40+ ODOTTAJAT, vol 2

taavi166 kiihdytti sitten rinnalle ja ohi LA:n kanssa ;) Onneksi olkoon! Meilläkin voidaan nyt rauhallisin mielin odotella, eilen tuli labran kirje, että kohonnutta Down-riskiä ei ole. Tänään löysin loistavat mammishousut kirppikseltä. Normaalit housut kun on ahdistanut jo muutaman viikon ajan...

Mistä te olette hommanneet housuja, tunikoita ja muita paitoja ja systeemejä nyt löytyy mistä vaan , mutta ne housut. Onko kukaan esim tilannut Ellokselta, onko hyvät? Entä Mamalicious-farkut, vastaako ne normaalikokoja?
 
MrsBree, jospa ne olisi vain ätäkämpiä harjoitus suppareita?
Toivotaan kovasti, että pikkinen vielä kotopesäisessä malttaisi asustaa pienen hetken:heart:
..ja jos ei, olisi hän jo tarpeeksi vahva tänne syntymään, aika hyvillä viikoilla jo menet - jaksuja kovasti:kiss:

Tuolla ihana sivusto, oletko kurkannut koskaan:
Movie Theater Index
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saneille!

Toivottavasti Mrs Breen pieni pysyy vielä masussa, voi kai harjoitussupparitkin olla tosi kipeitä olen ymmärtänyt.

Verikokeen
tulokset tulivat tänään, ei Down-riskiä. Olen todella tyytyväinen sillä yksistään ikä on sen verran korkea että se olis riittänyt helposti aiheuttamaan jatkotutkimuksia. Koska kutsua ei tullut voinen siis olla todella levollisin mielin. Ihanaa!

Mammavaatteita oon hankkinut Huutiksesta, HenkkaMaukalta, Lindexiltä ja Stockalta. HenkkaMaukan ja Lindexin mammahousut on mulle ihan hyviä, muita en oo tainnut kokeillakaan. Puseroita / toppeja on sitten mm. Mamaliciouksen ja muutaman tilasin MissyMomilta, ihania mutta kalliita. Mun ongelma on tää läski, vaatteiden pitäis olla XL tai XXL-kokoisia eikä sellaisia helposti löydy.

Taavin LA muutettu ja kurinan lisätty.
 
Viimeksi muokattu:
Morticia - Onnittelut ihanan hyväisistä uutisista!!:heart:

..ja mikä läski sie nyt muka??..höpön höpö=)

Miulla on kuule puserot JO nyt 3xXL kokoisia(54-56)..mitens sitten jos raskahana olisin..huhhelihuijaa!!:rolleyes:
..vaan, eipä taida sitä raskaus pelkoa enään ollakkaan.

Oivikille mie laitan tuulia menemään, sinne jonnehin -toivottavasti teillä Suoman kanssa on kaikki hyvin:):heart:
..käynyt olet nyt mielessäni usiasti:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Morticia, minä samanmoinen XL-odottaja ja vaatteiden kanssa on tuo huutis tullut tutuksi. Kärvistelin normihousuissa uuteen vuoteen ja kun vetäisin vanhat mammahousuni jalkaan, en kyllä ymmärtänyt miksi en aiemmin ollut niitä päälleni laittanut. Kait siinä oli jotain, ettei halunnut vielä raskaudesta kertoa kun ei ollut se maaginen 12vkoa täynnä. Mutta nyt en kyllä voi muuta jalkaani laittaa, maha on sen verran kasvanut ja kasvaa, ettei se mihinkään tav. housuun enää mahdu, eikä niissä vaan voi olla. Minulle on vaatteissa ongelmaksi tullut alkkarit. Jostain syystä niitä en ole löytänyt kaapistani ja normisellaisia en oikein saa enää pidettyä. Jos vetää ne mahan päälle, yläreuna painaa päivän mittaan ilkeästi mahaa. Ja jos yritän mytytä ne mahan alle, mytty painaa sielläkin. Tarttis varmaan katsastaa esim. se Ellos.

MrsBree, missä olet? Samoin Oivikkia kaipailen minäkin. :wave:
 
Lämpimät onnittelut vauvautuneille.

Kirjauduin katsomaan Oivikin tilannetta, kun LA alkaa lähenemään. Mutta ilmeisesti ei ole hänestä vähään aikaan kuulunut mitään. Toivottavasti kaikki on hyvin! Haaveiltiin vaan niin kauan samassa pinossa ja oltiin raskautumiskierrossasi samoilla kp:lläkin.

Terkkuja kaikille muillekin tutuille!
 
Terri Mukavaista alkanutta vuotta sinne teidän perheelle!!:):heart:

..onpä täällä tosiaan hissua..kuin huopikastehtaalla..: /

Missä kaikki masunkasvattajat luuraavatkaan?..Huuuuhuuuuu!!!:wave:
..tulkaapa kertoilemaan kuulumisistanne!!
 
Minä käyn täällä useamman kerran päivässä mutta kun ei täällä kovasti paljon muita oo niin hankala keskustella...

Mä huusin nyt illalla varmaan kuutta eri kohdetta Huutiksessa, mamma- ja imetysvaatteita. Sattui olemaan isoja kokoja.

Aloin vähän pelätä josko mulle iskis raskausdiabetes, on niin kummia oireita. Pitäis saada aikaiseksi kuskata tuo pissanäyte labraan.
 
:wave: täällä ollaan, sairaalassa vielä kokonaisena. Lahja kyllä säikytti kovin ja oli todellakin matkalla maailmaan. Nyt sitten makailen täällä sairaalassa. Onneksi supistuksen esto lääkkeet auttoivat ainakin tällä kertaa ja rv:30+0 täynnä tänään. :heart:
Elellään ja ihmetellään nyt sitten viikko kerrallaan täällä sairaalan pedissä, joskos pikkuinen malttaisi siellä pysyä vielä pitkään. Lääkärien tarkoitus makuuttaa minua seuraavat 10vkoa täällä. :( Ja neljän viikon päästä annetaan sitten syntyä jos vielä yrittää varaslähtöä. Paljon unettomia öitä takana.

T: Todella uninen Mrs.Bree ja Lahja vielä masussa
 
Voi miten kurjaa Mrs Bree. Onneksi pikkuinen pysyi vielä masussa. Taitaa vaan tulla pitkät viikot jos sairaalassa joudut köllötellä. Tsemppiä!

Mur-mur, mua on alkanut huimata aamuisin, päänsärkyä ollut pari viikkoa, suu on koko ajan kun beduiinin sandaali ja juon litratolkulla vettä, samoin pissalla saa juosta koko ajan ja voihan vompatti miten sitä tuleekin.... muutenkin kummallisen huono olo ja ihan väsypoikki.
 
MrsBree Huh, onneksi siellä Lahja pieni vielä masupesäisessä:heart:
Kyllä sie jaksat tämän ajan kun tiedät, että se on pienen pienen parhaaksi - jaksuja&voimasia:kiss:
..miekin makoilin kaikkiaan melkein kuukauden.
 
Morticia hieman miustahin kuulostaisi nuo oireesi nyt siltä, että RD nostaa päätään..maanantaina heti Neuvolaan pisunäyte!:)

Miulla puhkesi RD rv28+4 ja siihen lyhytkestoinen insuliinihoito alk.rv32+4(poika syntyi rv34+6)
..mutta JOS ihme kävisi ja vielä raskautuisin, se oireilisi varmasti huomattavasti aiemmin!

Hyviä oloisia siulle ja muillehin tänne!!:wave::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Morticia, en rupattele missään. En ole löytänyt itselleni sopivaa juttuseuraa. Tuota heinäkuun ketjua käyn täällä lukemassa, siellä kun porukka on samassa vaiheessa kuin itsekin, niin jutut pyörii tuttujen asioiden ympärillä. Mutta kun ei sitten muuten kolahda ne jutut, ei tainnut olla yhtään yli 35veetä, niin tietää sen. Vauva-lehden sivuilla käyn niin ikään lukemassa, mutta kun siellä tarttis mennä suljettuun ryhmään, jotta oikein pääsis sisään ja mitäs järkee siinä on kun piiri pieni vaan pyörii.

Ihmettelen Morticia, miksi et ole joutunut jo nyt sokerirasitukseen? Minä jouduin siihen BMI:n perusteella jo viime vuoden puolella.(BMI yli 30) Siinä sitten viimeinen arvo oli rajalla ja nyt keskiviikkoisessa neuvolassa sain sokerimittarin kotiin. Pitää viikon ajan pistää itseään ja mitata se sokeri kuusi kertaa päivässä. Kotimittausten perusteella sitten mietitään mitä tehdään. Ja toinen sokerirasitus (yök) on joskus viikon 20 jälkeen. Näin siis toimitaan täällä Pirkanmaalla.
 
MrsBree, tuo sairaalassa makaaminen on sitten pitkästyttävää puuhaa. Mikä sinun yöunesi on vienyt, vai onko se sairaalaympäristö itsessään mikä tekee nukkumisesta niin huonoa? Toivotaan, että Lahja pysyy masussa ja vahvistuu vähintään sen neljä viikkoa. Saatko miten paljon liikkua sairaala-alueella tai osastolla vai oletko täysin petipotilaana pötköllään?
 
No Taavi, sun ja mun (ja mur-murin) täytyy sitten turista täällä ahkerasti :) Jospa tuolta kuumeilijoista joku kohta plussais niin saatais lisää juttuseuraa. Kun en minäkään viihdy noissa vauvapalstan ja vauva.infon odotusketkjuissa niin hyvin. Eniten juttelen vauva.infossa Toukokouiset 2009 - ketjussa, siihen sattui tosi kiva porukka ja aika moni on edelleen aktiivisena vielä vaikka lapset on jo päälle 1,5v.

Toivottavasti MrsBree saa kuitenkin unta välillä, vaikka sairaalassa nukkuminen onkin hankalaa. Minä kun jouduin Ipanaa odottaessa viettää viikon päivystysosastolla jossa oli todella levotonta, sain muutamana yönä unilääkkeen että sain vähän levättyä.

Kyllä terkka ekalla neuvolakäynnilla puhui sokerirasituksesta mutta se tais olla tulossa vasta joskus aika myöhäisessä vaiheessa. Mä vien nyt ton pissanäytteen huomenna aamusta ja tuloksia soitellessa kysäisen terkkariltani sitten näistä oireista ja josko sitä rasitusta pitäis aikaistaa.

Siivosin äsken kaikki normaalikokoiset vaatteet pois vaatekaapistani ja kannoin varastosta imetys- ja mammavaatteet sekä muutamat isoa kokoa olevat paidat tilalle. Samalla tuli heitettyä surkeimpia lumppuja UFFille. Löysin sellaisiakin imetysvaatteita joita en muistanut omistavanikaan, mm. Paola Maria - merkkisen imetystunikan joka on aivan ihana! Pitää katsoa josko tilaisi muutaman muunkin ko. imetysvaatteen. Toivoisin että pystyisin imettää ainakin yhtä pitkään kun esikkoa, eli 8kk.
 
Eiks sulla Morticia ollut kans ennestään lapsia? En nyt muista viikkojas, mutta uteliaisuuttani kyselen, että oletko tuntenut liikkeitä jo nyt? Epäuskoisena itseäni kuulostellut, ja useammankin kerran jo tuntenut kuplintaa ja muljahduksia. Se on aina yhtä mukavaa kun saa todisteen siitä, että jotain jossain on. Muuten ainakin minulla raskaus on muuttunut niin oireettomaksi, että epäusko kaiken kunnossa olemisesta hiipii mieleen.

Olen tämän viikon kerännyt rohkeutta pistää itseäni. Sain sen sokerikojeen kotiin ja siihen kuuluu semmonen kynä, jolla reikä sormeen pistetään. Siis ihan pieni, paljon pienempi kuin neuvolan hemoglobiinineula, mutta en saa pistettyä. Tätsy pisti mua sillä neuvolassa ja oikein ihmettelin kuinka vähän se sattui, mutta itselle ei onnistu, ei. Mulla tulee vielä ongelma kun tarttis kuusi kertaa päivässä itsestään verta saada. Viikon ajan!

Täytyis kans toi vaatekaappi laittaa mamma-kuntoon. Ja siellä huuto.netissä roikun minäkin. Kesävaatteita ei taida vielä oikein olla?
 
Tosi tylsää jos on ihan vuodelepokin määrätty, Mrs Bree. :( Koithan kestää!

Taavi, kyllä mulla on ennestään yksi lapsi, 1v.9kk ikäinen tyttö. Itsekin tänään kuulostelin liikkeitä, ihan kun olisin vauvan muljahtelua tuntenut hetken. Viikkoja siis nyt 13+3. Esikoisesta tuntui tosi myöhään mutta se on vissiin normalia ekassa raskaudessa, lisäksi mulla oli istukka etuseinässä joka sekin kai vaikutti liikkeiden tuntemiseen.

Noita Paola Marian vaatteita on kyllä ihan suomalaisissakin nettikaupoissa, laita vain Googlen hakuun Paola Maria niin tulee linkkejä liikkeisiin. Omani huusin Huutiksesta ja se on niin ihana että haluan noita lisää vaikka arvokkaita ovatkin. Niitä voi pitää vielä senkin jälkeen kun imetys on loppunut. Tämmöistä himppaisin mutta eri värisenä.

Huutiksesta vielä, kyllä mä oon sieltä kesävaatteitakin bongannut, huusin itselleni mm. farkkuhameen ja caprit.

Nyt kun vaatteet tulivat puheeksi, on ihan pakko kehua äskettäin ostamiani imetysliivejä (toivottavasti en oo täällä jo kerinnyt kehua): Bravado The Body silk Seamless Nursing Bra. Aivan ihanat jo odotusaikana, vois vaikka nukkua ne päällä. Ja kuulemma venyvät aika mukavasti kun rinnat kasvavat / maito nousee.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä