<3Heinäkuiset2014<3 -Joulukuussa-

4 viikko putkeen pelkkää pahoinvointia (joten en ole sitten täälläkään kirjoitellut sitten aloituksen jälkeen), olin kyllä ihan normaalipainoinen lähtötilanteessa mutta painoa on kadonnu ihan reilusti, yli kilon per viikko. Mutta kävin eilen ensimmäisessä ultrassa, sieltä löytyi 10+3 viikkoinen ihmisen alku, sydäntä myös kuunneltiin ja se löytyi helposti. Kai sitä nyt on pakko uskoa että on oikeasti paksuna. Laskettu aika tosiaan 7.7 sitten, katellaan parin viikon päästä sitten uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
MARTSU1986, meil on näemmä sama harrastus, odottaa Kättärin kirjettä ;) Näemmä LA:tkin peräkkäisinä päivinä, raportoi heti ku saat ajan ni sit mulki on toivoo :D

Millä viikoilla ihmiset on alkanu tuntemaan ekoja liikkeitä? Niitä perhosen siiven iskuja :) En muista yhtään ite koska niitä voi alkaa tuntee... Riippuuhan se tietty istukankin paikasta mut voih kunpa jo :)

MM 10+5
 
Viiriläinen meillä onkin sitten sama LA :)

Onko muilla pahimmat alkuraskausoireet alkaneet helpottaa? Mulla rinnat ei oo enää niin kipeet vaikka turvoksissa onkin. Väsymyskin on helpottamassa ja huono olokin tulee vaan jos ei oo pariin tuntiin syöny…

Viikon päästä olisi np-ultra ja sit pitäisi kertoa isosisaruksille 9 ja 10 vee.… hiukan jännittää mitä he sanovat.

Mä oon joutunut jo vallan siirtymään mammahousuihin! Tää mun maha on jo ihan järkyttävä! Pitää pitää kauheita kaapuja päällä ettei lapset huomaa tai työkaverit. Lasten kanssa ei oo voinu edes kuvitellakaan menevänsä saunaan… ;) Miltäköhän näytän kesäkuussa??? No mä oon kyllä tosi pieni ja hoikka et kai toi maha tuolta jotenkin äkkiämmin pullahtaa ja kun on jo kolmas lapsikin.

Me meinataan selvittää kumpi on tulossa. Mutta onko muita suunnitellut menevänsä 4D ultraan? Mä haluun mennä sinne kun edellisissä raskauksissa ex- mies ei halunnut tietää sukupuolta etukäteen ni en silloin päässyt. Ootteko muut jo miettinyt nimeä tulevalle lapselle?

Robina 10+3
 
Mulla on pahoinvointi helpottanu ja pahin väsymyskin on poissa (ainakin hetkellisesti). Nyt on mittarissa 9+1 ja maanantaina ensimmäinen neuvola. Toki kävin yksityisellä kun oli vkoja 7+ jotain ja tyyppi siellä oli ja sydänkin löi oikein mallikkaasti. Mutta auttakaa tietämätöntä, onko ensimmäisessä neuvolassa ultraa?
 
Jospa mäkin täällä vähän koittaisin aktivoitua...
Eka neuvola takana päin. Eipä siitä mitään ihmeellistä, tuttua hommaa... Sydänääniä koitettiin saada kuuluviin, mutta eihän ne vielä kuulu. Enpä siitä stressaa, kun ollaan niin alussa vasta. Ens viikolla saan mennä uudestaan, jos haluun, et koitetaan kuunnella viel ennen joulua.

np-ultra saatiin vasta 7.1., kun haluttiin ilta-aika, että mieskin pääsee mukaan. Harmittaa vaan odotella niin pitkään.

Oireet on edelleen lähes olemattomat edelliseen raskauteen verrattuna. Siinä varmaan suurin syy siihen, ettei olla kerrottu kun molempien veljille. Jospa sais ens viikolla ne sydänäänet kuuluviin, niin olis varmempi olo kertoa kaikille muillekkin. :)

Nyt ei taas ehdi enempää...

Undine ja pieni 8+5
 
Heippa! :)

Te jotka olette saanut jo sydänäänet kuuluviin kotidopplerilla, niin mistä kohtaa oikeen niitä ääniä löydätte? :D Itse en vieläkään saanut kuuluviin vaikka tuntuu että joka paikasta koitin etsiä.. :( vähän ärsyttää kun se menneisyys alkaa kummittelemaan, että joko taas on km tulossa kun en ääniäkään löydä.. Tosin voi olla etten vaan osaa etsiä niitä.. Maanantaina olen neuvolaan menossa ja koitetaan siellä kuulla, toivottavasti kuuluis kun ultrakin vasta joulun jälkeen niin ois kiva jotain elonmerkkejä kuulla :) varsinkin kun äidilleni pitää joka tapauksessa ennen joulua kertoa ettei se sitten joulupöydässä mitään kysele kun kalaa ja maksalaatikkoa en syö.. :D Muuten kyllä meinaamme kertoa muille perheenjäsenille vasta jos/kun ultrassa on todettu kaiken olevan hyvin :)

Olot täällä samoja kuin tähänkin asti, huono olo kokoajan mutta oksentaa ei ole tarvinnut, tänään olin töissä pitkän saikun jälkeen ja olihan se aika taistelua että sain piilotettua huonon oloni, mutta jos huomisen vielä jaksais ja ensviikon niin sit ois jouluviikko lomaa :) Rinnat on kipeät ja nukkua voisin kokoajan, mutta mies pitää huolen että pysyn hereillä välillä :)

immet ja pirpana 10+1
 
mimonmami Siis sä sait jo, ei mulle vaan oo tullu, tainnu unohtaa mut laskuista kokonaan :D No jospa se nyt tulis vaikka näin perjantaina 13. pvä ;) Tai sit tän päivän kunniaks posti on hävittäny koko kirjeen, olis niin mun tuuria!

Tyttö/poikaoloista, mulla on vähä sellanen outotunne... vaikee selittää :D Jotenkin oon ihan varma että tää on poika, koska kaikki aikasemmatkin on ollu, mutta jotenkin samasta syystä on ihan hurja tyttöolokin :D Että otappa siitä selvää sitte!

Martsu 11+0 POKS!
 
Immet, tässä alussa äänet kuuluu tosi alhaalla, melkein karvoituksen rajassa. Kannattaa laittaa volyymi mahd kovalle. Niin ja semmosta geeliä siihen laitteeseen. Vauvan sydänäänet kuulostaa ihan hevosen laukkaamiselta.

Täällä pahoinvointi jatkuu tosi voimakkaana. Ei pysty muuta kuin makaamaan ja jos jotain koittaa tehdä saa mennä heti oksentamaan. Jos maha on tyhjä oksennan pelkkää ilmaa. Onko muilla tällasta? Neljä viikkoa kestänyt ja kaikki voimat menny..

mimmi ja kirppu 10+4
 
Heipä hei! Huhuilen ihteni listaan mukaan :)
Pöllönen/ 25-vuotta/tarkka laskettuaika vielä hukassa / PKSSK/
Tosiaan edellisestä synnytyksestä reilut neljä kuukautta aikaa (hups!), kävin viime keskiviikkona raskauden kestonmäärityksestä ja ei saanut kunnolla mitattua keskiarvot olisi jotain 7+0-7+5 luokkaa. Menkkojen alkamispäivän mukaan la olisi 28.7 eli kakkosen 1-vuotis päivänä :p Mutta eiköhän tämäkin murunen heinäkuun puolella synny kun edellisetkin ovat muutamia viikkoja etuajassa tulleet :)
 
Moi!
Mä uskallan kanssa vihdoinkin ilmoittautua tähän ketjuun =)

pikkukaktus/34 v. /toinen lapsi/la 23.7./KOS

Meillä on tosiaan tammikuussa 3 vuotta täyttävä esikoinen ja nyt sitten onneksi toinen vauva ilmeisesti tulossa. Alkuun en meinannut millään uskoa koko asiaa, pikkasen sentään konkretisoitui, kun käytiin ennen itsenäisyyspäivää varhaisultrassa. Nyt sitten vaan odotellaan nt-ultraa, joka on vasta loppiaisen jälkeen :mad: Hirveän paljon hitaammin tuntuu aika menevän ainakin näin alkuraskaudessa kuin esikoista odottaessa. Silloin tuntui kaikki menevän vaan virran mukana ja nyt aika matelee eteenpäin todella hitaasti.

pikkukaktus 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ensimmäinen kolmannes todellakin maaaaaateeeeleee!! Rv 10 poksupoksut kuitenkin (neuvolan mukaan 10+2) :heart:
Harrastuksenani on dopplerilla sydänäänien metsästys mutta on ne niin liukkaita luikkuja että sen 2 sekunttia kuulin tänään:D
Lyön vaikka pääni pantiksi että mulla on etinen istukka...tai ainakin koko alamasu on yhtä istukan suhinaa ja sydänäänet löytää todella huonosti.
Odottavan aika on pitkä, ja todella kun jotain odottaa kuin kuuta nousevaa menee aika kun hidastetussa filmissä. Nt-ultra on 30.12.

).) Turvotusta löytyy:x Kestokrapulainen olo on ollut poissa viikon verran. Mutta väsymys, se on niin jäätävää että työt,koti kaikki tuntuu uuvuttavalta. Uudelleen syntymistä eli sitä hehkuvaa keskikolmannesta odotellessa =)

Tervetuloa uusille:wave: Aika hiljaista täällä vielä tuntuisi olevan mutta kun ollaan kaikki päästy alkuraskauden ohi nt-ultraan asti niin eiköhän keskustelutkin ole aktiivisempia.

Hellanlettas&tuplat (niin kauan kunnes toisin todistetaan)
 
Tervetuloa uusille :)

Kiitos jen". Miten olet jaksanut töissä? Mulla loppu vanhempainvapaa viime viikolla, mutta en vois kuvitellakaan että menisin töihin. Vuoden alusta jään hoitovapaalle siihen asti että alkaa taas äitiysloma.

mimmi ja kirppu 10+6
 
Meidän kuulumisia kans vähäsen.
Viime viikolla oli eka neuvola, jossa kaikki kokeet otettiin. Kaikki arvot oli hyviä ja vaikka alkuun neuvolatäti mietti että pitäisi ottaa myös lisä rautaa muutti sitten mielensä kun veriarvot olivat niin hyvät. Että ei ainakaan vielä tarvi.
Väsymys alkaa poistumaan mutta palelu jatkuu edelleen varsinkin iltaisin. Muita oireita on sydämentykytys Aina välillä, varsinkin töissä kun alkaa väsyttämään ja puuduttamaan, mutta menee onneksi nopeasti ohi.
Hajuherkkyys on lisääntynyt huomattavasti, ja viikonverran on ruokalistalta löydytynyt lähinnä vain perunamuusia ja ratatouillea, tarpeeksi hajutonta ja mautonta.
Ruotsalaisten lempijoulumauste sahrami etoo todella.

Ensi torstaina on eka lääkäri ja ensimmäinen ultra on 27.12. Siellä pitäisi sitten nuo viikotkin vahvistua.

Masu pömpöttää jo melkoisesti varsinkin iltaisin ja pitkiin työpäiviin varustaudun jo mammapöksyillä ei ole niin tukala olo loppupäivästä.

Muutamille kavereille ja äidilleni, sekä omille lapsilleni olen jo asiasta kertonut. Töissä ajattelin kertoa pomolle uuden vuoden jälkeen ja muille sitten pikkuhiljaa.
Eilen olisi kyllä ollut hyvä tilaisuus kun oli pikkujoulut, mutta juomattomuus meni hyvin leikkauksen piikkiin.
 
Hoi! Hiljaista joo tuntuis olevan, eiköhän tämä tästä loppukuuta kohden piristy...

Täälläkin mammapöksyt käytössä- mies oli yöllä keksinyt alkaa laittaa pyykkejä (?? tekeeks kenenkään muun mies tollasta parin viskin jälkeen??) enkä löytänyt ainoita päälle mahtuvia kuminauhavyötäröisiä housuja mistään enkä halunnu lähtee verkkareissa jouluostoksille. Sulloin sitte jotkut farkut päälle sillä seurauksella et ensi töikseni painelin Hennesille ja hommasin mamahousut :D Tosi moni veikkaa jopa kaksosia kun maha on niin iso- voikohan ne olla piilossa varhaisultrassa?? ;)

Tiistaina lääkärineuvola, ei malttais odottaa... :) ja nt- ultra TJ 7!

MM 11+1
 
Heippa!

Minäki uskallan liittyä vihdoin tänne. Olen 22-vuotias ja esikoista odottelen!
Viime viikolla kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja siellä papunen vastasi viikkoja 7+3 <3 LA olisi 28.7 ja sairaalana OYS. :)

Torstaina sitte olisikin ensimmäinen neuvolakäynti! En malta oottaa :)

-papu 7+6
 
Tervetuloa uusille :)

Kiitos jen". Miten olet jaksanut töissä? Mulla loppu vanhempainvapaa viime viikolla, mutta en vois kuvitellakaan että menisin töihin. Vuoden alusta jään hoitovapaalle siihen asti että alkaa taas äitiysloma.

mimmi ja kirppu 10+6
Moikka, viikko takana päin töissä saikun jälkeen ja ihan hyvin on mennyt kun sen osaston työntekijät tietävät raskaudesta joten ovat auttaneet hyvin :) oksentelu tosiaan rauhottui (kopkop) saikkuviikon jälkeen enään n. 5-10krt oksennan joko aamulla ennen töihin lähtöä taikka illalla sitten, suurin pahaolo on iltasin (töissä en taida keretä miettiäkkään sitä kun tosiaan työskentelen päiväkodissa alle 3v ryhmässä).. Nytten tänne on kantautunut kauhea yskä jonka johdosta olen tänä aamuna oksentanut jo sen liki 10krt, jännittää lähteä töihin kun näin "huonolta" on aamu näyttänyt eikä millään raaski olla pois kun yleensä en töissä kuitenkaan oksenna :) onko sulla vielä rajua oksentelu? jos on, suosittelen kysymään lääkäriltä tätä prostafen-lääkettä, mulla auttoi hyvin oksenteluun ja pahaanoloon!

jen" & kirppu 9+6
 
Viimeksi muokattu:
11+0 POKS

Ja tämän kunniksi jouduin oksentamaan tänä aamuna ensimmäisen kerran… Just eilen sanoin että ihanaa kun ei oo ollu niin oksettava olo että pönttöä pitäisi halata. Yritin soittaa neuvolaan jos vaikka pääsis kuuntelemaan sydänäänet, mulla kun niitä ei olla vielä kuunneltukaan. Jätin soittopyynnön, ja soittavan kympin aikaan kuulemma takas. Mulla alko loma! JEEE Töihin vasta ens vuoden puolella!

Robina & salarakas 11+0
 
Hellurei taas, ja tervetuloa uusille!

Eilen poksuikin 8+0. Viikonloppu meni täällä kyllä ihan plörinäksi.. Tänne rantautui se hormonivollotus. Kamalaa! :attn: Nukuin tosi paljon ja jos en nukkunut niin hermostuin koiralle ihan typeristä asioista (mies oli töissä) ja sit alko vollotus :LOL: No ei ihme ettei elikko totellu, kun katteli vaan että sekasin toi emäntä on menny!

Dopplerilla en o saanu muuta kuuluviin kun valtimoiden/verisuonten suhahtelut. Korvat siinä kipeiksi tuli kun täysillä kuulokkeissa äänet ja rätinää vaan kuulu kun siirteli sitä, ja sit oli joka paikka siinä geeissä :LOL: Perjantaina olis sitten eka neuvolakäynti. Onneks on silloin lomapäivä töistä niin ei tarvi sen kanssa sumplia mitään.

Vielä ei oo mammavaatteet postissa tulleet, ja odotankin niitä hirveesti että sais vähän mukavammat housut jalkaan! Sanoin ukollekkin että älä vaan mitään alusvaatetta osta joululahjaksi kun oon niin turvonnut etten tiedä kokojakaan enää. Liivikaupoille tarvis lähteä kun vanhat jäänyt tooosi pieneks ja kokoa isommatkaan ei mahdu päälle :(

wonderwall + nisu 8+1
 
Heipsan :)

Näin maanantain kunniaksi käyty neuvolassa, kaikki ok. Verenpaine vähän liian alhainen, 110/60. Mulla kun tuo yleensä on ollut niissä ihannerajoissa, niin huolestuttaa miten se nyt noin alhaalla on.

Sydänääniä ei saatu kuulumaan dopplerilla, mutta ultralla kurkattiin ja siellähän se kirppunen pyöri. Sormea imeskeli :) Makoili ilmeisesti sellaisessa asennossa, ettei äänet mahan päältä kuuluneet (siis selkä mun selkää vasten). Kuvankin sain taas mukaan :)
Ihanaa kun on nuo kunnolliset ultralaitteet omassa neuvolassa, niin saa kuvia vähän useammin.

Pahoinvointi alkaa täällä olla mennyttä elämää. Ainoastaan iltaisin ällöttää, jos on syönyt huonosti ja väsyttää. Väsymystä kyllä on ja mitään ylimääräisiä ei jaksa tehdä. Lisäksi oli viime viikolla pari päivää kuumeessa, joten vointi on sitten sen mukainen :(

Ja taas pitäis alkaa töihin, mutta ei kyllä yhtään kiinnostais :( Onneks pitää enää tämä viikko jaksaa, sitten saa lomailla pari viikkoa.

-Lijena & kirppu 14+5-
 
Moikka,

Tänään 9+0 poks!
Viimeviikolla käytiin ekassa neuvolassa. Ei kokeillut edes kuunnella vielä sydänääniä, mikä on ihan ok, koska meillä on tälläviikolla se niskapoimu-ultra niin sittenhän sen näkee onko kaiffarilla kaikki ok.

Mukavaa viikkoa kaikille! :)
 
Vekkuliina miten teillä on noin aikaisin np-utra? Meille sairaalasta sanottiin että vko 11 on aikaisin ajankohta milloin tulosta voi katsoa. Seula verikoekin voidaan ottaa vasta vkolla 10. Minne olette menossa utraan?
 
POKS POKS 11+0

Täällä tosiaan kanssa annetaan np-ultra-aikoja vasta 12-viikolle. Ja 10-viikolla täytyy käydä verikokeessa. Erikoista että noin paljon vaihtelee käytännöt.

Jen", täällä jatkuu sama meno, oon täysin vuodepotilas. Jos olen vähänki aikaa tolpillani, saan mennä oksentamaan koko vatsan sisällön ulos. Ainoa keino saada pysymään mitään sisällä (vettäkään) on maata, maata ja maata.. Onneksi saadaan apua vauvan hoidossa jonkin verran anopeilta ja kunnaltakin on työntekijä käynyt muutamia kertoja. Muut ajat mies hoitaa. Onneksi on niin ihana mies joka hoitaa vauvaa ja passaa mua, muuten en vois kuvitellakaan pärjääväni.

mimmi ja kirppu 11+0
 

Yhteistyössä