40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ahaa ja kappas vaan, Ballerinankin miehellä on sama oireyhtymä;)! Olen myös mun miehelle monta kertaa sanonut olevani peikko enkä prinsessa. Siihen hän heti kieltämään että "Ei, ei, et ole peikko, vaan prinsessa!", jonka jälkeen mä hermostun ja alan möykätä, että "Mutta kun mä haluan olla peikko(prinsessa)!". Kyllä tietysti hän haluaisi kuulla olevansa tärkeä ja että vältän hänestä, mutta jos yhtään enemmän osoitan tuollaista, hän innostuu vallan ja menee melkein sekaisin, jonka seurauksena hän palvoo vieläkin enemmän. Äyk! No, ehkä se siitä talttuu…?

Juu, niin kävi, että mies sai töitä ulkomailta, Välimeren rannalta, ja mun on tarkoitus mennä perässä.. :O Pysyvyydestä en tiedä, katotaan nyt. Toistaiseksi ainakin. Muutoksen tuulet siis puheltelevat täällä, mutta niin ne puhaltelee sielläkin!

On sulla Ballerina huisketta:flower:. Mitäs me nyt tehdään!? Hmm.. Kyllä kai määräaikaisestakin työstä voi irrottautua, ei ehkä ihan kivuttomasti, mutta mahdollista on. Sun nykyinen työnantaja varmasti ymmärtää (ainkain sen pitäisi), että sulle ei riitä tieto siitä, että hän SAATTAISI tarjota sulle työtä myöhemminkin. Jokaisen intressihän on varmistaa oma selusta ja se, ettei jää luu käteen. Pohtiessasi uutta työpaikkaa sä listasit kolme miinuspuolta(lisää matkustusta, pitempi työmatka, kiireisempi elämä) ja neljä pluspuolta(vakituinen työsuhde, mielenkiintoinen työ, parempi liksa, tulevaisuuden työmahdollisuudet). Pluspuolia on siis enemmän. Mitä sun sisäinen ääni sanoo?

Mulla samat oireet kuin sulla Ballerina, eli ei oireita:headwall:. Tai no, pp0-pp3 oli järkyttävää turvotusta ja mahakivistystä (Luget).

PP4-pp6 järkyttävä turvotus jatkui, mutta ei kivistänyt enää.
Siirtopäivästä asti tissit ovat kasvaneet (Luget).

Lisäksi olen vain syönyt, syönyt ja taas syönyt (ei ole nälkä, syön ajankuluksi). Kahvia olen juonut niin kuin ennenkin (pari kuppia aamulla, pari päivän aikana). Maistuu samalta kuin ennenkin, kuten myös tubakki (joo tiedän, ei hyväksi ollenkaan). Viinin sentään olen jättänyt. Käytössä yksi foolihappotabletti/päivä. Ei mitään r-oireita; ei sisäisiä tuntemuksia, ei kummallisia haju- tai makujuttuja, ei mitään :headwall:.
 
Hei arvon Naiset,

Olen yksi niistä varmastikkin sadoista naisista, jotka nimettömänä seuraavat tätä palstaa taustalla hakien vertaistukea tai vastauksia niihin lukuisiin kysymyksiin mitä raskaus, ikä ja keskenmenot herättävät. Olen iältäni 43 vuotias ja viimeisen kahden vuoden aikana kokenut 3 kkm viikoilla 6-7 ja muutamia kemiallisia raskauksia. Muuta syytä keskenmenoihin ei löydetty kuin ikä, sillä minulla on 4 nuorena hankittua tervettä lasta eikä taipumusta keskenmenoihin. Mies on matkalla vaihtunut, mutta hänestäkään ei löytynyt mitään vikaa. Täytyy myöntää, että on ollut todella raskasta aikaa, mutta myös erittäin opettavaista ( jos täytyy jotain positiivista aina asioista löytää.) Suurin vaikeus oli hyväksyä oma ikä ja se vaikkei näytäkkään nelikymppiseltä niin munasolut ovat kuitenkin sen ikäisiä 40%huonoja 60%hyviä, noilla prosenteilla pakasta saattaa muutaman kerran nousta huono kortti. Kolmannen keskenmenon jälkeen ei minun ikäistäni enää edes alettu tutkimaan, huonoa tuuria ja parempaa toivoteltiin seuraavaan yritykseen. Muutama erittäin pätevä gyne minulle kuitenkin sanoi, että tämä on todella tavallista, mutta jos jatkaisin yrittämistä (pään sen kestäessä) onnistuisi raskaus jossain vaiheessa takuu varmasti. No, siinä vaiheessa laiha lohtu. Raskauduin jotakuinkin 6kk välein keskenmenosta toiseen. Aika kului ja 43 tullessa mittariin totesin, että nyt kyllä täytyy yrittää jotain muutakin. Tupakan polton olin lopettanut ensimmäisen kkm jälkeen. Kahvia koitin juoda sen max.3 kuppia päivässä. Kesällä vaihdoin kolmannen kerran gyneä ja sain matkaan femar nimisen valmisteen tukemaan ovulaatiota. Kolmannesta femar kuurista olen nyt raskaana. Tänään kävin varhaisraskauden ultrassa ja kaikki hyvin, sikiö vasatasi kokoa, ruskuaispussi normaali ja gyne totesi , että tässä vaiheessa jos tulokset ovat nämä, keskenmenon mahdollisuus on enää 1% Söin myös mini disperiiniä 100mg tukemaan alkuraskautta ja gyne totesi, että kannattaa jatkaa viikolle 12. Lapsen syntyessä olen muutamia viikkoja vaille 44. En ollut todellakaan elänyt riemuisia hetkiä plussauksen jälkeen. Kävellessäni ultraan ajattelin, että olisi helpottavaa kuulla mikä ikinä tulos tämän epävarmuuden sijaan, kun sitten gyne totesi kaiken olevan mallikkaasti totesin että "oikeestikko!?" Halusin jakaa tämän iloisen päivän kanssanne, sillä tietämättänne olen jakanut niin monta surullista hetkeä myös. Onnea teille kaikille, kärsivällisyys palkitaan! Paljon kaikkea hyvää myös niille jotka säännöllisesti tätä palstaa lukee, vaikkei tänne kirjoitakkaan.

Arvon naiset ( miksei miehetkin) plussa rikasta syksyä tälle palstalle toivottaa Irmeli :wave:
 
Kiitos kurina ihanasta ja lämpimästä kirjoituksestasi ja ennen kaikkea onneksi olkoon plussasta ja hyvistä ultrauutisista :flower: :heart:. Tarralappuja, superliimaa, ilmastointiteippiä ja pieniä enkeleitä teille :heart:!
 
Heippaus taasen:flower:

Terri: Juu ja jos menkat ei ala, niin ensi viikolla on aikaa testata. Ja toisaalta kyllä nyt alan uskomaan, että sinullakin on tärpännyt kun edelleen on plussaa!!Toivottavasti on ja pysyy ja vahvistuu!!
Niin ja kyllä minäkin raskaana haluan olla, vaikka kaikennäköisiä oireitakin siinä mukana tulee, jos siis olisin raskaana, mutta sitähän tässä on yritetty jo 3 vuotta, pysyvää raskautta!:heart:

Kurina: Kiitos ihanasta viestistäsi!. Ihan kyyneleet tuli silmiin, olen vähän herkkänä täällä.
Todella isot Onnittelut raskaudesta ja ensimmäisestä ultrakuulumisistasi!!:flower:..Varmaan oli aivan uskomatonta saada tietää, että syke löytyi!! Millaisia raskausoireita sinulla on ollut ja tiesitkö jo ennen testausta , että ilm olet raskaana?

Hyvää päivän jatkoa kaikille!:flower:

Hysteria: Tuo ilmastointiteippi oli hyvä kuvaus, sillä ainakin pysyy, on sellaista ihmeteippiä!:heart:

mahdotontako:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Lämpimät onnittelut, kurina, ja kiitos kannustavasta kokemuksesta. Sykkeen näkyminen ultrassa on tosi upea juttu. Ei varmasti meinaa uskoa hyviä uutisia, kun on jo niin monesti joutunut pettymään.

Hysteria, mä testaan siis siksi, kun olen pässi :) Ensin testasin ihan vaan sen vuoksi, että oli kiva katsoa kuinka irroituspiikki (Ovitrelle vastaava kuin Pregnyl) saa aikaan sen plussan siihen testiin. Se on niin harvinaista herkkua, että pitäähän sitä kokeilla, vaikka tietää tuloksen olevan "väärä". Nyt sitten näillä dpo-päivillä teoriassa oikea raskauskin voisi näkyä, joten sitä olen metsästänyt. Mutta koska viiva on käyttäytynyt näin, se on vain sitä feikkiä. Huomenna ei pitäisi kyllä enää näkyä viivan viivaa, jos ei se sitten olisi SITÄ itseään.

Ja kun minulla on tämä ikioma harrastus: vauvahaaveilu, niin siihen kuuluu tämä ylenpalttinen testaaminen. On sitten kyse oviksesta tai raskaudesta. Ei vaiskaan, tehkää niin kuin minä sanon eli testatkaan, kun menkat ovat myöhässsä. Älkää tehkö niin kuin minä teen.
 
Oi nillanilla, ihana uutinen - Sylintäydeltä Onnea!!!!!!

Paaaaaljon tarraa&vaaviliimaa siun pienelleis!!:heart:

..ja muillehin hurrrrrrjat plussa tuulahdukset!!!!

Kovasti jännään täällä muidenhin edestä kun itselläni tuli huti kierto..surullinen oloinen välistä on, ei mahda mitään..:(
..vaan tätähän tämä "yrittäminen" on..mutta "Irmeli" niin kannustavasti kirjoittelit..

Jos vain sitkeästi jatkaa, saattaa sieltä yksi kerta irrota terve ja vahva munsaolu, hedelmöittyäkseen vaaviksi asti..
Oi, sitä onnea odotellessa ihanaiset, yritykset jatkukoon!:)
..toki voi käydä niinhin, että se toive jää haaveiluksi..mutta se sitten jo eri juttu..NYT vielä löytyy voimaa&uskoa ihanan toiveen toteutumiseen.

Lämpimät onnittelut siulle irmeli raskaudestasi ja pienelle masuasukille enkeleiden suojelusta!!


Mukavaa päivän jatkoa!!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Terri Minä kuulun sun kanssa siihen samaan testaushullujen lahkoon, vaikkei mun ensin tarvitsekaan testailla Pregnylin tai minkään muunkaan piikin vaikutuksia :). Mua harmittaa hirmusesti jos sä jo tänään viimeisen testin dippasit ku olis ollut tosi mielenkiintoista kuulla mitä testi huomenaamuna näyttää, kun se voisi jo sitä itseään näyttää :heart:! Plussatuulosia!!

Mahdotontako Lippistä sulle nostan, kun maltat olla testailematta. Plussatuulosia sinullekin :heart:!

kurina Kiitos ihanasta viestistäsi. Se mikä meitä kaikkia varmasti lohduttaa, on ajatus, että kun vain sitkeästi yrittää varmasti joskus onnistaa ja siitähän meillä tämä Nillanilla on nyt oivallinen esimerkki :). Olen niin onnellinen teidän molempien puolesta. Vauvaliimaa, tarrasukkia ja enkuleita :heart:!

Nuuttimus Mulla oli ihan ekoja r-oireita taannoin nimenomaan todella runsas valkovuoto. Kun koko ajan tuntui, ett jotain housuun holisee, piti alvariinsa hypätä veskissä tarkistamassa onko vuoto alkanut, mutt r-oirehan se oli :). Testasitkos ovista? Milloin se oli?

BB ja Hysteria Kyllä se nyt on kumma jos olette mokomat kadottaneet r-oireenne kokonaan :'(. Ihan epistä ja totaalisen kurjaa :hug:. Toivonpa silti, ett teidän tapauksissanne oireettomuus olisi just se oire :heart:!

Lumeton Hirmusesti onnea matkaan!! Mikä pp sulla nyt on?

mur-mur :hug: edelleen kurjiin tuntemuksiin!! Toivon, ett elämä sittenkin yllättäisi positiivisesti =) :heart:.

ON Mun piti jo eilen ihan uteliaisuuttani tehdä se hedelmällisyystesti, jonka noin sata vuotta sitten tilasin, mutt unohdin totaalisesti. Eilen illalla ajattelin, ett tänä aamunakin (kp4) sen vielä ehtii tehdä, vaan enkös sittenkin pissannut onneni ohi eli aamuseitsemältä lorottelin pisut pönttöön ja kun sänkyyn kipusin takas, muistin, ett piti testata :ashamed:. Mulla näemmä nyt kolahtanut suoraan selkäytimeen testaamattomuus ku en muista testata vaikka pitäis muistaa. Pitänee ko. testi pantata sit seuraavan tädin jälkeiseen aikaan.

Tässä teidän muiden piinailuista lukiessa tulee vähän sellainen olo, ett tarttis itselläkin jotain tapahtua :).
 
Nillanilla voi miten loistavia uutisia. Hirmusti onnea ja enkeleitä vierellesi.:hug::flower:

Inia voi miten ikävästi piti käydä, paljon voimia sinulle ja isot pahoittelut. :hug:

tetu68 olen pahoillani. Toivotan parempaa onnea ensi kerralla.:heart:

Mur-mur ja Ottis teillekin erikoisvoima :hug: ja tsemppiä.

Lumeton onnea siirtoon peukut pystyssä.:heart:

Terri onnea plussasta. :flower:

Kaikille piinaileville runsaasti plussatuulia ja kaikkea hyvää. :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä alkoikin jo aikaiseen nuo alavattan&jalkojen repimiset..taitaa täti kurvata aiemmin tällä kiertoa: /..

Meillä pienelle miehelle nousi kova kuume aamuyöllä ja kurkku verestää kovin:(
..ettei vaan olisi sitä enterorokkoa..
Nyt potilaalle paistelen täällä lettusia, jotta oloinen pikkasen mukavempi olisi.:heart:
..ei ole ruoka tietenkään maistunut, mehua/mehukeittoa kovasti poikanen kuitenkin juonut..
 
Viimeksi muokattu:
Hei!!

Tökkiikö tämä pino(koko kaksplus palsta) teillä muillahin ja lujasti???
..miulla tekee ihme juttuja ja to-del-la hiiiiii-das!!!!!:kieh:..meinaa hermo mennä ihan..


..Nyt sain poikasen kuumeen VIHDOIN laskemaan melkein 40C asteesta alespäin ja hälle maistuu lettu, lihapulla, nakki - Voi miten ihana juttu!!:)
 
Viimeksi muokattu:
Hei sie Lettutaikuri mur-mur=), on tökkinyt koko päivän vähän väliä GRRRR! Miten sä nyt niin varma siitä tädistä voit jo nyt olla, sullahan on vasta dpo8! (tosin, mä oon myös uhan varma että täti lähestyy, vaik ny on "vasta pp8...). Sun tädin tuloon en usko, omaani kylläkin. Hassua, että toisia on helpompi tsempata kuin itseä :(
 
Lumeton ihanaa, että pääsit siirtoon. Onnea matkaan!

Kurina onnea hyvistä utlra kuulumisista. Kiva, kun tulit siltä taustalta kertomaan tilanteestasi. Ja tervetuola mukaan tuonne odottajein puolelle, jos siltä tunutuu.
 
Ottis
mur-mur Kiva, ett poikasen kuume lähti jo laskusuuntaan. Voi ku minäkin saisin lättysiä :).

Mullon ollut ihan suht kiva ilta. Sain veljenpojat villasukat valmiiksi, päättelinkin ne heti ja kun yksi kaveri lähti kylästä meiltä, otin häneltä liftin ja pojulle sukat suoraan jalkaan toimittelin. Kotiin vesisateessa käveltyäni kipaisinkin saunaan. Mies on ainakin yrittänyt olla ihan ihmisittäin, siitä hänelle paljon pisteitä. Muhun vaan iski känkkäränkkä ja juttelin tosiasioita tänäkin iltana nyt myöhemmällä. Kiukuttelin mm. siitä ku mulla ei tässä talossa ole kaappitilaa vaatteille ku miehen vaatteet vie kaiken tilan, enkä mä voi koskaan lukea sängyssäkään ku se siellä joku aina nukkuu ku mä vasta ehtisin lukemaan. Lopulta räpätyksen lopetin toteamukseen, ett olis varmaan parempi olla mullan alla niin mahtus alle kahteen neliöön. Kun mies siihen sanoi, ett hänellä ja meidän kissalla tulis mua ikävä, lopulta lupasin tulla kummittelemaan spesialiteetteina biojäteastian koluuttelu keskellä yötä ja TV:n asemien vaihtelu ku mies yrittää jotain katella :LOL:. Siinäpä se menikin pahin kiukku ja nurina ohi ku päästi mielikuvituksen valloilleen.

Hystis ja mur-mur Älkää te ihan kokonaan toivosta vielä luopuko. Dpot ja pp:t on teillä vielä kovin alhaiset ja kaikki on mahdollista. Tietty myös se, ett se tädin ketale sittenkin tulee, mutt sen koommin sen ei sit tarvikaan tulla teidän luokse, se mä oon päättänyt, nyt!

Mulla itsellä on pikkuhiljaa vahvistunut päätös olla yrittämättäkään tässä kuussa. Olen lupaillut itselleni paljon kaikenlaista kivaa, mm. illanistujaisia sateisessa syysyössä kynttilän valossa viiniä nautiskellen. Kahviakin aion juoda niin paljon ku sielu sietää ja kestää heikot sääret.

Vaan pitänee nyt alkaa rauhaantua ja vaikka töllötellä eilisen ja tän päivän Salatut Elämät, niin tulee unikin paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti Oivikki=)

Tuollapa se nyt poikanen iskän kera Rölli palapeliä rakentelee.
Nukkui pieni miesi päivällä useampaan otteeseen ja nyt on sitten nukku Matti karussa..vaan jospa se kohta unukka silmää alkaisi painamaan;)

Mie sain taas kertaalleen sellaisen kipukohtauksen pallean seutuville - ahneella on kakkanen loppu, söin 4 isoa lettusta ja ei olisi pitänyt, ei..:headwall:

Hystis miuilla alkaa n. viikko ennen kierron loppua(tädin tuloa) jo jalkoja repimään, nukun tooooosi huonosti ja jos saan unta, näen kauheasti painajaisia!!:O
..kun tärppi käynyt, on oireet melkeinpä poissa..enämpi on silloin sellaista hermostuneisuutta ja kuumottelua sitten koko kropalla..woe woe, ei oo helppoo..:D

Tästä huolimati..

Ihania unikuvia kaikille:heart: mie menen jo kipuineni pötkölleen!!:wave:

Ps. Sainhan mie sen pikku kaverinhin maate, vaan saa nähdä kuin pitkään sängyssä sirkuttaa ennen unen tuloa.=)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis Kiitos iltani ilostuttamisesta :) Itsekseni täällä hekottelen sun kirjoitukselle :D Kuvittelin sut kiukuttelemassa sen miehes vierellä ja motkottamassa vaatetilan vähyydestä ja kaiken sen mitä kuvasit. Ihanan humoristisesti kirjoitat! Mä kadehdin niitä sun veljenpoikia!!!! Mäkin haluun villasukkia. Mä rakastan villasukkia! Ja mul on vaan kahdet vanhat tyhmät villasukat :(. Mä haluan uudet villasukat kans :wave:. Piinaton kierto kuulostaa niin luksukselta! Ajattele, ei tarttis vaivata päätään hulluusasteelle. Vois aivot ja kaikki elimet vähän levätä. Mä meinaan levätä ens kuussa kanssa, jahka se mun nega maanantaina tulee.

Villasaukkien lisäks haluaisin nyt myös lettuja.. :wave:, mutta mur-mur meni jo nukkumaan, höh. Toivottavasti mur-mur ei näe painajaisia, vaan suloisia enneunia, jossa haikara nokkii täti punaisen koomaan ja hakee mur-murille vaavin :heart:.
 
Kiitos ihanista toivotuksista:)
Mur mur, söin femareita kierron 2-5pv, eivät aiheuttaneet mitään sivuoireita. Ensimmäisen femari kierron aikana ultrattiin kerran, koska sehän on aika yksilöllistä miten follit alkaa kasvamaan. Minulla kuitenkin ihan normisti yksi iso johtofolli. Gynen mukaan ei kyseinen lääke aiheuta kaksoisraskauksia jos niitä ei muuten ole tullakseen. Eli siis yksi ultraus riitti. Lääke itse ei vaikuta munasarjoihin vaan aivoihin joita se huijaa "piiskaamaan" enemmän munasarjoja. Oikeastaan huomasin femarin käytön oikeastaan vaan limojen valtavassa määrässä. Paljon käytetty lääke ulkomailla ja hyvin asiantuntevat erikoislääkärit osaavat sitä määrätä täälläkin.Se ei kerry elimistöön niinkuin Clomit ja tukee elimistön omaa hormoni toimintaa. Suosittelen ehdottomasti just silloin, kun oma elimistö vielä pelaa, mutta buustaus ei olisi pahitteeksi. Kiitos Oivikki kutsusta, saatanpa sinne odottajien puolelle ilmestyäkkin:)
 
Ottis


Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

haave2010(44)............kp2/29............yk5(km6/10).......4./1.yht.
Ottis (43)....................kp5/23-28.......yk15..................1.
tetu68 (42)..................kp5/27...........yk6....................3/1.yht.
liiza (44).....................kp10/24-27......yk30...................4.
tirulii (42)....................kp15/30-34......yk2....................2.yht.
ulla4 (40)....................kp17/35-45......yk2....................4.
wiiwi67 (42).................kp20/25-32.....yk26 (km3/10)......4.
Iida-Karoliina (45).........kp21/23-29......yk16...................5./1.yht.
mur-mur (45)...............kp21/25-28......yk17(km2/10).......3./2.yht.
sarppav (39)................kp22/28-30.....yk2......................2.
Ämy (41)....................kp22/27-30.......yk3.....................4.
Ballerina Bolero (40)......kp22/25-28......yk33....................3.
Raputar (40)................kp23/27...........yk3.....................2.
Hysteria (42)...............kp23/25-29......yk6......................1.
Mahdotontako (45).......kp27/29............yk3....................1.yht.
Tirlittan1968 (42).........kp28/28............yk2....................2.
onlydream (37)............kp28/23-29........yk?....................3.
Nuuttimus (41)............kp29/28-36........y2v...................3.

Kadonneet lampaat: Paitsi nillanilla :heart: =)

Tilda69 (42)................kp?/28..............yk1....................2.
taavi166 (39)..............kp69/28-42.......yk16...................3.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11...................1. :heart::heart:



RKTT

mahdotontako (45).........dpo14
mur-mur (45).................dpo9
Hysteria (42)..................pp9


ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Voi Hystis, mulla olis antaa sulle vaikka parit villikset heti. Miehelle taannoin sanoinkin, ettei mun kannata itelleni kutoa, koska villasukkia mulla on loppuiäksi ja niin on miehelläkin. Anoppi niitä ostelee toreilta parit per talvi molemmille ja yhdeltä mun siskolta saatiin viime joulunakin villasukat. Just ne eilen illalla kaivoinkin esiin kumppareihin. Punaisiin kumppareihin punaiset konttisukat, vaikkei niitä kukaan sieltä läpi näekään =). Juu, älkääkä ihmetelkö mihin olen kumppareilla menossa. Töihin! Palaillaan :wave:!
 

Yhteistyössä