4 lapsiset perheet hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mami"

Vieras
meillä ois haaveena pyöräyttää vielä neljäs lapsi tähän maailmaan nyt kun nuorin tällä hetkellä on 5v.ja vanhin 11v.siinä keskellä yksi 7 v.opiskelin tässä välissä ja sain töitäkin.nyt ollaan suuniteltu että jos vaikka ens vuoden alussa jättäis ehkäisyn pois ja anatais vauvan tulla ,jos on tullakseen.no kuitenkin mulla tuli vähän mieleen ,että millä väleillä teillä on tullu niitä nelosia onko siis ollu paljon siihen nuorimpaan silloin ikäeroa ja miten teillä on menny?miten neljännen lapsen tulo on muuttanut?vai onko sillä mitään eroa kolmeen?Olin ikäänkuin säästänyt tätä viimistä nyt siihen että nää muut on pikkasen isompia niin ei tuu enää sitä että kaikki on samaa aika pieniä,eli aivan hirveä työ.ois niinku aikaa nauttia siitä vauvatsa vielä viimisen kerran ..

Meillä ensimmäisen ja neljännen välissä 5 vuotta. Minusta isompi muutos oli kahdesta kolmeen kuin kolmesta neljään. mutta voi olla et teillä arki mullistuu kun tuon verran jo aikaa edellisestä.

Meillä lapset vuosimallia -96, -99, -01 ja -08

Ja hyvin on mennyt. Kuopus on ollut ns. "helppo lapsi", kaikkien ikioma lellikki:heart:
Meillä ei hirveästi ole huomannut eroa käytännössä siihen, onko kolme vai neljä lasta, kun asutaan tilavasti, ei olla erityisen liikkuvaa sorttia. Jos olis toisin, ero vois olla huomattavampikin. Olis ahdasta, ei sovittais autoon jne. jne.

Raskausajasta nautin eri lailla kun tiesin että tää on nyt viimenen kerta. Samoin synnytys oli sellainen, minkälaisen olin aina toivonut, kuopuksen vauvavuodesta osasi nauttia eri tavalla, kun muut jo isompia. Ja kun oli välillä ehtinyt viivähtää työelämässä, osasi taas nauttia kotivuodesta, kun pääsi pois oravanpyörästä. Lisäksi, kun siihen osui tuo kolmannen kouluun meno, niin olihan se luksusta olla laittamassa ekaluokkalaista kouluun ja olla päivällä kotona, kun lapsi tuli takas.

Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;21958499:
Meillä lapset vuosimallia -96, -99, -01 ja -08

Ja hyvin on mennyt. Kuopus on ollut ns. "helppo lapsi", kaikkien ikioma lellikki:heart:
Meillä ei hirveästi ole huomannut eroa käytännössä siihen, onko kolme vai neljä lasta, kun asutaan tilavasti, ei olla erityisen liikkuvaa sorttia. Jos olis toisin, ero vois olla huomattavampikin. Olis ahdasta, ei sovittais autoon jne. jne.

Raskausajasta nautin eri lailla kun tiesin että tää on nyt viimenen kerta. Samoin synnytys oli sellainen, minkälaisen olin aina toivonut, kuopuksen vauvavuodesta osasi nauttia eri tavalla, kun muut jo isompia. Ja kun oli välillä ehtinyt viivähtää työelämässä, osasi taas nauttia kotivuodesta, kun pääsi pois oravanpyörästä. Lisäksi, kun siihen osui tuo kolmannen kouluun meno, niin olihan se luksusta olla laittamassa ekaluokkalaista kouluun ja olla päivällä kotona, kun lapsi tuli takas.

niin tätä mä just meinaan,että sais nauttia kaikessa rauahssa kaikesta raskaudesta synnytkseen erilailla kun ennen,olin niin hiton nuori kun ain esikoisen että nyt tuntuu siltä etten ees tajunnut mitä tässä tapahtuu.sit sieltä tulikin toinen ja kolmaskin jo..nyt meillä tyttö aloittas eskarin ensvuonna ja jos kaikki menee hyvin niin just se saan olla ktoona oottamassa kun ne tulee ja silti ne on kaikki kouluissa ja eskareissa sen parituntia päivässä,joten mulla on aikaa viettää laatuaikaa vauvan kanssa.noh,mutta katellaan nyt en malttais enää ees oottaa ensvuoteen,mut koitan olla kärsivällinen.ja oikein hyvää jatkoa teille maalla asuvat!

Sen verran pakko vielä kertoa, et on jotenkin liikuttavaa katsoa, kun tuo murkkupoika (siis nyt 14v), jolle elämä on nyt murkkuilua oikein urakalla purkaa näitä hellyyden tunteitaan pikkusiskoon :heart:

Onhan kuopuksellakin (2v 3kk) jo pientä uhman merkkiä ilmassa, muttei mitään, mistä olis pitänyt ihan tosissaan hermostua. Ja tyttö "jumaloi" vanhempia sisaruksiaan. Ja hyvän lapsenvahdinkin löytää läheltä, jos pitää vaikka kaupassa piipahtaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;21958563:
Sen verran pakko vielä kertoa, et on jotenkin liikuttavaa katsoa, kun tuo murkkupoika (siis nyt 14v), jolle elämä on nyt murkkuilua oikein urakalla purkaa näitä hellyyden tunteitaan pikkusiskoon :heart:

Onhan kuopuksellakin (2v 3kk) jo pientä uhman merkkiä ilmassa, muttei mitään, mistä olis pitänyt ihan tosissaan hermostua. Ja tyttö "jumaloi" vanhempia sisaruksiaan. Ja hyvän lapsenvahdinkin löytää läheltä, jos pitää vaikka kaupassa piipahtaa ;)

=)) aivan ihanaa varmasti.meillä kans nyt 11v.ja todennäkäisesti silloin jo 12v. poika niin mahtaa olla ihmeellistä kun taas on pikkunen talossa.mut rehellisesti meidän 5v.kuopus tyttö muo pelottaa kaikista eniten,miten tähän suhtautuu.aika vahvatahtopinen tytteli on ja se hoitaa ja fiksaa yleensä kaikki asiat niin että hermot kiehuu sen energisyyden kanssa.niin voin vaan kuvitella että se ottaa päävastuun tästä vauvanhoidosta ja tappelua ja huutoa tulee varmasti olemaan jso se ei saa ihan kaikkea tehdä..hih..

Meillä on neljä joista vanhin -93 ja nuorin -07 :D onhan se toki kai rankkaa varsinki yksilapsisten perheiden mielestä :D Mutta ei tosiaan tarvi kaukaa hakea lapsenvahtia kaupassa käyntiin ja kyllä se kaupassa käyntikin onnistuu jo isommilta. Eikä oo hirveeesti eroa kolmen tai sen neljännen jälkeen elämässä. Ehkä suurin muutos oli se kun perheeseen tuli se kakkonen ;)

Meillä edelliset lapset on -98, -01 ja -04. Viimeinen syntyy 2011. Ajattelin kyllä että oonko ihan idiootti kun nyt olis kaikki niin helppoa kun nuorin meni eskariinki jo... Mut ei voi mitään kun lapsiluku ei ollu täynnä niin pitihän se yks viel laittaa tulemaan :D

Meillä edelliset lapset on -98, -01 ja -04. Viimeinen syntyy 2011. Ajattelin kyllä että oonko ihan idiootti kun nyt olis kaikki niin helppoa kun nuorin meni eskariinki jo... Mut ei voi mitään kun lapsiluku ei ollu täynnä niin pitihän se yks viel laittaa tulemaan :D

no tätä samaa mäkin oon aatellu ,että oonko mä nyt ihan päästäni sekasin kun oon jo voiton puolella ja saanu kaikki isoksi ja elämä on tullut niin paljon helpommaksi,niin ei ku me laotetaan kaikki alusta..mutta mä uskon luotan nyt sit siihen että kun nää muut on jo niin paljon isompia niin ei se ihan kauheeta kaaosta se yksi tässä tuo.

Yhteistyössä