<3Heinäkuiset2014<3 -Joulukuussa-

Huomenna poksuukin 7+0, ja vieläkään ei oikein käsitä että kyllä ne pullat uunissa taitaa olla. Neuvolaan aika vasta 2vkon kuluttua, mutta siellä tuskin mitään ihmeellistä tapahtuu. Siitä yllätyin että käskettiin varaamaan aikaa 1,5h! Mitä siellä oikein tapahtuu, koko helkkarin aikako siellä jutellaan sen terkan kanssa? :D Lähetteen ilmeisesti ultraan sitten ainakin saan..

Vielä ei olla uskallettu miehen kanssa muille kertoa, kun haluan ensin nähdä että ollaanko siellä masussa mukana menossa. Tosin tuntuu että vaikeeta tulee olemaan piilotella vatsaa koska mulla on nyt jo aivan turvonnut pallomaha! Normaalit t-paidat nousee vattanpäälle :whistle: Kovasti vaan toivon että saan piiloteltua tota sitten edes ekaan ultraan, jotta uskaltaa kertoa uutiset.

Onko kellään ilmaantunut mitään kummallisia raskausoireita? Mulla nyt "normaalit": koko ajan K-Y-L-M-Ä!, nännit kipeet alusta asti, vatsa aivan turvonnut, samoin rinnat, ilmavaivoja :p, naama kukkii, NÄLKÄ, väsymys ym. Pahaa oloa en oo kokenut ainakaan vielä.
Kummallisempia oireita on että mun kainalot kuitsee :LOL: Se on ihan tuskaa ja alkaa yleensä iltaisin. Lisäksi vatsalihakset on ollu monta päivää kipeet, vaikka en oo treenannut edes.

Oon kavereitten raskauksista nähnyt aina ennen synnärille menoa enneunet. Niistä siis nähnyt aina lapsen sukupuolen joka on osunut joka kerta nappiin. Nyt oon pelästyttänyt miehen sillä että kaks kertaa oon nähnyt unta, että meille tulis kaksoset joista toinen ainakin olis poika :D Näillä ajatuksilla viihdytän itseäni neuvolaan/ultraan asti.

Wonderwall+nisu 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Helou,

Mulla alkoi yökötys helpottaan tässä viikonlopun aikana. Jaksoin jopa siivota koko talon viikonlopun aikana! Tosin päikkärit pitää ottaa ja syödä ihan koko ajan jotain. Maitoa ja ruisleipää kuluu, muuta ei oikein maistukaan. Ärsyttää kun turpoaa koko ajan, mahakin jo pömpöttää (varmaan syömisestä) ja tuntuu kuin ilmapallo olis häpyluun takana ja siihen puhalletaan lisää ilmaa, kiristää haaroja:D
Tiistaina olis seulaverikokeet, np-ultraa kovasti odotellaan.

Jaksamista kaikille oireisiin!

Lukasmom 10+2
 
Voi kamala kun tulee huono olo ja oksetus kun lukee näitä teidän ruokajuttuja ja mielitekoja, itellä nyt semmonen vaihe että kaikki ruoanhajut oksettaa, varsinkin kanan paistaminen, hyi olkoon! Ei tee mieli edes puhua siitä.. :D

Mulla parin tunnin päästä neuvolalääkäri, toivotaan että kaikki ois hyvin ja saatais ihania ultrakuvia.. :)
Nukkumisesta ei meinaa tulla yhtään mitään! Mies lähtee töihin aamuyöllä (n.02.30) ja mä kukun hereillä siitä aamuun asti.. Nukahtaminen on jotain ylivoimaisen vaikeeta jos joudun herään yöllä, ennen ei ollut ongelmaa mutta nyt raskauden aikana näin on käyny melkeimpä joka kerta. Noh, ainakin voin kerrankin sanoa olevani aamuvirkku!

hylkään työnimen "jehu" koska on niin tyttöolo :D olkoon nyt sitten toistaiseksi nimetön.

duranduran 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa!
Täällä on monta viikkoa kestänyt pahaolo iskenyt yli viikko sitten rajuna oksenteluna. Viikon oksensin aivan kaiken pihalle, jopa vedet joten neuvolasta kehotettiin menemään jo 3pvän kestämisen jälkeen lääkäriin ja luojan kiitos sain maailman ihanimman mieslääkärin kenen ensimmäiset sanat eivät olleet "raskaus ei ole sairaus.."!! Hän laittoi labraan, soitti tuloksista ja voinnista päivällä; suola-arvot olivat alhaiset ja valkosolut korkealla kropan ollessa nii pahassa stressitilassa koko aikaisen oksentelun takia. Sain myös lääkettä oksenteluun jota en ole uskaltanut kuin 2 krt ottaa vaikka päivässä saisi sen 2tbl ottaa ja siitä ei ole vauvalle haittaa (silti epäröin). Lääkäri sanoi että soittaa vielä seuraavana päivänä kyselläkseen vointia, koska lääke oli lopettanut oksentelun. Seuraavana päivänä soitti ja laitttoi lähetteen tiputukseen varuille, jos oksentelu jatkuu :/ Viikonlopun aikana olo on helpottunut mutta silti päivässä oksentelen vielä sen 2krt ainakin, kohta lähden töihin kokeilemaan viikon kestäneen saikun jälkeen, JÄNNITTÄÄ...

Onko muilla ollut rajua oksentelua?

jen" & kirppu 8+6
 
Moikka,

Täälä vois olla yksi mukaan liittyjä, jos vielä vaan sopii :)
Vähän taustoja, olen 27, pian 28 vuotias kolmen pojan (-08,-10 ja -12 syntyneet) äiti ja neljättä siis odotellaan. Asun perheeni kanssa Vantaalla, perheeseen kuuluu lasten lisäksi myös mies, kissa ja kaksi rottaa.
Menkkojen mukaan lasekttuaika olisi 4.7. ja viikkoja 10+3, mutta itseni tuntien uskon vahvasti, että ei ihan niin pitkällä vielä, mutta eipä siitäkään voi niin varma olla. Selviää sitten ultrassa, kunhan vain saan ajan sinne. Koska tämä tuli (taas) täytenä yllätyksenä , niin kuin edellinenkin, on jäänyt vähän viimetippaan nää neuvolat ja seulat muutenkin, mutta ajanvarauksen ihanan hoitajan mukaan kaikki kuitenki pitäisi keritä tekemään.
Oireet, mitä ne on? No vähän ehkä palelee ja nälkä on jatkuva, mutta eipä muuta. Tietenkin jatkuvan syömisen vuoksi tunnen itseni ihan ilmapalloksi. ;)

Edellisessä raskaudessa koin menetyksen, sillä menetin toisen kaksosista, tosin heti jo alussa, mikä on aika yleistäkin, mutta muuten kaikki raskaudet ja synnytykset ovat sujuneet hyvin ja ilman komplikaatioita.

Päivittää voisi martsu1986, la. 4.7., 4. lapsi ja synnäri kos

Toivottelen täältä kaikille hyvää alkanutta viikkoa ja tsemppiä odotukseen, toivottavasti kaikki menee kaikilla hyvin! :)


Martsu 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Täällä 8+0 poks! :)
Viime torstaina käytiin seurantaultrassa ja kaikki näytti hyvältä. LA tarkentui olemaan päivää aikaisemmin eli 21.7. Nyt vaan toivotaan, että tälläkertaa päästään "turvallisemmille" viikoille saakka. Niskapoimu-ultra on jo 19.12. Jänskättää!
 
Viimeksi muokattu:
Vekkuliina, samoilla päivillä ollaan!=) mullakin tänään 8+0=) tosin terkan mukaan 9+0, mutta se laskee menkoista, vaikka mulla 5vko:n kierto..lääkärin, ultran ja ovulaation mukaan 8+0..mullakin omien laskujen mukaan la21.7, terkan mukaan 14.7...tarkentuu sitten seuraavassa ultrassa..ite pääsen np-ultraan vasta loppiaisen jälkeen:mad:, mutta saadaan käydä kokeilemassa sydänääniä 20.12:) ihan tasoissa mennään:)
 
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
Mulla on huomenna ultra! Jännittää ja pelottaa ihan hirmusesti... Saas nähdä siirtyykö LA.

Mulle voi laittaa yv jos haluaa päästä fb ryhmään :) Nimeä tai mieluiten linkkiä profiiliin niin laitan sit kaveripyyntöä ja lisäilen ryhmään :)



Huomasin tossa äsken kun otin liivit pois, et oli pikkasen arat nännit! Auts!
Oon koko ajan ihan väsynyt... Kraaah!!! Ja nämä turvotukset iltaisin (tai no, alkaa jo kolmen-neljän aikaan päivällä). Näytän siltä ku olisin pidemmälläkin jo...


pillipöllö & Inka-Iivari 7+4
 
Mä oon pohtinut että varaisko sitä ajan varhaisultraan vai ei... Mutta vaikka kuinka haluaisin, niin olen niin laiska ihminen että en jaksa ruveta soittelemaan ja kyselemään hintoja :mad: Tilasin sitten dopplerin ja ajattelin että jos jouluna saisin sillä äänet kuuluviin niin uskaltaisin kertoa vanhemmillekkin.. Ja jos ei kuulu niin kerron sitten vasta ekan ultran jälkeen.

Hui kamala kun kävin vaa´alla eilen: 3kg tullut! Ei ihme että turvottaa ja housut kiristää :D Laitoin vkonloppunakin tilaukseen jo mammahousuja kun ei noilla omilla pysty enää olemaan kun ahdistaa niin paljon..

wonderwall+nisu 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
Kävin eilen ekassa neuvolassa ja hieman siinä jäännitti, kun ihan ekaksi terkka alkoi täyttään tietoja koneelle ja korttiin. No lopuksi viimein katottiin ultralla ja edelleen siellä pieni papu oli ja sydän pompotti hurjasti :) Ultrasi omaksi harmikseni mahan päältä, joten ei saatu ihan kunnollista kuvaa ja mittoja, koska näytti muka olevan vasta 7+5 vaikka eilen oli jo 8+2 ja viikko sitten oltiin ihan päivälleen aikataulussa kasvun suhteen.. oli kyllä siis niin sumea kuva että en ihmettele mittavirhettä..

Nyt joka tapauksessa on taas paljon varmempi olo ja oireetkin on pysyneet kyllä ihan yhtä voimakkaina koko ajan, ehkä etovaolo alkaa pikku hiljaa väistyä! Varasin eilen heti np-ultrankin ja se olisi sitten 31.12. ihan kiva, uuden vuoden aattona :D mutta mitäpä tuosta kun ei muutenkaan voi kummemmin juhlia. Vaikka siis mitenpä 13 aikaan oleva ultra iltaan vaikuttaisi :D

Joo, ja kiva kun äiti jo epäili raskauttaa, kun en halunnut viiniä tai siideriä ja kai huomasi jo turvotuksesta että pulla on uunissa, mutta kielsin asian sitkeästi. Aiomme nimittäin kertoa perheille vasta jouluna :)

-pansku- 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Jen", täällä kanssa yksi jolla juuri tuota rajua oksentelua. Vesikään ei pysy sisällä. Syömisen jälkeen on maattava pari tuntia paikoillaan ellei halua välittömästi mennä oksentamaan. Aamusin saa oksentaa kaikki mahanesteet pihalle. Sain viikko sitten lääkkeet (primperan), mutta ei ne tunnu auttavan. Vaikeinta on se että meillä on 9 1/2 kk vauva, jota en pysty juurikaan hoitamaan. Mies raukka hoitaa sekä tilaa että vauvaa. Neljä viikkoa on tätä jo jatkunut.
Tosta doplerista, mulla on kanssa se angel sounds ja sain sillä äänet kuulumaan 9+3, silloin kokeilin ekaa kertaa tässä raskaudessa. Samana päivänä olin neuvolassa jossa terkka ei vielä saanu ääniä kuulumaan sillä neuvolan laitteella.
Np-ultra meillä on 27.12. :)

mimmi ja kirppu 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: wonderwall
Pääseekö tänne mukaan? Olen käynyt täällä juttujanne lukemassa, mutta en ole uskaltanut aiemmin vielä tulla juttelemaan. :)

19.7.2014
heinäsorsa / 1. lapsi / JS


Käytiin ennen itsenäisyyspäivää yksityisellä ultrassa (rv 7+6) ja hienosti näkyi pikkuinen. :heart: Nyt rv 8+3 ja pahoinvointi jatkuu, vaikka se tuossa pariksi päiväksi helpottikin, kun olin kävin äitini luona viettämässä viikonloppua, eikä tarvinnut omaa jääkaappia haistella. Opiskelusta ei ole nyt viimeiseen kahteen viikkoon tullut yhtään mitään, kun ei aamulla pääse sängystä ylös huonon voinnin vuoksi ja illalla nukkumaanmeno venyy oksentelun takia. Ruokalassakin käyminen on ihan kamalaa, kun pitää haistella kaikkia ruokia. :D
 
Tervetuloa mukaan kaikille uusille!

Joo, eilen oksentelin naudanpaistit ynnä muut. Että se siitä paremmasta voinnista. Heti kun saa jotain pysymään sisällä, jaksaa touhutakin jotain mut kyllä se vaan heikoksi vetää kun täystyhjennystä harjoittaa. Paetkoot vuorille ne lääkärit, jotka aloittaa lauseensa "raskaushan ei ole sairaus"... aargh!
Meillä on tuo 7v oksennellut yhden päivän ja nyt hällä on kuumetta ja ihan hillitön yskä. Ollaan huppastu yötkin hereillä ja yhdessä otettu päikkäreitä.
 
Täälä ei ainakaan vielä oo tarvinnu oksentaa mut kokoajan tosi heikko olo, aina kun jotain koittaa tehä nii tuntuu et jalat lähtee alta, tänään kolasin pihaa hyvin vähän ja sen jälkeen olo oli ku maratonin ois juossu, heikotti ja pyörrytti ja ihan hengästynyt olo.. huoh.. :/ Nyt oon reilu viikon ollut sairaslomalla, muista syistä, ja huomenna tarttis aamuvuoroon mennä, vähän kyllä jännittää miten käy, uskaltaako töihin lähteäkkään jos siellä alkaakin huimaamaan, eikä jaksakkaan olla "pystyasennossa" :/ Ketään siis ei vieläkään tiedä raskaudesta niin en kellekkään voi sanoa mistä syystä huimaa..

Turvotusta myöskin on, tosi paljon ja ympäri vuorokautta..

Tänään mulle tuli se doppleri, mutta en mä osaa sillä kuunnella mitään sydänääniä :D Kuulin vähän kaikenlaisia ääniä ja yksi ääni olisi voinut olla syke, mutta en siihen kyllä luota kun jotenkin se kuulosti oudolta eikä itsellä kuitenkaan ole mitään tietoa miltä ne sydänäänet pitäisi kuulostaa.. Pitää siis ilmeisesti viikko odotella kun ensviikolla meen neuvolaan kuuntelee sydänääniä, josko sit selkiäis miltä niiden pitäis kuulostaa, jos siellä saatais kuulumaan :D

Mulla eka ultra on 27.12.. Moni teistä on saanut ennen joulua, itekkin oisin tahtonut mielummin ennen joulua ultra-ajan ni ois jouluna saanut kertoa raskaudesta meidän perheille, mutta se saa nyt sitten odottaa joulun jälkeen :) Jos ultrassa kaikki ok, niin eiköhän uudenvuoden tienoilla uskalla julkistaa :) Huomenna sit tuleekin täyteen 10+0 :)

immet ja pirpana 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: wonderwall
kiva kun vastasit mimmi83! :) Teillä noin pieni vielä siellä hoidettavana varmasti todella rankkaa tai ainakin kun ite miettisin että tän olon kanssa pitäis vielä lasta hoitaa niin ei kyllä onnistuis sen verran heikko olo! Ai sä sait ton merkkistä lääkettä! Mulle lääkäri määräsi prostafen (?) matkapahoinvointi lääkettä mikä on kolmio lääke mutta turvallista syödä sanoi lääkäri ja apteekissakin tarkistettiin se. Se auttoi mulla rajumpaan oksenteluun ja nyt olen jaksanut töissä olla (päiväkodissa alle 3v ryhmässä) ihmeen hyvin ja oksentelukin on tällä hetkellä jäänyt vain illalle mutta sillon sitä tavaraa tuleekin koko päivän edesta ;/ Toivottavasti sullakin alkais jo helpottaa, todella huonoon kuntoon menee nopeasti tosta oksentelusta! Tsemppiä :)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään käytiin ultrassa!

Rv 7+4 vastaava pieni löytyi ja sydän sykki :heart:
LA siis siirtyi päivällä ja on nyt 25.7, saa muokata etusivulle :)


Ihana tietää et masussa on elämää :heart:



Mulle voi laittaa edelleen yv jos haluaa fb ryhmään :)




Pillipöllö ja Inka-Iivari 7+4
 
pillipöllö Muutettiinko sulla laskettua aikaa virallisesti? Mulle sanottiin neuvolassa, että jos la heittää yli viidellä päivällä niin sitten vasta muutetaan. Aika jännä. Mulle sinänsä ihan sama mikä se päivä on koska ei kuitenkaan synny juuri sinä päivänä. :D

Syssy^^
 
Poks poks 14+0 :)

Pahoinvointi alkaa helpottaa, enää hetkittäin illalla on hieman heikko olo. Ja sekin silloin, jos ei ole muistanut syödä säännöllisesti päivän aikana. Väsymys iskee melko aikaisin illalla ja olenkin yleensä jo klo 21 aikoihin nukkumassa. Yleensä ennen lapsia :D

Mut nyt töihin...

-Lijena & kirppu 14+0-
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
pillipöllö Muutettiinko sulla laskettua aikaa virallisesti? Mulle sanottiin neuvolassa, että jos la heittää yli viidellä päivällä niin sitten vasta muutetaan. Aika jännä. Mulle sinänsä ihan sama mikä se päivä on koska ei kuitenkaan synny juuri sinä päivänä. :D

Syssy^^
Joo, kun mullahan ei virallisesti neuvolan kirjoissa ollu laskettua aikaa, kun sanoin sinne etten tiedä kuin pitkällä tää on :) Toi oli siis kestonmääritysultra :) Sain siis nyt virallisen lasketun ajan. Toi aiempi (24.7) oli mun oma laskelma menkkojen mukaan.
Normaalistihan ei kai muuteta just jos on joku alle 5 päivää eroa.
 
Nyt on listaa päivitelty!

Ultrassa kaikki hyvin :heart: Siellä se pikkuinen otti oikein rennosti löhöillen ;)

Hassua kyllä kun neuvolan la mukaan oli silloin ekassa ultrassa 5+8 ja ultrassa ei näkynyt muuta kuin sikiöpussi. Sitten 6+4 näkyi pieni alkio joka vastasi viikkoja 6+1. Viimeksi oli ultra 10+0 ja pikkuinen vastasi 10+1 viikkoja nyt oli 11+2 ja pikkuinen vastasi 11+4 viikkoja. Kasvuspurstin ottanut siis :heart:
nt oli alle 1mm eli on kuulemma hyvä! Mulla on ollu ihan poika olo, mutta nyt se vaihtuikin tyttöoloksi :D No mennään nyt vielä tolla poika ololla vaan :D
Istukka on etuseinämässä. Johtuiskohan mahanpömpötys siitä ;)
 
Hei A-P-U-A!

Millä tän jatkuvan syömisen ja nälän saa kuriin? Nyt alkaa olee jo leikki kaukana :D Aikasemmissa raskauksissa on tullu painoa lisää max. 9kg, jotka sitten luonnollisesti kadonneet synnytyksen jälkeen. Lähes kaikki paino tullut ihan loppu raskauksissa... Mutta nyt, nyt jo +5kg :O Ei hyvää päivää :D En oo muutenkaan mikään ihan langanlaiha, niin ei tarttis kyllä jäädä tässäkään raskaudessa yhtään ylimäärästä kiloa :/ Mutta jospa se tästä tasottuis.

En millään malta odottaa, että tulis aika NP-ultraan ja ravaan postilaatikolla monta kertaa päivässä sen toivossa, mutta tähän asti olen joutunut pettymään joka kerta. :D

Ihanaa päivää kanssaodottajille :)

Martsu 10+6 (huomenna poks poks ;))
 

Yhteistyössä