Huh huh, täällä täynnä JO 38 viikkoa
Synnytys ei jännitä vieläkään yhtään, olen aika rento sen suhteen. Ymmärrän, että infefnaaliset kivut ovat tulossa, mutta eihän se kestä kun n.vuorokauden? Migreenin kanssa on oppinut niin kovin pärjäämään, ja kipu on välillä lamaannuttavaa (ei siis ole mitään pientä päänsärkyä, vaan kovimpien kohtausten aikana toivoisi, että joku tekisi niskalaukauksen ja päästäisi tuskistani..) ja tuo kohtaus kestää 1vrk - 4vrk.
Synnytyskivun kaltaista kipua tuskin on toista olemassakaan, mutta siitäkin huolimatta en pelkää. Naiset synnyttivät ennen saunassa vailla mitään epiduraaleja. Jos he pystyivät, niin pystyn kyllä minäkin prkl
Harjoitussupistuksista ainakin Joyzy kärsi. Mulla ne eivät ole olleet kivuliaita ollenkaan, välillä sellaisia, että lenkillä meni vatsa niin kovaksi, ettei voinut kävellä, mutta se ei sattunut silti.
Nyt lopun edellä harjoitussupistukset ovat tulleet kipeähköksi tai epämiellyttäväksi. Vauva myös painaa tuonne alas niin, että tuntuu siltä että se aivastaessa lipsahtaa sieltä pois.
Myös virtsaaminen on haastavaa välillä, kun tuntuu että vauva tukkii reitin jotenkin, ei saa rakkoa tyhjäksi kun nojailemalla eteen ja taakse, millon mikäkin auttaa..
Babez mulla oli nyt viimeinen arviokäynti ja eri lääkäri (nainen) oli myös sitä mieltä, että ei tarvetta käynnistykselle. Painoarvio tällä hetkellä oli 3700g ja lääkäri sanoi, että noin 4kg sieltä saattaisi tulla ja sopii tulemaan.
Viimeinen tutkimus sattui aivan kamalasti, kun lääkäri kokeili sormilla kohdunkaulan tilannetta!! Oli kuulemma sormelle auki ja ilmeisesti kanavaa ei jäljellä enää. Oli vähän epäselvä käynti kun sattui niin jumalattomasti niin en pystynyt keskittymään mitä hän sanoi.
Täällä hommattuna kaikki mitä mieleen on juolahtanut. Juurikin tuo Baby Björnin sitteri käytettynä (luin jostain sen olevan sopivan ergonominen vauvalle?) ja suht edullisesti se saatiin.
On puuhamattoa jo pestynä, pinnasängyssä lakanat valmiina ja hoitotaso vaippoineen järjestelty.
Pari purkkia ostin varalle nan1-maitoa ja muutaman tuttipullon JOS maitoa ei alakaan tulla tai imetys jostain syystä epäonnistuu.
Sairaalakassiin pakkasin urheilujuomaa (varmaan aika typerää, mutta pakkasin silti.), omat kotiinlähtövaatteet ja äitiyshousut sekä imetysliivit, liivinsuojia, neuvolakortin ja hygieniavälineet.
Kai se on tärkeintä, että tuo neuvolakortti on mukana, mies saa tuoda sitä mukaa sitten tavaraa kun tarvitsee. Tosta urheilujuomasta ajattelin vaan pitkiä hiilihydraatteja saada ja vähän energiaa jos siinä tilassa pystyy juomaan jotain, joka auttaisi jaksamaan vähän paremmin.
Edelleen tämä kaikki on ihan uskomatonta! Kaikki on tapahtunut niin nopeasti sittenkin. Tai sitten kun alkoi tapahtumaan, päästiin aloittamaan hoidot ja saatiin plussa testiin..kaikkihan tapahtui ihan äsken? Vastahan mä olin töissä ja tuskailin piikkien kanssa minne piilotan ne, ettei työkaverit ihmettele. Vasta tehtiin plussatesti ja itkettiin sohvalla yhdessä ja pideltiin testiä, joka sanoi ensimmäistä kertaa ikinä "raskaana 1-2vkoa".
Vasta hetki sitten
Sahramiini onnitteli ja kertoi, että LA on hänen syntymäpäivänään (käsittämätön sattuma koko tarina.)
Ja nyt tuo puhelimen appi kertoo, että laskettuun aikaan on
viikko.