40+ ODOTTAJAT, vol 2

Liivit ostin tän hetken koon mukaan. Ajattelin että jos kovasti lihoo niin sitten voi varmaan laittaa hakasiin sellaisen jatkopalan, kupit tuntuu siltä että joustaa aika reilusti. Mulla ei tosin ihan hirveästi rinnat kasvaneet edellisellä kerralla edes maidon noustessa. Ja jos nyt käyvät pieniksi niin varmasti saa myytyä Huutiksessa, tai sitten odottaa kun saa raskauskiloja pois ja mahtuvat taas. Ovat tosiaan niin ihanat päällä että voi käyttää ihan tavallisestikin.

Mä tulen hulluksi tän huimauksen kanssa! Nyt huimasi jo illallakin, tähän asti vain aamuisin ja aamupäivisin on keikuttanut.

Taavi, käyhän sinäkin tuolla kuumeilijoissa houkuttelemassa Viidenmammaa ja Pikku äitiä tänne rupattelemaan. Plussanneet kun ovat niin tänne joutavat meidän kanssa turinoimaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvan saaneille oikein mahdottomasti. :flower:

Mrs Breelle kovasti voimia ja kaikkea hyvää sinne sairaalamaailmaan. Toivotaan, että kaikki menee hyvin.:hug:

Oivikkia kaipailen. Missä Oivikki ja Suoma. Toivottavasti kaikki on hyvin Siunaavia ajatuksia lähetän.:kiss:
 
Oivikki on todella kadonnut. Mutta toivotaan, että vielä kuullaan iloisia uutisia.

Morticia, käyn kanssa lukemassa tuolla haavepuolella joka päivä, täytynee niitä houkutella tänne. Onneksi tuo mur-mur välillä meitäkin täällä potkii. Veitkös sen näytteen tänään tutkittavaksi? Tuota huimausta on minullakin aina aamuisin, sänky pyörii alla ja sitten kun yrittää ylös on pakko painua taas alas. Illalla en ole moista huomannut. Aluksi liitin sen verenpaineeseen, mutta olisko tuokin sitä sokerijuttua sit kumminkin. Nuo liivit mitä esittelit kyllä kiinnostaa. Minulla on herkkä iho hajusteallergialla ja dermografismilla ryyditettynä ja jos kuuma kesä osuu kohdalle, mikään ei saa painaa eikä hiertää. Noilla liiveillä vois onnistuakin.

Viidenmamma, luin tuolta kuumeilupuolelta, että käyt täällä välillä lueskelemassa. Ymmärrän kyllä, että kun plussa on vasta tullut, niin ei oikein uskalla luottaa olevansa jo odottaja. Taisi mullakin mennä ihmetellessä kuukausi ennen kuin tänne puolelle uskaltauduin kirjoittamaan. Mutta niin siinä vaan käy, että kun raskaus etenee, niin ne kuumeilupuolen jutut muuttuu vieraammiksi ja mieleen hiipii ajatuksia ja kysymyksiä, joita sitten pohditaan tällä puolen. Että rohkeasti sitten esittäytymään kun siltä tuntuu.

Pikku-äiti, sinulle samat litaniat. =)
 
Viimeksi muokattu:
No enhän mä sitten saanut vietyä. Piti kuskata yllättäen isompi likka hammaslääkäriin ja meni pasmat ihan sekaisin. Mun suunniteltu päiväjärjestys menee helposti raiteiltaan jos jotain yllättävää tulee, johtuu varmaan tästä mun ADHD:sta. Täytyy yrittää huomenna uudelleen.

Minäkin luulin ensin että huimaus johtuu verenpaineesta kun mulla on verenpainetauti ja siihen lääkkeet. Joka kerta kun olen huimauksen aikana paineet mitannut, ne on kuitenkin olleet ihan hyvät. Matala Hb:kin voi huimausta aiheuttaa mutta en usko että mulla sekään niin alhaalla on. Ja varmaanhan tähän huimaukseen kohta jo tottuu kun on niin kauan jo keikuttanut. :)

Olitkos Taavi aikeissa mennä 4D-ultraan? Tai siis toki muutkin odottajat saa vastata mutta kun ei täällä muita oikein näy... :) Mä ajattelin kohta sen varata vaikka vasta vk 18 eteenpäin sitä suositellaan. Haluan tarkistaa että vauva on ok ja haluan tietää kumpi on tulossa että osaa varautua. Siis lähinnä oikean sorttisia vaatteita shoppailla, ei muuta.

Mulla on hirmuinen ongelma vauvalle neulomisen kanssa. Lankoja on kilokaupalla ja ohjeita muutama hyllymetri enkä silti muka keksi mitä neuloisin. Sormet syyhyäis tehdä ihania tyttöjen mekkoja ja potkupukuja mutta kun.....
 
Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille tasapuolisesti...mä en taida osata muuta kuin vain valittaa täällä mut tää on oikeestaan ainoa paikka missä voi purkaa tuntojaan,kiva ois jonkun kanssa vaikka mesessä jutella...Mua siis ahdistaa tää raskaus ja muuttuva keho,tuntuu että leviän kuin pullataikina vaikka painoa ei oo tullu kuin 5kiloa ja viikkoja takana kohta 22.Ahdistaa välillä niin etten voi itseäni edes peilistä kattoo,inhottaa ja kuvottaa se miten iso minusta on tullut...anteeksi tää vuodatus mutta pakko saada jonnekin purkaa,täällä ei varmaan ole ketään jolla ois samantapaisia tuntemuksia?!Onnellinen kuitenkin olen tästä raskaudesta ja toivottu vauva on mutta siitäkin huolimatta vaan tuntuu että pälli leviää näiden tuntemusten kanssa.Pelottaa että masennun vielä kun historiassa mulla on pari eri masennuskautta.Parisuhteessa tunnen koko ajan olevani yksin vaikka toinen mukana onkin,välillä mietinkin että ois parempi ihan yksin olla.Joten siinäpä sitä vuodatusta tälle illalle ja jospa huomenna ois sit parempi päivä,toivossa on hyvä elää :)
 
Tänne vaan valittamaan aina kun siltä tuntuu, Myy. Sitä vartenhan nämä paikat on että täällä saa purkaa tuntojaan; iloja ja murheita.

Painosta.Täytyy sanoa kyllä että itseäni ei mitenkään hirveästi ole ahdistanut vaikka edellisestä raskaudesta jäi 10 ylimääräistä kiloa ja olen siis nyt jo reippaasti ylipainoinen. Toki nyppii lähinnä se että ei ole ollut selkärankaa pudottaa ylikiloja ihan terveydellisistäkin syistä. Mutta ymmärrän hyvin että jotakuta voi ahdistaa oikein kunnolla. Raskaana ollessahan menettää aika kunnolla oman kehonsa hallinnan, ei voi kun seurata mahan kasvamista / lihomista / raskausarpien tuloa..... ja mitä muuta kivaa tämä tila nyt tuokaan tullessaan.

Masennuksesta. Mä olen sairastanut keskivaikeaa masennusta v. 2005 lähtien, pari kertaa oon ollut vähän aikaa ilman lääkkeitä mutta aina tulee jossain vaiheessa huono olo takaisin ja saan lääkityksen. Näin kävi edellisessä raskaudessa, jolloin joudun jäämään sairaslomalle ko. vaivan takia useampi kk. ennen äippäloman alkua. Ennen tätä raskautta olin taas ollut jonkin aikaa lääkkeettä mutta pikkasen ennen plussaa lääkäri ja mä itse oltiin taas sitä mieltä että lääkkeet kehiin vaan. Mene siis reilusti vaan kertomaan neuvolaan tai omalle lääkärille jos yhtään tuntuu siltä että masennus alkaa iskeä. Neuvolassa on psykologit joiden kanssa pääset juttelemaan, mua se auttoi tosi paljon edellisessä raskaudessa.

Mesettää en pysty kun Ipana alkaa aina raivota (lienee mustis läppärille :D), muuten nakkaisian sua meseosoitteellani....
 
Morticia, pas vieden se purkki huomenna! Tai koska sulla oli seuraava neuvola? Siellähän katotaan joka kerta se kans. Tosin ei mulla pissassa ole mitään ollut, jäin siitä sok.ras.kokeesta seurantaan. Enkä ole vieläkään itteäni saanu pistettyä. :ashamed: En ole menossa 4D:n, kiinnostais kyllä kovasti tietää sukupuoli etukäteen kun molempia jo omasta takaa yksi. Niinkin turhamaisesta syystä, että vois noita vanhoja vaatteita alkaa hypisteleen ja laittaan pois niitä, mitkä ei vaan käy. Jostain netin syövereistä kattelin eilen silmät ristissä pojan ja tytön eroja eri viikkoina. Ja kyllä se oli niin, että malta varrota yli sen 18vkoa. Tytön ja pojan vehkeet näytti ihan hämmästyttävän samanlaisilta pitkään. Olisko ollut siellä vauva.info-sivujen keskusteluissa linkki noille sivuille...

PikkuMyy, valita vaan. Sitä paitsi nuo ovat niin tuttuja tunteita. Olen tuon Mortician kanssa ilmeisesti samanoloinen isohko odottaja, joten sitä ulkonäköahdistusta on ollut ennenkin. Ennemminkin annan itselleni nyt luvan olla iso ja välitän siitä vähemmän kuin normaalioloissa. Minulla on sen sijaan nostanut päätänsä oman kehon koskemattomuuden menettäminen tai sen hallinnan menettäminen. Ekan sisätutkimuksen ja ultran jälkeen muistin, miten olen alapääni kanssa "vapaata riistaa". Housut pois, makaamaan ja taas ronkitaan. Ja se vaan pahenee, mitä pidemmälle mennään. Minulla on niin huonoja kokemuksia lääkäreistä ja erityisesti heidän ajattelemattomuudestaan ja puhumattomuudestaan, että siksi näin valitan. Ja tässä raskaudessa kävi niin, että ekan lääkärikäynnin teki ihan uppo-outo, törppö lääkäri oman tutun sairastuessa. Nurinaa.

Sitä vielä, että vaikka minäkin vakaassa parisuhteessa elän, tämän raskauden kanssa koen myös olevani yksin. Se on ihan hullua, kun kyllähän se toinen siinä mukana on, tietää ja huomioi, mutta silti se olen yksin minä, joka tässä raskaana olen, eikä tuon toisen elämä tuosta juurikaan muutu. Ei nyt, eikä sitten. Hohhoh! Tuleepas synkkää tekstiä, taidan lopettaa. :mad:
 
Kyllä mä huomenna sen pissanäytteen nakkaan labraan. Saan hyvän tekosyyn mennä samalla reissulla Lastentarvikkeeseen kuolaamaan tuplamatkiksia. Mun on pakko saada ne Baby Joggerit. :ashamed:

Ihan lohduttavaa kuulla että muutkin kokee odottaessaan olevansa parisuhteessa jotenkin yksin, mulla oli edellisessä raskaudessa ihan samoja ajatuksia. Kerran jopa laiton asuntoilmoituksen nettiin ja olin vähällä muuttaa omilleni raskausajaksi. Onneksi en sentään lähtenyt. :) Nyt alkaa olla taas samanmoisia tuntemuksia. Ja mulla on oikeasti melkoisen ymmärtäväinen ja ihana mies, sen ainoa huono puoli on että ei laita tikkua ristiin kotona seinien sisäpuolella.

On tosiaan jännää miten erilaisia lääkäreitä ja kätilöitä sitä on hoitotyötä tekemässä. Mä en enää välitä, mitä myrtsimpi ja hiljaisempi henkilö, sitä enempi itse pälätän. Just synnyttäneenä oli ainoa hetki kun en jaksanut "ymmärtää" yrmyjä hoitajia lapsivuodeosastolla vaan räyhäsin ja itkin niin että vieläkin hävettää.
 
Just synnyttäneenä oli ainoa hetki kun en jaksanut "ymmärtää" yrmyjä hoitajia lapsivuodeosastolla vaan räyhäsin ja itkin niin että vieläkin hävettää.

Äläs olleskaan jälkeenpäin häpeile, on ne siellä synnärillä JO kaiken melkein nähneet ja kuulleethin!!;)

Miullehin sanottiin(apuhoitaja sanoi itse asiassa lääkärille)että "tällä Rouvalla on niiiiiiiiin heikko kipukynnys"..mitä ***tanaa!!!!!!!!!!!??

Oliko ihmekkään kun sektiohaavaavaan iski sairaalabagteeri ja operoitiin kirurgisesti uudemman kerran ja sil-ti-kään ei meinannut alkaa paranemaan, ei niin millään.: /

Hoitona: suihkuttelu, suihkuttelu, suihkuttelu..juu, ihan on ja tarpeellinen - mutta..yöksi laiteltiin haavan päälle terveysside ja yökkö kävi(jos muisti)keittosuolaa sinne ruikkimassa(kivasti aina unihin katkesi)..ja aamulla SILTIKIN se oli tarttunut kiinni ja tiukkaan, Aaaaauuuts:$!!!!
..arvannetteko kivun kun yritin irrotella sitä(suihkussa)ja ei niin millään meinannut irrota - oliko ihme jo mur-mur valitti ja itki??:'(
..hoitajien(joidenhin)mielestä oli.

Lopulta kieltäydyin kaikista lääkkeistä ja en mennyt syömäänkään.(hyvä etten jalkaa ihan polkenut:vampire:)
Itkua tuli ainahin ja olin vihainen kuin amppari!

Paikalle hälytettiin pian lääkäri joka kaunihisti puheli, että: "pitäisikö siun kuule käydä jollekkin juttelemassa tästä ongelmasta"?..**ttu, en paremmin sano - o n g e l m a s t a!!

Mutta..sitten ihana, niiiiin iiiiihana kirurginen sairaanhoitaja tuli kattomaan haavaani ja sanoi suoraan hoidon olevan **seestä(ei tietenkään noin kiroten:whistle:)

Hän alkoi hoitamaan haavaa "hopeahoidolla"..ja johan alkoi paranemaan - kiitos sille ihanalle hoitajalle:kiss:
..hän miulle kahden kesken sanoi "en YHTÄÄN ihmettele jos olet valittanut kipua"..aika raakaa oli hänen mielestään tuo "side" hoito!!

..tämmötti..enkä kyllä halua peloitella millään tavoin täällä ketään jutullani, itse vain tuollaisena kivun/hoidon silloin koin.
Sitä vain tällainenhin; suorapuheinen ja kaikkea muuta kuin arka tai hillity mur-murihin aika herkillä oli ja surkuinen siellä lasaretissa kipuineen..ei oikein vauvaankaan jaksanut keskittyä tai päässyt nauttimaan pienen pienestä - kotona vihdoin sitten:heart:

Kyllä täällä kai saa tuntojaan kertoilla(valittaa?)ihan reilusti..eiköstä vain:)..kunhan ei ketään tieten tahtoen loukkaa tai satuta sanoillaan.

Jaksuja ja höpötelkääs ihanaiset, mie luuraan(kummittelen
) täällä taustalla ja kirjoittelenhin välistä=)

Nati nati:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kattelin tuolta listalta, että Oivikilla alkoi viimeinen viikko, jos nyt sit vielä on yhtenä, la näytti olevan 22.1. Kyllä taitaa olla jotain sillä saralla tapahtunut, ehkä kuulemme vielä mitä ja toivotaan, että hyvää.

Minulla on nyt meno mielessä koko päivän, joten heippa :wave: Kirjotelkaa ahkerasti, jotta on sitten lukemista.
 
Kylläpäs mur-murillakin on ollut ikävä sairaalakokemus. :(

Toivotaan että Oivikilla on kaikki hyvin ja tulisi kertomaan kuulumisia.

Sain sitten vihdoin näytteen lirautettua ja myös vietyä labraan. Ylihuomenna saa tulokset, taidan soittaa terkkarille vaikka neuvolakin on aika pian eli 27. pv. Haluan kuitenkin kuulla mahdollisimman pian tulokset.
 
Tänään oli sitten pakko myöntää että tarvin päikkärit, olin nimittäin aamulla herättyä jo niin väsynyt että ei meinannut tulla mistään mitään. Kävin neidin kanssa unille meidän makkariin klo 14 ja herättiin klo 17 kun mies tuli kotiin. :D Nyt saa sitten jännätä tulee kummallekaan meistä uni ennen puolta yötä.
 
Heips ja kiitos kaikille tuestanne...kummasti se vaan auttoi ja tänään ollutkin parempi päivä.Tein tossa inventaarion vauvanvaatteista,siis mun poikien (17 ja 15v) entisistä joita olikin 2 äiityspakkauslaatikkoa,selvittelyn jälkeen neitokaisella on jo yks laatikollinen vaatetta.Mitään ei varsinaisesti tartteis ostaa mutta kun tyttö tulossa niin niitä pinkkejä vaatteita pitää jonkin verran ostaa :)Hyvässä kunnossa oli vielä poikien entiset vaatteet ja jopa joitakin käyttämättömiä joukossa.Torstaina olis neuvola käynti ja sit 9.3. 28 viikon ultra.Jaksamisia ihan meille kaikille :)
 
Kiva että oli parempi päivä, Myy. Toivottavasti vointi pysyy hyvänä, jos ei niin kerro terkkarille ja tule ihmeessä aina tänne avautumaan kun tuntuu siltä. :hug: Tosi ihanaa muuten että sulla on poikien vaatteet vielä tallessa. Tuolla toisaalla joillakin nuoremmilla odottajilla on omat vauva-aikaiset vaatteet vielä tallessa, olis ihanaa kun itselläkin olis edes jotain. Mutta ei ole säästynyt kun pienet vaaleanpunaiset nahkatossut, enkä taida niitä raaskia käyttöön laittaa. Tulehan muuten sitten kertomaan neuvolakuulumisia. :) Milloinkas sulla alkaa äippäloma?

Mua on taas oksettanut nyt illalla, mistähän johtuu.... muuten olo on ollut ok väsymystä lukuun ottamatta.
 
Moikka

Pitkään aikaan en ole kirjoitellut tänne ja silloinkin vain muutamia kertoja.
Tulin nyt kertomaan, että meille syntyi 3.1-11 ihana pieni poika 3418g ja 50 cm

Samalla tulin katsastmaan jos mahdollisesti Teekuppi on itsestään jotain ilmoitellut ja mitä mahtaa kuulua Oivikille???? Mihin kaikki häviää?
 
40 ja plus


21 odottajaa
Nimimerkki............monesko..........LA

  • Surina70(40v.)........x.lapsi............23.12.2010 PS
  • DolceVita (41)..........5.lapsi..........29.12.2010
  • Maikki (43)..............2.lapsi..........01/2011
  • Teekuppi (40)..........4.lapsi..........25.1.2011
  • Oivikki (42)..............1.lapsi..........22.1.2011
  • Naappuli (44)..........3.lapsi..........xx.xx.2011
  • Padmashree (40)....1.lapsi...........9.2.2011
  • vm70....................2.lapsi............13.2.2011 Nkl
  • Little Bear (38).......1.lapsi...........4.3.2011
  • Bugsy (40).............8.lapsi..........22.3.2011
  • MrsBree...(40)........6.lapsi.........27.3.2011
  • Daria10 (40)..........2.lapsi..........13.5.2011
  • PikkuMyy68(42).........3.lapsi...........26.5.2011
  • wabisabi..................
  • ikäneito70................2.lapsi..........22.6.2011
  • taavi166(39)............3.lapsi...........15.7.2011
  • Morticia...................2.lapsi..........21.7.2011 KOS
  • Olga70 (40)..............1.lapsi...........21.7.2011
  • Tirlittan1968 (42)...... 2. lapsi.........23.8.2011
  • kurina (43)........ .5. lapsi.........8.5.2011 KOS
  • viidenmamma (40)..... 6.lapsi......6.9.2011


28 syntynyttä
13 tyttöä ja 15 poikaa
Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt

  • Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
  • Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
  • Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
  • Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
  • Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
  • Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
  • Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
  • Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
  • Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
  • Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
  • Rinja (40)...............x lapsi.......15.11.2010.....5.8.2010 poika
  • vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
  • Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
  • Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
  • Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
  • Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
  • miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
  • tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
  • Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika
  • Discovery (40++).....6 lapsi.......10.10.2010.......3.10.2010 tyttö
  • Jannika (39)............1 lapsi......28.11.2010......27.11.2010 tyttö
  • Jääräpää (xx)..........3 lapsi.......02.12.2010.......7.12.2010 tyttö
  • Siiri S(40)..........1. lapsi.......20.12.2010.......22.12.2010 tyttö
  • happihyppy (40)......3.lapsi.......1.2.2011......25.12.2010 tyttö
  • Lokakuu.......1.lapsi.....26.12.2010.....25.12.2010 tyttö
  • Ninni-70 (40).........2.lapsi......25.12.2010.....27.12.2010 tyttö
  • minnihiiri68(41).......2.lapsi.....22.12.2010....3.1.2011poika
  • sela (41).................4.lapsi......29.1.2011....3.1.2011 poika

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina, Uudi, Mur-mur ja Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk
 
Viimeksi muokattu:
sela, hirmuisesti onnea pojan syntymän johdosta. Ja kait ne kaikki häviää sinne auvoisaan vauva-ajan pilveen, jossa tällä muulla maailmalla ei ole yhtään mitään merkitystä. =) Sinnehän me kaikki tästä.

Pikku Myy, ihan uteliaisuuttani kysyn, miten selvitit lapsen sukupuolen? Olitko 4D-ultrassa, tavallisessa vaiko jossain tutkimuksessa? Ite vaan mietin, selvitänkö moisen asian etukäteen ja jos, niin miten. Murheet pieniä kun tämmöstä miettii.

Morticia, hyvä kun veit kipon labraan. Onhan se kuitenkin parempi tietää, jos rd uhkaa.

Minä tarvitsisin urhoollisuusmitalin. Olen pistänyt itseäni tänään jo kaksi kertaa... Tai oikeastaan mies on pistänyt minua, mutta ei nyt takerruta pikkuseikkoihin. Sillä eihän sen vp:t iankaikkee kestä ja nyt kun se kuuden päivän seuranta alkoi, niin vääjäämättä on minun itse itseäni pistettävä. Kaääk! arvot ovat olleet hyvät, mutta alussahan minä olen. Eilinen asiointireisukin sujui mukavasti. Sain tytölle takin ja molemmille hanskat. Pelkäsin, että kaikki aletavarat on jo mennyt, mutta onneksi vielä yksi vaaleanpunainen, tytölle mieluinen takki, odotti meitä. Neuvolan tätsy komensi (kauniisti) minua syömään raskausajan monivitamiinia. Tähän mennessä olen syönyt pelkkää foolihappoa, mutta kun hb on lähtenyt laskuun, niin tuosta tabusta saa niitä kaikkia. Kuinka paljon syötte muuten D-vitamiinia. Suositushan on se 10mg, mutta tätsy antoi ymmärtää, että paljon enemmänkin voisi ja kannattaisi ottaa, 20-50mg
 
Heissan Taavi ihan tavallisessa ultrassa saatiin selville elikkä 20 viikon rakenneultra.Lääkäri oli jo tehny ultran ja kysy sit että onko jotain kysymistä,mä siihen että ei ja mies kysäs kumpi sieltä on tulossa,johon lääkäri sitten että haluatteko tietää ja totta kai me haluttiin,vaikka tiedettiinkin jo että tyttö siellä on,oli vaan sellanen tunne :)
 
Taavi, tsemppiä pistelyy. Mun täytyy tunnustaa että en itse itseäni kykene pistämään vaikka hoitajana olen tottunutkin neuloja käyttämään. Varsinkin tuo sormenpäähän pistäminen kammottaa....auts! Pakko toisaalta olisi pystyä jos vastaava tilanne tulisi.....

D-vitamiinista, mä syön Raskaus- ja imetysvitamiinia jossa on 10?g sekä lisäksi 20?g Minisunia, ihan terkkarini (epävirallisesta) kehotuksesta. Suomessa tosiaan on aika alhaiset nuo suositukset, en muista missä mutta joku samalla leveysasteella oleva maa suosittelee syötäväksi tuon 50?g / vrk.

Sukupuolesta, mulle on tullut jotenkin poikaolo viime päivinä. En tiedä onko vain siitä johtuvaa kun mies niin kovasti toivoo tästä poikaa, hänellä kun kaksi tyttöä jo on. Mulla on kyllä ihan erimuotoinen maha kun tyttöä odottaessa ja mieliteotkin on erilaiset. Ja mehän siis halutaan tietää etukäteen, jos rakenneultrassa ei selviä niin varmaan ainakin 4D paljastaa kumpi tuolta tulee.
 
On se aika jännä juttu miten sen itse jollain tasolla tietää että kumpi on tulossa.Kun odotin poikia,tiesin molempien kohdalla että poika on tulossa ihan 100%sesti.Sanoin synnytyssalissa että jos tytön sieltä mulle annatte,ei ole mun :D ja tämä raskaus ollu niin erilainen ja alusta lähtien tiesin että pikku prinsessaa odotan :)
 
nytten se sitten alkoi, se lihominen :'( :ashamed: nolona tunnusta viikossa lihoneeni huimat 5kg. Eli kokonais saldo 13kg. Painan nyt 70kg. Ja edessä pitkä aika vaakatasossa. No pyörätuolilla minua saa nyt kuskailla, mutta :O
 
Iltoja!
Jospa rohkenisin ilmoittautua taas tänne odottajien puolelle. Syksyllä täällä jonkun aikaa kerkesin olla, kun sitten tuli se keskenmeno ( 8+5) lokakuussa. Masussa oli silloin kaksi, mutta nyt vain yksi tällä kertaa:( Viikkoja on nyt 7+1:) Tämä on ihan erilainen raskaus. Nyt on ympärivuorokautista etovaa oloa ollut jo kaksi viikkoa. Keskenmenoon johtavassa raskaudessa ei siis ollu mitään oireita.

Olen siis 40v, viiden lapsen äiti Joensuusta:)
 

Yhteistyössä