4-vuotias haluaisi lemmikin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että näin

Vieras
...mulle asia on sinänsä ihan ok. En hirveesti pidä mistään pienistä karvaisista (hamsteri, gerbiili...mitä niitä nyt on). En tykkää myöskään matelijoista tms. Mitään koiraa tai kissaa en halua tänne karvaamaan pieneen asuntoon. Kaloja ei lapsi haluais, kun niitä ei voi silittää.
Sanokaa nyt mikä ois hyvä????? Onko enää muita elukoita???? Mitään tamagotsii en sit osta. :O

Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
...mulle asia on sinänsä ihan ok. En hirveesti pidä mistään pienistä karvaisista (hamsteri, gerbiili...mitä niitä nyt on). En tykkää myöskään matelijoista tms. Mitään koiraa tai kissaa en halua tänne karvaamaan pieneen asuntoon. Kaloja ei lapsi haluais, kun niitä ei voi silittää.
Sanokaa nyt mikä ois hyvä????? Onko enää muita elukoita???? Mitään tamagotsii en sit osta. :O

Ehkä kannattaa jättää väliin..

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:

Kuinka niin?

4v. On liian pieni saamaan lemmikkiä. Ja hoito jää kuitenkin aikuiselle. Itseäni ärsyttää, et lapselle ollaan heti ostamassa eläin kun se haluaa. Ja hetken päästä lapsi on jo kyllästynyt

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis se hamsterikin varmaan ihan ok kunhan vaan totun niihin... jos jollain kokemusta, kertokaa?

Marsu tai lisko, liskoja on montaa kokoa ja niistä ei lähde karvaa.

Karvat on elämäntapa kysymys niitä joko sietää tai ei - jos ei siedä niin parempi olla ilman lemmikkiä

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
4v. On liian pieni saamaan lemmikkiä. Ja hoito jää kuitenkin aikuiselle. Itseäni ärsyttää, et lapselle ollaan heti ostamassa eläin kun se haluaa. Ja hetken päästä lapsi on jo kyllästynyt

Onhan se niinkin. Itse olen halunnut kaloja kyllä pidemmän aikaa, mutta toisaalta senkin vois hommata sitten kun osaavat itse hoitaa häkin.
Ja ne eläimet ei ole leluja, vaikka ovatkin kivoja, pieniä, karvaotuksia...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis se hamsterikin varmaan ihan ok kunhan vaan totun niihin... jos jollain kokemusta, kertokaa?

Karvat on elämäntapa kysymys niitä joko sietää tai ei - jos ei siedä niin parempi olla ilman lemmikkiä

Tai hankkia eläin joka on karvaton tai josta ei irtoa karvaa...
Marsukin ois varmaan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:

Kuinka niin?

No juuripa siksi.. 4v on aika nuori saamaan lemmikin, varsinkin jos äiti ei pidä juuri mistään eläimistä, mutta joku nyt vaan pitäisi keksiä kun lapsi haluaa lemmikin. Hamstereilla on usein tapana purra, että en mä ainakaan päästä mun 4v:tä silittelee mummin hamsua.. Se meinaan puree aika kovaa, samoin hiiret ja kilpikonnat sekä puput. Jos oikeesti lemmikki on tervetullut myös äidille niin mä suosittelisin sitä kissaa

Alkuperäinen kirjoittaja dsfdsf:
Hoitovastuu eläimestä on aina aikuisella, vaikka eläin hankittaisiinkin lapselle.

Tottakai. En oleta, että lapsi sen lemmikin hoitais. Varsinkaan noin pieni lapsi.
Enkä ole hankkimassa vielä mitään tänään, enkä huomennakaan. Enkä varmaan tänä vuonnakaan.

hamsteri on lähinnä yöeläin... tuskin valvoo paljookaan samaan aikaan kun lapsi... ja on kyllä melko pieni ja hento pienen lapsen käsittelyyn... kani ois mun suosikki... itse sain ekan kanini 7 vuotiaana... joskin vanhemilla oli kyllä siinä iässä vielä vastuu hoidosta... ja oma eka kanini eli 8 vuotta että melko pitkä sitoutuminen... harvoin ne kyllä ihan noin vanhoiksi potkivat...

Meillä 2 syrkkiä ja 2 kääpiötä. Syrkit vapaana päivittäin, mutta toki erillään kun erakoita ovat. Virikkeitä, hellyyttä, karkaavat helposti. Osa näykkii paljon. Ruokavalio on laaja: monipuolista vaihtelevaa siemenseosta, 2- 4 kert/ vkko liha- kala- kanaruokia ( ei maustettuja) hapanmaitotuotteita, kasviksia, marjoja, jyrsittävää jne. Kattavat sivustot netissä. Mitään ei kannata ottaa pienen lapsen halun vuoksi

Marsukin ois varmaan ok.

:laugh: anteeksi nyt mutta marsu ei sovi tuohon asia yhteyteen, niistä lähtee ihan sikana karvaa.

En todellakaan suosittele hamsteria, ainakaan kääpiötä lapselle lemmikiksi. Itselläni on käppänä, jo neljäs lajiaan joten kokemusta on ja tämä nykyinen on niin vikkelä että en saa sitä kiinni ja jos jollain konstilla saankin käteeni, rimpuilee ja yrittää karkuun. On niin pieni ja liukas että katoaa kyllä alta aikayksilön.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Marsukin ois varmaan ok.

:laugh: anteeksi nyt mutta marsu ei sovi tuohon asia yhteyteen, niistä lähtee ihan sikana karvaa.

Tarkotin hamsteria... *nolo*
Ei ole ihan nää elukannimet ruodussa mulla.

Yhteistyössä