40+ ODOTTAJAT, vol 2

40 ja plus


21 odottajaa
Nimimerkki............monesko..........LA

  • Surina70(40v.)........x.lapsi............23.12.2010 PS
  • DolceVita (41)..........5.lapsi..........29.12.2010
  • Maikki (43)..............2.lapsi..........01/2011
  • Teekuppi (40)..........4.lapsi..........25.1.2011
  • Naappuli (44)..........3.lapsi..........xx.xx.2011
  • Padmashree (40)....1.lapsi...........9.2.2011
  • vm70....................2.lapsi............13.2.2011 Nkl
  • Little Bear (38).......1.lapsi...........4.3.2011
  • Bugsy (40).............8.lapsi..........22.3.2011
  • MrsBree...(40)........6.lapsi.........27.3.2011
  • Daria10 (40)..........2.lapsi..........13.5.2011
  • PikkuMyy68(42).........3.lapsi...........26.5.2011
  • wabisabi..................
  • ikäneito70................2.lapsi..........22.6.2011
  • taavi166(39)............3.lapsi...........15.7.2011
  • Morticia...................2.lapsi..........21.7.2011 KOS
  • Olga70 (40)..............1.lapsi...........21.7.2011
  • Tirlittan1968 (42)...... 2. lapsi.........23.8.2011
  • kurina (43)........ .5. lapsi.........8.5.2011 KOS
  • viidenmamma (40)..... 6.lapsi......6.9.2011
  • Vatruska (41)....... 3. lapsi...... 8/2011


29 syntynyttä
14 tyttöä ja 15 poikaa
Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt

  • Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
  • Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
  • Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
  • Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
  • Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
  • Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
  • Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
  • Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
  • Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
  • Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
  • Rinja (40)...............x lapsi.......15.11.2010.....5.8.2010 poika
  • vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
  • Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
  • Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
  • Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
  • Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
  • miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
  • tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
  • Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika
  • Discovery (40++).....6 lapsi.......10.10.2010.......3.10.2010 tyttö
  • Jannika (39)............1 lapsi......28.11.2010......27.11.2010 tyttö
  • Jääräpää (xx)..........3 lapsi.......02.12.2010.......7.12.2010 tyttö
  • Siiri S(40)..........1. lapsi.......20.12.2010.......22.12.2010 tyttö
  • happihyppy (40)......3.lapsi.......1.2.2011......25.12.2010 tyttö
  • Lokakuu.......1.lapsi.....26.12.2010.....25.12.2010 tyttö
  • Ninni-70 (40).........2.lapsi......25.12.2010.....27.12.2010 tyttö
  • minnihiiri68(41).......2.lapsi.....22.12.2010....3.1.2011poika
  • Oivikki (42)..............1.lapsi..........22.1.2011....27.12. tyttö
  • sela (41).................4.lapsi......29.1.2011....3.1.2011 poika

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina, Uudi, Mur-mur ja Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk
 
Viimeksi muokattu:
Hei, kiitos vaatevinkeistä, pitääpä jatkaa kaivuuhommia internetin ihmemaasta. Kivat farkut pitäisi saada, vaikka nyt tähän asti olenkin onnistunut kuminauhavirityksillä käyttämään tavallisia, mutta ne kyllä ahdistaa mahan kohdalta aikalailla. Eilen tuli 14 viikkoa täyteen ja painoa on tullut toistaiseksi lisää sellaiset 2-3 kg.

Vielä en ole töissä ja kavereille yleisesti kertonut, kun jotenkin sitä vain haluaa suojella enemmänkin itseään, JOS ei menekään hyvin. Mutta mahaa alkaa olla vaikea piilottaa, joten eiköhän tämä pikkutyyppi ole kohta virallinen tieto. Olisi itse asiassa aika mukava olla jemmailematta ja vetäistä päällensä ihan vaan t-paidan ja olla vaan rehellisesti pullamaha :D

Itseäni ei (vielä) niin ahdista ajatus lihoamisesta, tässä on aika sinut läskiensä kanssa, niiden olisi-jo-pitänyt-saada-kyytiä aikaa sitten, mutta nyt on huono laihduttaa. Otetaan vahinko takaisin sitten syksyllä, koska pieni ihminen tuolla mahassa nyt joka tapauksessa lisää kiloja, halusin tai en. Sitävastoin sain muutama päivä sitten aika radikaalin itkupotkuraivarin, jonka voimakkudesta itsekin säikähdin. Ihana ihana mieheni onneksi otti asian melko tyynesti, vaikka ihan varmasti otti itseensä siitä rupikonnaryöpystä, jonka osakseen sai :ashamed: ja minä syvästi häpeissäni makasin valveilla melkein koko yön ja mietin, että tähän se meidän yhteiselo loppuu ja huomenna hän sanoo että tuossa on ovi ja pidä penskasi... No niin ei tehnyt, onneksi ;)

Muuten on olo melko hyvä. Ei enää pahoinvointia, mutta syödessä tulee seinä vastaan ihan pienestä. Ei yksinkertaisesti vain kerralla mahdu edes mikrokeitollinen leivän kanssa! Ja se on aika kummallista, että minä kaikista maailman ihmisistä joudun jättämään ruokaa, eipä ole ennen tullut kuuloonkaan!

Viikon päästä lomamatkalle lämpimään, jihuu! Hyviä vointeja teille muille!!
 
Täällä vaan pahoinvointi jatkuu, ei rannekkeetkaan auttaneet. Mitenkähän pitkään tätä vielä kestää, en muista edellisistä miten kauan jatkui. Huomenna olis lähdettävä kahden päivän koulutukseen. Varmaan otettava kassillinen syömistä mukaa:) Mitähän ne muut aattelee, kun yksi syö kokoajan:|

Mukavaa reissua Olga70. Minne olette menossa? Minä olen ollut myös kahden raskauden aikana reissussa ja nyt ois keväällä tarkotus myös lähtee. Mahan kanssa on kiva lomamatkalla olla, kun ei tarvii makkaroitaa piilotella ja vetää mahaa sisään.
 
onnex ei tarvii olla töissä, olen ollu kotiäitinä jo kohta 12v.:)
Ruokaa on karseeta tehdä, kun on huono-olo kokoajan. Vanhimmat jo eilen kysyi, että oonko kipeä, kun kokoajan on huono-olo. En ole vielä kertonu lapsille, kun on se keskenmenon pelko vielä. Viimeeks kun alkoi keskenmeno, niin lapset oli ihan kauhuissaan, kun ei tienneet mikä minulla on ja kun lähdin sairaalaan. En ole sitäkään vielä kertonutu, mikä oli syy. Ehkä sitten kun saavat tietää tästä raskaudesta.
 
Ai hurja, mites mä noin sekoilen... Ajattelin varmaan kun koulutuksesta puhuit että oot myös duunissa. Vaikka ihan varmasti sun kotiäitiys käy työstä. :) Minkäs ikäisiä nuo sun isommat lapset onkaan?

Mä olen monta kertaa joutunut sanomaan miehelle ja tytölle ruuasta että maistakaa ja jos on pahaa ei tartte syödä. En itse nimittäin pysty maistamaan tekemiäni ruokia vieläkään kun melkein kaikki lämmin syötävä kuvottaa. Luulis kyllä kohta menevän ohi kun viikkoja on jo näin paljon.
 
En ole varmaan Morticia edes sanonut täällä olevani kotiäiti, joten ei mitään haittaa sekoilusi:)
Meillä vanhimmat, eli tytöt on Kohta 12 ja 10v.
Mulle se ruuan valmistuskin tekee pahaa, mut pakko on tehdä.:x
Paljon sulla on viikkoja Morticia ?
 
Pikku-Äiti ja vatruska , tervetuloa. Mukava kun joukko kasvaa.

Viidenmamma, ota vaan tarpeeksi sitä purtavaa mukaan. Ja kyllähän sitä ihmiset ihmettelee, miksi toi syö koko ajan. Toiset luulee, että sulla on diabetes ja toiset arvelee sun olevan raskaana. Itse aina miehen siskon raskaudet olen huomannut tuosta. Sen oli pakko kans syödä tosi tiuhaan jotain, ettei paha olo iske.

Minulla ei ole tuota ruoan tekemisen eikä syömisen kuvotusta ollut. Ruoka kyllä maistuu, mutta kestoinhokkini raskausaikana ovat kahvi, sekä yllättäin kaikki karkit ja suklaa. Neuvolan tätsy tykkää kun en syö makeaa ja itse toivon, että tämä karkkihäiriö kestäisi vaikka koko loppuelämän.
 
Mur-mur, laitetaan, hyvä idea. :) Ja kiitos, toisella kolmanneksella tosiaan ollaan. Ihmettelen vain mihin se energinen keskiraskaus on hävinnyt kun ei näy ei kuulu. :)

Mites muuten te, jotka olette nuorempanakin lapsia saaneet, onko paljonkin erilaista olla raskaana esim. 30v. ja 40v.? Siis lähinnä ajattelin että jaksoitteko paremmin raskausajan vaivat ja väsymykset nuorempana? Mulla kun meinaa jaksu ihan väkisin loppua kesken vaikka hoidettavana on vain Ipana ja miehen tytär. Mies kun ei auta kotona juuri yhtään, ei edes nyt kun oon ihan raato. Onko teidän muiden miehet miten auttavaisia ja "paapovatko" teitä nyt kun olette raskaana?

Bunkhard 14+1
 
No meillä asustaa sitten samanikäiset neitoset, tuo miehen tytör on myös 10v. :)

Viikoja ois jo 14+1. Aika menee niin kamalan nopeasti, tuntuu että justhan mä vasta plussasin.
Siis just saman verran kuin mullakin, meillähän sama laskettu aika :)

viidenmamma, tuo oli ihan kamalaa aikaa, tuo yökötysvaihe. Mulla oli töissä mukana hedelmää ja raksua ja keksiä eikä mikään auttanut. Tsemppiä!

Lähdetään viikoksi Dubaihin, ah ja voi, tulee kyllä niin tarpeeseen lämpö ja aurinko! Talvi tympii jo niin täpöllä, että uloskin harmittaa mennä...

Tein housulöydön Huuto.netistä tänään. Myyjä samalla paikkakunnalla ja n. 1,5 km päässä, joten tämä täti porhalsi sinen kokeilemaan ja mukaan kotiin tuli kolmet housut. Tämä on taivaallista, kun ei ne kiristä :)
 
Morticia no, olihan se raskaus toisenlaista 21v(-87) ja sitten 39v.(-04)

Esikkoa odottaessa oli krooninen pahoinvointi 8kk!!(aivan kauheaa, ihan kuin kestokrapula:$)
..nuorena jaksoi vain jotenhin..
Silloisesta miehestä ei juuri apuja ollut - keskittyi enämpi pullon kallisteluun.
..kenkää annoinhin kun lapsi oli 1.4kk:vampire:

Iltatähteä odotaessa muistan sen i h a n a n keskiraskauden olon - ihan oikiasti hehkuin, ihokin niin heleä!:rolleyes:
Alkuraskauden pahoinvointi alkoi rv7 ja kesti onneksi vain muutaman viikon.
..myöhemmin sitten RD ja raskausmyrkytys vaativan veronsa.
Mies oli todella ihana raskausaikana - tuli melkein kuukauden ajan joka päivä sairaalaan useammaksi tunniksi miun luokse - joskus 2xvrk:heart:
Myös vauvan syntymän jälkeen teki ihan kaikkea muuta, paitsi ei imettänyt.:)(senhin olisi tehnyt, jos olisi ollut mahdollista)


Mukavaisia oloja ja pulleita masuja!!:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Heissan,mun eka raskaus vuonna 1992 ja toka vuonna 1994 olivat aivan erilaisia kuin tämä raskaus,sillon se raskausaika meno jotenkin ihan huomaamatta,ei ollu pahoinvointia,ei väsymystä eikä ylimääräsiä kipuja,ainoastaa viimenen kuukausi molemmissa tuntui ihan liian pitkältä.Sitten mun kolmas raskaus joka päättyi kohtukuolemaan 1997,oli taas erilainen kuin nää muut,se tuntu jotenkin alusta lähtien menevän väärin,en osaa sen tarkemmin selittää mutta olo oli alusta lähtien sellanen ettei tästä mitään tuu ja sairastelin oikeestaan koko ajan siihen kohtukuolemaan asti,joka selvis viikolla 20+2,vauva oli ollut kuolleena jo 3 viikkoa.Mulla mies lähinnä huolehtii siitä että mä syön terveellisesti ja etten rasita itseäni liikaa,auttaa kotihommissa jos pyydän,oon vaan aina ollut aika huono apua pyytämään.Hieroo masua kun sattuu ja antaa läheisyyttä jota tarviin nyt enemmän kuin aikasemmin.Jotenkin kauhee tarve halailla ja pussailla ja olla vaan ihan kiinni toisessa :) ja mulla nyt viikkoja takana 22+2.
 
Heippa hei! :flower:

Ja teretulemast uusille :flower:

Eilen taas käyty lääkärillä, kaikki ok. Pikkukarhulaisen painoarvio oli 2300g Tsekkasin Aydin Tekayn painokäyrältä ja kyllä se ihan keskikäyrällä näyttäis vielä menevän, vaikka vähän joka paikassa näillä viikoilla 33+4 se näyttäis olleen vähän pienempi...noh, pääasia että karhulainen kasvaa :) Ultrakone antoi rv arvioksi 34. Se on näyttänyt koko raskauden ajan pari päivää enemmän, kuin mitä menkoista&oviksesta laskettuna saa. Painoa mulle on tullut alusta lähtien n. 14kg. Ja tähän sais kyllä tämä painonnousu pysähtyäkin...ihan jo hirvittää :O

Nyt se pikkukarhunen tykkää pönöttää pylly pystyssä tossä ihan keskellä, pylly kylkiluiden alla ja voi vekkoset, kun tuntuu että nahka räjähtää, kun se oikein puskee itsensä tohon asemaan :D Muutenkin hyvin vilkas liikkuja tämä neiti. Viime viikonloppuna kun oli kovat siivous/järjestely/ompelutalkoot täällä, niin tuntui että pikkunen pörräs ja surras koko päivän taukoamatta puolelta toiselle. Alkoi jo huolestuttamaan, että onkohan sillä joku hätä, kun noin myllää. Mutta taisi olla vaan niin innoissaan, seuraavana päivänä oli jo rauhallisempi =)

Oivikista ei vieläkään kuulunut mitään? Voi, toivottavsti kaikki on hyvin!!! :heart:

Kaikille mukavaa viikonloppua toivottelen!
 
Hienoa että masussa oli kaikki hyvin. Hyvän kokoinenhan tuo pikkukarhunen on. Mun esikoinen oli 190g painavampi kun syntyi vk 36+4.

Me tultiin just perheuinnista. Tällä kertaa mies sai yksin uittaa Ipanaa, mulla on niin hirveä päänsärky edelleen että en viitsinyt mennä altaaseen vaan odottelin aulassa. Reippaasti näytti neiti polskivan, välillä oli vain kuulemma äitiä huudellut.
 
Heippa kaikille, tänään saavutettu taas uusi viikko täyteen. :eek: :heart:
Olo ollut suht hyvä eikä mitään suurempia supistuksia ole enää toistaiseksi
tullut. Sellaisia Braxton hickupseja vaan. =)

MrsBree ja Lahja 31+0 :heart: :heart::heart:
 
Hei kaikille!

Isot onnittelut Siirille, Happikselle, Ninnille, Minnihiirelle ja Selalle pienistä aarteista :heart::heart::heart::heart::heart:

En ole ennättänyt täällä käymään nytkin luin vain tämän viimeisen sivun. Yritän myöhemmin palata lukemaan kuulumisianne.

Tässä vieressä Suoma on heräilemässä syömään, joten nopeasti vain pää asita.

Äitiyspolin kontrolli käyti 27.12. johti osastolle sydänääniseurantaan ja suunniteltiin käynnistystä sille päiväll, koska vauvan kasvu oli pysähtynty. Käyrillä oltuani noin tunnin tuli lähtö kiireellisieen sektioon. Suoman synnyttyä hänellä todettiin Downin syndrooma ja hän oli pienipainoinen. Olemme nyt vkon olleet kotona.

Nyt lähden syöttö hommiin :wave:
 
Oivikille ja Selalle onnittelut pikkuisista !

Jaksamista sinulle Oivikki. Onhan down lapsia niin eri "tasoisia". Meillä asui naapurissa oikein suloinen pikkutyttö. Helppoahan se ei kuitenkaan ole. Epäreilua tämä välillä on, mutta kyllä vauvasta varmaan sinulle iloa on paljonkin.

Muille äideille tsemppiä ! Meillä neiti on jo isokoinen hymytyttö. Paino tuplaantunut eli reilut kuusi kiloa. Olimme ulkomailla ja kanssamatkustajat totesivat, että taitaa olla helppo tapaus. Niinpä...
 
Onnea Oivikki pikkuruisesta Suomasta :heart:. Sinua on tosiaan kaipailtu,kiva kun tulit kertomaan kuulumisia. Olen käynyt täällä salaa kurkkimassa mitä sinulle ja muille entisille kuumeilijoille kuuluu.Vauvantuoksuisen arjen keskellä ei aina ehdi nettiin...
T:Tyynetuulia :wave:
 
Oivikki, ihana kun annoit kuulua itsestäsi!!!:kiss:

Onnea pienestä Suomasta ja kovasti siulle jaksamisia vauva arkeen - muista lepäillä aina kun Suomakin lepää!


Tulethan kertoilemaan tuntojasi kun jaksat:heart:

mur-mur
 
Viimeksi muokattu:
Lämpimät onnittelu Oivikille! Sinua kovasti on täällä kaipailtu, kun ei ole kuulunut. Hienoa, että olette päässeet jo kotiin. Pienen vauvan kanssa elämä on yhtä syöttöä. Yritä myös itse levätä aina kun vain voit.
 

Yhteistyössä