Heips ihanaiset! :wave:
Sinivatukka juu,mun veli asuu vaimonsa kanssa myös Raisiossa...=) muuttivat hiljattain sinne,kun ostivat sieltä talon.
Itse olen Turussa ollessani asunut Satakunnantiellä,eli ihan keskustassa ja sit myös Suikkilassa.
Paljon on ystäviä jäänyt sinne ja amm.koulu kavereita,ja yhteyttä pidetään vieläkin!!=)
Muutaman kerran vuodessa käydään Turussa edelleen,kun mulla on kaikki sukulaiset siellä yhä edelleen.Mukavahan siellä on käydä,mutta kotiinkin on aina kiva tulla.
ON: maksa- ja munuaisliittoon olen soittanut ja sieltä sain jotain tietoa sairaudesta,yhdelläkin munuaisella pärjää,jos siis toinen ei toimi tai on heikko kuntoinen.
Tosi vaikea hänen oli ottaa mitään kantaa asiaan,ja ymmärrän kyllä sen,mutta sainpahan ainakin yleistietoa asiasta.
Pahimmillaan tehdään dialyysihoitoja,jolloin veri kierrätetään kehon ulkopuolella koneessa,3-4 krt/vko yleensä,mutta nämä ovat siis jo vakavia munuaishoitoja.
"lievissä"munuais sairauksissa hoitokeinona voi olla ruokavalio.=)
Tuntuu olevan niin monenlaista munuais sairautta,enkä nyt ole löytänyt mitään linkkiä,missä olisi tietoa juuri munuaisen pienestä koosta,eli kaikki tieto on nyt sellaista yleistietoa .
Selvisi sekin että munuainen "suodattaa" kuona-aineita ym. verestä,eli on aineenvaihduntaan vaikuttava elin.
Hoitamattomana johtaa kuitenkin AINA KUOLEMAAN.:|
Ei tässä nyt auta itkut markkinoilla,odoteltava on että asia joskus selviää...:|
Voikaahan Ladyt paksusti ja nauttikaa!!! Wiiwi 21+6
P.S Noita pikkuisten kokoja olen ihmetellyt,et eihän meidän vauva ole tosiaankaan mikään pieni,vaan ihan normi kokoinen,teillä muillahan on ollut ihan samankokoisia ellei jopa pienempiä vauvoja noilla viikoilla.
Ja sanoi kyllä eilen se oma kätilökin,ettei se hänen mielestään niin pieni ole, ja sanoi tosiaan, et niitä yksilöllisiä eroja alkaa nyt tulla.(perintötekijät)
Mitähän lie horissu se lääkäri,tai sit ajatteli viikot väärin...
Hetken jo ajattelin,et annan periksi tän raskauden suhteen...tyyliin tulee mitä on tullakseen,mut täytyy kyllä sanoa et periksi en anna,vaan jatkan "söpöstelyä" kyllä, ja laittelen kaiken ihan niin kuin olin ajattellutkin.
Kait se on sellaista tosi asioiden kieltämistä ainakin osittain, ja sit kyllä kieltämättä huolettaa tää omakin tilanne,kun pelottaa et se s....nan tauti taas nostaa päätään,kun se kasvain on nyt löydetty,saihan tässä jo hetken siitäkin olla rauhassa.:'(
Voikaa hyvin ihanaiset ja voi minttu sinunkaan tilanteesi ei ole helppo,mutta toivotaan vielä...