4-veelle oma telkkari huoneeseen - mitä mieltä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Kaikilla mausteilla eli video, dvd ja joku pelikonsoli (en muista nimeä, mutta joku ikään sopiva) onko tuossa järkeä??

Varmaan ei katso kuin lasten ohjelmia isompien kanssa, mutta silti...

Äsken just laitettiin, kun jäi tuo telkkari ylimääräiseksi ja ei muutakaan paikkaa ollut.

No ei tod. Mä en antais telkkaria enkä tietokonetta vielä yläkouluikäisellekään omaan huoneeseen.

(Toisaalta 4 v. on vielä NIIN pieni, että tuskin edes älyäisi katsella mitä sattuuta telkusta pitkin öitä... mut en mä silti antaisi.)

just just...
menehän pikku pekka huoneeseesi vähän pelaamaan tai katsomaan elokuvaa, niin äiti saa vähän huilattua...
varmasti tulee katsomaan muutakin kuin saisi...

Alkuperäinen kirjoittaja just:
just just...
menehän pikku pekka huoneeseesi vähän pelaamaan tai katsomaan elokuvaa, niin äiti saa vähän huilattua...

Äiti nimenomaan meillä ei sano noin :) videoita katsoo muutaman kerran viikossa, pelaa vielä vähemmän, mutta lastenohjelmia katsoo aamuisin ja Pikku Kakkosen illalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Pakko ny kysyä, että mikä on 4-veen ikään sopiva pelikonsoli?! Ja ei, en laittas meidän lastenhuoneeseen telkkaria..

Joku Nalle Puh juttu se on, ostin siitä mikä-se-lelukauppa-nyt-taas-onkaan-jossa-.on-punaiset-muovipussit. Ikäsuositus oli joku 3v+

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
just just...

Äiti nimenomaan meillä ei sano noin :) videoita katsoo muutaman kerran viikossa, pelaa vielä vähemmän, mutta lastenohjelmia katsoo aamuisin ja Pikku Kakkosen illalla.

Mä en laittais ton ikäselle viihdekeskusta, mutta kukin tekee miten parhaaksi näkee, mutta se on kyllä varma että jossain vaiheessa tule mielenkiinto katsella aikuistenkin ohjelmia, jota sitten vaikeampi varmasti vahtia kuin olkkarissa katsoessa.

Mulla on vasta 2.5v, mutta eiköhän niille lapsille tee ihan hyvää olla mahdollisimman vähän television kanssa tekemisissä. Sen mitä katsoo, voi katsoa sitten olohuoneessa. Ja vanhemmille tekee hyvää katsoa niitä ohjelmia samalla. Kun alkaa ohjelma yököttämään, niin varmaan se on jo ollut riittävästi lapsellekkin katseltavaa. Vähän niinkuin laatukontrolli samalla ;)

meillä on pojalla 4v myös ollu jo kohta 2 vuotta omassa huoneessaan telkka. saa siellä katsoa rauhassa omia piirrettyjä dvd:ltä, digoboxia siellä ei ole eikä tule...ja aina tulee pyytämään kun haluaa jotain katsoa, eli valvottua on (poika ei saa itse koskea dvd:hin)

meillä on kans pojan huoneessa tv, dvd ja boksi. Mutta boksi on vaan silloin kytkettyä kuin tv:stä tulee lasten ohjelmaa. (joita mellä tosi harvoin edes katsotaan, kuten ei muutenkaan tv:tä)Ite poika laittaa omia dvd levyjä koneeseen ja päälle. mut vai luvan saanneena =) näin meillä.

Poika siis reippaan 4 v

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
just just...

Mä en laittais ton ikäselle viihdekeskusta, mutta kukin tekee miten parhaaksi näkee, mutta se on kyllä varma että jossain vaiheessa tule mielenkiinto katsella aikuistenkin ohjelmia, jota sitten vaikeampi varmasti vahtia kuin olkkarissa katsoessa.

Noh,antennijohto pois aina silloin jos telkusta ei sopivaa ohjelmaa tule.

Mun mielestä ei oo mitään järkeä laitaa lastenhuoneisiin telkkaria. Siinä käy pian äkkiä niin ettei nähdä päivän aikana kuin vilaukslta kun kaikki istuu omissa huoneissa tuijottamassa samaa ohejlmaa eri telkkareista. Eikä lapsilla oo sellasta kontrollia et ne mitä on sopivaa kattoo ja kuinka paljon. Ei oo meillä teineilläkään telkkaria omisssa huoneissa.

Meillä pojuilla 1vee,2vee ja 4vee. Kaikilla oma huone,mutta kellään ei telkkua. Olkkarissa ja viihdehuoneessa on telkku. Muksut saa katella noin kerran kaks viikossa esim muumi videon ja pikku kakkosta sillon tällön,mutta ei ainakaan ennen kouluikää omaan huoneeseen. Viihdehuoneessa kattelee yleensä telkkua ja me vanhemmat pelataan bilistä :flower:

meillä on nuorimman likan huoneessa töllötin ja dvd... ikää on kohta kolme. saavat katsoa rauhassa titiä ja muita lastenohjelmia. eivät katsele aikuisten kanavia ,kun ei ole tikiboxia

Meillä ei ole lastenhuoneissa sen enempää televisiota kuin tietokonettakaan. Ei varmaan tulekaan ihan äkkiä (nyt 7 ja 9 vee). Parempi, että ovat television ja tietsikan ääressä aikuisten silmien alla olkkarissa.

Sitäpaitsi ajatus perheenjäsenistä yksin huoneissaan jonkun ruudun ääressä on minusta kamala.

meil on poitsun (5 vuotta ja muutama pv) huoneessa, jossa majoo kaks vuotta nuorempi sisko myös, telkku, boxi ja pleikka2. boxi saatiin täs hetki sit, mutta kun siellä ei oo antennipistoketta, ni se ei oo toiminnassa, eikä sieltä muuta katottaiskaa ku piirrettyjä, jos ois toiminnassa :)

pleikkarilta kattovat piirrettyjä välillä, ite eivät osaa laittaa, joten minä laitan välillä. eikä oo sellanen juttu, et menkääs sinne et äiti saa olla rauhassa.

pelejä on muutama, flinstones autopeli ja sit nhl jääkiekkopeli, sitähän poitsu ei osaa pelata oikeesti, mut haluu välillä kuitenkin pelailla =)

Älä laita, kun tv on yhteisissä tiloissa voit kontrolloida katsotun ohjelman määrää ja laatua. Jos jo 4 v:llä on jo oma tv huoneessa on se siellä myös jatkossa... meillä ei TV:tä tai PC:tä laiteta lasten huoneeseen. Omassa huoneessa nukutaan, luetaan, leikitään tai tehdään läksyjä.