3kk rokote - onko tullut vaivoja ja itkuja antamisen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
Hei.

VAuvallani olisi tänään 3kk rokotus. Millaisia oireita rokotteesta on sinun vauvallesi tullut vai onko mennyt ilman oireita? Meillä ollut tod rankka alku vauvalla enkä jaksaisi enää mitään uusia vaivoja ja itkuja vauvalla. aloin miettimään voisiko rokotetta hieman siirtää?

.
Meillä kanssa oli muuten rankka alku mutta rokotuksesta ei tullut mitään (siis 3 kk rokotus). Rota "rokotteen" jälkeen oli tavallista väsympi sen samaisen päivän, mutta ei siitäkään mitään muuta. Ei kaikille tule, ole huoleti!

ap.
Jostain toisesta ketjusta luin, että oli tullut enemmänkin oiretta. Nyt aloin miettimään, että annanko antaa. Noh, annan varmasti, mutta vauvani ei kestä enää kipuiluja kun on alunkin ongelmat edelleen päällä :(

.
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Meilläkin on tänään 3kk neuvola. Mä en oikein kässänny, mitä vastaan se rokote on? Ja meillä on nyt nuhaa, voiko sen antaa myöhemmin jos haluaa?
Muistaakseni siinä oli kurkkumätä ja hinkuyskä ainakin. Lukishan se tuolla paperissa, mutta en pääse nyt kattomaan, kun oma 4 kk syömässä justiinsa. Näin muistelen, että näitä vastaan se oli!

ap.
Huusi ja itki pitkään/kauan eikä neuvola ottanut kuuleviin korviinsa omia epäilyjäni, mitkä sitten osoittautuivat oikeiksi diagnooseiksi. Maitoallergia on vaivannut ihan pienestä ja päälle vielä paha refluksi, siis oikeasti paha. Vauvani on itkenyt kipujaan niin paljon, ja minä myös, nyt vasta ollaan pisteessä, että alamme saada refluksiin lääkityksen kohdalleen ja ruokatorvi ei ole tulehdustilassa koko ajan. Näiden lisäksi syntymästä meni vauvojen osastolle pariksi päivää ja heti kotiin tultuamme palasimme sairaalaan vauhtia hakemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Meillä kolmella lapsella tuo rokote ollut kipein.Esikko ei ees liikkunut oli ihan paikallaan...Paikallista arkuutta ja kipuilua.
Mutta anna lääkettä ihmeessä!!

Ja Finttu,nuha ei ole este,kuume on.
Dänks tiedosta. Silti mua hiukan mietityttää ottaa se nyt. Voisin ehkä ottaa sen myöhemmin, onkohan se mahdollista?

Kaikista rokotteista tullut tavallaan flunssaoireita ja kuumeilua sekä ärtyisyyttä.
Samoin olen itse aina kaikista sairastanut, veljeni, äitini jne. Eli olen varautunut tähän.
Suppoa vaan, niin on lapselle helpompi.

moi
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Meillä kolmella lapsella tuo rokote ollut kipein.Esikko ei ees liikkunut oli ihan paikallaan...Paikallista arkuutta ja kipuilua.
Mutta anna lääkettä ihmeessä!!

Ja Finttu,nuha ei ole este,kuume on.
Dänks tiedosta. Silti mua hiukan mietityttää ottaa se nyt. Voisin ehkä ottaa sen myöhemmin, onkohan se mahdollista?
meillä ei annettu 3kk rokotetta silloin, kun vauva oli kipeä vaan annetaan nyt 4kk neuvolan yhteydessä

Yhteistyössä