Moikka
Mä olen tätä neuvolanvaihtoa kysynyt useamman kerronta sekä neuvontapuhelimesta (asun pääkaupunkiseudulla) että neuvolakäynneillä ja joka kerta on sanottu, että mun pistää soitta osastonhoitajalle ja kysyä lupa ja se on kuulemma yleinen käytäntö. Niiden tarvii vähän tietää miksi vaihtaa ja seurata tuleeko jollekulle liikaa asiakkaita jne. Mutta kun sanoin, ettei tätä osastonhoitajaa vaan saa millään kiinni niin neuvolassa pyöriteltiin myötätuntoisesti silmiä ja sanottiin, että tiedetään, tuttu ongelma, lähetä sähköpostia. Minkä teinkin, mutta ei tule vastausta. Mua ärsyttää niiiiin tällaiset henkilöt, jotka ei hoida hommiaan, tekisi mieli melkien soittaa ja valittaa jonnekin Tän osastonhoitaja on kuitenkin ihan netissä ja vieressä kehoitus, että ota yhteyttä. Joo-o.
Harkitsen pitäisikö mennä yksityiselle rakenneultraan, kun se sattuu kesäkuun lopulla, jolloin ollaan jo mökillä monen tunnin ajomatkan päässä. Toisaalta tuntuu, että luottaisin enemmän julkisen sairaalan kokeneisiin ultraajiin kun pikkukaupungin gynekologiin. Rakenneultroja tehdään nimittäin varmaan tosi vähän yksityisellä, ainakin pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Helsingissähän on monta kuuluisaa gynekologia, joilla käydään 4d-ultrissa, mutta en usko että tilanne on maakunnissa ihan sama. Mielipiteitä?
Tuulis ja pikkuinen 15+4
Neuvolaa saa sen sijaan käsittääksein vaihtaa omin luvin, jolloi tätikin tietty vaihtuu. Mutta kun mä en halua toiseen neuvolaan kun tämä on kätevästi tässä ihan vieressä. Etenkin kahden lapsen kanssa se on mielestäni iso plussa.
Uimisesta: yleensä siitä ei kait ole vaaraa, ennen ihan loppuraskautta, jolloin kohdunsuu on mahdollisesti jo vähän auki ja bakteeririski olemassa. Yksi terveydenhoitoalan ihminen sanoi mulle kyllä keskenmenon jälkeen, ettei välttämättä suosittelisi uimista, koska siinä kohdistuu kova paine vatsaan. Siis veden alla kait. En ihan ymmärtänyt. Itse uin esikoisen kanssa, mutta aika pian alkoi sattua vatsaan, jotenkin supistuksenomaisesti, joten lopetin. TÄnä kesänä olen ajatellut pulikoida mökin järvessä ja ulkomaanmatkalla mutta en varsinaisesti missän uimahallissa käydä.
Mulla kuuluu nyt sydänäänet dopplerilla, mikä on tosi huojentavaa. Liikkeitä ei kyllä tunnu veilä yhtään. Maha sen sijaan on aikalaisen iso, nyt on jo puolitututkin kysyneet että olenko raskaana.