4-vuotiasta vielä syötetään ruokapöydässä

  • Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
kyllä meillä
4v uhmailee, on mustasukkainen pikkusisarelleen, kiukkuaa nälkäänsä... Pitää siitä jos/kun joku jaksaa syöttää. Kyllä osaa syödä ja syökin hienosti itse, mutta välillä vauvattaa.
 
En ihan ymmärtänyt miten kiukuttelun kestäminen ja se syötetääkö lasta toisinaan tai ei, liittyy välttämättä yhteen. Itsekin joskus syötän nirsoa 4-vuotiasta, joka huomattavasti paremmin maistelee uusiakin ruokia sillä tavalla. Minusta ruokailusta ei pidä tehdä turhaa valtataistelua vaan hoitaa se siten kun se parhaiten luonnistuu.
 
Meillä
esikoista mummonsa (silloin ku oli hänen luona)syötti vielä 6-7v,mutta ei tosiaankaan kotona syötetty,eikä pyytänytkään.4 vuotiaalle kaavin viimeset lusikallist,muuten söi itse.
 
o_O
Mä syötän välillä 6-vuotiastakin, kun toinen vaan haaveilee lautasen ääressä ja ruoka jäähtyy. Muut on saattaneet ja ajat sitten syödä ja häipyä, niin tää vaan istuksii ja närppii... yksinkertasesti vaan mätän ruoat suuhun ja pistän mäkeen, että saan pöydän raivattua.
 
Heippa sit
Noo, mulle pääasia on, että lapsi syö/syö reippaasti silloin kun näen sen tarpeelliseksi esim. aikataulujen suhteen. Eli saatan jopa syöttää häntä, enkä todellakaan ole kiinnostunut mitä joku "Hmm" ja "Johan on markkinat" ym. on siitä mieltä, koska se ei ole heidän elämäänsä koskeva asia, vaan minun. Tuskin tulen syöttämään lastani koko loppuelämän, joten thätsit.
 

Yhteistyössä