4:n tai useamman lapsen äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaahterapuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaahterapuu

Vieras
mitä miehenne ajattelee suuresta perheestä? Oletteko olleet samaa mieltä ison perheen perustamisesta vai onko mies pitänyt ylipuhua "vielä yhteen"? =)

Ja sitten miten puhuitte vauvakuumeesta? Siis mitkä olivat asiat jotka vaikuttivat siihen että saako vauva tulla jos on tullakseen ja mitkä asiat taas vaikuttivat siihen että ei enempää lapsia (mikäli täällä joku on jo niin päättänyt ;) )

Minä täällä taas jahkaan *huoh*
Jo seurustelu aikoina kerroin miehelleni että haluaisin suuren perheen,vähintään 5 lasta jos suodaan. Nyt meillä on 4 lasta ja nuorin vasta 6 vko:a ja minulla haikea mieli. Mies ei halua edes kuulla höpötyksiäni että "vielä joskus sitten" yms. Hänen mielestään meidän perhe on koossa ja minulle taas tekee pahaa tehdä niin isoa päätöstä ettei enää koskaan tulisi vauvaa :ashamed: toki olen samaa mieltä mieheni kanssa että näissä vipeltäjissä pitäisi olla enemmän kuin tarpeeksi vähintään seuraavaksi 10 vuodeksi mutta minkäs teet. Sydämeen kun mahtuu rajattomasti rakkautta niin järki ei sille sydämen äänelle enää pärjää :heart:

Tosin saimme jo neljättä odottaessani kuulla niin paljon ikäviä kommentteja etten edes viitsi ajatella mitä sitten tulisi vastaan jos vielä meidän perheeseen yksi lapsi syntyisi.
kovasti yritin myös ajatella raskausaikana että ei enää, tämä on viimeinen lapsi ja perhe koossa, ja olin tästä jopa ihan vakuuttunut. Mutta en enää...Kun se lyhytkin aika kultaa muistot kaikista raskausajan vaivoista, harmi ettei se toimi niin tehokkaasti miehellekin :/

Olen jo miettinyt töihin tai kouluun lähtemistä ensi syksynä kun tuntuu että nimenomaan tämä kotona olo saa enempi jahkaamaan tätä asiaa, aikasintaan ensi syksynä tosin voisin mihinkään mennä, joten joku selvyys tähän on saatava lähiaikoina. Pää vaan on niin täynnä ajatuksia etten edes itse saa selkoa, enkä miehelle mitään ala puhuu ennenkuin omat ajatukseni selkiävät. Ja kuitenkin haluaisin kunnioittaa miestäni enkä menettää hyvää parisuhdetta tämän takia.
Jos jollekin tuli mieleen jotain niin luen mielelläni kaikenlaisia vastauksia =)

ja kiitos ylipäätään sille joka jaksoi lukea ja että sain tänne purkaa (sekavasti, mutta kuitenkin) vähän näitä ajatuksiani B)

Meillä on neljä lasta. Nuorin tulee 4kk. Viime viikolla tein raskaustestin ja se oli positiivinen (jippii!). Haluan itse paljon lapsia ja miehenikin haluaa. Naisillahan joskus se ikä tulee vastaan joten teen niin kauan kuin vain on mahollista. Lapset ovat lahja enkä niitä kiellä tulemasta.

Joskus kun olemme saaneet lapset hoitoon (tosi harvoin) niin oli jopa pelottavaa olla kotona kun ei kuulunut sitä meteliä ja tappelua. Mitä enemmän elämää talossa on niin sen paremmin sitä jaksaa. Toivon vain että tämä raskaus menis hyvin kun se on vasta niin alussa eikä ikinä voi tietää mitä tapahtuu. Vaikka meidän perhe lasketaan nyt jo suurperheeksi niin kyllä suostuisin vielä isompaankin. Onneksi olemme miehenikanssa voineet puhua jo aiemmin kaikesta näistä ja kun neljäs syntyi puhuimme jo seuraavasta lapsesta. :) :) :) :) :headwall:

minulla on 3 lasta. kaksoset pian 3 v ja 9 kk tulee pahnanpohjimmainen. olen raskaana ja vähän pelottaa, toki haaveenani oli 4 lasta, mutta vähän turhan tiheään ilmoitteleevat itsestään! toisaalta pelkään juuri näitä ihmisten kommentteja joita aloittaja kertoili.. että ei teidän tarvi maailmaa täyttää ja ettekö ole kuulleet ehkäisystä, myös isompi auto sitten varmaan tarvitaan ja tulot on niin pienet että pakollisiin menoihin piisaa, ei riitä enää autolainaan! mutta aika näyttää miten pärjätään turha murehtia vielä, onhan niitä vielä isompiakin perheitä!!! kaikille hauskaa syksyä =)

Ei välitetä muiden mielipiteistä! Omaa elämäähän me jokainen elämme. Minulla 3 lasta ja lapsia saa tulla juuri sen verran kun niitä annetaan. Lähinnä naurattaa jos joku alkaa kauhistella. Meillä ihana elämänvaihe menossa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 14:15 Yhdenlainen äiti kirjoitti:
Ei välitetä muiden mielipiteistä! Omaa elämäähän me jokainen elämme. Minulla 3 lasta ja lapsia saa tulla juuri sen verran kun niitä annetaan. Lähinnä naurattaa jos joku alkaa kauhistella. Meillä ihana elämänvaihe menossa...

vähemmän minua ne toisten puheet häiritsee.. olisi vain kiva jos saavuttaisimme yhteisen linjan mieheni kanssa tässä asiassa :/

mä en ole oikea ihminen vastaamaan tähän ketjuun sinänsä, kun meillä 2 lasta ja uskon, ettei enempää ole tulossa. mutta halusin vaan sen verran sanoa, kun nyt mietit sitä, että jos ei ikinä enää saa kokea vauvan saamista. oletko ajatellut sitä niin, että miksi just nyt tällä hetkellä pohdit koko asiaa? ei kai sun mikään pakko ole nyt päättää, että vielä yksi lapsi tai ei enää lapsia? antaisit ajan kulua, ja elät sitten sen mukaan miltä tulevaisuus näyttää ja miltä sitten teistä molemmista tuntuu. tavallaan ihan turhalta edes tuntuu, että nyt sitä asiaa pohdit. keskity tämän hetkiseen elämääsi ja lapsiisi, ajattele tulevaisuutta sit tulevaisuudessa ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 14:25 vaahterapuu kirjoitti:
\

vähemmän minua ne toisten puheet häiritsee.. olisi vain kiva jos saavuttaisimme yhteisen linjan mieheni kanssa tässä asiassa :/

mikset antaisi miehellesi aikaa ns sopeutua nykyiseen tilanteeseen? jos omakohtaisesti ajattelen, niin mua ahdistais kamalasti, jos mä en itse haluis tällä hetkellä lisää lapsia, ja mun mies haluis ja siitä mulle hirveesti sanois tai painostaisi. voihan kuitenkin olla, että kun aikaa menee, niin miehesi mieli vielä muuttuu ja hän haluaakin vielä lisää lapsia. niinkun tossa just äsken laitoin, niin tarviiko sitä just nyt miettiä? ottaisit vaikka vuoden päästä asian puheeksi ja nyt keskittyisit jo olemassa oleviin (ja en missään nimessä tarkota, ettetkö heihin nyt keskity).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 12:00 anski77 kirjoitti:
oletko ajatellut sitä niin, että miksi just nyt tällä hetkellä pohdit koko asiaa? ei kai sun mikään pakko ole nyt päättää, että vielä yksi lapsi tai ei enää lapsia? antaisit ajan kulua, ja elät sitten sen mukaan miltä tulevaisuus näyttää ja miltä sitten teistä molemmista tuntuu. tavallaan ihan turhalta edes tuntuu, että nyt sitä asiaa pohdit. keskity tämän hetkiseen elämääsi ja lapsiisi, ajattele tulevaisuutta sit tulevaisuudessa ;)

Kirjoitit ihan asiaa ja olen noita itsekin miettinyt. Tämä kaikki vain sai alkunsa siitä kun mies ilmoitti että meille ei enempää lapsia tule ja piste. Tavallaan vaan ahdistuin tästä niin paljon että pyörittelin näitä ajatuksiani päivä päivältä enempi ja ahdistuin lisää kun en tiedä vielä itse mitä haluan :/

Koen myös meidän tämänhetkisen elämän aika rankaksi ja olen siinä mielessä samoilla linjoilla mieheni kanssa. Haluan tällä hetkellä panostaa parisuhteeseemme, itseeni ja näihin neljään ipanaan. Jotenkin vain on myös niin vaikeaa olla haluamatta lisää lapsia :ashamed: Mutta kyllä meidän arki on sellasta että usein mietin myös kuinka iso helpotus on ettei meille ole lähiaikoina suunnitteilla lisää lapsia.

Ehkä otan neuvostasi vaarin ja unohdan nämä mietteet ihan kokonaan. Jospa vaikka saisin keskityttyä koulu ja työ mietteisiin välillä =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 12:05 anski77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 14:25 vaahterapuu kirjoitti:
\

mikset antaisi miehellesi aikaa ns sopeutua nykyiseen tilanteeseen? jos omakohtaisesti ajattelen, niin mua ahdistais kamalasti, jos mä en itse haluis tällä hetkellä lisää lapsia, ja mun mies haluis ja siitä mulle hirveesti sanois tai painostaisi. voihan kuitenkin olla, että kun aikaa menee, niin miehesi mieli vielä muuttuu ja hän haluaakin vielä lisää lapsia. niinkun tossa just äsken laitoin, niin tarviiko sitä just nyt miettiä? ottaisit vaikka vuoden päästä asian puheeksi ja nyt keskittyisit jo olemassa oleviin (ja en missään nimessä tarkota, ettetkö heihin nyt keskity).

tähän sen verran että en missään vaiheessa ole puhunut miehelleni tästä että haluan vielä lisää lapsia, hän on siitä muutenkin tietoinen. Enkä varsinkaan lähde painostamis linjalle tässä asiassa. Olemme kuitenkin tasa-arvoisia haluinemme tässä suhteessa ja tärkeämpää minulle on että kaikki voivat hyvin meidän perheessä kuin että saisin vielä suuremman perheen jossa kellään ei ole hyvä olla.

Kiitos sinulle kannanotosta :flower: Joskus on vain toisen kerrottava se minkä jo itse tietää, vasta silloin asiaan saattaa saada selvyyden,ja minä olen juuri tälläinen kaikkea pohtiva yksilö =)

meillä 4 lasta...nuorin tänään 1v. itse ajattelen että lapsia tulee niin paljon ku niitä on suotu meille. mieheni kyllä puhuu ettei enää tarvisi tulla lapsia. monet tutut ja tuntemattomatkin puhuvat että nuin monta lasta ja itsekki niin nuori vielä...! ei niistä kannata pahemmin piitata...

Moikka!
Meillä(kin) on kolme lasta ja neljättä odotellaan syntyväksi ensi keväänä :heart: Ihmettelijöitähän aina riittää: teillä on jo tyttöjä ja poika mixi enää teette jne... Mutta minkäs sitä ihminen omalle mielelleen voi kun ne vauvat ja lapset on NIIN ihania!!! :D

meillä viis lasta. vanhin 5,5.v ja nuorin puolivuotias. on koettu koliikit,korvakierteet ym, mut en osais aatella elämää ilman lapsia! tottakai tämä on välillä yhtä hullunmyllyä............!!! ei oo mitään lapsia vastaan mut synnytyspelko vähän pilaa koko homman.......................

Yhteistyössä