4 alle kouluikäisen lasten äidit,kuinka jaksatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti82

Vieras
Hei!kuulisin mielelläni kokemuksia kuika te jaksatte joilla 4 alle kouluikäistä lasta?Tuntuuko että kaikki lapset saavat rittävästi huomiota ym..?Meillä on kolme lasta(5v2kk,3v7kk ja 1v1kk)ja nyt minulle on taas ilmaantunut vauvakuume..Olen ollut koko ajan esikoisen syntymästä asti kotiäitinä ja mieheni on töissä toisella paikkakunnalla maanantaista torstai iltaan eli arkisin lasten ja kodinhoito on kokonaan minun vastuulla.nyt olen jaksanut vielä suht hyvin mutta mietinkin että entä jos meille tulisi n.vuoden päästä taas vauva niin kuinka sitten jaksaisi ja ennekaikkea riittääkö huomiota tasapuolisesti kaikille lapsille?Kertokaa kokemuksia:)

Mä en jaksakkaa...masennuslääkkeet käytössä =( toki se on yksilöllistä,toi jaksaminen.Mutta mua kaduttaa yli kaiken että miksi ihmeessä noin paljon pienellä ikäerolla!!

Kyllä tuo aika menee ja nuorena en itse kokenut väsyväni siihen kodin pyöritykseen. Jäin itse kotiin kolmannen lapsen syntymän jälkeen ja olinkin sitten 5 v kotona. Lapsista oli paljon seuraa toisilleen, mutta välillä tosiaan tuntui, ettei kauheasti ehtinyt yksilöllistä huomiota antaa. Vauvahan imi aina sen valtaosan ajasta.

Toisaalta tasapainoisia ja terveitä nuoria on tullut tuosta meidänkin nelikosta. Toisaalta olen nyt nauttinut näistä pienistäkin, jotka on pitemmällä ikäerolla. Kotona oleminen ei vain tahdo enää napata.

Kiva kuulla erilaisia kokemuksia ja lisää kuulisin mielelläni:)Tässä meidän lähipiirissä ei ole ketään kenen kanssa voisi jutella tästä koska kaikilla tutuilla ja sukulaisilla joilla on lapsia niitä on vain 2.Eli me ollaan kai jo heidän silmissään melkein suurperhe ja varmasti moni pitäisi meitä hulluna jos ilmoitettaisiin että meille tulee taas vauva..!

Meillä vanhin täytti juuri 6v2kk, seuraavat 5v4kk, 3v8kk ja nuorin täyttää kohta 1v. Omasta mielestäni olen pärjännyt loistavasti siihen nähden mikä tekeminen tällaisessa lapsimäärässä on.
Ennen kuin nuorin syntyi mulla oli jo todella helppoa, mutta nyt on taas joutunut viimeisimmän juoden valvomaan enemmän ja nyt ei kyllä vähääkään ole vauvakuume, on tuon yhden villikon perässä juokseminen sen verran kovaa puuhaa. Mutta silloin kun kaikki oli yli 2v, niin ainakaan mulla ei ollut enää mitään ongelmia.
Yritän antaa tasapuolisesti huomiota kaikille, mutta hiljaisin tytöistä tuntuu aina jäävän huomiotta, kun ei vaadi mitään. Pitää sitten yrittää aina antaa hänelle jotain erityishuomiota.
Lapsista on kasvanut sosiaalisia ja ottavat niin hyvin toiset huomioon ja rakastavat siskojaan ja pitävät heistä huolta. Kun näen kuinka onnellisia lapset ovat ikäisestään seurasta ja kuinka helppo on leikkiä kun kotoa löytyy kavereita, niin ei kyllä kaduta vähääkään että "tein" lapset näin lyhyellä aikavälillä. Lapsista on paljon myös käytännön apua, ei vain työtä.

Yhteistyössä