40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

vauvatoive minä sain ainakin heti pari rasiaa niitä liuskoja mukaan, eli 100 kpl. Tälläkin hetkellä niitä on kolme täyttä rasiaa, mä en ainakaan pärjäisi millään tuolla määrällä kuin vähän reilun vuorokauden. Mittaan usein yölläkin pari kertaa, mä kun en aina illalla syö tarpeeksi niin sitten saattaa jossain vaiheessa yöllä laskea tosi alas..
Nyt otat yhteyttä diabeteshoitajaan ja kerrot tilanteen, tai sitten soitat sinne neuvolaan ja kysyt että oikeinko ne tosissaan noin naurettavan määrän vaan antavat.
Ja kohdunsuu mulla on mitattu käsikopelolla sekä ultralla, viimeksi tänään. Onneksi oli kaikki hyvin vaikka supistellut onkin.
Laitoin myös Kelalle tällä viikolla hakemukset menemään, toivotaan että saisin parin viikon päästä pakkauksen. Mun mielestä ainakin on kuvissa näyttänyt kivoilta kaikki, eikä tuolla rahalla tosiaan saisi tuollaista määrää kaupasta =)

happihyppy mulle tuli heti sellanen olo, että kaksihan siellä on nytkin =) Jännätään siis =)

Omaa napaa sen verran, että tänään oli diabetespäivä taas äitipolilla. Kaikki oli hyvin, sokerissa pikkusen korjaamista mutta arvot kaiken kaikkiaan ok. Ja painoa ei mulle ollut tullut yhtään lisää, mistä olen ollut tosi kiitollinen. Tosin olen kyllä sen kanssa tehnyt töitäkin =)

Hyvää Juhannusta kaikille :)

T. Unna ja Toivo 22+06
 
Jospa mä sitten tuhlaan noi jo ensi viikolla, ja jos arvot näyttää huonolta, niin soittelen sitten jollekin diabeteshoitajalle.
Jotakin se oma neuvolantäti höpötti että kerran kolmessa viikossa testaan aamuarvon, mutta ajattelin heti että vähintään kerran viikossa.
Olis vaan mielenkiintoista testata myös aterian jälkeen !
Että tällaista meillä täällä Helsingissä
 
vauvatoive Käsikopelolla lekuri juurikin tällä viikolla "mittasi", että 3 cm ja pehmennyt. Kohdunsuu auki 1cm. Apua! Nyt sit joka supistelulla mietin, et jos se alkaakin syntyä. EI VIELÄ! Viikkoja vasta 27+5. Katsoin vanhat ä-kortit, eikä samaa tilannetta ole ollut! Pehmennyt vasta lähempänä synnytystä. Ei lekuri kylläkään kehottanut lepäileen tms. Välillä on supistellu, mutta ei niin kipeästi.

Mites teillä muilla, onko näillä viikoilla pehmenny ja kohdunsuu auki?
 
vauvatoive kerran kolmessa viikossa paastoarvon mittaus tuntuu kyllä ihan turhalta! Mun piti ainakin ottaa silloin aluksi joka aamu, sekä mitata tunti lounaan ja päivällisen jälkeen. Nyt otan sitten arvoja yleensä vähän joka ateriaa ennen ja jälkeen. On näköjään tosi paljon eroja käytännössä, ei voi kuin ihmetellä :eek:

Mä olen itekseni naureskellut tunnin verran, olen muistellut nuoruuden juhannuksia...perhe pitää ihan hölmönä, lapsille kun ei ainakaan voi kertoa ihan kaikkea :LOL:
 
Moikka moi!!Täällä on pysynyt verensokerit nyt rajojen sisällä...JEE!!Muuten on ollut aika hiljaiseloa ja oon ollut pois täältä,kun tuo muuttorumba ja pakkaaminen vie kaiken ajan!!Juhannuksena meinaan ainakin ottaa rauhallisesti!!Toivotan Oikein Hyvää Juhannusta kaikille!! :flower: :hug:

miita1969 & Walter 27+1
 
Happis ihana ultra tulos :heart: .

Unna ja Miita hienoa, että on sokeri arvot kohdallaan.

Vauvatoive onneksi oli nyt arvo ok. Oliko sinulla siinnä sokerirasituksessa jotain häikkää. Jos joka 3 vko mitataan, niin sittehän sitä voisi yhtä hyvin mennä labraan antamaan sen näytteen.

Hyvää juhannusta kaikille :flower:
 
Jestas sentään, oltiin tiputtu kakksossivulle. Vähän nostoa ei mulla mitään asiaa ole. =)

Vähän omaa napaa, tänään poksahti 38 ja olo on turpea :whistle: eikä tunnu että synnytyskään ihan lähellä...täytyy nyt vaan yrittää nauttia isosta masusta :LOL:
 
Heippis!
Kävin neuvolassa. Sydänäänet jumpsutti siellä vahvemmin, oisko ollu 150. Verenpaine oli aika alhanen, yläpaine alle sadan,mutta se on mulle normaalia. Muutenkin kaikki ihan ok Torstaina on rakenneultra ja kait se lanka taas katotaan. Tuli lääkäri siihen lisäks, niin siks ajattelin. Täällä meillä on vissiin se , onks se ny 3D ultra vai 4 D, mut kuiteski. Jännittää =)
Hyvää odotusta kaikille.
 
juu Oivikki, ne sokerit oli rasituksessa 5,5 , 8,1 ja 4.9
Ei kai ihan mahdottoman pielessä, mutta kuitenkin ei normaalitkaan enää, ja naurettavaa tämä testaaminen, mulla on 5 liuskaa jäljellä...........
Rinja kiva kuulla että kaikki hyvin sinullakin ja vauvelilla.
 
Hei,

täällä uusi plussannut, ekaa nappulaa odotteleva. Ikä pyörähti tasaluvuille tähän ryhmään keväällä.

Kävin tänään yksityisellä varhaisultrassa. Kaikkien näiden nettilaskureiden mukaan minulla on tasan 8. viikko alkanut tänään. Tänään lääkäri sanoi, että se on 7. alkanut ja ultrasta laski, että viikkoja on vasta 6.
Minulla on aina ollut säännöllinen 28 päivän kierto ja siksi huolestuin, kun lääkäri sanoi tuosta 6. viikosta. Pieni alku sieltä löytyi, mutta sydän oli vielä niin heikko, että käski tulla viikon päästä uudelleen.
Mieheni oli nähnyt sykkeen, mutta minä en sitä huomannut, vaikka lääkärikin sanoi, että kyllä se pikkuisen sieltä näkyi ja onnitteli kovasti. Nyt olo todella outo, sillä turvonneen mahani myötä tuntuisi, että viikkoja olisi ollut jo reilusti toisella kymmenellä =) .
Seuraavat 10 päivää onkin sitten inhottavaa odottelua.
Oireita ei ole muuta kuin valkovuoto ja miehen mielestä "timmiytyneet" rinnat.

Mutta toivotaan parasta, pelätään pahinta ja tsemppiä kaikille jo "toden puolelle" siirtyneille.
 
La Perla tuolta "kuumeilijat" puolelta aloin siulle toivottelemaan Onnea pikku masuasukista!!:wave::flower:

Alkio on hyvinkin voinut hieman pidempään etsiä sopivaa kiinnitymispaikkaa ja ei ultrakaan ihan tarkkoja viikkoja anna vielä aina noin aikaiseen, älä siis huoli:)
..ja pieni sykekkin jo näkyi kuitenkin:heart:..pikkiset monasti ottavat alkumetreillä suuriakin kasvupyrähdyksiä muutamassa päivässä!
 
Huomenta kaikille!
Tervetuloa La Perla! Toivon, että seuraavassa ultrassa näkyy syke jo kunnolla ja pääset huolehtimasta! Itsekin olin ihan alussa ( alussahan tämä vieläkin on) niin huolissani, että kävin ultrassa parikin kertaa viikoilla 7 ja 9. Vaikka sykekin näkyis selvästi. Häviävät oireet vaan laittoi miettimään onko kaikki kuitenkaan hyvin. Tuo on niin piinaavaa tuo odottelu että mikset menisi jo aiemmin kuin 10 päivän päästä? Jos syke näkyi nyt jo pikkasen niin varmasti 3-4 päivän päästä jo ihan kunnolla.

Vauvatoive, sinulle toivon kovasti voimia ja uskoa! Itse tuon kokeneena tiedän miten raskasta on huolehtia kaikesta yksin. Minusta mies joka tavalla tai toisella hylkää lapsensa äidin odotusaikana juuri kun tukea tarvittaisiin eniten on todella halveksittava. Tulee kuitenkin päivä, että olet iloinen kun tässä vaiheessa eikä vasta sitten kun lapsi on tottunut että isä asuu kotona.
Mur-murille kuumeiluonnea, toivottavasti kesä tuo odotetun ilon ja pikkuinen saa alkunsa.

Tänään on viikkoja 10+0 elikkä alkoi rv 11
 
Täällä on myös käyty nyt alkuraskauden ultra. Laittoi täti vehkeen sisään :D ja hetihän siellä näkyi joku mötkylä. Sydänkin näytti siellä sykkivän. Mutta sitten... täti siirteli sitä ultralaitetta ja rupes katsomaan, että hetkinen, mikäs tää toinen jutska täällä on. Ensin näytti, että siellä oli vaan toinen ruskuaispussi, mutta tarkemmin tutkittuaan löytyi sieltäkin alkio ja myös toinen sydämensyke. Että voi hyväthyssykät sanon vaan. Täällä siis odotetaan kahta lasta

Mulla oli siis clomifenit käytössä, muttei seurantaultraa, joten sieltä on siis irronnut kaksi munasolua ja molemmat hedelmöittyneet :kieh: Voi kauhistus sanon minä. Enpä tajunnut sanoa sille tädille, että tarkistaa, ettei siellä ole niitä enää enempää... Että Hepuli jos roikut vielä linjoilla, niin ehkä se olenkin minä joka niitä vitosia pukkaa. Mikä sulla on muuten tilanne siellä???
Enpä osannut siinä tädille muuta hokea, kuin että olen niin järkyttynyt, olen niin järkyttynyt. Happihypylläkö on kaksoset jo entuudestaan? Kuis se elämä niiden kanssa? Onnittelut muuten hyvistä ultrakuulumisista. Meillä taitaa olla samat viikot...

Ihanan lämmintä jäätelönsyöntipäivää kaikille tasapuolisesti.
 
Onnea hyvistä ja myös yllättävistä ultrakuulumisista, ja kaksosiakin pukkaa, Padmashree oli saanut yllättävän uutisen ONNEA!
Tervetuloa La Perla ja toivotaan että kaikki hyvin, voisit tosiaan mennä aiemminkin jos et halua odottaa, mulla oli vain 2 päivää väliä kun en kestänyt tilannetta noilla viikoilla ja kahdessa päivässä oli tullut kasvua pari milliä ja se riitti että syke näkyi mallikkaasti.
Kalliiksi se toki tuli, mutta olin tulla hulluksi pelosta kun minulla oli vuotoa viikot 5-8.
Teekupille kiitos lämpimistä sanoistasi, sinulla siis yksin jääminen takana myös raskausaikana, jos jaksat kertoa siitä kuulisin mielelläni enemmän.
On se kyllä niin kauhea shokki että en vieläkään täysin tajua tilannetta, vaikeaa on.
 
Kiitos teekuppi:):heart:

Koetan(mukamas)olla vähemmällä kuumeilulla tämän kesän ja mennä TJOT meiningillä..

Höpsistä höö, eipä onnistu miulla!!!:D..ja päivitäin käynhin usiamman kerran kuumeilijat&täällähin pinossa kurkkimassa ja kirjoittelemassahin ;)..nythin on tällä kiertoa O-testejä dippailtu ja ajoitetusti siimahännät talleteltu..nyt vain odotellaan..odotellaan.. :saint:..näin se vaan menee..
 
Kiitos kaikille tsemppaamisesta!
Yritän ensi viikon keskiviikkoon jännätä. Lääkäri suositteli uutta ultraa ensi viikon alkuun ja koska olemme reissussa tiistaihin asti, oli ke sopivin.
Neuvolan varasin 1,5 viikkoa sitten ja sain ajan vasta heinäkuun lopulle. Sieltä kautta tuli samalle viikolle eka neuvolakäynti, lääkäri ja ultra. Tuntuivat niin kaukaisilta, siksi halusin tuonne varhaisultraan.
Pähkäilin lääkärille oireettomuuttani ja hän vain tuumaili, että "Odotas vaan pari viikkoa, kyllä niitä sieltä tulee." =). Toivottavasti ei mitään megaisoa, kun kesälomakin sopivasti loppuu.

vauvatoive10 Kyllä kaikki hyvin menee yksinkin. Olin 20 vuotta sitten "todistamassa" läheltä, kun ystäväni mies lähti toisen naisen mukaan 2 kk ennen toisen lapsen syntymää. Mies oli halunnut toista lasta kovasti, vaikka äidille olisi yksi riittänyt. Ei sitten miehen sisu kestänyt ja lähti lipettiin - toisen naisen luo. Mutta nyt tilanne on aivan toinen. Lapsista on kasvanut ihania, hyväkäytöksisiä ja sosiaalisia nuoria aikuisia ja ovat äitinsä kanssa hyvin tiivis perhe. Kyllä elämä kantaa, usko pois!
 
No niin tänään oli neuvola pitkästä aikaa. Olisi pitänyt arvata että näin keskikesän aikaan varsinainen neuvolan täti on lomilla. Eli hänen tilallaan oli joku nuori "täti" enkä oikein ollut tyytyväinen käsittelyyn. Ikinä en ole tuollaista sydänäänikuuntelua kokenut mitä tänään kohdalleni tuli; ensinnäkin se kesti ikuisuuden ja laite oli hälle kai vieras ja väitti kokoajan häiriöitä tulevan ja väääänteli volyyminappulaa ja PAINOI LUJAA mahaan sillä laitteella. Voi hyvänen aika kun siis ihan mahan sisään työnsi sitä ja se alkoi jo sattua...kahden vaiheilla olin että olisin sanonut että lopeta jo ja sattuu mutta en sitten avannut suutani. Sydänäänet sinänsä kuuluuivat heti joten oli mielestäni tarpeetonta siinä enää painella ja päivitellä häiriöääniä. Ehkä oolin joku harjoituskappale hänelle. Sitten se hemppa joka jo pitkään on ollut laskussa ja viimeksi oli 116 ja kielsivät raudan syömisen niiin nyt se oli sitten romahtanut 102:een . Ei ihme että on ollut heikko ja väsy olo. Nyt sitten sain luvan ruveta syömään rautaa oikein tupplakuurina mutta senhän kestää kauan lähteä nousuun ja muistaakseni viimeraskaudessa se laski vielä rautakuurin aloittamisen jälkeenkin. Nyt pelottaa että se laskee lisää ja joudun veritankkaukseen josta hän puhui. Verenpaine oli 60/100 joten alhainen sekin. Ei jäänyt mikään hyvä maku suuhun tuosta neuvolakäynnistä ja tiesin että tuossa hemppa-asiassa tulee noin käymään ja olisin halunnut aloittaa raudan jo aikaisemmin. Että mitä järkeä on antaa sen laskea ihan anemialukemiin ja sitten aletaan vasta tekemään asialle jotain kun sen voisi ennaltaehkäistä syömällä ajoissa rautaa kun kerran taipumusta tuollaiseen on.
Painoa oli tullut kilo lisää mikä oli oikein hyvä asia kun tähän mennessä se on tippunut.
Tänään rv 17+4.
 
Tervetuloa La Perla :wave:

Ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja ylläreistäkin. Jee! :D

Jääräpää, minä olen kans tänään kiroillut ankarasti neuvolamme toimintaa..ja kesäsijaisia. Tänään oli neuvola ja oma täti oli palannut lomilta. Hänpä sitten hokasi et mut oli unohdettu passittaa sokerirasitukseen!! Voi jumankekka...just viime kerralla kysyin sitä sijaiselta terkkarilta ja jopa lääkäriltä, mutta esim lääkäri oli sitä mieltä, että yli nelikymppisille sitä ei tehdä. Täälläkin sitä yhteen ääneen ihmeteltiin (esim. Oivikki :attn: ) ja olitte ihan oikeassa eli se pitäs tehdä KAIKILLE yli 40-vuotiaille viikoilla 26-28. Nyt sitten huomenna aamulla sokerilientä litkimään :x

Mulla oli hemppa onneks noussu hiukan kujn viimeks oli 108. Oon popsinut rautaa tupla-annoksia ihan omatoimisesti ja sillä se nyt oli kääntynyt nousuun. Eiköhän tarve tässä loppuraskaudessa ole kova kuitenkin ja varsinkin sit ehkä synnytyksessä voi romahdusta tulla oikein kunnolla.

Ihanat ilmat ja mulla loma häämöttää. Kummasti piristää mieltä B)

Pinkkis 30+1
 

Yhteistyössä