40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Tervetuloa La Perlalle, kiva saada uusia porukkaan. Tervetuloa myös muille jotka on mukaan huomaamattani livahtaneet... Oon kirjoitellut tuolla heinäkuisissa niin tämä ketju on jäänyt vähemmälle, siellä on aika hetkistä menoa jo =)

Jestamandeeras Padmis, mitä uutisia sulla olikaan! Näin kuules käy semmosille jotka toisia viitosilla pelottelee :LOL: . Tulee kyllä väkisinkin mieleen että itekkin tuli niitä clomeja ilman seurantaa purkillinen ja vissiin toinenkin syötyä. Mutta eihän tässä muuta kuin tuplasti onnea, eipähän tartte sun heti alkaa pikkukakkosta erikseen puuhaamaan, vai mitä =) .

Minäpä se vaan täällä edelleen paksuna pinkeilen, viikot 39+5 eikä mitään merkkejä mistään synnytykseen liittyvästä. Huomenna on neuvola ja oli puhetta viimeks että laitetaan sitten heti lähtettä TAYSiin jotta pääsen arvioitavaksi, kun semmonen reilumman kokoinen vaaveli on kerran tulossa. Vaan tuskinpa ne ihan hevillä lähtee pelkän vauvan ison painon vuoksi käynnistään, kun ei mulla vissiin muuta hätää tässä ole. Ja itekkin vähän aattelen, että kun tuolta värkistä on jo yks peppu eellä maailmaan pungettu (vaikkakin pienempikokoinen) niin kait sieltä pää edellä vähän jytkympikin vauva mahtuu :whistle: .

Mä oon maalaillut leikkimökkiä, tehnyt pihahommia ja muutenkin nautiskellut olostani viime ajat, kaikki liitoskivut ja muut kurjuudet on häipyneet tässä loppuviikkoina vallan. Jos toi maha ei haittaisi kumartelua ja 16 hankittua raskauskiloa muuta liikkumista, niin kai tässä voisi vielä lopun kesää raskaana viettää :) .

Mutta kyllä se jo jännitää millainen veitikka meille oikeen on tulossa, haluis jo pienen tuhisian syliin :heart:

Hepuli 39+5

Tervetuloa La Perla, onnittelut plussasta ja toivotaan että kaikki hyvin.

Onnittelut myös Padmashreelle, aikamoinen tuplayllätys.

Hepulille
tsemiä, että lähtis synnytys käyntiin, täällä mä perässä tulen...mulla sama juttu, jaloissa tuntuu tuo 16 kg, muuten olo ok. Ainoo vaan että jos kauheesti tekee ja kumartelee päivän aikana niin illalla alkaa sitten närästään...joten sen puolesta on toppuuteltava tekemisiä.

Mitä kuuluu Starille ja Jadetelle?

Minni 38+1

Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (39).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star (43).................3 lapsi...............2.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)............2 lapsi.............25.12.2010 Naistenklinikka
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Prima vera (40+)......1 lapsi..............6.1.2011 Naistenklinikka
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40)...........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42)................1 lapsi.............22.1.2011
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)......1 (kaksoset)....xx.xx.xxxx
LaPerla (40)..............1 lapsi..............xx.xx.xxxx

Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010.....1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Hei kaikille, kyllä nyt ilmojen puolesta kelpaa lomailla. Pahaolo vain hidastaa menoa.

Rinja kiva, kun pääset to ultraan.

Vauvatoive tesmppiä.

LaPerla onnea sykkeestä :heart: ja tervetuloa mukaan. Toivottavasti ensivkolla näkymät ovat selvemmät.

Padmasheer onnea :heart: :heart: .

Jääris ihme juttu tuon raudan kanssa, miksi sitä ei olis voinnut jo aloittaa aikaisemmin :eek: ?

Pinkkis tsemppiä huomiseen solkerin mittaukseen. Tekee jo valmiiksi pahaa ajatella sen litkun juomista. Nyt tietysti erityisesti, kun kaikki ruoka tekee pahaa.

Hepuli ja Minni hienoa, että voitte noin hyvin vaikka la on jo kulman takana =)

Oivikki ja Suoma

Tervehdys pitkästä aikaa... meillä kone oli huollossa ja kesälomareissut päälle=nettipimento!
Onnittelut hyvistä ultrakuulumista ja etenkin padmashree, tuplaonnittelut sinulle!!!
Meilläkin takana np-ultra ja veriseerumi kokeet ja tuloskin oli ikään nähden hyvä, eli 1:4000. Millaisia riskilukuja olette saaneet te jotka olette käyneet verikokeessa np-ultran yhteydessä??
Vihdoinkin uskaltaa alkaa iloita tästä ylläriraskaudesta, ja miehenkin alun epäröinti ja kertakaikkinen lamaantuminen onkin muuttunut odotuksen onneksi. Häntä pelotti lapsen terveys, taloudellinen pärjääminen jne.. ja pahin taitaa vielä olla edessä.. anopille kertominen! No, onpahan ihmisillä puhuttavaa.
Mulla oli muuten siinä eka neuvolassa kauheen korkeat verenpaineet, jotain 120/85, tais mennä sen alkuraskauden kauhub ja sekavan olotilan piikkiin.. Jospa ne siitä tasottus niin kuin kaikki muukin ajan kanssa. Meinattiin sunnuntaina keroa uutinen lapsille, isommat kun ovat siihen asti leireilemässä. Luulenpa, että uutinen otetaan ilolla vastaan.
Tervetuloa La Perla, ja rauhoitu, kyllä vauvalla varmaan kailkki hyvin!
Vauvatoive10 sulle jaksamisia yksin odotteluun, asiat käänttyy vielä parhain päin!!

Aurinkoista kesäpäivää ja naattikkee!!!

DolceVita 13+5

Onnittelut tuplista Padmashree ! Minullahan on kaksospojat 3v 8 kk. Ihanat pojat. Touhukkaita kuin mitkä. Vauvana helppoja onneksi... Ainoa, että syntyivät keskosina ja alussa olivat tehotarkkailussa 2 viikkoa sairaalassa ja vähän yli viikonns. kotisairaalassa. Syöttää piti kolmen tunnin välein, vaikkeivat olisi heränneetkään. Pienempi oli alle 2 kg ja pituutta 42 cm.

Tervetuloa La Perla !

Pikaisesti vaan ! Nyt ulos vapaapäivä ja mikä sää !

Discovery 25+3

Dolce vita onnea hyvistä uutista :heart:

Minä kävin tänään labrassa, sain nimittäin kutsun äitiyspkl lääkärille minulla, kun on näitä perussairauksia mm. astma, allergiat, kilpirauhasen vajaatoiminta. Sain myös nt ultra ajan ensi vkon to jolloin otetaan se seulonta verikoe myös vastaus kai tulee noin vkossa siitä riskiluvusta.

La Perla tervetuloa :wave:

Padmashree onnittelut tuplista :heart: Sanaton olisin minäkin ollut, jos ultrassa olisi käynyt ilmi että kaksoset olis ollut tulossa. Huh, on se vaan ihan eri tilanne saada kaksoset kuin odotella yhtä vauvaa :)

Täällä paha olo alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, kyllä tätä onkin jo odotettu ja hartaasti :) Väsymys vielä vaivaa, mutta sen kyllä kestää paljon paremmin kuin tuon pahan olon.

Muuten ei sitten kuulukaan mitään ihmeellistä, masu on vähän kasvanut, mutta vielä ei siitä ei huomaa että olen raskaana, jos ei tiedä asiaa. Esikoisen kohdalla masu alkoi kasvamaan joskus rv 20 jälkeen, eli siinä suhteessa mennään ihan samaa tahtia kuin edelliselläkin kerralla.

minnihiiri + murunen rv 14+6

Minnihiiri kiva kuulla, että pahaolo on hellittänyt. Tuo olisi mukavaa, jos alkaisi vatsa näkyä vasta sitten vko 20 jälkeen niin olis jo takana kriittisimmät ajat, ennenkuin ihan vieraakin huomaavat mitään esim. töissä.

Milloin teillä muilla on alkanut vatsa näkyä ulospäin niin, että vieraammatkin raskauden huomaavat?

Jääris hienoa, että sinullakin on hyvä tuo riskiluku.

Oivikki ja Suoma

Heippa hei.

Dolce Vita, mun riskiluku oli 1:15000, mitä pidin ihan järkyttävän hyvänä. Mulla kun on hieman ylipainoa (bmi 26), verenpainelääkitys ja ikääkin siis nippanappavajaa 40vee.

Toivottavasti Pinkkiksen litkujen juonti meni ok. Meikällä se vielä on edessä. Täällä itseasiassa terkkatäti sanoi, että käypähoitosuosituksen mukaan KAIKKIEN pitäisi se käydä.

Me oltiin muutama päivä reissussa, käveltiin päivätolkulla pitkin Tallinnan katuja ja mun nivelet ja jänteet on sanoneet sopimuksensa irti. Ihan järjetön kipu oikeassa lonkassa, polvessa ja kaikissa jalkojen jänteissä. Johtuisikohan tämä jotenkin tästä raskaudesta? Muuten en kyllä sitten reissussa raskautta huomannutkaan. Ihanaa, että huono olo on vihdoinkin väistynyt. Ainoastaan vatsan pikku pömpötys kertoo asiasta, ei kylläkään vielä ulkopuolisille.

Huomenna neuvola. Taas on alkanut jännittää, että löytyykö niitä sydänääniä vai nou.

Siiri S, 15+2

Tervehdys vaan kaikille!!Tänään oli käynti Naistenklinikalla lääkärissä ja nyt viikolla 27+6 oli meidän pojalla painoarvio tasaan 1kg!!Minkälaisia arvoja teillä muilla on ollut samoilla viikoilla??Muuten vauva voi hyvin ja lääkäri totesi että pojalla on vahva syke!! =) Tääl sit jatketaan verensokerin mittausta,insuliinin ottamista ja noudatetaan tiukkaa ruokavaliota!!Jee...huomenna mennään hakemaan vuokra-auto ja ylihuomenna mennään viikonlopuksi saaristoon katsomaan meidän tulevaa kotia!!Kolmen viikon päästä on muutto!! B) Hyviä vointeja kaikille masunkasvattajille!! =) :hug:

miita1969 & Walter 27+6 :D

Mulla tuo tuplat ovat olleet arviolta 26+6 1150 ja 1015 g, 28+5 1350 ja 1260 g. Niitä kun seurattiin niin tiheästi. Tästä ei tietoa olekaan eikä vielä niin paljon viikkoja.

Huomenna litkun juontiin. Vastauksen saa jo iltapäivällä, ilmeisesti.

Kävin kynsistudiossa. Nyt on taas upeat kynnet vähän aikaa. Tämä on ollut paheeni jo 6 vuotta. Ei kannata käydä ekaa kertaa...Sektiossakin piti pistää anturi varpaaseen kiinni. Onneksi oli sellainen letkeä, huumorintajuinen lääkäri. Niin, muuten tuplasektioissa oli peräti 3 lääkäriä ja 2 kätilöä.

Siiri Sisilisko varmasti voi raskaus niveliin vaikuttaa =) , ihanaa, että huono-olo on jättänyt sinut.

Miita teillä on jännä muutto edessä, kun saaristoon muutatte. Muutaatteko pitkälle nykyisestä paikasta, vaihtuuko teillä työpaikait yms?

Oivikki ja Suoma

Kiitos kovasti tuplaonnitteluista.

Hei täällähän on muitakin ensimmäisen lapsen odottajia... ja vaikka kuinka... Voi miten hauska yllätys.

Mulla tuli kauhea olo, kun siellä ultrassa nähtyäni sen toisen alkion mietin, että voihan niistä toinen vielä menehtyä. Taisin oikein toivoakin sitä. Toivottavasti saan anteeksi näin kauheat ajatukset. Jälkeenpäin kirosin itselleni, että no julmuri, kummastakos sitten luovutaan. Siitä joka näkyi ensin, vai kenties siitä pienemmästä, jonka sydämensyke näkyi vain juuri ja juuri. Voi ressukat minkälaisen äidin ovat saaneet kohtalokseen. Oikein itkettää noi typerät ajatukset.

Olen tosiaan lukenut tätä palstaa alusta asti pikkuhiljaa ja törmäsin joihinkin ikäviin tarinoihin vastakkaisen sukupuolen osalta. Lämmin halaus kaikille kovia kokeneille!
Ja Mur mur, luin sun tarinan myös näiden sivujen alusta ja silti jaksat vielä täällä tsempata ja kannustaa kaikkia. Taidat olla aika kiva likka. Toivottavasti sulla tärppää pian. Ootko miettinyt mitään hedelmöityshoitoja? Voisin suositella noita Clomeja sulle ja ilman seurantaultraa niillä saa oikein mukavia tuloksia aikaiseksi :kieh:
Discovery, oliko hankalaa järjestää imetykset ja pukemiset ym toimet kahden lapsen kanssa? Mua kauhistuttaa se ajatus, että miten niiden kanssa pärjää yksin. Siis onhan mulla mies, joka on ikionnellinen näistä, mutta kylläkin työssäkäyvä sellainen. Kävin jo etsimässä hakusanalla kaksoset netistä tietoa ja melkoisia kauhukuvia siellä maalaillaan tulevaisuudesta kaksoslasten kanssa. Tai liekö vain realistisia =) No, oli miten oli. Tää on nyt tilanne ja siihen ajatukseen on vaan totuttava.

Käyppäs muuten Hepuli kurkkaamassa sieltä meidän kuumeilusaitilta viimeisimmät uutiset :D

Oivikki:Me muutetaan Sipoosta Turun saaristoon,eli matkaa kertyy n.230km!!Me ollaan molemmat tällä hetkellä työttömiä,mutta kummallekkin on jo luvassa töitä sieltä uudelta paikkakunnalta!!Minä tietysti ensin äitiyslomalla!! =)

miita1969 & Walter 27+6 :D

Padma onhan meitä ensimmäsitä odottavia täällä. Kiva on, kun voi näiltä kokemeemmita kysellä ja ihmetellä sillä tästä ketjusta löytyy kokemusta ja ymmärrystä.

Miita upeaa, on kyllä varmasti kiva muuttaa onko paikka teille ennestään tuttu?

Pitäisi alkaa imuroimaan, mutta pahaolo nyt niin vahva, että ei pysyt pitää odottella hiukan jos helpoittais vähän.

oivikki ja Suoma

Heippa!
Ihanalta kuulostaa tuo Miitan muutto saaristoon.
Oivikki, millä viikoilla nyt oot, mullakun ei oo enää juurikaan paha olo, eikä juuri muitakaan oireita enää, ja se alkaa aina välillä huolettamaan kovasti. Ultrassa on kuitenkin kaksi kertaa syke näkynyt....
Padma, hirveesti onnea, ihanaahan se on kun on kaksoset. Itse olen kaksosen toinen puolisko ja kuulemma ekan vuoden jälkeen helpotti paljon kun oli aina kaveri omasta takaa!

Mulla on np-ultra 16.7 ja oon miettiny et en lähde jatkotutkimuksiin, lapsivesipunktioon, jos vaikka olisikin suurentunut riski. Sitte tietysti jos lääkäri näkisi että jotain ihan kauhean pahasti vinossa niin täytyisi miettiä uudelleen asiaa. Mutta periaatteessa aattelen niin etten minä ole mikään päättämään kuka täällä saa elää ja kuka ei. Mutta nämähän ovat hyvin henkilökohtaisia asioita, joista jokainen ajattelee omalla tavallaan tai vaikka oman elämänkatsomuksen mukaan.

Vauvatoive: Kyselit tuosta yksin odottamisesta. Minulla mies alkoi juomaan ja rankasti. Siitä seurasi niin pahoja asioita, että katson, kaikesta surusta huolimatta, että parempi lapsen ilman isää. Tiedän, että se on kyllä tosi rankkaa enkä sellaista ikinä kellekään toivoisi. Itsellä onneksi tukiverkkoa ympärillä ja oppiihan sitä pyytämään apua. Apua oli myös siitä, että kun miehen kanssa oli niin paha olla niin pystyi olemaan onnellinen jo pelkästään siitä että sai olla rauhassa eikä tarvinnut pelätä.

Padma (helpompi kuin tuo...) pojille laitettiin heti nenämahaletkut. Ruokaa oli pakko mennä sisälle. Vielä kotona opeteltiin syömistä. Sairaalassa annettiin pulloa. Jos ei siitä jaksaneet syödä, niin sitten letkulla. Muutaman kerran kokeiltiin rintaa. Pienempi ei oppinut imemään ollenkaan, isompi satunnaisesti. Lypsin pari kuukautta, sitten luovutin. Kaikki kävi helposti, kun mies oli vuorotteluvapaalla ja hän on muutenkin hyvin topakka mieheksi...
Hyvin selvittiin yhdessä. Olisi varmaan ollut tiukempaa, jos olisin ollut päivät yksin tai itse asiassa yötkin, kun mies reissuhommissa. Nyt on ihanaa, kun pojilla seuraa toisistaan. No tähän en enää toisia kaksosia toivonut ja vähän pelotti, kun alussa nähtiin toinen ruskuaispussi kuten viimeksikin.

Nyt katsomaan poikien kanssa DVD:tä ja odottelemaan huomista koitosta eli tuota rasitusta.

Iltaa!

Dolcevita, meillä seulonnassa riskiluku oli 1:45. Ja punktioon sit mentiin. Mutta kyllä sen mukaan meidän tytön kromosomit on ok :heart: Oikeastaan tajusin vasta jälkikäteen kuinka suuri riski meillä oli...tai ehkä jonkun mielestä tuo riski ei edes ole iso. Onhan tuossakin 44 tervettä ja yksi jolla on häikkää kromosomeissa.

Minäkin komppaan Oivikkia ja Siiriä siinä et ihana kun saa ensikertalainen täällä kysellä ja ihmetellä tyhmiä :D Ja mikä tärkeintä et ne vastaukset tulee jo elämää nähneiltä naisiltä..suodattuu kaikki tyhjänvouhotukset yms pois.

Joo...tänään oli sokerirasitus. Ihmeen helposti sai sen kamalan sokeriliemen (kaksi kertakäyttömukillista) nielaistua. Siinä sitten vaan istuskeltin ja odotettiin ja välillä tökittiin neulalla. Tulokset saan vasta huomenna...

Mulla alkoi loma...kunkahan tähän mahtaa sopeutua??? B)

Pinkkis 30+2

Oivikki:Me oltiin mieheni kanssa häämatkalla elo-syyskuun taitteessa 2009 ja silloin syntyi päätös muutosta saaristoon!! =) Teekuppi:On se ihanaa muuttaa saaristoon,mutta tää muuttorumba tekee mut hullux!!Pakkaamista riittää vaikka kuinka paljon!! :( Vähän mua jännittää minkälaista on asua saaristossa talvisaikaan!! :whistle:

miita1969 & Walter 27+6

Padmashree kiva ja kiva likka.. :D..Noooh, ainahin välillä ;)

Miettinyt olenkin noita Clomeja..pitäisköhän ihan kysäistä lääkäriltä reseptiä kun on parin viikon päästä soittoaika kilpparin vastaineiden vastausten vuoksi?..hmmm..niin mie teenkin!! =)

Mukavan muikeita olotiloja jokaiselle teille&suloisen lämpöisiä kesäpäiviä!!:wave::heart:

Helteistä heinäkuuta.

Neuvolassa kaikki hyvin. Hemppa oli laskenut kymmenellä pykälällä (109:ään), joten tätsy suositteli rautakuuria (joka toinen päivä otettavaksi), muuten kaikki erinomaisesti. Jopa se verenpaine, jota viimeksi lääkäri päivitteli. Sen siitä saa kun lisää lääkitystä :LOL: Pienokaisen sydän sykki taajuudella 144. Pitikö tästä osata sukupuolta määrittää?? :D :D
Seuraavan kerran sitten rakenneultraa elokuun alussa ja neuvola samalla viikolla. Heinäkuussa vain päivystävät.

Voih, tuo Miitan saaristoon muutto kuullostaa aivan ihanalta. Kuinka rentouttavaa olisikaan päästä täältä kaupungin hektisyydestä pois. Mukava kuulla Pinkki, että se testi on vain tuollainen, mulla oli jo vaikka mitä kauhukuvia päässä (vähän niinku polkupyöräergotestin tyyppisiä )... nimim. pikkaisenko vilkkaalla mielikuvituksella varustettu

Nyt taidan repiä tuon lomalaisen sängystä ylös ja kohti niitä kaupungin vilkkaita katuja, jos vaikka torille kahville!

Siiri S, 15+3

Yhteistyössä