4-vuotiaat pojat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Plääh

Vieras
Moi vaan.Kertoilkaahan teidän 4-vuotiaasta pojistanne?
Itse olen vähän ihmetellyt että voiko uhmaikä vieläkin olla päällä?Luin neuvolan esitteestä että tämä kausi pitäisi olla seesteinen kausi/ikä,muttta miten teillä muilla?Meillä poika täytti loppuvuodesta 4 ja tuntuu välillä että meillä olisi esipuberteetti-ikäinen lapsi.Vai liekö merirosvokaudella osuutta asiaan kun on välillä niin vihainen ja kulmat kurtussa?Väilillä olen mälsä ja kerhoon ym.saa melkein väkisin viedä kun sielläkin on tyhmää!Mietin jo että kumpuaako tuota vihaa kirjoista ja lastenohjelmista eli olisiko niitäkin syytä rajoittaa(siis pääasiassa Pikku kakkosta katsellaan ja sitä ed.ohjelmaa)?Muutoksia meillä on tietysti puolen vuoden sisällä ollut(vauva ja muutto),joten niilläkin vielä kai osuutta asiaan?Mutta jos jotain pahaa sanottavaa niin jotain hyvääkin niin kyllä hän muistaa silti melkein päivittäin sanoa rakastavansa minua :heart:
Jeps,en siis kaipaa mitään neuvoja vaan ihan pikku stooreja ihanista,mutta välillä niin"hurjista"leikki-ikäisistä pojistanne?Thanks

Meillä on kans aika hankala tapaus tuo esikoinen, täytti syksyllä 4v. Kerhoon kyllä menee mielellään, siinä ei ole mitään ongelmaa, mutta jos joku muu asia ei mene hänen mielen mukaan, niin kyllä varmasti myös näyttää sen. Oon kans miettinyt, että voiko uhmaikä kestää näin kauan.... :/ Osaa kyllä olla sitten todella kilttikin kun vain itse haluaa, auttaa kotihommissakin ilman pyytämistä: imuroi joskus huoneensa, auttaa pyykkien kanssa jne. Ja muistaa kans monesti päivässä kertoa, että rakastaa äitiä. :heart:

Meillä syksyllä poika täytti 4 ja sai samoihin aikoihin pikkuveljen. Välillä on aika itsepäinen eikä kestä häviämistä. Tykkää käydä harrastuksissaan. Välillä vaan se ällimulli tulee ihan tyhjästä ja olen huomannut että häntä harmittaa itseäkin ns. turhan kiukuttelun jälkeen.
Pikku veljestä hän tykkää kovasti, ei ole ollut missään vaiheessa mustasukkainen. Meillä on se suurin ongelma että hän ei osaa leikkiä yhtään yksin, ei edes uusilla leluilla joita pukki toi, siksi emme ole edes hankkineet hänelle kauheasti mitään leluja ku ne eivät kerta kaikkiaan kiinnosta, pelailla jääkiekkoa se voisi tehdä koko päivän. Välillä huolestuttaa ku hän ei edes ikinä halua piirtää.

Yhteistyössä