3v. pysyminen yöllä omassa sängyssä

Meillä ei ole mitään ongelmaa kun 3v. poika menee nukkumaan omaan huoneeseen, omaan sänkyyn. Kiltistä ilman kitinöitä ym. alkaa nukkumaan. Mutta ongelma onkin siinä että poika kun herää yöllä, niin tulee aina meidän keskelle nukkumaan meidän sänkyyn. Siinäpä on sit kiva ahtaasti nukkua, varsinkin nyt kun olen vielä raskaana.
Miten lapsi opetetaan pysymään koko yö omassa sängyssä, vaikka heräisikin? Vai tuleeko se vain iän myötä sitten? Ei vaan jaksais joka yö sitä samaa ahtaasti nukkumista. Ja sohvakaan ei isää tai äitiä kyllä houkuta! Help me!
 
Kuulostaa hyvin tutulta, meillä myös 3 vee nukkuu alkuyön pari ekaa tuntia omassa pedissä.Sitten tulee meidän viereen.Ollaan yritetty viedä omaan takaisin, mutta lapsi alkaa hysteerisesti itkeä.Kaipaa selvästi läheisyyttä ja kenties tuntuu turvalliselta nukkua vanhempien välissä.

Nyt ollan sitten sovittu että saa nukkua meidän välissä eikä edes yritetä viedä omaan sänkyyn yöllä takaisin. Onhan se tietty hiukka ahdasta, mutta kun katsoo lapsen onnellisen näköisiä kasvoja niin ei millään raaski toista viedä itkuisena omaan huoneeseen. Ja kyllä meistäkin on kiva herätä aamulla oman pikkuisen vierestä.
 
Meillä on sama tilanne, että poika kampeaa johonkin aikaan yöllä makkariin. Olen myös raskaana ja saa nukkua aika varovasti kun poika jomottaa millon mistäkin suunnasta. No me ollaan tehty nyt silleen, että mies on nukkunu vierashuoneessa just sen ahtauden takia, mut myös aikasen herätyksen takia, etten mä sit häiriinny kun kello soi. On hiukkasen enemmän tilaa. Ajateltiin myös aloittaa sellanen juttu, että kun poika tulee makkariin ja nukahtaa niin kannetaan poika takas omaan sänkyyn. Saas nähdä kuinka se onnistuu.
 
Meillä kanssa 3v. nukahtaa hyvin omaan sänkyynsä omaan huoneeseen. Yöllä jos herää niin tulee meidän väliin nukkumaan. Itselleni yöunet ovat tärkeät etten jaksa alkaa tappelemaan tuosta vaan annan nukkua loppu yön meidän välissä. Joskus sattuu sellainen "vahinko", että tyttö nukkuukin koko yön omassa sängyssä, kun ei herää yöllä ja siintä sitten nousee meteli, kun ei ehtinyt vanhempien sänkyyn.
 
stoori harmaana
meillä kans poika 3-vee on alakanu harrastamaan tuota, että harva se yö tulee meidän väliin nukkumaan. Pari yötä kokeiltiin, mutta minä en osaa nukkua kolmestaan samassa sängyssä! On niin ahdasta!
Niinpä oon oottanu että poika nukahtaa kunnolla uudestaan ja olen kantanu takasin omaan sänkyyn. On saattanu heerätä siinä, mutta ei oo mitään sanonu. Ja niin on sitte aamuun asti nukkunu omassa huoneessa
 
madre

Meillä tuli myös, joka yö mukamas paha uni. Kohta rupes myös isosisko tulemaan viereen...
Mies laittoi jääkaapin oveen palkkio-lapun, mihin kumpikin laittaa nimestänsä kirjaimen joka aamu, jos on nukkunut yön omassa sängyssä. Kun kirjaimet ovat täynnä, saa jonkun palkinnon, mennään uimaan, tai namia tai mitä milloinkin. Lapset innostui täysin, ja sen jälkeen ovat nukkuneet omissa sängyissä. Pissalle, juomaan jne. saa tulla, mutta sen jälkeen viedään omiin sänkyihin.
Kyllä oli helppoa... Suosittelen! :)
 

Yhteistyössä