3kk vauvan mitat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja assi82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

assi82

Vieras
Mitkä ovat/ovat olleet teidän 3kk vauvan pituus ja paino? Laittakaa myös syntymämitat :). Meidän tyttö oli syntyessään 48 cm ja 3120 kg ja nyt 3 kk 56,5 cm ja 4990 kg. Tuntuu että muiden vauvat on huimasti meidän tyttöä isompia ja siksi hieman huolestuttaa tytön kasvu...

Kiitos vastauksista!

No juu, voin luvata, että oli pidempiä ja isompia meidän molemmat.

Mutta tuo tyttö on kasvanut +1-käyrällä, pikkukaiffari vetelee +1,5-käyrällä. Paino molemmilla hieman alakanttiin, mutta ei pahasti.

En nyt ulkoa muista tarkalleen noiden mittoja, mutta kaiffari oli syntyessään 51 cm ja ekan 3 kk:n aikana se kasvoi 14 cm eli oli pyöreesti 65 cm pitkä. Muistelen, että tirppa oli 62 ja risat (tai 63 ja risat, syntyessään 49 cm). Painoa toisella just just 6 kg, toisella lähemmäs 7.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="katti";24199458]Tämä vauva syntyessään 3.9kg ja 50cm.

Aiemmat 2 olleet 3kk iässä 4.7-4.9kg ja 56-57cm[/QUOTE]

Kuulostaa lohduttavalta, että edes joillain on yhtä pieniä lapsia kuin minulla :). Kai ne siitä kasvavat.. vaan hieman hitaammalla tahdilla kuin muut :)

meidän oma oli syntyessään 3155 grammaa ja 48 senttiä ja kolmen kuukauden ikäisenä 5490 ja 55,1 senttiä :) pituuskasvusta ne oli aluksi huolissaan mutta nyt jo normaaeissa mitoissa. yks lääkäri sanoi ettei ne käyrät ja luvut merkkaa vaan se et vauva on terve ja tyytyväinen. Meillä siis ap:n kanssa aikalailla samankokoiset tytöt :) 6kk oli 6440g ja 62 senttiä :)

Tytön synt. mitat 3160g ja 47cm
mitat 3kk 5170g ja 52,7cm

Että ei oo iso täälläkään,
seurataan vielä ja katsotaan sitten pitääkö tutkia tarkemmin.
Painon suhteen ei mitään hätää, mutta pituuden suhteen on. :(
Lapsi kuitenkin syö hyvin, on iloinen ja virkeä.
Huolissani olen tietenkin silti, sisarensa oli 10cm samanikäisenä pidempi.

meidän oma oli syntyessään 3155 grammaa ja 48 senttiä ja kolmen kuukauden ikäisenä 5490 ja 55,1 senttiä :) pituuskasvusta ne oli aluksi huolissaan mutta nyt jo normaaeissa mitoissa. yks lääkäri sanoi ettei ne käyrät ja luvut merkkaa vaan se et vauva on terve ja tyytyväinen. Meillä siis ap:n kanssa aikalailla samankokoiset tytöt :) 6kk oli 6440g ja 62 senttiä :)

No joo aika samoissa mitoissa on meidän tytöt kasvaneet :). Ehkä turhaan ihan turhaan huolehdin.. Saahan tytöt ollakin pieniä ja siroja :). Itsekkään en ole mikään hongankolistaja, vaan pituutta on 162 cm.

Uusimmassa kaksplussassa oli juuri juttua noista käyristä, jos lapsi kasvaa yläkäyrällä nykyisillä käyrillä niin on keskivertoa, pula aikana vauvat heikommalla ravinnolla niin nykyajan lapset isompia. Kohtahan nuo uudet käyrät tulevatkin neuvolaan.

Tyttö syntyessään 3190g 49cm. Juostiin viikon välein punnituksissa kun tytön paino ei tahtonut "käyrien mukaan" turhan tiuhaan nousta. No 3kk kohdalla oltiin jo 5780g, 4kk 7400g, ja nyt viimeisin 8kk kohdalla 10kg 50g ja73cm. En usko että kannatta olla huolissaan, (minä olin :D ), mutta tietysti täytyy seurailla vähän miten paino etenee. Ja neuvola on sitä varten että kertovat mitä kannatta tehdä (vaikka mun neuvolatäti olikin aika arvosteleva - eli vaihdoin ja johan homma lähti toimimaan!). Ei kannata kamalasti vertailla muihin, vauvat kun kasvavat just niinku kasvavat, kaikki on yksilöitä! :) Tsemppiä! :)

Yhteistyössä