<3PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.28 <3

NiQ
Tervetuloa annamay ja syysmyrsky kanssakuumeilemaan :wave:

Kista Mä en kyllä sekoo (saati sitten siivoa) minkään ylikalliiden tuikkujen takia :LOL: Eli se oli joku muu joka siivoili (yllättäen en kyllä muista kuka se oli...). Mun OLISI pitänyt saada aikaiseksi anopin vierailua varten, mutta sekin meni puihin kun esikoinen tuli kipeäksi... Milloin testaaaaat??? =)

Vaniljainen Ai sulla oli endo :( Se onkin kuulemma viheliäs sairaus. Onko se nyt kuitenkin hyvin pysynyt aisoissa? Ja ilmeisesti kierrot ja oviksen ajankohdatkin saattaa paljon muutella synnytyksen jälkeen. Mulla oli ennen synnytystä 32-35pv kierrot ja ovis yleensä siinä kp20 molemmin puolin. Ja nyt ei ookaan enää tietoa mistää suht säännöllisistä kierroista tai oviksista...

hellurei81 Saattaahan noi miesten mielipiteet muuttua äkkiäkin kun saa vähän aikaa rauhassa miettiä. nimim. meillä mies oli vielä vuosi sitten sitä mieltä että esikoinen saa jäädä ainoaksi. Ja sitten vuodenvaihteen jälkeen aloitettiinkin yrittäminen, kun olin saanu tahtoni läpi ;)

Laala Ootko testaillut?? Täällä jännityksellä odotellaan... :popcorn:

Koskas se Nöhviliini on kaavaillut testaavansa? Onko mitään tuntemuksia? Selvisikö se mahdollinen hoitoihin paluuasia? :heart:

Bambini vähemmästäkin sitä on pää hämillään jos tolla tavalla alkaa riehuun siivoomisien kanssa :LOL: (Ai miten niin mä en tykkää siivota??)

Syysmyrsky Silloin keväällä sain sen 3kk teroreseptin ja kaiken söin. oisko ollu touko-kesä-heinäkuut. ehkäehkkä. Ja sitten nää pari luomukiertoo onkin mennyt ihan perseelleen. Eli eka luomu olik 44pv ja tämä toka luomu muuttui teroksi, kun ei taas meinaa mikään pelittää. Ja nythän mä sainkin sitten clomit ja metut, eli tommoisten mömmöjen kanssa mennään sit ensi kierto. Josko tästä hommasta alkais tulee muuta ku p*skaa :D

on: Teropäivä nro6. Tissit tullu kipeeksi. Siis tosi kipeeksi. Josko tämä enteilisi tätiä ensi viikolle ja pääsee uuteen kiertoon ja clomien kimppuun. Vähän kyllä jännittää kun niin monelle on niistä tullut kaikenmaailmaisi sivuoireita...
 
NiQ no toivon mukaan nyt alkais sit lyyti kirjottaa :) luulen et itellä on teroilut kans edessä jossain vaiheessa. Vaikkakin tällä kertaa kierrot vaikuttais olevan ok mut ovulaatiosta en todellaka mee takuuseen.

Listaan voi päivittää yk2 kp1/30-34
 
***********Maanantai 29.10.2012*********





Mukana:

laala........................tyttö 05/09...........kp 1/31-64...............yk7
syysmyrsky...............poika 04/12...........kp 1/30-34...............yk2
annamay..........................05/12...........kp 2/30....................yk2
Epa_88....................poika 3/12.............kp 4/30-32................yk0
Kulkuriina................tyttö 11/09.............kp 4/22-28...............yk8
Pauki.................................11.............kp 5/24-34...............yk6
sanyo............................05/12.............kp 7/??....................yk1
Kolmikymppinen...........poika 09..............kp 11/27-35..............yk3
Vaniljainen................tyttö 09/11...........kp 11/33?..................yk1
Bambini..................poika 08/08.............kp 12/30....................yk3
kaneli83.................poika 09/11..............kp 19/28-35...............yk2
Neiti Näpsän äiti...............10/08.............kp 21/28-32...............yk22
nanna_.............................8/12.............kp 22/28-30...............yk1
iseeyou...................poika 12/11............kp 23/27-30................yk3
Nöhvi...................tyttö 07/2010.............kp 27/24-28...........yk14/yk1
Kista.......................poika 12/11 ...........kp 34/30-35...............yk3
NiQ................................07/11............kp 40/27-43...............yk7
Carriina..........................10/11.............kp ??/??....................yk0



Jännäilijät :popcorn:
Kista dpo13, Nöhvi dpo9, Kaneli83 dpo4

TAUSTAILIJAT

Kiseliina
Miona
Lumihippu
jau11
LeGu
Unno
Nannamamma
äiti -07
Susimieli
Hellurei81
viida

Plussanneet:



Lokakuu 2012
aronoele (yk2), Papunen84 (yk2), Wilma79 (yk2), emiliainen (yk1), karma (yk1), Lilleri82

Syyskuu 2012
ReVe (yk1), neiti bee (yk3), Tiuku Tuikkunen, muffi (yk1), hiirunhenkäys (yk5)

Elokuu 2012
alley (yk3), amante (yk6), Salliina85 (yk4), haave2 (yk2)

Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3), Fidel (yk1), Hjannah (yk3)

Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)

Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
Emilialainen(yk5), pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)

Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu 2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

KADONNEET

Hyppy
shiili
hiulu
Aura08
Pikku-Saara
mineea
lempo
Ruttunaama


Päivityspyynnöt punaisella
 
Pahoittelut tädin kohdanneille :hug: ja Kistalle voin yrittää lohduttaa että mulla on ainakin turha haaveilla edes haamusta kovin aikasin. Esikoisesta plussa vasta 5+ vkoilla ja vastasi ihan viikkoja. Mulla vaan nousee hcg hitaasti eli toivoo on kun tätiä ei näy :)

Ihana syysmyrsky kun tulit tänne mukaan haaveileen :heart:

Ja kiva että täälä on muitakin jotka on pienellä ikäerolla toivomassa kakkosta =) Sanyo ainakin oli kans toukokuussa saanu esikoisen kuten allekirjottanutkin..

Täälä tunteet vaihtelee aika lailla päivän ja välillä tunninkin mukaan.. Oonko ihan vajaa kun haluan toisen melkein perään kun ekan kanssakin on ollu rankkaa? Mut sit toisaalta yritän ajatella pitemmälle miten on toisilleen seuraa sit kun ei oo hirmu ikäeroo ja kuulemma (???) pienellä ikäerolla ei oo niin mustasukkasuutta. Eka puoli vuotta on varmasti aika rankkaa kahden pienen kanssa varsinkin jos toinen päättää huutaa samanlailla kun ekakin :) Mut vauvakuume on aikamoinen ja kai sitä taas mennään ruusunpunaiset lasit silmillä että "kyllä se toinen on sit helpompi" :D

ON Edelleen odotan tätiä, päivä nro 6 jo pillerien lopetuksesta eikä vielä näy... Huoh! Alkas nyt niin pääsis jo yritykseen :heart:
 
Heippa kaikille!

Tulin täältä taustalta huutelee!! :) Mähän kesällä tiputtauduin taustailemaan, kun mies arpoi niin kovasti, että haluuko toisen vai ei.. Noh enpä nyt ehtinyt palata listoille, kun testi näytti plussaa :heart: Varsinaisesti ei edes ehditty yrittämäänkään vaan jotenkin se ehkäisy jäi vaan käyttämättä.. :)

Kovasti toivottelen teille kaikille tsemppiä ja jaksamista yrittämiseen ja toivottavasti tulee teillekin plussia! :heart:
 
NiQ
***********Tiistai 30.10.2012*********





Mukana:

viida.........................tyttö 5/12.............kp 1/30..................yk1
Kista.......................poika 12/11 ...........kp 1/30-35...............yk4
laala........................tyttö 05/09...........kp 2/31-64...............yk7
syysmyrsky...............poika 04/12...........kp 2/30-34...............yk2
annamay..........................05/12...........kp 3/30....................yk2
Epa_88....................poika 3/12.............kp 5/30-32................yk0
Kulkuriina................tyttö 11/09.............kp 5/22-28...............yk8
Pauki.................................11.............kp 6/24-34...............yk6
sanyo............................05/12.............kp 8/??....................yk1
Kolmikymppinen...........poika 09..............kp 12/27-35..............yk3
Vaniljainen................tyttö 09/11...........kp 12/33?..................yk1
Bambini..................poika 08/08.............kp 13/30....................yk3
kaneli83.................poika 09/11..............kp 20/28-35...............yk2
Neiti Näpsän äiti...............10/08.............kp 22/28-32...............yk22
nanna_.............................8/12.............kp 23/28-30...............yk1
iseeyou...................poika 12/11............kp 24/27-30................yk3
Nöhvi...................tyttö 07/2010.............kp 28/24-28...........yk14/yk1
NiQ................................07/11............kp 41/27-43...............yk7
Carriina..........................10/11.............kp ??/??....................yk0



Jännäilijät :popcorn:
Nöhvi dpo10, Kaneli83 dpo5

TAUSTAILIJAT

Kiseliina
Miona
Lumihippu
jau11
LeGu
Unno
äiti -07
Susimieli
Hellurei81
Plussanneet:



Lokakuu 2012
aronoele (yk2), Papunen84 (yk2), Wilma79 (yk2), emiliainen (yk1), karma (yk1), Lilleri82, nannamamma

Syyskuu 2012
ReVe (yk1), neiti bee (yk3), Tiuku Tuikkunen, muffi (yk1), hiirunhenkäys (yk5)

Elokuu 2012
alley (yk3), amante (yk6), Salliina85 (yk4), haave2 (yk2)

Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3), Fidel (yk1), Hjannah (yk3)

Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)

Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
Emilialainen(yk5), pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)

Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu 2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

KADONNEET

Hyppy
shiili
hiulu
Aura08
Pikku-Saara
mineea
lempo
Ruttunaama


Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Nannamamma :heart:

Kista: pahoittelut negasta :hug:

Täti oli löytänyt turhan monen jälleen :( Pahoittelut Laala, Pauki, Epa ja Kulkuriina :hug:

Tervetuloa uudet :wave:

NiQ-hani: testistrategia hmmm... no jos luteaalivaihe on yhtä lyhyt kuin ennenkin, niin menkat alkaa keskiviikkona. Vähän arvon vielä :D Ihan aikaisintaan torstaina... Lääkäri käski testaamaan viikon päästä maanantaina. Toisaalta ollaan lähdössä sunnuntaina reissuun, joten esim. lauantai olis sopiva. No keskiviikko sen ratkaisee... nyt on vähän huono fiilis kierron suhteen, semmoista menkkamaista tunnetta havaittavissa. Tiiätkö, joillain noissa clomeissa on oireena vauva :D Eikun tuntuu että tosi moni raskautuu, kun alkaa vetelemään clomeja :)

kuukautiskivut: sekä ennen että jälkeen esikon kuukauskivut on olleet semmoisia keskinkertaisia. Eli kipeää tekee, mutta särkylääkettä ei tarvii...

Vaniljainen: mukavaa oviksen bongailua :)

Pauki: mukavaa stressitöntä kierrosta, tuokoon se plussan :)

Puolet varmaan unohtui taas...

on: miten voi olla ihmisellä näin kiire ettei ehdi edes kirjoittelemaan....? Eli kiire töissä jatkuu (mikä toisaalta hyvä, kun päivät kuluvat nopsaan). Tai sitten tää pitkä yritys johtuu stressistä? Mistä lie.... mitähän mä kirjoittelin viimeksi? No nyt on kuiteskin loppukierto meneillään. Keskiviikkona varmaan alkaa menkat jos on alkaakseen. Perjantaina otettiin loppukierron hormonikokeent ja torstaina saan niistä tulokset. Labratäti näki koneelta, että lääkäri oli kirjoittanut valmiiksi lähetteen myös alkukierron hormonikokeisiin! Jee, menee nekin nyt sitten työterveyshuollosta :) Hyvä niin, kun on aika kallista tuo tutkiminen :O Jännät päivät edessä... vähän huono fiilis onnistumisesta tällä hetkellä, koska nyt jo on semmoista menkkamaista tunnetta. Toisaalta sunnuntaina on lähtö parin viikon rantalomalle, mitä on suunniteltu ehkä vuosi :D Se kyllä "vähän" lohduttaa! Silloin kun matkaa suunniteltiin, niin viivyteltiin lentojen varaamista... ajatuksella että saahan silloin lentää jos olisi raskautunut. Enpä olisi uskonut että tässä edelleen yritellään....
 
NiQ
NöhviVauva sivuoireena kuulostaa kyllä olevan ihan ok. Ehkä mä kestän! :LOL: (Tai oikeastaan miehellähän se tässä kovin kestäminen on, kun pitää asua pienessä kaksiossa mahd. tulevan hormonimonsterin kanssa, muutenkin tuntuu että syksy on kiristänyt niiiiin hermoa). Hmm, teillä kuulostaa tuo kahden viikon loma aika kadehdittavalta! oikein ihanaa lomaa, jos en muista lähemmin toivotella :hug: Mekin alkuvuodesta suunniteltiin häitä sillä tyylillä että "jos otetaan tohon heinäkuulle, niin olisin max puolivälissä raskaana". Huoh! Oletettu hääpäivä meni, kun jouduttiin parisuhteen ulkopuolisten syiden vuoksi perumaan, enkä kyllä vielä ole edes raskaanakaan :kieh: Joillakin kuulemma tällaiset hääpäivän päättämiset, kaukamatkat tai yli-kalliiden tyköistuvien farkkujen osto auttaa raskautumaan... No, mutta jokatapauksessa siis toivon kovasti, että pääsette lomamatkalle pienen salamatkustajan kanssa :heart:

Nannamammalle oikein paljon onnea! :flower: Joillakin toi homma vaan käy :D

viida Eikös toi oo ihan normaalia, että tunteet vähän heittelee. On se pieni kuitenkin niin suuri asia :heart: Mäkin oon lähes joka yö sitä mieltä, että miten mä hullu voin haluta vielä toisen yöherättelijän! :D (Meillä tapellaan siis tuoreen maito- ja soija-allergiadiagnoosin kanssa, ja ilmeisesti joku muukin nyt vielä hiertää ja laittaa esikoisen pakin sekaisin... ja sitä myötä kaikkien unetkin sekaisin)

Laalalle hurjan iso lohtuhali :hug: Kyllä se vauva sivuoireena olisi voinut teillekin jo tuppautua :( Mikä strategia tähän kiertoon? Lisätäänkö annostusta vielä vai mennäänkö samalla, kun kuitenkin nyt sai oviksen aikaan? Vai onko lääkkeen vaihto pian edessä? Mulle ainakin nyt gyne sanoi viime viikolla, että jos ei Clomit toimi niin ei jäädä sitä ihmetteleen vaan siirrytään sitten aika pian pistohoitoon. Mitäs näitä nyt on, ainakin joku Gonal-F... Onko sulla muuten Clomien lisäksi Terot (tms)? Tärppionnea tähän kuluvaan kiertoon! :heart:

syysmyrsky jos sulla kierrot on okei, niin ei kai niitä Teroja sitten kaivata ollenkaan? Nehän ei siihen ovulaatioon käsittääkseni vaikuta mitenkään. (Tai on mulla pieni harmaa aavistus että saattaa vaikeuttaa myöhäistä ovulaatiota, mutta tää on vaan mun oma diagnoosi ja harhaluulo :D ). Usein käsittääkseni säännöllisissä menkoissa on ovulaatiokin kohdillaan. Anovulaariset kierrot sitten usein venyy ja paukkuu, niin ku meitsilläki tässä vuoden mittaan...

On: Esikoinen kovassa flunssa ja näköjään se on tarttumassa muhunkin. En kyllä yhtään olisi välittänyt hoitaa kipeää lasta itse kipeänä- Noh, näillä mennään! Mukavaa viikon alkua kaikille :flower:
 
Pikanen päivitys näin aamukahvin kanssa...

Pahottelut tädin kylään saanneille (täällä tullaan kovasti perässä ke pitäis alkaa) :hug:

Ja onnittelut plussanneille :flower:

Täällä oman navan tuijottelua...
Ensimmäiset kokeet otettu ja vastauksetkin tullut...prog arvot hyvällä tasolla. Ens viikolla seuraavat ja miehen pitäis simppaneste käydä antamassa.
Lapsettomuuslääkärin kanssa jo eilen juttelin puhelimessa, työsuhde-etuja...ja sano et kattoo ne seuraavat kokeet...tokasin siihen et mutta lähete?? Sano että mun lääkäri oli jo tehnyt sen...joten eiköhän tässä mennä taas hetki eteenpäin. Meillä olis ystävän häät ens elokuussa joten....olishan niin ihana olla raskaana :heart:
Mut nyt herättää neitinen ja töihin matkani vie....hauskaa päivää kaikille!!!
 
Viimeksi muokattu:
NiQ En tohon viimeks kirjottanukka et kierrot on joka kerta nyt pidentyny 2-4 päivällä :D Kai sitä taas ollan jossain 40-60päivän kierroissa. Miks ei voi olla täsmällistä kun sit ne turhat toiveet tulee jokaikisessä kierrossa. :( Ja mä kyl uskon et niillä teroilla oli muutakin apua ku se pelkä kierron tasaaminen. Koska sain niillä sen ainokaisen ovulaation ikinä jonka on voinut tunnistaa,mut tosiaan eihän niissä sellasta vaikutusta PITÄIS olla..

kuukautiskivuista,täällä on ainaki nyt sellaset et tukka tutisee.

Kauheen vaikee nyt jotenki päästä keskusteluun sekaan,taidan nyt eka vähä kattella mitä ihmeset täällä kirjottaa :)
 
Nöhville ja perheelle mukavaa tulevaa rantalomaa :cool: :)

NiQlle pikaista paranemista flunssasta.

nannamamma onnea plussasta :)

on: kp1, kiitti ja kuitti
*muoks. Luulin olevani vahva ja aattelin et joo yk4 (näin vähän vasta!!) ei tunnu vielä pahalta ettei toista kuulu kun on toi ihana 10kk tossa. Mut sit menin facebookiin ja siellä ensimmäisenä 2 tilapäivitystä (eri ihmisiltä) kuinka ihanaa on kun tuntee vauvan liikkeet ekan kerran ja että kuinka paljon alle kk vanha vauva voi oikein syödä ja kuinka suloinen se onkaan... Tiedän olen molempia ihmetelly jo kerran itekin ja ihmettelen sitäkin miks se nyt (jo) sattu... (toisille sitä vaan vahinkoja sattuu) toivottavasti en loukkaa ketään teistä! :heart: ai katkera vai?
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

nannamammalle onnittelut plussauksesta :heart:

Kista :hug: Ja kyllä mun mielestä saa olla pettyny vaikkei kiertoja ois kun se ensimmäinenkin vasta.. Jokainenhan meistä toivoo että se tärppi kävis nopeesti, toivotaan että yk 5 ois teillä the kierto :)

ON No nyt pääsee tääkin ekalle kierrolle :) Täti kurvas yöllä paikalle niin tässä tiedot listaan

viida......tyttö 5/12.......kp1/30........yk1
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä mäkin nyt liityn teidän kuumeilevaan joukkoon mukaan :)
Kaikkea tekstiä en nyt jaksa lähtee lukemaan näin aamusella..
Esikoinen on nyt 1v 3kk.
Täällä pillerit jätetty vasta kuun alussa pois ja ensimmäinen kierto menossa. Saa nähdä miten tasottuu, esikoista "yritettiin" tjot-tyyliin 4 kuukautta, kun sitä ennen n. 8 vuotta pillereitä ja viimeisimpänä rengas käytössä. Eli aikasta nopeesti se tärppäsi, katotaan kuinka tämän kanssa käy.
Ovulaatio bongattu, todella kivuliaana, 1,5 vkoa lopettamisesta. Odoukset ei ole kovinkaan korkeat ekaan kiertoon, taas mennään tjot meiningillä.
Kierron pituudesta ei tosiaan mitään havaintoa vielä.
Siinä siis omaa napaa, toivotaan että pääsen juttuihinne mukaan :)

Saa siis lisätä listaan ken sen tekee:
Shaitanja......poika 07/11.......kp16/??.......yk1
 
  • Tykkää
Reactions: NiQ
Heippa! Kolmikymppinen tässä moi (pitkästä aikaa..). :wave: Vaihdoin profiilinimeä nyt vihdoin, kun ei yhtään miellyttänyt tuo aikoinaan valittu. Eli mulle saisi päivittää listaan nyt nimeksi Crassula. Kiitos!

Onnittelut nannamamma plussasta!

Tätipahoittelut Kista ja Laala!

äiti-07 hienoa että ekat askeleet otettu tutkimusten suhteen ja tuloksiakin ootte jo saanut. Toivottavasti saatte apua ja toivotun tuloksen pian!

NiQ pikaista paranemista flunssasta, T. Toinen tautinen

Nöhvi1 hyvä että teilläkin tutkimukset etenee. Ja rantaloma.. ei kuulosta yhtään pahalta. :) Nauttikaa!

Pauki pahoittelut tädistä, ja onnea uuteen rennompaan yritykseen! Mua myös pelottaa että osaan stressata niin hyvin että homma saattaa viivästyä (no eihän mulla isot yykoot todellakaan vielä ole, mutta tunnen itseni.. stressaan helposti hiukan huomaamattani). Ja muutenkin tuntuu että raskausvatsojen ja vauvajuttujen lisäksi törmään koko ajan juttuihin miten joku on tullut raskaaksi juuri silloin kun varsinaista yritystä on vähennetty. Voi kun osais itsekin vaan "unohtaa" asian (ja kuitenkin pupuilla ahkerasti juuri oikeina päivinä ;) )...

Tervetuloa uusille! Teitä onkin monta. Kiva että viida pääset vihdoin ekaan yrityskiertoon. On se jännää. Toivottavasti pian tärppää!

Varmasti jäi monta tärkeää juttua kommentoimatta. Olen vaan niin huonosti ehtinyt tänne viime aikoina, liikaa juttuja tullut taas. Tai siis ihana kun on paljon viestejä, mutta kommentointi sitten menee hankalaksi kun ei usein sitä tee. You know..

Kuukautiskivuista: mulla oli ennen esikoista enemmän kuin siedettävät menkat, synnytksen jälkeen jonkun aikaa kivut oli paljon lievemmät mutta nykyään sen pari eka päivää melko kovat. Särkylääkettä otan vaihtelevasti, en joka kierrossa.

Omaa napaa: Ovis on varmasti nurkilla, merkkejä jo näkyy. Koitamme olla miehen kanssa ahkeria. Mietin jopa että olisko jokapäiväisestä (tai melkein..) touhuilusta iloa ja hyötyä, jos vaikka jaksais tästä viikko eteenpäin olla oikein tuottelias. :D Täytenee koittaa onnistuuko meiltä. Mies olis ainakin tyytyväinen.. ;:LOL: Olen taas koittanut ottaa rennosti ja tähän mennessä on onnistunutkin hienosti, kunpa onnistuisi loppukiertokin. Aina vaan paremmin olen saanut ajatukset muuallekin käännettyä. Ja nyt kun pari tuloksetonta kiertoa on takana niin osaan jo (kai) asennoitua siihen että ei tässäkään kierrossa välttämättä tärppää. Olin eka kierrossa kauheen malttamaton ja jotenkin yltiö positiivinen tärpin suhteen, nyt enemmän tuntuu että jalat maassa. Helpottavaa, vaikka malttamaton toki vieläkin olen ja tärppiä toivon kauheasti tälle kierrolle. Kuten teille muillekin kanssakuumeilijoille. +++++++++++++++++

T. Crassula (ex-Kolmikymppinen)
 
Voihan harmi, Kista :( Hieman saman suuntaisia fiiliksiä täälläkin - meillä vasta 6kk ikäinen vauveli, mutta kun toiveissa on ollut vauva "heti perään" ja oma kroppa vielä vasta käynnistelee toimintaansa niin turhauttaa. Tuntuu välillä hassulta että onko mulla lupa olla kiukkuinen ja kateellinen muiden vauvauutisista kun vastahan meillekin tuli oma pikkuinen ja itsekin sitä hehkuttelin! Silti jostain se kateellisuus nostaa päätään ja harmittaa ettei vielä ole tärpännyt ja mietityttää että kuinkakohan monta kiertoa vielä... Tsemppiä hirmusti! <3 Ja toivotaan että tärppi kävis tässä kierrossa!

Jee, viida kiva kun täällä on toinen jolla on samanikäinen esikoinen :) Meillä myös 5/12 syntynyt vauveli. Täällä on menossa yk2, vaikka yritystä ollut jo sieltä toukokuusta lähtien.

Kysymys: Oletteko miettineet että onko esikoinen päivähoidossa vai kotona sitten jos (ja kun!) vauva tulee? Täällä pähkäillään kovasti esikoisen päivähoitokuvioita. Hankalaa vähän miettiä kun ei yhtään tiedä milloin vauva olisi tulossa. Ajattelin antaa maaliskuuhun asti aikaa ja sitten jos ei vauvaa kuulu niin rupeaisimme hakemaan hoitopaikkaa. Toivottavasti ei ihan sinne asti tarvitse odotella!
 
***********Keskiviikko 31.10.2012*********





Mukana:

viida.........................tyttö 5/12.............kp 2/30..................yk1
Kista.......................poika 12/11 ...........kp 2/30-35...............yk4
laala........................tyttö 05/09...........kp 3/31-64...............yk7
syysmyrsky...............poika 04/12...........kp 4/30-34...............yk2
annamay..........................05/12...........kp 4/30....................yk2
Epa_88....................poika 3/12.............kp 6/30-32................yk0
Kulkuriina................tyttö 11/09.............kp 6/22-28...............yk8
Pauki.................................11.............kp 7/24-34...............yk6
sanyo............................05/12.............kp 9/??....................yk1
Crassula.....................poika 09..............kp 13/27-35..............yk3
Vaniljainen................tyttö 09/11...........kp 13/33?..................yk1
Bambini..................poika 08/08.............kp 14/30....................yk3
Shaitanja...............poika 07/11..............kp16/??.....................yk1
kaneli83.................poika 09/11..............kp 21/28-35...............yk2
Neiti Näpsän äiti...............10/08.............kp 23/28-32...............yk22
nanna_.............................8/12.............kp 24/28-30...............yk1
iseeyou...................poika 12/11............kp 25/27-30................yk3
Nöhvi...................tyttö 07/2010.............kp 29/24-28...........yk14/yk1
NiQ................................07/11............kp 42/27-43...............yk7
Carriina..........................10/11.............kp ??/??....................yk0



Jännäilijät :popcorn:
Nöhvi dpo11, Kaneli83 dpo6

TAUSTAILIJAT

Kiseliina
Miona
Lumihippu
jau11
LeGu
Unno
äiti -07
Susimieli
Hellurei81
Plussanneet:



Lokakuu 2012
aronoele (yk2), Papunen84 (yk2), Wilma79 (yk2), emiliainen (yk1), karma (yk1), Lilleri82, nannamamma

Syyskuu 2012
ReVe (yk1), neiti bee (yk3), Tiuku Tuikkunen, muffi (yk1), hiirunhenkäys (yk5)

Elokuu 2012
alley (yk3), amante (yk6), Salliina85 (yk4), haave2 (yk2)

Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3), Fidel (yk1), Hjannah (yk3)

Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)

Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
Emilialainen(yk5), pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)

Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu 2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

KADONNEET

Hyppy
shiili
hiulu
Aura08
Pikku-Saara
mineea
lempo
Ruttunaama


Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
annamay Meillä oli kans alunperin haaveissa että toinen heti perään etten alota ees ehkäsyä mutta sektio sekoitti vähän suunnitelmia niin ajateltiin hetki odotella varmuuden vuoks, vaikka synnärillä sanoivatkin ettei tartte vuotta odotella niinkun luulin.

Päivähoidosta Pähkäilen ihan saman asian kanssa...Mies pitää isäkuukauden joten maaliskuun alusta pitäis joko jäädä kituuttaan pienillä tuloilla tai yrittää löytää työpaikka ja laittaa tyttö hoitoon. Millään en haluis niin pientä laittaa hoitoon mutta ehkä jos löytäisin jonkun kivan osa-aikatyön missä pystyis mahdollisimman vähän pitää hoidossa, budjetti kun ei muuten oikeen kestä. Mutta hetken tässä vielä onneks aikaa tuumailla parasta mahdollista ratkaisua meidän perheelle... :) Niin ja jos tytöllä on hoitopaikka sillon kun kakkonen saapuu niin ehkä yks tai kaks virikepäivää korkeintaan vkossa (en ees tiiä onko tälläsiä olemassakaan) vois käydä jos on rankka vauva-aika mut muuten olin kyllä ajatellu että esikoinenkin ois kotona.
 
***********Torstai 1.11.2012*********





Mukana:

viida.........................tyttö 5/12.............kp 3/30..................yk1
Kista.......................poika 12/11 ...........kp 3/30-35...............yk4
laala........................tyttö 05/09...........kp 4/31-64...............yk7
syysmyrsky...............poika 04/12...........kp 5/30-34...............yk2
annamay..........................05/12...........kp 5/30....................yk2
Epa_88....................poika 3/12.............kp 7/30-32................yk0
Kulkuriina................tyttö 11/09.............kp 7/22-28...............yk8
Pauki.................................11.............kp 8/24-34...............yk6
sanyo............................05/12.............kp 10/??....................yk1
Crassula.....................poika 09..............kp 14/27-35..............yk3
Vaniljainen................tyttö 09/11...........kp 14/33?..................yk1
Bambini..................poika 08/08.............kp 15/30....................yk3
Shaitanja...............poika 07/11..............kp17/??.....................yk1
kaneli83.................poika 09/11..............kp 22/28-35...............yk2
Neiti Näpsän äiti...............10/08.............kp 24/28-32...............yk22
nanna_.............................8/12.............kp 25/28-30...............yk1
iseeyou...................poika 12/11............kp 26/27-30................yk3
Nöhvi...................tyttö 07/2010.............kp 30/24-28...........yk14/yk1
NiQ................................07/11............kp 43/27-43...............yk7
Carriina..........................10/11.............kp ??/??....................yk0



Jännäilijät :popcorn:
Nöhvi dpo12, Kaneli83 dpo7

TAUSTAILIJAT

Kiseliina
Miona
Lumihippu
jau11
LeGu
Unno
äiti -07
Susimieli
Hellurei81
Plussanneet:



Marraskuu 2012

Lokakuu 2012
aronoele (yk2), Papunen84 (yk2), Wilma79 (yk2), emiliainen (yk1), karma (yk1), Lilleri82, nannamamma

Syyskuu 2012
ReVe (yk1), neiti bee (yk3), Tiuku Tuikkunen, muffi (yk1), hiirunhenkäys (yk5)

Elokuu 2012
alley (yk3), amante (yk6), Salliina85 (yk4), haave2 (yk2)

Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3), Fidel (yk1), Hjannah (yk3)

Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)

Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
Emilialainen(yk5), pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)

Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu 2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

KADONNEET

Hyppy
shiili
hiulu
Aura08
Pikku-Saara
mineea
lempo
Ruttunaama


Päivityspyynnöt punaisella
 
Heimoi!

Muutama päivä tässä taisi välissä vierähtää edellisestä kirjoittelusta ja taas on hurjasti tullu tekstiä. Täytyy tunnustaa ettei lahopääni muista mitä kaikkea on kirjoiteltu, siispä poimin ajatuksia sieltä täältä :)

Ensinnäkin, tervetuloa uudet - peukutan pikaisen käynnin puolesta :wave:

Harmituksia, täti on kurvaillut paikalle :hug: Jollekin (viida?) se taisi olla kuitenkin sellainen iloinen juttu, että pääsee kunnolla yrityksen makuun. Toivottelenpa siis jokaiselle parempaa onnea uuteen kiertoon - oli se sitten monesko tahansa.

Kyselikö joku kivuliaista kuukautisista vai onkohan mun pinot taas sekaisin? Sama se, vastaan silti. Mulla oli nuorena tosi kovat kk- kivut, sen takia aloitin e-pilleritkin jo aiemmin ku ehkäisyn puolesta oli tarvetta. Ne helpotti iän myötä ja kun esikko synty, en nähny mitään järin suurta eroa ennen- jälkeen. Tokikin, jos nuoruuteen vertaa, niin nyt pääsee toooosi helpolla. Mutta, ollaan täällä siltikin aika ajoin aika kipeenä.

Päivähoidosta: Kyllähän se meillä menis niin, että jos pikkuihminen saataisiin meille esikon kaveriksi, niin muutamia tunteja per viikko esikko varmaan oliskin päiväkodissa. Ihan vaan sen takia, ettei tässä meidän nurkilla ainakaan tällä hetkellä ole leikkiseuraa ja äidistä vauvan kanssa ei ihan joka hetki olis välttämättä seuraa tuollaiselle leikki-ikäiselle (nyt 4v). Etenkin, kun kaipaa leikkikavereita. Joten, siitä syystä vois olla että pk vois olla kotiarjen tukena, että sais pikkujannu lastenkin leikkejä enemmän ku mitä kotona on tarpeen. Toki, pääsääntöisesti esikkokin olisi kotosalla, uskoisin näin. Toki, tilanne voi muuttua ja olla ihan eri sitten jos / kun se vauva tulee. Nähtäväksi siis jää :)

Kista kirjoitteli tuossa yk:sta ja harmituksesta, Crassulan kanssa meillä tuntuu olevan pitkälti samanmoiset ajatukset.. mullakin se ns. eka oikea yk oli sellaista turhaa "sekoilua" ja liiallista omaan napaan tuijottelua, jopa paniikinomaisesti (joo, kärjistettyä toki, mutta moni voi ehkä käsittää mitä tarkoitan.. ;) ). Nyt kun on yk3 menossa, en jaksa vaan murehtia. Toki toivoisin että vielä tälle vuodelle se plussa pärähtäis, jopa tästä kierrosta, mutta ikävä kyllä, ei nämä asiat mene suunnitellusti eikä välttämättä edes toivotusti. Joka kk on tädin tulo harmittanut, joten Kistan tunne on ymmärrettävä ja koettukin varmasti monen kohdalla. Myös täällä. Mulla ei onnekseni ole montakaan tuttua tällä hetkellä raskaana (vai liekö yhtään), mutta töissä tulee nähtyä raskaana olevia senkin edestä ja täytyy sanoa, että välillä jumin tuijottelemaan naisten vauvamahoja tai ehkä jopa pieniä nyyttejä mitä naiset kantaa mukanaan (olen ravintolassa töissä, joten niitä näkee ja paljon). Kyllä se kismittää, toivoisi että jospa minäkin. Eikä siltikään.

Omanapatuijottelut, ne pakolliset. Kirjoittelin kai tähänkin pinoon aiemmin tuossa, että kummia oireiluja alakerrassa jo heti tädin lähdön jälkeen, mietiskelin jo aikaista ovista, jota en kylläkään tikutellut kun ei ollut tikkuja - enkä halunnut ostaakaan, periaatteesta. Nyt sitten jännäillään, joko se ovis kohta olis. Tai onko sittenkään koko ovista enää tässä välissä. Torstain puolelle kun hypätään, niin taitaapi olla kp15, ovis mulla tikutettuna aiemmilla kierroilla kp14-16. Oireiluja ei toistaiseksi, oikean puolen nivusta ny hieman jomottelee mutta siinä kaikki. Toivon hartaasti, että ovis olis vasta kp16; mies on yövuorossa ja minä päivät töissä, joten eipä oo koko viikolla päästy tallettelemaan kun ollaan menty niin ristiin rastiin. Perjantai-iltana vois ainakin pikana jo sitten talletella - tai jopa täsmäiskeä - jos ovis on tuloillaan. Mies kun lopettaa pe-aamuna valvomisen, joten joutuu hoitamaan "työtehtäviään" :LOL: kotosalla sitten iltasella ;) Mutta saas nähdä miten käy. Limailua kyllä on, joten jospa se ovis sieltä tulisi, fiilis on ainakin sellainen että ehkäpä. Tosin, pelkään että tämä kierto menee harakoille kokonaan näiden ristikkäisyyksien vuoksi. Pidetään peukkuja, toivotaan parasta ja pelätään pahinta :p Ja jos nyt ollaan sitte mattimyöhäisiä perjantaina, niin onpahan vietetty ainakin yhteistä laatuaikaa :heart:
 
Pika päivitys....ottaa niin päähän.... mutta niin lähti yrityskerta 11 käyntiin oikein vauhdikkaana :headwall:
Huomenna otetaan seuraavat verikokeet ja ens viikolla saan niistä vastausta...
Mä sain tietää tänään et tuttu odottaa vauvaa ja se on kyl semmonen kelle en voi olla yhtään onnellinen vaan enemmän tunsin vihaa...miks tommonen saa ja mä en...ei sais näin aatella mut en enää jaksa vaikka tässä oikeesti ei oo mikään kiire. Ja sitä paitsi mun tarvis olla kaasona elokuussa ystävän häissä... huh että helpotti kun pääs johonki purkaa kiukkua....

Anteeks omanapaisuuteni... :'(
 
Heippa vaan!

Tervetuloa uusille! :wave:

NiQ pikaista paranemista flunssasta :)

Vihdoin ja viimein punanuttu häipyi, mä kyllä vuodan vielä joku kerta kuiviin...
On ollut tässä vähän kiirusta kun siskoni saikin yllättäen vuokra-asunnon jota haki elokuusta alkaen ja ollaan sitten annettu oma panoksemme muuttopuuhissa!

Päivähoidosta Meidän poitsu menee yksityiselle päivähoitoon Tammikuussa 2014 olin sitten raskaana taikka muuta.

Kivuliaista kuukautisista Mulla on aina ollut tosi kovat kk- kivut, sen takia aloitin e-pilleritkin jo aiemmin ku ehkäisyn puolesta oli tarvetta. Ja voin sanoa että ei ainakaan ole helpottanut iän myötä tai kun tämä meidän esikko syntyi.

Oon vähän pihalla keskustelussa mutta mutta... :D

Epa
 

Yhteistyössä