Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
No, mun mielestä 4-vuotiaalta on luonnollista ja ymmärrettävää käyttäytyä noin, ja kokea vauvaa kohtaan mustasukkaisuutta ja jopa vihaa. Tietenkään ei saa satuttaa, ja noin iso senkin jo varmaan ymmärtää. Mielestäni kuitenkin yilreagoit tilanteeseen, mitäänhän ei kuitenkaan tapahtunut. Miksi komensit lapsen maahan? eikä asiallainen juttelu olisi riittänyt?
Komensin lapsen maahan makaamaan mahalleen. Hän ei mennyt, ei totellut.
Ei totellut koska luuli/pelkäsi että tekisin samoin kuin hän meinasi vauvalle tehdä.
En tiennyt yrittikö tyttäreni satuttaa vauvaa tahallaan vai ei. Tuo ettei itse suostunut todisti hänen aikeensa.
Kieroa psykologiaa ja raakaa, teidän, mutta muuten en olisi mistään voinut tietää tytön aikeita.
Hyvänen aika, mikä päättelyketju sinulta! Aiva normaalia, ettei 4v mene vapaaehtoisesti kiukkuisen äidin jalkojen etten makaamaan - ihan riippumatta, mitä oli itse aikonut tehdä hetki sitten.
Sitä paitsi: kerrot, että tyttö meinasi astua vauvan päälle ja sitten itse kiersi ja oli tekemättä mitään tyhmää. Ehkä hänelle tuli mieleen selän päälle astuminen, EHKÄ (sitä emme tiedä), mutta joka tapauksessa hän itse ymmäsi, ettei niin voinut tehdä ja kiersi vauvan.
Olisit voinut KIITTÄÄ häntä ja sanoa, miten hienosti hän varoi vauvaa! Se sijaan järjestit kohtauksen. Ajattele, miltä tytöstä tuntuu, jos hän ymmärsi varoa ja silti äiti käyttäytyy kuten kerrot. Kamala tilanne.