40+ odottajat Vol 3.

Täällä porottaa aurinko taas, oli ihanaa kun ukkosti ja satoi oikein kunnolla.

Kyllähän ne varmaan antaa vielä yhden neuvola-ajan, tai laittaisko sitte synnärille yliaikakontrolliin? Supparituulia ja tsemppiä sinnekin suuntaan. :)

Hellurei!

Supparituuletkohan ne puhalsi, mutta viime yönä jo pisti vällillä puuskuttamaan. Tosin aikaiseksi sain vain kaasupurkauksen ja nyt koitoksista on jäljellä enää kipeä selkä sekä arka häpyluu. Mutta jospa nämä nyt vähän kuitenkin valmistaisivat tilannetta...

Neuvolassa kaikki ok - ihana kesäloman tuuraaja terkka. Sellainen rauhallinen ja järkiihminen muutenkin. Paineet laskusuunnassa, joten arvelen, että helle tekee minulle tepposiaan. Kun ilmat viilenee, niin olo paranee. Vielä antoi ensi tiistaille neuvola-ajan (olisi sitten 41+1) ja kuulemma meillä päin on yliaikaiskontrolli 41+5. Kuulemma ei väliä vaikka menee viikonlopulle, synnytysvastaanotolle vain näytille. Saas nähdä mennäänkö sinne asti...

Tänään ollaankin puolessa välissä tuon kipsinkin kanssa. Enää siis 3 viikkoa jäljellä tätä ihanuutta.

Mies lähti mustikkametsään koiran kanssa. Saas nähdä millaisen siivousurakan se sieltä minulle kantaa :).

Vilkutuksia kaikille!
Leia 40+3

Huh, mustikanperkausta, yäk! Mä oon laiska ja ostan mustikkaämpärillisen siskon kaverin vaimolta, hän on yleensä ollut kovin siisti poimija joten ei tarvi kun nakata pakasterasioihin. Punaherukat pitäis jaksaa käydä keräämässä ja näyttää tulevan vähän myös mustaherukkaa ja karviaista vaikka pensaat onkin vielä pieniä.

Kiva että Leian neuvolakuulumiset olivat hyviä. Toivotaan että seuraava aika jääkin sitten käyttämättä. :)

Neuvolassa kävin tänään minäkin, tällä kertaa oli joku kolmas terkkari jota en ole koskaan aikaisemin tavannut. RR oli vähän liian korkea taas, eikä auttanut vaikka sanoin että kotimittaukset on ok (kotimittausvihko ei tietenkään ollut mukana). Pitää siis nostaa lääkkeen annostusta kun lääkäri määräsi että jos ylittää toistuvasti 145-150 / 85-90 niin lisätään yksi tabletti iltaan. Tosin terkka meinasi että voisi olla alkavaa synnytystäkin, se kun kuulemma nostaa paineita. Näkis vaan! Mä en varmana poksu ennenkun vasta pari viikkoa yliaikaisena. Muuten kaikki oli ok paitsi että terkka sai sf-mitaksi 37 kun edellinen oli ollut 33. Mun mielestä otti sen mitan väärästä kohtaa tuosta alhaalta mutta mikäs mä oon sanomaan kun oon sairaanhoitaja enkä terkkari. Arvioi myös vauvan koon n. 4kg:ksi tällä hetkellä, mikä aiheutti hienoisen paniikin kun vähän on alkanut tuo synnytys taas kammottamaan vaikka esikon olikin niin helppo. Pipaa odottaessahan mä jouduin pelkoni takia juosta neuvolapsykologilla ja pelkopolilla useampaan otteeseen.

Tässä vielä arvoja:
rv 39+0
paino -1862 (?!?!)
RR 147/93
pissa puhdas
sf 37 (ed. 33 ?!?)
rt II
syke 133

Mie teillehin pikku salaisuuden kertoilen..
..dippasin aamulla sellaisen, hyyyyyyvin haaaalean haamuisen:rolleyes:

Nyt joko dpo10 tai dpo12..katsotaan, miten käy..jännittää ja peloittaa kyllä kovasti:$:eek:
..samalla kuiteshin onnellinen oloinen

Moi!

Mulla kans neuvola tänään. Edellisen kerran kävin juhannuksen jälkeen, muttakun verenpaineita ei oikein silloin saatu kohdilleen, niin nyt sitten uusi käynti. Mulla on kyllä tosi kiva neuvola-täti ja tän päivän käynti oli oikein kiva. Aina sillä on päänvaivaa mun verenpaineesta: kotimittaukset mulla ok, joskin hienoista nousua niissäkin ja nyt saatiin neuvolakorttiin säädylliset 135/85 ja 138/87. Ensimmäiset mittaustulokset huitelee aina varsinkin yläpaineen osalta omissa lukemissaan ( 150 ja yli). Ohje on kuitenkin alkuraskaudelta että jos alapaine ylittää sadan niin aloitetaan verenpainelääkitys. Toistaiseksi vielä ei niissä lukemissa ole käyty. Muuten kaikki hienosti, hb hieman laskenut (121) mutta ei vielä tarvetta rautaan. Pissa puhdas ja painoa tullut vain 87 g/viikko, yes! En kyllä ole pystynyt syömäänkään entiseen malliin, kun mahalaukku tuntuu olevan puristuksissa. Sf mitta 25.5 ja vauvan vahva syke 127-144, tyttö häiriintyi selvästi dopplerista=), liikkeet ++.

Sokerirasitus vuorossa vihdoin maanantaina ja samalla pissakoe. Välillä on tuntunut omituista yhtäkkistä vihlontaa virtsaputken tienoilla joka pakottanut vessaan, vaikkei oikein mitään tulekkaan. Tarkistetaan nyt varulta ettei ole tulehdusta.

Äitiyspakkaus tuli viimeviikolla =) ja olen jo hiplaillut siskolta saatuja pieniä vaatteita :heart: Pesen sitten vähän lähempänä laskettua aikaa.

Olen sikäli onnekas, että meillä kasvaa mustikat ja puolukat omalla tontilla. Olen mustikkasadon tilannetta käynyt tutkimassa joka päivä, mutta vielä on raakileita ja aika pieniäkin ovat vielä, joten muhikoon vielä hetken rauhassa :) Talven mustikat sieltä varmasti saadaan =)

Tsemppiä loppuraskauteen siinäpisteessä oleville ja hyviä vointeja. Minäkin unessa synnytin viimeyönä ekaa kertaa :eek:

Kittyblue ja vauveli 28+4 :heart:

Hui! Mur mur olikin käynyt täällä kertomassa uutisia =) Olen sitä naapuri-saittia lukenut jo melkein parivuotta sivusta ja seurannut sinunkin taivalta tässä vaikeassa lajissa. Hirrrrrmuisesti nyt onnea ja tarrasukkia ja kaikkea matkaan!!!! :heart:

t. Kittyblue

Oi mur-mur, mä NIIN pidän peukkuja että siellä olis tiukasti matkaan tarraava pikkuinen.

En muista milloin oon viimeksi mainostanut meidän Facebook-ryhmää. Mutta jos siis joku joka ei sinne vielä kuulu, halua liittyä niin laittakaa mulle yksäriä. Ainoa "haittapuoli" tuossa on että minut pitää lisätä kaveriksi jotta voin sitten puolestani lisätä käyttäjän ryhmään. :) Ryhmä on salainen, kukaan ulkopuolinen siis ei pääse lukemaan eikä katsomaan kuvia.

Mä kävin tänään hakemassa postista pari pakettia, tuli mm. imetystyyny, tuttipullot ja kantoliina joista taisin jo aiemmin mainitakin. On noita vauvan tavaroita vaan kiva hipelöidä. :)

Onko siellä Facebook-ryhmässä paljon porukkaa liittyneenä? Olen sinne liittymistä miettinyt jossainvaiheessa, kun syksyn tullen voi keskustelukumppanit olla vähissä täällä metsänkeskellä ihmetellessä. Kavereista saatikka naapureista kukaan ei ole samassa elämäntilanteessa, kiinnostuneita toki ovat =)

Mä täällä jännään jo sun huomisia dippailuja. Kai sä dippailet vielä lisää?

ON: ei mitään synnytykseen viittaavaakaan. Pari hassua kunnolla kipeää supparia tulee päivässä ja se siinä. Enää ei jaksa sekstaillakaan, saunominen tökkii enkä viitsiä alkaa siivoilla kun ti tulee siivoojat. Joten odotellaan sitten vaan ihan rauhassa ja kiukkuisena. :D

Ihania uutisia ja kuvia mur murilta Sitä ihaninta tekstiä sinulle digiin toivottelen!

Täällä kokematon myös tsempittelee Morticiaa, kärsivällisyyttä vain odotteluun :) Saa nähdä millaisessa täpinässä itse on parin kuukauden päästä :O

Siivoojan minäkin haluan. Jaoin viikkosiivouksen kahdelle päivälle ja silti sain selkäni jumiin. Venytellen lähti tämäkin aamu käyntiin... Jännittäviä aikoja toivottelee

Kittyblue ja vauveli 29+0 poksutipoks :heart:

Mur-Mur - Tuohan on minun mielestäni aivan selvä plussa.Varovaiset onnittelut ja paaaljon tarrasukkia mukaan!!

Tupunalla puhaltaakin jo uudet tuulet ;)
Kotiuduin hetki sitten ja sylissä tuhisee tuuheatukkainen, komea 4130kg/52cm pikkumies :)
Synnytys lähti käyntiin to-pe välisenä yönä ja hän syntyi 15.7 klo 9.44.

Synnytys oli helppo,apuna ilokaasu ja lämpimät kaurapussit.Olisin kauemminkin kärsinyt,mutta vedet menivät ja kätilö kun meinasi tehdä sisätutkimuksen tarkastaakseen kuinka auki olen niin hiukset vilkkuivat jo.Sain luvan ponnistaa ja vaavi tuli yhdellä rutistuksella ulos :) Nauroinkin kun luin synnytyskertomusta,että ponnistusvaiheen kesto oli jopa yksi minuutti!!

Terve,rauhallinen,maailman suloisin pakkaus kotiinviemisinä, sairaalaan jätin 8 kg, paino 2 kg vaille lähtöpaino...nestettä oli siis aikamoisesti!

Palailen vielä myöhemmin,mutta tässä tärkeimmät :)

tupuna71

Oi, onnea kilotolkulla Tupuna. Ihanaa että synnytyskin oli tuon verran helppo. :) Nyt vain sitten jäädään odottelemaan kuvaa pikkuisesta.

Mä oon niin kipeä että välillä en meinaa päästä liikkeelle... en ymmärrä miten ihmeessä tuo vauveli tuolla kalvaa lantiota mutta sattuu!! AAAARRRGGGHHH!!!! Ja miehen kesäloma on loppu, se menee huomenna töihin eli mun täytyis pärjätä tämän elohopeaakin nopeamman esikoisen kanssa kotosalla kahdestaan.

Huomenta !

Mur-Mur onnitelut plussasta ja tarraliimaa ja enkeleítä varjelemaan yhteistä matkaanne :)
Olen lueskellut rinnan tämän palstan kanssa tuota toista palstaa ja myötäelänyt sun mukana vaikka en sinne kommentoinutkaan vaikka eilen mieleni teki kun joku sinne kirjoitteli todella typerän pitkän kirjoituksen sun testaamisisista ym.. nipot pysyköön poissa saitilta ja tehkööt niinkuin itse parhaaksi näkevät ja no joo meitä on moneen junaan...pisti vaan niin vihaksi moinen arvostelu ja ohjeiden antaminen ...

Tupunalle ja koko perheelle onnea potrasta prinssistä !

Oma (.) ennallaan, välillä on päiviä kun kaikki luistaa kun tanssi ja toisina päivinä on taas niin raihnainen ja pienikin liikkuminen ottaa koville tuonne alavatsalle..
no ylihuomenna on lääkärineuvola niin sittenpähän kuulee missä mennään..
Eilen oli taas huonompi päivä ja mietinkin jo että onkohan musta enään edes töihin kesäloman jälkeen mutta sen näkee sitten ja onhan tässä lomaakin jäljellä vielä melkein kaks viikkoa.

Kauppaan ja kirjastoon ja ehkä Ikeaankin vois lähteä katsomaan yhtä hyllyä tonne keittiön seinälle jos saan isännän houkuteltua mukaan,,,se on ihan jo kypsä mun sisustamiseen kun olen torilta ostellut huonekaluja ja siirrättänyt vanhoja kiertoon ja muihin huoneisiin...mutta pienelläkin rahalla saa ihan kellpo tavaraa ja kummasti piristää kun saa laittaa paikkoja uuteen uskoon..

Mukavaa helleviikkoa kaikille ja Mur-Murille erityishalit ja toivotaan että veritestistä tänään tulee mahtavat arvot :)

Isotikru+ Santtu rv 25+4

• Tykkää
Reactions: mur-mur
Onnea Tupunan koko perheelle :flower:

Kävin eilen sokerirasituksessa (yöks!) sekä antamassa pissanäytteen ihan vaan varmuuden vuoksi. Tänään sain tulokset ja kaikki kunnossa, hyvä niin =) Nyt odotellaan seuraavaksi elokuun ultraa, jossa katsotaan istukan paikkaa vielä ja sen jälkeen vasta seuraava neuvola. Hellettä pukkaa loppuviikolla, muistakaahan tankata nestettä!

Hyviä vointeja :wave:

Kittyblue ja vauveli 29+2 :heart:

Ei päässynnä mur-mur tänne pinoon enää - nyt on kuumeilut kuumeiltu..:ashamed:
..HCG oli tänään vain 6..ei pysynyt taaskaan pikkinen kyydissä:'(

Ihunaista jatkoa teille flikat ja onnekasta masumatkaa jokaiselle!
:heart::kiss::heart:

Viimeksi muokattu:
Tupunalle iso onnittelu pikkumiehestä!

Ja mur-mur, iso pahoitteluni, ettei taaskaan... Näin se elämää heittelee... olisipa joskus JOKU asia ihan itsestäänselvyys, mutta kun ei. Hirmusti tsemppiä jatkoon, voin kuvitella että nyt ei jaksa lohduttaa mikään, mutta jos voit, hanki koiranpentu tms. rakastettava pieni otus lieventämään surua ja viemään ajatuksia hiukan edes muille raiteille. Itse jouduin taas pari vuotta sitten terveyssyistä koiristani luopumaan, ja vaikka eivät ole läheskään sama asia kuin oma lapsi, niin suren niitä miltei päivittäin, joten sen luopumisen ja luovuttamisen tuskan tiedän...

Täällä päivää vaille laskettua ja yhtenä kappaleena ollaan. On siivottu, saunottu ja sekstailtu, on kitketty rikkaruohoja, käyty kävelyillä, pesty pyykkiä jne jne..Pikkuihminen nyt on sitä mieltä että yksiössä parempi. Tiedän, hätäilen, ei tässä nyt vielä olla edes D-dayssa, mutta kuten Morticiallakin välillä liikkuminen on niin hlvtillistä tuskaa, että tulee vain itku ja päivä kuluu sitten sohvanpohjalla itsesäälien ja kaikille kiukutellen :( Meillä oli viime viikon perjantaina neuvola ja silloinkin painoarvio pysyi siinä 3,7 - 4 kg, muttei ainakaan yli 4,5. Sf-mitta oli sama kuin ed viikolla, se 37, ja yksiö on kuulemma aika allas. Huomenna aamulla olisi seuraava sessio - ja lomien takia täälläkin taas vaihteeksi uusi neuvolatäti - pyysin ajan lasketulle päivälle ihan vain siksi, että jos siinä jonkinsorttinen taika toimisi - tyyliin jos on sateenvarjo mukana, ei sada ;) - eli tässä jos on aika varattuna neuvolaan, niin ei pääse, kun pitääpi synnyttää. Tosin huomenna pitäisi myös ehtiä yhden sattumalta tänne päin tulevan ystävän kanssa kahville...

Morticia
on ollut hiljaa sunnuntaista asti, ettei vaan olisi nyt synnyttelemässä...? Jänniä päivä elellään.

Mukavaa naistenviikon jatkoa teille

Olga70 39+6

Voi Mur-Mur - Harmittaa niin vietävästi sun puolesta.Ei tässä voi muuta sanoa kuin että sulle soisin kyllä oman pienen käärön.Koita kuitenkin pitää tuo iloinen asenne asioihin mikä välittyy aina sun viesteistä.Eikä tuo koiranpentu vauvaa korvaa,mutta hyvä idea kuitenkin jos vaan mahdollista.Saisi sitä helliä ja paijata ja tulisi muuta ajateltavaa.

Olga - Se lähtö voi tulla hetkenä minä hyvänsä :)

Morticiaa minäkin mietin kun hänestä ei ole kuulunut mitään ja yleensä hän viestii päivittäin.Ehkä siellä ollaan jo pikku prinsessa sylissä;)

tupuna 71 ja pikkuprinssi 5vrk.

Olga, Tupuna:kiss:

Miullahan oli sinkkuna ollessa koirulaisia ja kisu - pahimpaan vauvakuumeeseen.:)
..sitten kun mieheni tapasin,(-03) niistä jouduin luopumaan - mies allerginen.

Koiravaavi olishin ihuna - vaikkakin korvikkeena.:heart:

Yhteistyössä