40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Riikkaliisa, sorry kun en ollut huomannut päivittää, muistan kyllä että kirjoittelit asiasta...mut päivitys jotenkin jäi. Pahoittelut ja jaksuhalit :hug: vielä. Valitettavasti itselläkin takana pari vastaavaa kokemusta.

Oivikille onnittelut neuvolakäynnistä, siitä se lähtee rullaan.
 
Sanokaa miksi äärimmilleen viedyt venytykset ovat kiellettyjä raskaana ollessa!? Opiskelin asiaa netissä mut en löytänyt vastausta. Itse en mitenkään aktiivisesti venyttele mut välillä joutuu tekemään/teen ajattelemattomia liikkeitä lasten kanssa puuhatessa ja sitten alkaa vaivaamaan ajatus että olikohan ihan viisasta taas tehdä niin ja näin. Siis venyttelyö ihan suositellaan tehtäväksi raskaana ollessa mut miksi sitten ne äärimmilleen viedyt ovat todella vaarallisia (noin luki yhdellä urheilusivustolla). Eli onko se vaan nivelten kannalta vaarallista kun samoissa yhteyksissä puhuttiin että nivelet löystyvät raskaana ollesssa vai onko siitä istukalle/vauvalle jotain haittaa ? Tänään rv 16+4.
 
Heips!
Kiitoksia Minnille päivityksistä! Ja Oivikille onnittelut hyvästä neuvolakäynnistä!

Itsellä siis ultra takana ja kaikki hyvin! pikkuinen oli kasvanut viime ultrasta ( 7+3) yli kaksinkertaiseksi elikkä nyt 23mm ja sydän siellä pompotti nätisti. Mies näki että liikkuikin pikkasen siellä.
Nyt siis pidän lupaukseni , ellei mitään ihmeitä tapahdu, ja jännitän seuraavaksi vasta np-ultraa parin viikon päästä.
lämmin kiitos vielä tsempeistä! Ja nyt OIKEESTI 9+0 !!!
 
Minni kiitos päivityksestä, sinulla on lipsahtanut minun ja teekupin LA vuodeksi 2010 :)

Jääris kysyitpä vaikeeta, minä sain tuota materiaalia eilen neuvolasta ja siinnä ei tuosta varoiteltu.

Teekuppi kyllä se kasvu vauhti on ihan hurja, tosi ihanaa, että kaikki oli hyvin :heart: .

Minulla alkaa loma to ja voi olla, että kotona alkaa niin paljon mietityttämään Suoman vointi, että on pakko mennä ennen nt ultraa ysityiselle ( jos jotain paikkoja on auki juhannuksen jälkeen) tulisi nyt jo se kutsu sinne sairaalaan ultraan. Minulla on muuten seuraava neuvola käynti rv22, onko teillä ollut näin harvoin käynnit?

Oivikki ja Suoma
 
Miten minä en osaa ollenkaan ottaa lunkisti edes tässä vaiheessa raskautta?? Kokoajan pelkään pahinta. Ja kun noista äärivenytyksistä kysyin niin eilen tosiaan pari sellaista vahingossa tein ja oikein jouduin kurottelemaan äärimmilleen...niinpä heti pelästyin että jaahas, nytkö sitten istukka repes kun kyljessä tuntui ja häntäluun vierestä ilkeeltä. Rakenneultraan vielä kuukausi aikaa, plaah!
 
teekuppi ihania uutisia ultrasta siulla - Onnea kovasti ja rentoista masun kasvattelua!!:) :heart:


jääris ei se istukka n i i n helposti repeä!..eli, jos esim. kurottelet jotain.
Voihan se tuntua ikävältä masulla/kyljessä/häntäluussa mutta EI vaarallista.. ja kaikki mikä ei kropassa tunnu hyvältä, kannattaa jättää tekemäti! Ota vain rauhallisesti ja koeta nautiakkin hieman masu ajasta :) ennen kuin huomaatkaan, on siulla jo pikkinen sylissäis ;)
 
Onnittelut teekupille ultrakuulumisista...koita nauttia nyt vaan, tosin ymmärrän kyllä huolesi, itsellä kaksi epäonnistumista takana ennen tätä raskautta.

Kiitos Oivikki että huomasit noi vuosiluvut, olisivat siinä olleet väärin maailman tappiin :LOL:

Oivikki, pitkä on sulla tuo neuvolakäyntiväli, mutta onhan sulla siinä varmaan välissä nt-ultra ja rakenneultra. Mulla oli kaksi neuvolakäyntiä ennen viikkoa 23, ja siinä välissä siis nt- ja rakenneultrat...eli yksi enemmän kuin sulla.
 
Huomenta!
Oivikki, miten teiää niin harvoin toi neuvola voi olla? Onko siellä jokin säästöleikkuri meneillään? Itsellä oli siis neuvola viikolla 8+3 ja nyt sitten heinäkuun alussa se nt-ultra ja siinä välissä verikokeita ja sitten neuvola viikolla 16. Ja sitten tässä välilläkin voi neuvolaan mennä ääniä kuunteleen jos haluaa, mutta mullahan ollu noi 2 varhaisultraa ettei varmaan tarvetta, toivotaan. Etkös sinä ole suunnilleen samoilla viikoilla kuin minä?


Itsellä nyt mukavan rauhallinen olo eilisestä!
 
jääris minäkään en varmaan osaa ottaa rennosti vielä pitkään aikaan, jos ollenkaan. Yritän tässä vain opetella elämään tälläisen epävarmuuden kanssa. Elämäähän tämä on, että ei onneksi teidä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Teekuppi ihanaa, että olo on rauhallinen.

Niin minulla on tosiaan ne molemmat ultrat ennen seuraavaa neuvolaa. Taitaa täällä olla sellainen jatkuva säästökuuri menossa. Pahaoloa oli tosi vähän päivällä ja ennätin jo huolestua, mutta palasihan se nyt illalla, ei yhtä voimakkaana kuin aikaisemmin. Milloin teillä alkoi pahaolo hellittää, jos teillä sitä oli?
 
Ostettiin tänään viimeisillä rahoilla poikien kanssa uusi tietokone, edellistä ei saatu kuntoon...tuntuu että maailma aukesi taas kun pääsee nettiin ja tännekin. Mulla oli eilen eka lääkärikäynti, Helsingissä kun se on vasta rv26 ja kohdunsuu kiinni ja painoa tullut tähän mennessä 5,5 kg, ei erikoista.
Olo on vain yksinäinen ja pettynyt, ei mitään suunnitelmia juhannukseksikaan, ei tämän näin pitänyt mennä:(
 
Minäkin hain äitiyspakkauksen postista, ja olin ihan tyytyväinen, monenlaista vaatetta ja osa ihan kivaakin, osa oli tosiaan aika värittömiä mutta käyttää niitä sitten ihan arkena ja kotona.
Ja sain neuvolasta sen verensokerimittarin ja kokonaista 10 kpl liuskoja, ovat kuulemma niin kalliita ettei saa enempää, ja hyvä jos nyt kerran viikossa sitten uskaltaa testata aamulla paastoarvon ettei liuskat heti lopu. Minkälaisia ohjeita testaamiseen te muut olette saaneet?
 
Onpas vauvatoive kummallista pihistelyä noiden liuskojen kanssa. Minun piti testata yhdessä vaiheessa ed. raskaudessa päivässä 8 kertaa. Liuskoja sain hakea maskusitoumuksella jostain kaupungin väline/laiteyksiköstä muovikassillisen. Niitä sitten jäikin todella monta pakkausta, kun raskaus päättyi leikkaukseen 36+1. Annoin isälleni, kun hänellä samalainen mittari. Eli tuosta testauksesta aamulla ennen aamupalaa ja sen jälkeen, noin 11 aikaan sama, päiväaterialla jälleen ja illalla vielä uusiksi.

Mulla on nyt alkanut närästää makuulla. Välillä nousee ihan sellaista suolahpon sekaista, yrkän makuista eritettä. Yäk !

Paino nousi viikossa yli kilon ! Syönyt oon ihan samalla tavalla kuin aiemmiin. Turvotusta, turvotusta... Jalat illalla ihan pinkeät.

Discovery 24+3
 
näin meillä Helsingissä.....10 liuskaa sain joista yhdellä opetettiin, siis oikein 9 jäi kotiin.
Kävin apteekissa kysymässä, mutta kun oli vain 50 kappaleen purkki ja jotakin 70 euron päälle niin jätin sitten ostamatta. Ihmettelin itsekin mitä tuollaisella seurannalla sitten on virkaa, höh.
 
Oih että täällä ihanan paljon plussanneita :heart:
Päivittäin käyn melkein lueskelemassa,mutta aina olen ollut laiska kommenttia heittämääan |O
Elän kuitenkin mukana teidän odotuksissa ihan satasella..toivottavasti minäkin pääsisin tänne vielä ;)

Oikein mukavaa jussia kaikille!! :flower:
 
Minä täällä pitkästä aikaa. Tulin vähän kertoileen kuulumisia tukilangan tarkastuksesta. Kaikki oli hyvin, joka oli suuri helpotus minulle. Jännäsin kohdunkaulan tilannetta. Se ei ollut lyhentynyt, vaan oli jopa vähän pidempi, joka johtunee eri mittaajasta. Viimeksi oli 4.1 ja nyt 4.3. Nämä luvut ovat minulle nyt niin tärkeitä. Hyvistä uutisista huolimatta tai juuri siksi jatkan makoilua ja rauhallisesti ottamista!
jääris sä olet ihana noine huolinesi! Ja kyllähän kannattaa kaikkea miettiäkin, kunhan ei liikaa ala miettimään. Mutta kaikki sujuu varmasti hyvin =)
vauvatoive, sulla on jännän pitään tuo kuvotus. Mulla oli alussa, ja oli siitä mielissäni. Nyt ei ole ollut enää ja sekin käy tähän väliin.
Käyn täällä päivittäin ja kuten tirulii sanoi ,minäkin olen mukana odotuksissanne, vaikka en ole juuri kommentoinut. Ehkä alan tässä aktivoitumaan minäkin. =)
Kaikkea hyvää :heart:
 
Juhannuksia sisaret!

Ihanaa, että Rinjan "langat" oli hyvin ja sitämyöden siis kaikki muukin. Ja teretulemas teekuppi, ihana nikki sulla ja hyvä, että osaat ottaa rennosti.

Täällä kaikki ihan ok. Hieman välillä vielä etoo, iltaisin. Itseasiassa toissailtana oksensinkin pitkästä aikaa. Mulla se paha olo tulee siinä vaiheessa kun menen sänkyyn vaaka-asentoon.

Tänään sain kutsun rakenneultraan, joka on 2.8. ja sen tekee ikäni ja verenpainelääkityksen takia lääkäri. Noh, kai tuohonkin voi luottaa :) Neuvola mulla on jo ens viikolla, kun meillä on täällä myös noita kesä"sulkuja" ja heinäkuussa otetaan vastaan vain ihan loppuraskaudessa olijoita.

Mulla on tänään tosi jännä ilta tiedossa. Meillä on aika ison ystäväporukan kanssa ollut jo toistakymmentä vuotta tapana näin aatonaattona tavata pelailun ja grillailun merkeissä... ja siitä porukasta ei kukaan vielä tiedä näitä uutisia. Kyllähän tämän jo minusta näkee (kun on housut kuminauhavirityksellä kiinni) ja kyllähän jo sekin etten edes viinilasia ota ruuan kanssa jostakin kertoo. Saa nähdä millaisen vastaanoton saan. Ystäväporukka on lähestulkoon lapsetonta tai jo lapsensa maailmalle saattaneita, joten olen sitten tässä porukassa hieman erilainen. Innolla ja kauhulla odotan iltaa.

Siiri S 14+3
 
Vauvatoive kyllä tuo tommoinen säästminen on ihan sieltä ja syvältä! Mitäs sitten antavat niitä mittareita, jos ei ole varaa liuskoihin |O . Kuinkin harvoin sait ohjeen niillä mittailla????

Tirulii hyvää juhannusta sinnekin ja toivottavasti piakoin liiyty joukkoomme.

Rinja hyvä, että kaikki oli kunnossa, olet hienosti osannut levätä.

Siiri S jännitäävää juhla iltaa sinne. Minulla myös tuo tilanne, että ystävillä lapset jo isoja tai aikuisia tai ei lapsia. En tunne ketään omaa ikäluokkaa olevaa joka olisi samassa tilanteessa. Saa nähdä miten ihmiset reagoivat.

Ai voiko se pahaolo jatkua vielä pitkäänkin ensimmäisen 3 kk jälkeen??? Kun teillä sitä vielä on.

Tänään täällä on ihan mahtava keli B) aurinko rasvallekin oli käyttöä =)

Oivikki ja Suoma
 
Onkohan käytäntö tuon RD:n suhteen muuttunut 4 vuodessa. Eihän tuollaisella seurannalla ole juuri merkitystä. Minulla oli kyllä tietenkin tuo kaksosraskaus lisäriskinä. Työlästä oli tuo mittaaminen ja syöminen... Yleensä en aamulla juuri syö mitään. Enkä kahta ruokaa päivässä. Ei ihme, että paino nousi. Pysyis nyt kurissa nuo sokerit. Torstaina on sitten mittaus taas.

Huomenna on vielä töihin meno. Ei lähdetä mihinkään, kun on vaan vapaata tavallisen viikonlopun verran.

Se on meilläkin vähän kurjaa, kun ystävät ovat niin eri vaiheessa elämässä. Yhdellä "iäkkäämällä" tuttavaparilla on samanikäinen poika kuin meillä, mutta muuttivat mokomat Saksaan.

Saunaan ja nukkumaan. Zyrtecin voimalla olen nyt saanut kaksi yötä nukuttua. Siis väsyttää minua, enkä normaalisti käytä kuin Kestineä. Olokin on onneksi ollut parempi. Kylkikaarien alla ei enää sellaista jomotusta kuin joku päivä sitten.

Discovery 24+4
 
Ultrassa oli kaikki ok. Lääkäri bongasi aluksi toisenki sykkeen, mutta ei enää löytäny sitä. Jospa se näki harhoja :LOL: . Pahoinvointi on kyllä ainaki samanlaista, kun noita mun kaksosia odottaessa. :x . Viikkoja pitäis olla nyt 8, vaikka lääkäri sekoiliki mittoja ottaessaan ja sai tulokseksi 7+3. sanoi kyllä jossain välissä, että 8. Nyt oottelen np-ultraa, joka on 22.7.

Hyvää juhannusta kaikille!
 
Juu, eihän noilla määrillä voi testata kun ehkä kerran viikossa aamulla paastoarvon.
Aivan älytöntä, mitä virkaa tosiaan näin harvalla seurannalla.
Lisäksi kämmäsin tänään 2 liuskaa kun en osannut heti, tai en lukenut ohjetta kunnolla, jotta jäljellä yhä vähemmän siis. Tänään paastoarvo oli aamulla 4,8 jotta ei paha onneksi.
Muuten millä teillä mitataan se kohdunsuu tai kohdunkaulan pituus, käsikopelollla vai miten??
Mun lääkäri vaan sormin tunnusteli ja oli merkinnyt neuvolakorttiin että 3 cm ja kiinni.
Ihmettelen vaan miten saadaan noin tarkkoja millimittoja??
 

Yhteistyössä