhallisimmin mielin...Miten sun raskaus voi, onko oireita tullut lisää?Onnea jatkoon myös!!:heart:
 
mur-mur Sinun eilinen ilta kuulosti ihanan rentouttavalta - lukuunottamatta sitä mahaturvotusta. Mulla on se vaivana ja alkaa hermot mennä; en pysty hengittämään enkä liikkumaan vaikka söisin mitä ja miten vähän tahansa. Sulla mur-mur tänään dpo 5... peukuttelen =).

I-K:lle Onnea limikseen ja plussaa tähän kiertoon :flower:.

liizalle Paranemista pikaista :flower:. Oman kropan seuraaminen ja kaikenlainen mittaaminen on mielenkiintoista - ollaan me naiset sen verran kiinnostavia pakkauksia, ettei miehet sitä ikimaailmassa voi koko monimuotoisuudessaan edes käsittää. Viivan vahvistumista siulle :).
 
Mahdotontako No sovitaan niin, että sä et nyt stressaa tai odota mitään, miä peukuttelen sun puolestas, niin että sä voi vaan olla ja nauttia ilman odotuksia =). Mulla ei oo mitään oireita edelleenkään, tai sitten en osaa niitä r-oireiksi hahmottaa, koska samoja vaivoja mulla on ollut aina: palelen, ummettaa, ilmamaha, turvottaa. Oon aina ollut maha-ihminen ja reagoin kaikkeen mahalla. Lisäksi varmaan kahteen vuoteen en ole nukkunut yhtäjaksoisesti kolmea tuntia pitempään. Nykyisin herään puolentoista tunnin välein, käyn tiristämässä teelusikallisen pissiä ja menen takaisin sänkyyn palelemaan. Tänään aion tiivistää ikkunat!

Hirmuinen stressi mulla on elämässä ollut viimeiset viis vuotta, syyt vain on muuttuneet matkan varrella. Nyt stressaan pysyykö tää Algio(kaverin keksimä lempinimi =)) mahassa, stressaan tukalasta olostani, stressaan muuttamisesta ja vaikka mistä. Huoh. Ehkä tää stressi JOSKUS helpottaa.. Mä olen stressaamisessa tosi hyvä, joten mä huolehdin sun stressistä, jotta sun ei tarvii :):
 
Viimeksi muokattu:


Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Tirlittan1968 (42).........kp2/28.............yk4....................2.
Morticia (42)................kp4/29-34........yk 1v..................2
Iida-Karoliina (45).........kp8/23-29......yk16...................5./1.yht.
ulla4 (40)....................kp10/35-45......yk3.....................4.
liiza (44).....................kp10/24-27.......yk31...................4.
Nuuttimus (41)............kp13/28-36.........y2v...................3.
putunen (41)................kp17/24-32.......yk8....................3./1.yht.
sarppav (39)................kp18/28-30......yk3......................2.
wiiwi67 (42).................kp19/25-32......yk27 (km3/10)......4.
Ballerina Bolero (40)......kp20/25-28.......yk34....................3.
mur-mur (45)..............kp21/25-28......yk18(km2/10 kem.8/10)3/2yht.
Mahdotontako (45).......kp22/29.............yk4....................1.yht.
Raputar (40)................kp23/27...........yk4.....................2.
taavi166 (39)..............kp23/28-42........yk17...................3.
haave2010(44)............kp27/29............yk5(km6/10).......4./1.yht.
tetu68 (42).................kp30/27...........yk6....................3/1.yht.
onlydream (37)............kp53/23-29........yk?...................3


Mahdotontako (45) .........dpo10
mur-mur (45) .................dpo5
putunen (41)...................dpo4

ovistestiplussapäivä = dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) = dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1 jne..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tirlittan voihan surku tädin tulosta:(..se aina kyllä muistaa:headwall:..
Onnekkaampaa tätä tulevaa kiertoa!!:heart:

Hystis olipahan sen verta rentoinen ilta eilen, että kolmen keppanan jälkeen miulla aamulla jysäriä pukkasi!!!:$..liikaako?..vaiko, liian vähän?..:D tiedä häntä.

Juuh, dpo5 on ja pari päivää olihin masu turvoksissa ja tisut toooosi kipiät - nyt sehin loppui..kärsii jo puristella kummasti!
..en siis elättele toiveita täälläkään kiertoa, valitettavasti näin se vaan menee.
..ei ole hyvä sekään kun kroppansa näin hywin tuntee - ei voi haaveilla ja piinaila täysillä joka kuukausi!!: /



..tästähin huolimati..;)

:flower:Mukavaisen rentoista Sunnuntai päivästä kaikille ihanaisille ja plussatuulia!!!:flower:
 
Viimeksi muokattu:
Hysteria : Kiitos, sinä stressaat nyt loppukierron minun puolestani, minä vaan olen!:heart:
Minulla ollut vatsa kovana nyt viikon, tai oikeastaan niin, ettei vaan toimi normaalisti...liotin luumuja pari kappaletta keitettyyn veteen, annan olla vaikka jopa yön yli, helpottaa vaivaa vähän. Eipä kovasti tee mieli syödä siis, kun maha tuntuu täydeltä.

Mur-mur: Toivotaan edelleen kuitenkin yllätysplussaa, kun viimeksi olit raskaana, eikö sekin ollut ihan yllätys?:heart:
Omat rinnat tuli eilen kipeeksi ja tänään vieläkin kipeämmät kuin eilen.

Päässä enää jälkisärkyä migreenistä.


Ihanaa aurinkoista sunnuntai päivän jatkoa kaikille!



mahdotontako:heart:
 
Mahdotontako voitasiko sopia silleen, että sie miulle - ja vaikka Hystis ja muuthin ihanaiset täällä, toivovat sitä ylläri plussaa?
..mie kun en taida jaksaa nyt tällä erää..:|

Niin, olihan sehin elokuinen tavalla tai toisella "ylläri+"..vaik-ka oirehia oli kyllä vaikka muille jakaa!!!=)
..kuumotteli kroppaa sikana, vatsaa juimi ja nännin päät uskomattoman kipiät..sellaisia oirehia silloin.
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur Miä toivon sinun puolestas, kädet ristissä peukalot pystyssä toivon sulle plussayllätysplussaa juu. Siä ja Mahdotontako voitte ny vaan ihan rauhas olla möllöttää loppukuu ihan levollisesti ja rauhallisin mielin, olla vaan tuhlaamatta energiaa oloihinne tai plusjännitykseen. Mä hoidan sen hommelin teitin puolesta :). Levollista ja stressitöntä sunnuntaita :heart:.
 
Ottis
Liiza Pikaista paranemista :hug:.

Hysteria ja mahdotontako Kiitos muistamisesta! Yhden siskon kanssa kun eilen juttelin puhelimessa, hän sanoi myös mulla olleen niin paljon surua elämässä, että varmaankin kaikki kertautuu taas ja niinhän se on. Eilen luin äitini kuoleman jälkeen kirjoittamiani runoja ja itkin, itkin, itkin..

Yöllä, kun mies oli juopotellut, käytiin kiivassanainen keskustelu ja aamulla oli vielä varma, ett ero tästä tulee, mutta sitten kun taas iski itkupuuska aamusta, kapsahdin miehen syliin ja pyysin, ett hän auttaisi minua. Rutisti syliinsä ja kostui hänenkin silmänsä. Samalla selvitettiin myös, että saan muistella kisulia ääneen ja se oikeasti helpottaa, kun ei tarvi pitää kaikkea sisällään. Siskon ovat myös olleet tukena, jokainen joko soittaa tai tekstailee kysyäkseen miten voin. Tämä suru on niin ahdistavaa, ett oikeasti pelkään välillä, ett jos en saa itseäni taas elämään jämähtämisen sijaan, masennun vakavasti.

Mahdotontako Todellakin toivon ykäilyn syyksi jotain plussaista :heart:!

Tirlittan1968 Pahoittelut tädin tulosta :hug:. Rankkaa on pettyä kerta toisensa jälkeen :(.
 
Ottis
mur-murille ylläriplussaa toivottelee Ottis onneton :hug::heart::hug:.

Psst. Kun alettiin laittaa ruokaa, otti mies suosiolla tehtäväkseen jauhelihan paistamisen, sillä me ollaan aina ostettu kaupassa jauhettua tuoretta jauhelihaa, ku kisuli ei tykännyt valmiiksi pakatuista ja itkuhan mulla olisi pakettia avatessa tullut. Kiitos teille kaikille, että olette olleet ja olette tukenani.
 
Voi Ottis kun mie haluisin sinnuu rutistaa ja pitää kainaloisessa:hug:..kertoa&vakuuttaa, että kaikki VARMASTI näyttää hetken päästä valoisammalta, olokin paranee!!:heart:

..vaan jos tuo oloisesi jatkuu päivästä, jopa viikosta toiseen noin ahdistavana, käythän lääkärissä ja saat avuksi miedon lääkkeen, että pääset yli tuosta pahimmasta..en tarkoita mitään "tunteiden turruttamista" - niillekkin on paikkansa, vaan ihan arjesta selviämistä.:)

..mies ei kuitenkaan tunne noin vahvasti kuin sie nyt ja ei voi kenties auttaa tarpeeksi..
..en tiedä:confused:..mutta hyvä kuitenkin, että jotain tukea hältä saat.

Voima&jaksu sätehiä!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Just yhdelle systerille soitin ja kerroin tästä ahdistuksestani, kun ilapäivällä kurkkuun jämähtänyt 'pala' ei vaan meinaa liueta. Mun tapani surra on todellakin rankka, enkä voi sille mitään. Mietin asioita liikaa ja murehdin asioita, joista muut ei piittais yhtään. Nyt yritän vain pitää itseni kasassa. Aamulla lähdetään jo kuudelta liikenteeseen ja voi olla, etten paljon nuku, mutt pääasia on, ettei mulla jää aamusta aikaa aloittaa sitä itkulla niinkuin tähän mennessä joka päivä. Huomeniltana menen ehkä jo yhden siskon luo ja siitä jatkan ti-aamusta matkaa toiselle siskolle ja pyrähdän tullessa kolmannella siskolla ja mahdollisesti, jos peti löytyy, jään yöksi. Olen antanut siis itselleni luvan toimia itsekkäästi ja niinkuin se itselle helpoimmalta tuntuu. Suru ei heti väisty, mutt sais tämä elo jo vähän helpottaa.

mahdotontako :hug:

Kauniita unia kaikille!! t. Ottis
 
Oikein hyvä Ottis, että siulla siellä kohta läheisiä ihmisiä lohduttamassa ja kuuntelemassa sinua!
Paha mieli on saatava sydämen päältä poijjes jollain tapaa: puhumalla, itkemällä, raivoamalla - kukin omalla tavallaan.

Ottis kirjoitit:
Suru ei heti väisty, mutt sais tämä elo jo vähän helpottaa.

Tätä tarkoitinhin arjesta selviytymisellä: jos suru jää kovin päälle painamaan mustana, raskaana viittana, on osattava hakea apua.
Se ei ole mitenkään huono ajatus tai hävettävä, tai että sie olisit jollain tapaa liian "heikko" ihminen - jokainen on joskus niin paljaana..
..niin rikki ja kipuinen..:ashamed:
Ei se tuska ja kipu ihmista jalosta, ei..mutta uskonpa, että jollain tapaa vahvistaa kyllä!
(tämä miun kokemukseni)

Parempaa vointia siulle halitusten kera:hug: toivotellen..


:heart:mur-mur
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Kiitos haleista! Eilen osasain näemmä tropata oikein, sillä otin jo puol kuuden aikaan tropin, jonka pitäisi auttaa unentuloa ja lievittää jännittyneisyyttä. Silloin se pala kurkussa oli pahimmillaan. Tuohon aikaan illasta iltaparku olisi kuitenkin alkanut ja kun systerin kanssa vielä puhelin, saatoin illalla olla 'ihmisittäin'. En minä murua hetkeksikään unohtanut, mutt murhe ei kaatanut maahan asti. "Taipuu vaan ei taitu". Illalla ennen nukkumaan menoa otin toisen tropin ja luin Akua (ei mitään sen vaikeampaa) kunnes silmät alkoivat lurpsahdella kiinni.

Uniakaan en nähnyt. Aamusta sitten sovittiin, että mies lähteekin omalla autollaan edeltä ja minä menen toisella perässä noin tunnin päästä, kunnes tiedetään jääkö toinen auto huoltoon pidemmäksikin aikaa. Miestä lähtiessään halasin ja pyysin varomaan hirviä, sillä minulla ei ole varaa luopua hänestäkin. Mies vastasi siihen, että: "Sitten pitää varoa sinunkin."

Suurimman osan aikaa suren sitä kuinka lähdin kisun viimeisenä iltana kotona. Ei auta vaikka lasken, ett sinäkin päivänä olin ollut jo kauemmin sen kanssa, kuin mies ehti iltaan mennessä kanssaan viettää. Syyttelen itseäni siitä etten ollut läsnä, en ollut pitämässä huolta. Kai mussa on vähän läheisriippuvaisuuden vikaa?

Mutta muistan myös sen, että kotoa lähtiessäni elämä näytti kaikkinensa mustalta ja toivottomalta, tuntui, etten koskaan saa asioita kuntoon miehen kanssa, ett tän suhteen myötä mulla ei ole elämässä mitään muuta kuin odottaa kuolemaa. Ja tärkeintä minulle oli, etten minä olisi odottamassa kotona, kun mies tulee kotiin. Harkitsin peräti takaisin palaamista monta kertaa. Tuntuu kuin jokin voima olisi vienyt minua pois kotoa, sillä ei minun ollut hyvä yksin mökilläkään. Varmasti, jos en olisi juonut lasillista viiniä takkaa lämmitellessä, olisin palanut kotiin vielä senkin jälkeen. Samaa harkitsin saunan jäljestä, mutta ajattelin, ett sama missä nukun, kun kuitenkin aamusta lähtisin kotiin. Kai sillä kaikella oli tarkoituksensa.

Elämä on nyt surullista, mutt yritän keskittyä onnellisiin muistoihin ja oikeasti opetella elämään miehen kanssa ja se on sitä, että opettelen puhumaan. Opettelen siihen, että moni sanomattakin selvä asia pitää sanoa ääneen, kunhan puhetta kuuluu. Sitä mies tuntuu kaipaavan. Viime yönä tuntui kuitenkin hyvältä, kun mies piteli minua sylissään.
 

Yhteistyössä