40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Ollakovai mä jännitin myös töissä kertomista - vähän eri syystä kuin sinä, mutta kuitenkin. Sit se menikin tosi hyvin ja pomo otti uutiset vastaan positiivisesti. Eli näinkin voi käydä. :) Mutta ehkä kannattaa ajatella pahinta mahdollista skenaariota ja sit yllättyä positiivisesti. :) Ajattelitko kertoa heti nt-ultran jälkeen?

ON: Mulla on ihme kipuja häpyluussa. Auts. Eilen illalla tuntui kuin se olisi ollut tulessa - sananmukaisesti. Ihan kuin olis notski roihunnut alapäässä ja lisäksi sellaista terävää kipua. Kaikkea uutta näyttää tulevan tässä toisessa raskaudessa.

Sirppis 31+2
 
Hei.
Nytpä meni pakka sekasin.. vaavi perätilassa. Ihmettelin pistoja alas ja ultrattiin neuvolassa. Siellä se pikku-ukkeli istuskelee.. Nyt sitten kitupäivät odotella ens viikkoon, kun pääsen sairaalaan. Pää pyörällä ulkokäännöksestä, sektiosta, perätilasynnytyksestä, riskeistä, seuraamuksista jne.. :(
tuulias 36+1
 
heip!

Ja kiitos Ollakovai, näin itsekin ymmärsin että 2kk ennen ä-loman alkua kerrottava. Itse olen ollut hoitovapaalla ja pienellä rahalla siis, joten nyt kun on saanut hetken painaa töitä niin voisin sen pätkän kyllä mielellään ottaa ennen kun taas jää hoitovapaalle ja ä-lomalle. Pelkäänpä kuitenkin että töitä ei olekkaan jos kertoisi raskaudesta, eikä siis olisi sitten ekakerta....

No voihan se olla että pian joku huomauttaa masusta ja se oli siinä....

Tuulias tsemppiä ja toivotaan että suloisuus vielä koukkaa itsensä hyviin kulkuyhteyksiin pää alaspäin. :heart:
 
Sirppuliini, mä olen vähän kahden vaiheilla, et kertoisko heti np:n jälkeen vai odottaisko vielä. Ens vuonna on ilmeisesti tulossa irtisanomisia ja vaikka en hirveästi pelkää omaa duunini vuoksi (mua on hirmu hankala korvata ja jonkun on pakko tätä hommaa tehdä ja tää on vielä virka) niin mietin, et pitäiskö kuitenkin turvata selusta, kun ä-lomalaista ei saa irtisanoa.

tuulias, toivottavasti kääntäminen onnistuu. Mulla esikoinen istui vkolle 37, mut sitten yksi yö otti ja kääntyi -se tunne oli ihan järkyttävä, ei siis koskenu, mut tuntui, et kaikki sisuskalut vaihtaa paikkaa ja tuli tosi oksettava olo.

Talvi, toivotaan, et tuo työasia kääntyy parhain päin -pidät vaan suun supussa ja kääriydyt mahdollisimman muodottomiin halatteihin, niin jos ne luulis sun vain pulskistuneen hiukan.

ON: etova olo ja vatsan turvotus jatkuu ja tissit painaa ehkä tonnin, mut pidän mieluusti nää oireet (no turvotuksesta voisin kyl luopua), ilman oireita olisin ihan vauhkona seuraavaan ultraan asti:D

Ollakovai..? ja 9+3
 
Odottaja mua väsytti ihan hulluna alkuraskaudesta, sit keskiosilla vähän helpotti ja nyt taas väsyttää. Otan päikkärit useasti päivällä/illalla ja silti menen aikaisin nukkumaan. Alkaa vähän olemaan sellainen olo, että alkaa riittää tää raskaana olo jo ja sais tulla vauveli kainaloon.

tuulias se kääntäminen on sen verran raju operaatio, että en tiedä lähtisinkö siihen. Toivotaan että kaveri tajuaa itse kääntyä tai että saat sektion jos ei tajua.

Ollakovai ehkä mäkään en tossa tilanteessa kertoisi heti ultran jälkeen vaan odottelisin vaan. Löysää paitaa vaan päälle ja kakkua naamaan, niin kaikki ajattelis että joo-pa joo - maistuu herkut vähän turhan hyvin tuolle mammalle. ;)
 
Tere

Tuulias toivottavasti vaavi tajuu ottaa sukellusasennon ihan ite ilman kääntö yritystä. Itse en suostuis synnyttää perätilassa olevaa vaavia!

ON, tänään oli neuvola ja voi sitä hehkutusta kuinka voin hyvin ja varsinkin ku viä katsoo ikääni...niin ei voi ku ihailla =) kaikki arvot hyviä, paino ok, kykenen käveleenkin viä jopa 10km.. (useat nuoretkin jo näillä viikoilla ihan surku kunnossa..)

Oletteko mitanneet paljonko on mittaa vatsan ympäryksellä=)?

Kohta pakotan itseni tonne vesisateeseen kävelylle kuten eilenkin tein..
Yritän huijata itseeni että josko se sais jonkinmoista edistystä synnytystä ajatellen et jotain tua alapäässä rupeis tapahtuun :) olin jo jopa sormelle auki ja pehmentynyt..

Odottaja 37+2
 
Oi, oi. Nyt on tääkin mamma puhki. Yöllä tulee valvottua, se rassaa sit päivällä. Päikkäreille tahtois myös joka päivä, aina se ei vain onnistu. Koululainen tulee, pienimmät riehuu kauan ja fiilikset on sitten nollassa. Ei rauhotu itsekkään enää sitten.

Mun mahanympärys on nyt 102cm. Viime raskaus oli 110cm 40 rv.
Työpaikallani huomasivat mahan, tuijottelivat, mutteivät uskaltaneet kysyä. Sanoin sitten jossain vaiheessa, että meille vielä pikkuinen tulee. Kerrankin kun meni pahoinvointivaihe ohi lääkkeillä, kukaan ei sitten tiennyt. Mun työasu on sellainen, että siitä ei ihan heti huomannut mitään.

Tuo ulkokäännös, saatikka perätilavauvan synnyttäminen on yks kamalimmista peloistani. Toivottavasti Tuulias, pikkuinen hoksaisi kääntyä.

Kaunis päivä tulossa vielä. Nauttikaamme!
 
Toiveikasta torstaita!

Odottaja 70 Minulla iski väsymys silloin, kun hb laski. Siihen onneksi löytyi sopivat rautalääkkeet, joilla taas jaksoi. Minäkin mittasin eka kerran nyt vatsanympärykseni, 99cm =) Itsellä kans kävelylenkit kuvioissa mukana, saa olla kiitollinen, et pystyy hyvin liikkumaan ja muutenkin ok... paitsi tuo perätila "hieman" huolettaa..

Juu, kiitos kaikille tsemppaajille! :) Minä kans toivon, et minun asukki pyörähtäs itse ympäri. Ens perjantaina menen sairaalaan ja siellä sitten tutkivat. Kääntäminenkään ei välttämättä onnistu ja en kyllä ala kidutushommiin! Perätilassa en halua synnyttää, joten sitten olisi sektio.. No eipä se auta kun odotella ja toivoa parasta. Pahin pelko on, että pikkunen alkas syntyä ennen perjantaita :(
Vielä on lämmintä, joten nauttikaamme, ens viikolla jo viilenee.

tuulias 36+2
 
Tuulias kuvittelin itsekkin laittavani väsymyksen hb:n laskun piikkiin, mut yllätys se olikin noussut, kai se vaan sit johtu ilmasta ja siitä että yöt on mitä on ja aamuisin herään aikasin.

Mulla vatsan ympärys on 95cm ja sf tänään 29cm, ei taida kolmekymppiä mennä rikki ku edellisestä mittauksesta pienentynyt 0,5cm tosin mistään laskeutumisesta ei kyl ollut puhetta, no ens viikolla sen sit näkee..:)

Kaikille mammoille jaksuja :heart:
 
Kyllä loppu vaiheessa väsyttää, vaikka hb olisi hyväkin. Minun oli viimeksi 157 ja kyllä väsyttää kuitenkin. Ei loppu vaiheen väsymyksestä ketään pääse välttämään. Se myös yllättää rajuudellaan joka kerta. Ulkoilu auttaa siihen vähän.

rv 38+4
 
No niin nyt sit iski karsee flunssa :( ihan puskista tuli, eikä kellään muulla mitään!

jostain olen lukenut ja kuullut et loppuraskaudessa ku flunssa iskee niin se olis muka tulevan synnytyksen merkkejä...taitaa olla huuhaa juttuja:D...
 
Odottaja, jospa toi lentsu kuiteskin ennakoi tulevaa -mä sain ihan hirveän räkätaudin, kun kuopuksen la:aan oli 3 vkoa ja kuopus syntyi sit 2,5 vkoa etuajassa yks kaks yllättäen. Vieläkin ihmettelen, mistä se lentsu tuli, silloin oli hirveet helteet ollu koko kesän eikä flunssaa kellään paitsi mulla.

hee, mä olen iloisesti unohtanut, että myös loppuraskaudessa väsyttää -nyt kun on päällä tolkuton alkuraskauden väsy, olen lohduttautunut, et kun alun epämukavuuden jaksaa, niin sit helpottaa.

Kohtu on ilmeisesti nyt alkanut kunnolla kasvaa, koska äkkinäiset liikkeet, kuten kyljen kääntäminen tai aivastaminen repäisee ihan kunnolla. Jännityksellä odotan, mitä muita oireita olen onnellisena unohtanut:LOL:

Ollakovai..? ja 10+0 poks
 
Huomenta

Ollakovai...? mulla alussa oli kans tota repäsyä aina ku aivasti jos ei muistanut pitää kiinni mahasta. voi ku tämä flunssa tarkottaisi sit synnytyksen lähehtymistä...lienee kuiteskin turha toivo..

Mihkäs mammat on taas kadonnut, Sirppuliini eikös sulla londen alku ole jo aikas lähellä?

Itellä nyt tasan 2 viikkoo laskettuun aikaan..kyl sais tulla jo, nyt on alkanu ne todelliset piinaviikot.. maksimissaan siis viä se neljä viikkoo et saa vaavin syliin ja se tuntuu oikeesti et siihen on ikuisuus!!!!
Supistuksia odotan kokoajan ja aamusin karsee pettymys ku ei o ollu mitään tuntemuksia öisin..

Odottaja 38+0
 
Odottaja oon kyllä käynyt lueskelemassa täällä, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Esikko sairastaa - sillä on megakorvatulehdus ja kaikki röörit ihan tukossa ja kaiken kaikkiaan tosi kurja olo. Oon ollut eilen ja tänään hänen kanssaan kotona, mutta en ole hirveästi koneella roikkunut. Katsotaan miten ensi yö menee, viime yö oli tosi hirvee kun nenä oli niin julmetun tukossa ja poitsu nukkui sit meidän välissä ja mun ja miehen unet jäi vähän vähäisiksi. Jos se saa ens yön nukuttua, niin sit vois harkita pk:in vientiä huomenna.

Mammalomaan ei tosiaan enää ole kauaa! 2 vkoa ja 2 päivää ja sehän menee ihan hujauksessa. :) Mä oon nyt pyyhkinyt tulokkaan lipaston laatikot ja pessyt vaatteet/petivaatteet/pyyhkeet/harsot ja viikannut ne laatikoihin. Samoin olen ostanut vaippoja, pari tuttia, vaihtoalustan ja muutaman purkin korviketta varoiksi. Eli nyt on hommat pulkassa ja nyt vain odotellaan. :)

Sirppuliini 32+1
 
Oi, mä oon niin kade teille muille, kun ootte jo niin pitkällä, et kohta on nyytit sylissä. Nyt tuntuu, et aika t-o-d-e-l-l-a m-a-a-a-a-t-e-l-e-e-e, kun vielä kaksi vkoa np-ultraan. Ei jaksais odottaa, ei millään.

Mun verikokeiden kanssa oli ollut jotain sählinkiä, olivat laittaneet näytteenottopvksi lähetteen pvmäärän ja siitä sitten soittorumba, et miks rouva on käyny etuajassa kokeissa -on taas nlan täti-parka saanut soitella suuntaan ja toiseen ja kuulla varmaan palautetta, vaikka vika oli siellä labrassa eikä nlassa. Ja tietty piti vielä selvittää, et heittivätkö jo veret pois, mut eivät onneksi olleet niin hätäisiä:D

Ollakovai..? ja 10+1
 
Ollakovai kyllä se ajan kuluminen siitä nopeutuu, alku on ihan sitä matelemista. Kohta huomaat että hups, olen puolivälissä ja sit että jahas, viikot alkaa kolmosella. :) Kieltämättä on itsellä aika tyytyväinen olo että on jo näin pitkällä ja loppu häämöttää. Alkaa taas riittää tää raskaana oleminen vaikka masu sikäli ihana onkin. Ihana masu, joka haittaa normaalia elämää. Kuitenkin ihanampi on se masun sisältö. ;)

Nyt kyllä surettaa enemmän ja enemmän esikoisen puolesta että tulee toinen lapsi. Että miltä hänestä sitten tuntuu ja ehdinkö antamaan hänellekin hänen tarvitsemaansa huomiota jne. Ja koska tähän toiseen ei ole vielä muodostunut sitä syvää rakkaussuhdetta, joka esikkoon on muodostunut, niin osaa ajatella asioita vasta esikon ja hänen hyvinvointinsa kannalta. Siksi murehtii nyt vaan hänen mahdollista mielipahaansa. Ihan hölmöjä ajatuksia kun lapset ovat saaneet sisaruksia maailman sivu, mutta näitä tässä mielessä nyt pyörii. Sekin on hankalaa kun ei osaa yhtään kuvitella elämää kahden lapsen kanssa. Että mitä me sit tehdään tässä ja tässä tilanteessa ja miten asiat lutviutuvat jne. Ekan kanssa sä keskityit vaan häneen ja teit asiat niinkuin oli parasta hänelle. Nyt pitää sit miettiä esikon tarpeet ja vauvan tarpeet ja käytännössähän isompi ottaa huomion keinolla millä hyvänsä, koska hän siihen kykenee ja vauva kai sit vaan oppii odottamaan..?

Ääh, ihan synkkiä ajatuksia kun yöt menevät ihan plörinäksi esikon tukkoisuuden takia. Nyt olen töissä "lepäämässä". ;)

Väsynyt Sirppis 32+2
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


hupiaelämään (43)....... 10.............22.10.13
Odottaja 70 (42)............1yht..........29.10.13
tuulias (40)...................3..............05.11.13
Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............9.12.13 / KÄTTÄRI
Maisa72 (41)...............4...............11.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................12.05.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)
äitiys ja onni......6.9.13 (13 pvää ennen LA)....tyttö (3410g, 48cm)


 
Tere

Täälä pikkuhiljaa ryömin elävien kirjoihin..
Pari päivää selässä karseet kivut ja laitoksella käyty pari kertaa, kyse ei ole supistuksista, tiesin sen kyl jo, aikoinaan sama juttu, lopussa selkä vaan kyrsiintyy..
ens viikolla neuvola ja sit jo laittaa lähetteen polille.. kai helppo raskaus kostautuu nyt lopussa.. tilasin sairaalasta nopean synnytyksen:D
Liikkeitä mun pitää laskea nyt iltasin..
Sirppuliini älä turhaan huoli kyl kerkeet antaa molemmille tenaville huomiota!

Odottaja 38+3
 
Poika syntyi maanantaina käynnistyksellä rv 38+6. 3700g ja 52cm. Synnytyksen kesto vajaa tunti. Lisäksi istukkaa synnytettiin n. 44min. Ja taas kerran ilman puudutteita, kun ei anestialääkäri kerenyt sitä antamaan. Tuli huoneeseen puolituntia synnytyksen jälkeen.
Kyllä pitää aivoissa jotakin vikaa olla, että haluaa itse synnyttää lapsensa.
 
hupiaelämään PAAAAAljon onnea ja iloa! =)

Minulla ulkokäännös onnistui perjantaina nopeasti ja kivuttomasti, saas nähdä pysyykö asemissa..
Reilu kaks viikkoa ois laskettuun aikaan.. jännää.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille.

tuulias 37+5
 
hupiaelämään, oi paaaaljon onnea!

tuulias, kiva kuulla, että "käännytys" onnistui, toivotaan, että pysyy nyt paikallaan=)

Pahaolo on täällä hiukan hellittänyt, mutta ei kokonaan ja väsymys vain lisääntyy. Vatsan piilottelu alkaa myös olla hankalaa, yritän töissä välttää palavereja ja kokouksia ja pukeutua telttamaisiin vaatteisiin. Vielä reilu viikko np-ultraan. Saa nähdä, millainen rimakauhu iskee, vu pelotti tosi paljon, kun siihen viimeksi keväällä matka tyssäsi.

Mukavaa viikon alkua!

Ollakovai..? ja 11+0 poks:heart:
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Odottaja 70 (42)............1yht..........29.10.13
tuulias (40)...................3..............05.11.13
Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............9.12.13 / KÄTTÄRI
Maisa72 (41)...............4...............11.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................12.05.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)
äitiys ja onni......6.9.13 (13 pvää ennen LA)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (9 pvää ennen LA)..poika (3700g, 52cm)


 
Viimeksi muokattu:
Hirmusti onnea pojasta hupiaelämään! Olipas sulla vauhdikas synnytys.

tuulias hienoa että kääntö meni noin helposti - toivon mukaan pysyy nyt noin. :)

Odottajalla seuraavat jännät paikat. :popcorn:

ON: Ensi viikolla alkaa äippis, sitä odotellessa. Harkkasuppareita ja alaselkäjomotusta. Eipä oikein muuta.

Sirppis 33+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä