<3Elokuun Epelit 2012<3 TOUKOKUU

Kotiutumisvaatteet: Mä ajattelin että otan kaksi kerrastoa vauvalle mukaan sairaalaan. Pienen bodyn ja potkarin ja sitte vielä ihan kevyen trikoohaalarin tai mahdollisesti vetoketjullisen hupparin. Sitten tietysti ohut myssy ja kevyet töppöset tai paksummat sukat. Jos sattuu olemaan hellepäivä kun lähdemme sairaalasta niin yksi kerrasto riittää ja jos on vähän viileämpi päivä niin puen siihen vielä hupparin tai puvun päälle. Joskus katson järkyttyneenä kun pienet vastasyntyneet puetaan toppahaalareihin heti alkusyksystä tai ovat paksuissa makuupusseissa vaunuissa vaikka äidillä on pelkkä pitkähihanen päällä. Liika kuumuuskin saattaa olla syynä kätkytkuolemiin puhumattakaan siitä epämukavuudesta. Sitte mietitään että miksi se vauva itkee sielä kuumissa vaunuissa joissa ilma seisoo muutenkin.. Me ollaan tietysti miehen kanssa aika kuumaverisiä ihmisiä ja esikoinenki on aika hikoilevaa sorttia:) Pukisin tietysti pikkukeskoselle ehkä vähän enemmän kun yli 4-kiloselle. Kyllä sen itse tajuaa sitten mitä pukea! Miettii että jos mulla olisi nuo vaatteet päällä niin olisiko mulla kuuma vai kylmä, paitsi että vauvalle tietysti tarttee yleenä yhen asteen enemmän vaatetta kun itselle:p

Ihana kuulla että Kisuliinan pojat kasvaa ja voi hyvin. :)

Täällä haettiin äippäpakkaus myös tänään ja voi että oli olotila kuin jouluna pikkulapsella. :LOL: En oikeasti muista milloin olisin hymyillyt yhtä typerä virne naamallani. Ihania vaatteita, niin pikkuruisia ja suloisia. Tämä nyt oli virallisesti ensimmäinen vauvajuttu joka meille kotiutui. :heart:
Nuo oli kaikki aika samanvärisiä, voikohan nuo pestä kaikki kerralla samassa koneellisessa? :confused:
Ainoa mistä en itse tykännyt oli se ruokalappu, turhan retro ja seiskytlukunen minun makuun. Semmonen varmaan hommataan uusi.
Muutama kummallinen pikkuriepu siellä myös oli matkassa, mihin lie tarkoitettu? :D

Tänään uskaltauduin myös suunnittelemaan kotiutumisvaatteita, itseäkin epäilyttää mitä sitten pitää vaaville pukea ettei ole liian kylmä tai kuuma. Kaippa sen sitten osaa katsoa, jenny90n vinkeistä oli taas apua! :wave:
Muutenkin vaatteista tuntuu tulevan päänvaivaa, kun varotellaan että ne ekat jää heti pieneksi, mutta toisaalta toiset sanoo että koko ajan saa olla vaihtamassa jos vaavi pulauttelee tai tulee tavaraa toisesta päästä läpi. :)

Onko muilla pahoja repäisykipuja/kramppeja nivusissa tai alavatsalla?
Mulla on parin päivän ajan ollut riesana ja voi että sattuu kerpeleesti.
Krampit jää vielä jomottamaan pitkäksi aikaa ja tekee olosta todella tukalan. :/

Minea_ Mullahan nimenomaan tuli se turvotus päälle niiden pitkien työpäivien ja seisoskelun jälkeen. Pitää yrittää istuskella nyt enemmän jos tuo alapää pysyisi normaalin rajoissa :D

Nyt syömään viimeinen annos jäätelöä ja katsomaan telkkaa, täällä pistetään päälle herkkulakko. :stick: Tuntuu että paino alkaa paisua liikaa ylöspäin, pitää alkaa katsomaan vissiin enemmän mitä suuhunsa pistää :ashamed:

Ss ja Poju 25+4

kiitos pumppa rh selostuksesta, oon kuullut ton saman miljoonia kertoja mutta jostain syystä tollaset tiedot karkaa mun päästä :D olishan se hyvä aina muistaa miksi joitain asioita/testejä tehdään mutta niin sama pää kesät talvet niin minkäs mahdan. kiitos kuitenkin muistin virkistyksestä siis!

kotiutumis vaatteina ajattelin ottaa pitkähihasen bodyn, puol potkarit ja joku hupputakki/neule vielä kaveriks jos sattumoisin vähän viileempää olis. viime alkusyksyä muistellen oli kyllä tosi lämmintä vielä syyskuun alussakin että en usko että lisä vaatteita tohon päälle tarttee :) se on joo totta että vauvalle yhet vaatekappaleet enempi päälle, toi meidän poitsu oli kans hikoilevaa sorttia pienokaisena ja vieläki on sellaset hikuvarpaat, periny ihanalta äidiltään ;) ne käsi tumput on kans pakko ottaa mukaan sairaalaan ettei pikkanen raavi nassuansa ihan kunnolla.

tuli muuten mieleen että jokuhan näistä tavaroista luetteli (pumppa?) mitä vielä puuttuu ja muistaakseni listalla oli kylpyamme? niin jos saan niin suosittelen sitä flexibathia eli kokoontaitettavaa kylpyammetta. meillä sellanen kokovalkosena ja on ollut mitä loistavin. ne perus kylpyammeet vie suht paljon tilaa ja ovat siksi vaikea säilytteisiä, niin ton kylpyammeen saa sitten kasaan ja johonki helposti suojautettua kun ei tartte :) näitä käsittääkseni saa ainaki stockmanneilta ja sokoksilta ja luultavasti ihan näistä lastentarvike liikkeistä. punavuoren peikosta sai kans ainakin muutama vuos sitten, sieltä toi meidänki käytiin hakemassa jos en väärin muista, anoppi sen tais kustantaa :) se värinä sitteri himottais muakin tosi paljon mutten raaski ostaa kun edellinen niin hyvässä kunnossa ja toimiva tapaus. jos tulokas onkin koliikki vauva niin sitten kyllä juoksen kiireenvilkkaan läheiseen lastentarvikkeeseen :D

kivoja kuulumisia kisuliinalta, kyllä on poitsut kasvanu hyvin :)

oon taas kaljaleskenä kotona, ehkäpä sitä hemmottelis itteensä isolla kupilla herkkutrio jäätelöä ja uusimmalla trendillä. hyviä iltoja vaan kaikille :)

Surusilmät mä taas tykkäsin siitä ruokalapusta! :D Se sama oli jo 2010 pakkauksessa ja jouduin heittämään pois kun työnsin sen niin monta kertaa kuivausrumpuun vastoin ohjeita, mut nyt saan uuden!! :D Vaikkei se oo kovin käytännöllinen, kantsii olla sellanen perus muovinen missä on se kouru, muuten ne ruoat on lähinnä sylissä:D Ja ne rievut oli varmaan kestovaippojen harsotaittoja:p

Samuelinäiti kiitos kun muistutit tosta ammeesta!! Meil on ihan älyttömän pieni kylppäri, ja tähän asti ollu sellanen perus iso muovinen 20 vuotta vanha amme ja en ikinä tiedä mihin tunkisin sen mutta heivaan sen takas mummolaan ja ostan ton taitettava:)

Jenny ja Papu 29+2

Toissapäivänä käyty neuvolassa:
Painoa tullut nyt yhteensä 5,5kg
verenpaineet 110/74, ihmeen alhaalla tuo yläpaine.
pissa puhdas
sykkeet n.140
Eilen sitten kävin sokerirasituksessakin, onneksi sain sitä cokiksen makuista, sen pysty juomaan helposti. Keskenmenojen jälkeen kävin kans sokerirasituksessa ja sillon piti juoda se appelsiininmakuinen ja se oli ihan hirveetä. Meinas eilen labratäti mullekin kiikuttaa sen appelsiinisen mutta kun huomas että oonkin raskaana niin kävi vaihtamassa cokikseen. Sano että täällä on tehty periaatepäätös että raskaana olevat saa aina sitä cokiksen makuista kun niin monelle tulee raskaana ollessa siitä appelsiinisestä huono olo ja oksentavat. Mut ainakin paastoarvo oli hyvä, 4.4. Loput lukemat saan tietää sitten ens viikon keskiviikkona lääkärinneuvolassa.

Olipa positiivinen yllätys kun selvittelin lomapäiviäni niin mulla onkin lomia pitämättä peräti 32 päivää ja ne kun pidetään ennen mammaloman alkua niin oon vielä ens viikon töissä ja sitten alkaa pitkän pitkä loma :D Ja eipä sitten esimies ollut oikein tietoinen miten tää raskaus ois pitänyt työnantajalle ilmoittaa. Soittelin sitten kaupungille laskutukseen niin sain tietää että oishan se raskaustodistus pitänyt sinnekin kiikuttaa 2kk ennen äippäloman alkua. Nyt meni pari päivää yli tuon. Eikai se muuten haittaa mut sain tietää että kaupunki maksaisin äitiysloman ajalta palkkaa, tosin minun kohdalla se tarkoittaisi vain heinäkuun kahta viimeistä viikkoa kun sopimus loppuu heinäkuun lopussa mutta kuitenkin. Toivotaan nyt että meijän pomot on suotuisia ja katsovat tuon pienen myöhästymisen esimiehen mokaksi kun ei oo ollut perillä miten nää äitiysloma-asiat hoidetaan virallisesti. No mutta kuitenkin, tärkeintä että työaamuja jäljellä enää 6 kpl ja sitten LOMALOMALOMA!!

Sanle ja Onnimanni 27+0

• Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Sairaslomaa tuli äitiyslomaan asti, jotta saadaan supistelut vähentymään, mitään avautumisia ei ollut tapahtunut. Muutenkin tuntuu että yöllä kun ei saa nukuttua kunnolla niin töissä on sitten ihan pihalla ja olo ihan voimaton, alkaa työt jo kärsimään niin parempi itseni, vauvan ja työnantajan kannalta että jäin pois töistä :)

Nyt tuntuu että mitähän sitä tekisi, tekemistä olis vaikka kuin paljon tuolla pihalla ja talossa sisällä mutta sitten pitää miettiä että mitä saakaan tehdä. :)

Rh- negatiivisesta : mulla on ja vasta-aine koe otettiin nyt ekan kerran, tulokset kuullaan sit seuraavalla neuvola käynnillä.

Hankinnoista: Meiltä uupuu enää amme ja turvakaukalo, joitakin vaatteita meinasin muutamat vielä hankkia ja tietty vaipat ja muut perushoito tarvikkeet pitää kaupasta vielä hakea, muuten kyllä kaikki on kasassa, pitäisi vaan saada ne laitettua paikoilleen.

Jenni* ja Mini huomenna poks! 28+0

kiitos vastauksista typerään kysymykseeni supistuksista :LOL: Kyl mä ajattelinki et eihän ne voi niitä olla, kun kävellessä ja rasituksessa tuntuu kipuja, mut tulipa tuokin sit selvitettyä kaikkien kesken :D Mutta...

...mä bongasin eilen rintsikoista reippaat maitotahrat :O Siis voiko olla jo nyt?? (Älkää vastatko että voi, mä googletin sen jo eilen illalla :D ) Mut siis, voisko tää olla sit enne siitä et mä voisin sit imettää ihan kunnolla, jos jo nyt on merkkejä meijerin käynnistymisestä? :D Ja mä en oo huomannu mitään kostumista ees, eilen huomasin vasta riisuessa..

(.) Tänne ei kummempaa muuten, vaunuja odotellessa.. Tulis jo heinäkuun loppu :LOL: Vointi on hyvä, ei valittamista. Töitäkin olis vielä jäljellä 6 viikkoa, jaksaa jaksaa..

inieh ja tyyppi 25+3

Terveydenhoitaja olen ammatiltani juu, vastavalmistunut kylläkin. Kätilötyö kiinnostaa niin kovasti, että sen vuoksi myös äitiyshuolto on minun juttuni =) Kätilön pääsykokeet onkin suunnitteilla ensi keväälle. Äitiyslomaa en silti pidä yhtään sen vähempää kuin 3v. (jos sitä joku valopää ei leikkele sitten lyhyemmäksi!)

Minun aikasemmat muksut on talvilapsia, joten minäkin oon pihalla, että mitä sitten jos on helle, kun tullaan kotia puetaan. Meillä kun vielä on pitkä ajomatka sairaalasta kotiin, niin täytyy miettiä vielä autoilunkin aiheuttama lämpötilaongelma. Voi voi.

Mullakin taitaa olla päällä pesänrakentamisvietti. Heitin miehen vaatteet toiseen komeroon ja otin isomman kaapin vauvan vaatteita varten käyttöön. Nyt mulla on kauhea kasa varastosta haettuja vaatteita oottelemassa pesua. Muutoin onkin sitten kaikki, paitsi se pinnasänky. Eikä äityspakkaus ole ees vielä tullut. Oon aikastanu tuota tavaroiden raahaamista tänne kämppään jo ihan hyvän viikkomäärän. Vai taitettava kylpyamme. Googletin, mutta yks näytti ihan siivoussankolta, joten vähän epäilytti. Onko jotain käyttösuosituksia?? Tuollanen ois kyllä kätsy, kun minä itse tykkään vauvoja roudata suihkuun eli meillä ei kylpyammeen tarve ole monia kuukausia.

Minäkin tunnen vauvan polvet ilmeisesti muljuvan tuossa navan päällä. Aika usein kuitenkin potkut tuntuu selkärankaan päin ja minusta ainakin on hirveän vaikea paikallistaa missä se potku silloin tuntuu. Alhaalla, keskellä vai ylhäällä.

Rv 25 + 4

Viimeksi muokattu:
Kiitos Jenny Kisuliinan kuulumisista! Upeasti pojat kasvaa. :)

Samunäiti kiitos vinkistä! Pitää itekin miettiä tota kokoontaitettavaa ammetta. Sehän oiski kätevä, esikoisella oli semmonen iso amme ja mua ärsytti kun se oli siellä kylppärissä tilaa viemässä, sitte jossain vaiheessa aloin säilyttää sitä vaatehuoneessa. Onneksi se ei enää ammeessa viihdy niin annoin sen ammeen kaverille(se oli semmonen räikeen pinkki niin ei oikee pojalle sovi. :D)

Värinäsitteri houkuttelis muakin! Pitää nyt vielä vertailla vähän hintoja ja ominaisuksia.

Noista kantoliinoista mulla ei oo kokemusta. Esikoisen vauva-aikana mulla oli rintareppu ja se oli mun mielestä tosi kätevä. Tosin toi meijän neiti viihty niin hyvin lattialla ja sitterissäkin, niin ei hirveän kovassa käytössä ollu. Tulevaa vauvaakin ajattelin rintarepussa kanniskella. Voi olla että sille on nyt enemmänkäyttöä kun on toi taaperokin. Esim ruokaa laittaessa parempi että vauva on turvassa rintarepussa, kun lattialla jossa toi taapero pääsee sitä omin päin "hoitamaan".

Kotiutumisvaatteet on täälläkin kovassa mietinnässä. Haluun jotkut oikeen tositosi suloiset, saa maksaa vähän enemmänkin. Kattelin että noista vaatteista mitä meillä on valmiina, kelpuuttaisin yhdet ainoat kotiutumisvaatteiksi. Mutta eipä tossa hirveesti noita 50cm vaatteita olekaan. Esikoiselle mulla oli pakattuna sairaalakassiin neljät(!) eri vaatteeet joista sitte sairaalassa valitsin pienelle parhaiten sopivan asukokonaisuuden. :D Harmittaa kun kauppoihin on tullut aivan ihania vauvojen kesävaatteita, mutta eipä niille oikeen käyttöä ole kun vasta elokuussa tulee vauva ja se on silloin niiin pikkuinen ettei sitä oikeen mihinkään shortseihin ja hellepukuihin voi pukea.

Inieh mulla tulee kanssa maitoa tisseistä! :) Välillä lakanassa on ihan törkeen kokoiset maitolammikot aamulla kun herään.
Mua alkaa jo nyt pelottaa tuleva imetys ja rintatulehdukset. Mulla oli viimeksi ensimmäinen rintatulehdus jo ennen vauvan syntymää! :eek: Silloinkin maitoa tuli tisseistä useita viikkoja ennen laskettua aikaa. Ensimmäisen kahden kuukauden aikana mulla oli varmaan kuusi tulehdusta, eikä todellakaan ollut kiva hoitaa vauvaa helvetillisissä kivuissa ja 40 asteen kuumeessa. Onneksi ne siitä sitten tasaantu ajan mittaan, ne ekat kuukaudet on pahimmat..

Jos nyt hilais ahterin ylös tästä koneelta ja menis laittamaan murusille lounasta. Ihanaa kun miehelläkin on vapaata, sain nukkua pitkään aamulla, en ollut edes huomannut kun noi oli noussut ylös. :D

Nepo ja Pirpana 28+6

Moi! :)

Tissit vuotaa täälläkin oikeestaan päivittäin. Se alkoi jo viikolla 20 ja sillon kyllä säikähdin että mitäs hittoa täällä tapahtuu :D Esimaitoahan se on. :) Monesti yön aikana huomaan että on vuotanut enemmän, yleensä päivän päätteeks on rintsikoissa ihan pienet läikät vaan. Siks en olekaan alkanut liivinsuojuksia käyttämään, pesen rintsikat vaan tosi usein. Niin ja sit jos mies hipaisee edes mun nännejä niin sillon ne rupee heti vuotamaan :D Miehen mielestä se on jotenkin huvittavaa joten tekee sitä välillä tahallaan :stick:

pesänrakennusvietti taitaa olla täällä kans käynnistymässä. Tosiaan kun asutaan vielä pari viikkoa täällä mun opiskelukaupungissa niin voitte kuvitella kuinka mun näppejä polttelee päästä uuteen asuntoon siivoamaan ja järjestämään :D Kun eihän meillä tolle vauva-raukalle oo vielä ees mitään tarvikkeita niin sekin asia polttelee jo kovasti :D Hankitaan sitte kotikaupungista. Tänään aattelin jo ruveta pakkailemaan astioita laatikoihin (niitä on meillä niin tuhottomasti). Sit onkin pian muiden tavaroiden vuoro ja ens viikonloppuna tuleekin muuttoauto hakemaan meidän kamat! Mies lähtee jo aikaisemmin kun hänellä alkaa työt mutta tulee kyllä auttamaan siivouksessa yms. muutossa. Täällä miehellä onkin enää 2 työpäivää jäljellä! Hui kun aika menee nopeaa :D

Kiva kuulla että Kisuliinan vauvat voi hyvin!

Minea ja maha-asukki 28+4

Hui, aika monella kuulostaa tulevan jo maitoa. Mulla ei kyllä ole tietoakaan vielä!

Mies on tänään illan ja yön poissa. Mun piti lukea tenttiin, mutta kävin ostamassa levyllisen suklaata ja makaan sohvalla;)

Mites te muut? Oletteko ajatelleet rajoittaa makean syömistä? Mä olen ajatellut, mutta ilmiselvästi toteutus on vielä hieman hapuilevaa...

Uusiäippä ja vaaveli 26+6 (Jee, huomenna poksutaan!)

Makeansyöminen pistettiin täällä pannaan. :headwall: Jospa tuo painonnousu pysyisi hiukan paremmin kurissa. En omasta mielestäni oo kyllä lihonu mihinkään muuhun suuntaan kun massusta eteenpäin, mikä on hyvä. En vaan tajua mihin ne 7kiloa on menny. :D Varmaan tisseisihin ja perssukseen missä ne kilot mulla muutenkin majailee.
Hehtaarihinkit on jo muutenkin ja nytkin on tullu jo päälle kuppi lisää kokoa. Ja vielä paisuu. Meinaan laittaa maidontuotannon käynnistyttyä oman meijerin pystyyn!:LOL: Äitikin luovutteli maitoa päälle vuoden ja tienasi sillä hyvät rahat. Minäkin meinaan. :kieh:

Vielä ei siis tissit täälläkin vuotele onneksi mihinkään suuntaan.

Tuntuuko muista siltä että vatsa räjähtää? Vaavikin kun liikkuu ja tulee samaan aikaan suppareita niin avot, kyllä tekisi mieleni huutaa.
Mulla alkaa olla niin pingottunu ja iso maha että en tajua miten se tosta muka vielä mahtuu kasvaamaan. Miten tuo vatsanahka venyy?? :attn:

Nyt lähden makaamaan, jospa mun suolet tuosta työpäivän jälkeen rupeaisi pikkuhiljaa oikenemaan.

Sitteristä, mä haluaisin tämän
Sitterit - Tuotetiedot - Doomoo Seat
Menis vähän isommallekki lapselle ja must se on muutenkin niiiin ihana olevinaan :D

Kantoliinan tahtoisin kans, täytyy varmaan mennä johonki kauppaan kyselemään niistä vähän enemmän ja opettelemaan sitomista.
Sitä vaan oon miettiny et ku mulla noita selkävaivoja on ilman raskauttaki ni miten mahtaa toimia mulla?

Kotiutumisvaatteita en oo ajatellu yhtään! Mut ehkä mä vielä ehdin :)

Hankinnoista.. Meillä on edelleen vasta pinnasänky ja turvakaukalo. Tarvis varmaan pikkuhiljaa lähteä ostoksille!

Ja noi maitotahrat.. Itekki muutaman kerran oikeen pelästyny ku on ottanu rintsikat pois ja on jo kauheet läiskät :D Mitään en oo tuntenu et ois tullu mut silti niitä aina välillä löytyy.

Makean syömistä olen kovin yrittäny rajottaa, tosi huonoin tuloksin kylläkin :LOL: On päiviä kun mä päätän et nyt en syö viikkoon mitään hyvää, ja sit seuraavalla kauppareissulla tulee taas ostettua jotain herkkuja.. Ai mitenniin vähän taipuisa selkäranka.. :ashamed:

Välillä täällä kans tuntuu että maha räjähtää, tai ainakin että nahka repeää tuolta jostain alamahasta. Varsinkin kun toinen yrittää puskea pyllyään mun navasta läpi :D

Jos sitä sitte lähtis tohon lähikirpparille kattelee oisko siellä jotain ihania vauvanvaatteita taas. Oikein hauskaa viikonlopun alkua kaikille mammoille! :flower:

j_enna&toukka 26+5

Pakko tulla jakaa teille tääkin, kun aamul heräsin, ni ihmettelin et onpas maha nyt hassun mallinen.. Ni tyyppi olikin pungertanu ittensä ihan oikealle puolelle ja sit kun nousin ylös ni pitikin päästä vasemmalle.. :D Tuntu kyllä hassulta kun toinen puoli mahaa ihan montulla ja toisella puolella hirvee myllääminen :) Nyt ehkä ollaan taas suht keskellä ainakin mun kantilta katsottuna.

Tääkin lähtee tänää kirpparille pyörimään, mut lähinnä siks jos löytäisin ITELLENI jotain vaatetta.. Meil on jätkälle niin paljon jo vaatteita et pitää kai inventaario tehdä ja kattoo et mitä puuttuu. Ja siis äippäpakkaus ei ole vielä ees tullu :LOL: Mut mul alkaa paidat loppumaan koht enkä viittis hirveesti uutena ostaa jos vaan kirpparilta löytyis jotain kivaa.

inieh ja tyyppi 25+4

heippa kaikki taas :wave:

me saatiin vihdoinkin miehen kanssa juteltua, ja päätettiin että katsellaan tässä vielä eteenpäin :) eli ei tartte alkaa nyt viimesillänsä sitten hakemaan asuntoa ja tekemään sitä muuttorumbaa. nyt onkin sitten menny kotona ihan lepposesti ja kivasti :)

vatsa kasvaa, ja pieni myllää :heart: liikkeet ei tunnu kuitenkaan niin kovina ja vahvoina kun esikoisesta, mutta luulen että toi istukan paikka vaikuttaa (se kun on tässä raskaudessa edessä)
eilen illalla pienellä oli ensimmäinen hikkakin :D

supistelee päivittäin, ja eilen illalla kun yritin saada unta, tuli muutama suht säännöllinen mutta kuitenkin kivuton supistus. oon ihan paniikissa noiden kanssa, kun viime raskaudessa ne teki vahinkoa. se neuvolalääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen ja se oli sen mukaan normaali, mutta en tiedä voinko mä luottaa siihen, koska ei se osannu mitata sitä sf mittaakaan oikein, ja niistä "sydänäänten romahduksista" mua sairaalaan lähetteli. on meinaan mietityttäny että kun kerran oli noin epäpätevä, ni voinko mää luottaa siihen että siellä kohdunsuulla on oikeesti kaikki hyvin? :ashamed:
vähän vajaa parin viikon päästä on neuvola, ni mun tarttee siellä varmaan pyytää että jos joku toinen lääkäri vois sen kohdunsuun tilanteen kattoa.. vois vaikka vähän värittää tarinaa jos se laittas mut helpommin tarkastukseen.

kamala nälkä on jatkuvasti, ja mieliteot vaihtelee ihan törkeetä tahtia :D vettä tulee lipitettyä kans aikas määriä päivittäin kun janottaa koko ajan.

ja eipä tänne sitten oikein sen kummempia :)

Emilien ja pikkunen 28+1 :heart:

• Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Ihanaa kuulla Kisuliinan poikien kuulumisia.:) Paljon tsemppiä Kisuliinalle, pojille ja koko perheelle! Kiitos, kun välitit uutiset meillekin, Jenny90.

emilien Ihanaa, että olette miehesi kanssa jutelleet ja asiat ovat rauhoittuneet. :)

Inieh Minulla on hieman sama tilanne: huomasin, että sopivien paitojen määrä on kummasti huventunut.:LOL: Täytynee siis lähiaikoina metsästää sopivia äitiyspaitoja tai kivoja, pari kokoa isompia paitoja.

Maitotahroja ei ole virallisesti tullut, mutta yhtenä aamuna heräsin niin, että rintojen kohdalla oli yöpaidassa märät kohdat. En laske asiaa, koska se tapahtui vain kerran ja olin ennen asian huomattuani käynyt jo vessassa ja puuhastellut keittiössä.
Luulisi, että jo se oli maitoa, niin sitä saattaisi tulla useamminkin.

Baby shower/vauvakutsut Ovatko ystävät aikeissa järjestää teille kutsut? Te, joilla on jo lapsia, järjestettiinkö teille? Tuli vain mieleen, kun luin toiselta palstalta, että kamut olivat odottajalle sellaiset järjestäneet ja yksi ystävistäni kysyi, että koska minä järjestän baby showerit heille! Silloin oli pakko todeta, että yleensä ne kamut järjestävät kutsut odottajalle, eikä toisinpäin. Idea on minusta kiva, vaikka enemmän Amerikassa niitä järjestetään. Jos sellaiset haluaisin, minusta koko jutun idea olisi kaverien yhdessäolo, vauva-aiheiset tarjottavat ja leikki, jossa porukka pääsisi arvaamaan vauvan syntymäpäivää etukäteen.

Tiedän tehneeni sen virheen kamujeni kanssa, että olen yleensä ollut se, joka järjestää yhteiset kemut tai jos en ole, niin olen se, joka ensimmäisenä auttaa, jos järjestäjä saa hepulin. Se on jo johtanut siihen, että voin melkein sanoa järjestäneeni omat polttarini; minulta tuli kaikki ohjelmaideat ja sain ruokaa vain, koska pyysin, että menemme syömään... En muistele sitä arki-iltaa hyvällä, etenkään kun jouduin auttamaan sen jälkeen pelastamaan kaverin polttarit, joita vietettiin kokonainen lauantai ja kustannukset suorastaan tähtitieteelliset.

Mahan tuntemuksista Mahani ei ole juuri räjähtämässä, mutta olen kyllä huomannut selvän eron. Pikkuisella on uusia möyrimistapoja ja asentoja. Pikkuisen pää ja jalka ovat jo selvästi tuntuneet ja olen myös huomannut samanlaista asennonvaihtoa kuin Inieh mainitsi, mutta en yhtä selkeää monttua.

Makean rajoittaminen on vakaasti suunnitelmissa, mutta minäkään en ole asiassa kovinkaan hyvin onnistunut... Pitää yrittää kovemmin. Siksi psyykkaankin itseäni kovasti himoitsemaan satsumia ja muita hedelmiä.

Piti tulla lisäämään, että sain vihdoinkin Kelalta postia: äitiysavustus on myönnetty ja pakkaus tulee 2 viikon kuluttua. Jippii! tätä on jo odotettu! =)

Luckygirl & Vintiö 27+6

Viimeksi muokattu:
Moi!

Taas kerran on tullut niin hurjat määrät tekstiä, että vaikee pysyä perässä :D

Mulla oli neuvola tällä viikolla, kaikki arvot kunnossa, hb:kin pysyny hyvänä vaikka ostin vahingossa sellasta vitamiinilisää, missä ei oo rautaa! Painoa peloista huolimatta tullut vasta 4kg kokonaisuudessaan, mutta on vatsalla silti kokoa jo kun sf-mitta oli 26 :O

Kylki alkanut reistaamaan, esikoisesta oli sama. Oikeessa kyljessä tuntuu ilkeeltä kun istuu, ihan kun vauva yrittäis pungertaa itteensä ulos just siitä. :D
Liikkeetkin alkanut olemaan aikamoista möyrintää, nyrkein ja potkuin molempiin suuntiin..Mutta onneks oon vielä säästynyt suuremmilta vaivoilta! Viimeinen kolmannes kohta...

Mä alan lukemaan taas näitä teidän kirjoituksia ja kommentoin sitten, tää nyt oli taas tätä omanapailua..

Mukavaa alkukesää kaikille =)

Kiuku ja palleroinen 26+5

Heti vastailen pariin juttuun:

Meillä oli esikoisella semmonen Fisher Pricen värinäsitteri ja se oli ihan huippu! Vauva tykkäs tärinästä, mut sit lainasin sen mun serkulle, joka oli lainannu sen omalle kaverilleen ja kun se palautui, oli se värinätoiminto menny rikki..:( Pikkasen harmittaa kun olisin sitä halunnu käyttää tälläkin vauvalla! No, sitteriosa on kunnossa ja täytyy katsoa jos mies vaikka saisi sen värinänkin korjailtua.

Kantoliinasta on kyselty, mä ostin tuommoisen kantopussin käytettynä, se vaikuttaa ainakin jämerältä ja käytännölliseltä, kun ei tarvii niitä sidontoja miettiä, mutta sen näkee sitten. Rintarepun ostin esikoiselle, mutta sepä ei siinä viihtyny ollenkaan..On se tallessa, että voihan sitäkin sitten koklata vähän isommalle vauvalle.

Heippa kaikille:wave:

Olen käynyt lukemassa mutta omalta kohdalta kirjoittaminen on nyt vähän jäänyt kun olen palannut toukokuuksi nyt töihin. Ihanaa kun aika kuluu kuin siivillä ja olo on mitä mainioin. Mitä nyt vauvan pää tai peppu tai joku tunkee oikeasta kyljestä eikä autolla ajamisesta tai istumisesta välillä meinaa tulla mitään kun sattuu niin vietävästi.

Täällä sf mitta huitelee jo ihan omissa lukemissa..maanantaina mitattu ja sillon oli 32!! Mutta onneksi se ei johdu jättisuuresta vauvasta vaan mun oudosta kohdusta ja siitä et vauva majailee tosi korkeella näillä näkymin takasin perätilassa. Kiloja on tullut 7 kun esikoisesta oli tähän väliin tullut jo 14kg joten olen ihan tyytyväinen, mut hirveesti enempää ei tarttis tulla.

Maidon herumisesta:
Mulle kätilö sanoi viime odotuksessa kun paniikissa kerroin, että kaverilta tulee jo maitoa ja iteltä ei ja pelkään että mulla imetys ei tule onnistumaan, niin se rauhoitteli, että se ei kerro mitään imetyksen onnistumisesta. Joillain vaan heruttaa maitoa jo ennen synnytystä.

j_enna: mäkin oon katellu tota doomoo seattia. Ois kätsy sit myös tulevaisuudes. Ainoo huono puoli siin on, et siihen ei saa mitään leluja roikkumaan
viihdykkeeks...

Tällä ei oo valmisteltu vielä yhtään pikkuisen tuloa. Tavarat on edelleen hakematta, vaatteita en oo pessy viel yhtään enkä ole ostellu viel yhtäkään uutta vaatetta. Mummi osti mobilen mikä soittaa mun pikkuiselle laulamaa laulua ja pari potkaria mut siinä vielä kaikki. Jotenkin ei oo vielä henkisesti valmis tavaroiden valmiiksi laittoon. Kerkiihän tässä vielä:) Tavaroiden hakeminen taitaa vaatia sen verta paljon henkistä ponnistelua, että parempi jättää se kesäkuun alkuun kun loma alkaa...Vaikka ihanaahan tuo olisi kaikki jo valmiiksi laittaa niin rakkaalle:heart:

Onko kenelläkään kokemusta manducasta? Meneekö tosiaan vastasyntyneenkin kanssa? Kuulostais hirmu kätsyltä vaikka olen ajatellut kyllä hommata myös sellasen kankaisenkin liinan..

Maanantaina olis taas ultra..ihanaa nähä pikkuinen:heart: Täällä pään kasassa pitäminen on kyllä ollut välillä ekstra hankalaa..yöllä tulee valvottua ja kytättyä toisen liikkeitä ja ahdistuskohtaukset on tullut hirmu tutuksi. Joinakin päivinä liikkeet on vaan niin paljon vähäisempiä kuin toisena, että sitä hermostuu ihan hirveesti..huoh!

Aurinkoa odotteleva Annubella ja tällähetkellä kovasti möyryävä onni-Ilona 29+0 POKS POKS! Jee..kohta 30 täynnä:)Vitsi et tää aika on menny nopsaan!

KANTOLIINOISTA. Itsellä on tuollainen trikoinen pikku ruun liina. Kanniskelin tuota pikku kakkosta siinä ja aina nuo pahimmat kitinät rauhottui tuohon kanteluun. Myös kotityöt sujui mukavammin kun oli kädet vapaana. Täytyykin katsoa noita sidontoja taas jossain välissä muistin virkistämiseksi...

Mulla jo entuudestaan 2 syysvauvaa joten nyt vähän hämmentynyt olo, mitä pukea heinäkuussa vastasyntyneelle päälle ettei ole liikaa/liian vähän... Kotiutumisvaatteiksi ajattelin pakata tuolta tumppubodyn, potkarit, sukat, myssyn ja peiton auto matkaa varten.

Kauhee flunssa pyörii kaikilla perheessä. Kaksi jo käynyt lääkärissä, itse sitä sinnittelee kun ei mitään ylimääräistä lääkettä kyllä haluaisi, varsinkaan antibiootteja. joten kröhiessä kuluu lähipäivät.

Mirkku + potkuttelija rv 29+0 **POKS**

emilien tosi ihanaa kuulla, että ootte miehenne kanssa saaneet puhuttua ettekä vielä suostuneetkaan "luovuttamaan" :) Toivottavasti kaikki menee jatkossakin hyvin ja leppoisasti! Jos tuosta teidän parisuhde selviää niin varmasti se vain lähentää teitä. :)

Nivuskipua tuntui äsken, kun kävelin koulusta kotiin. Aika ilkeän tuntuista oli kyllä. Toivotaan, että nyt kun tästä pian lähden koiran kanssa lenkille niin selviän kivuttomasti edes parin kilsan lenkin... Ois mukava tehdä pitempiä lenkkejä mutta nuo pikku vaivat kyllä hiukan rajoittaa. No, pian on vauva maailmassa ja taas pääsee toivon mukaan liikkumaan normaalisti :D Ja oikeestaan mulla ei edes kauheesti valittamista ole, kun tähän asti on vähällä selvinnyt, mutta taitaa tuo oireiden ja vaivojen kyttääminen ainakin mulla olla enemmänkin semmoista ajankulua :D

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille! :) Itellä se taitaa mennä jotain pientä kouluhommaa tehdessä ja koiran kanssa lenkkeillessä ja löhöillessä... Mieskin on menossa koko viikonlopun.

Minea ja maha-asukki 28+5

Kukas se nyt toimikaa tän pinon päivittäjänä??Mulle tuli yv-viestiä et haluis liittyä tähän joukkoon yks uus odottava mamma joka ei oo teijän ketjua löytäny :)

Hurjan nopeeta on aika kyl menny kun osalla tässäkin porukassa poksuu jo 30 viikkoa rikki :D Täällä tullaa hitaasti mutta varmasti perässä,ainaki toistaseksi kaikki on sujunu ihan hyvin ja nyt on menossa rv 11+1 :heart:

• Tykkää
Reactions: mirkku76 ja Jenny90
Hienoa Emilien että päätitte vielä yrittää! Onnea teille! :)

Toi olis kyllä ihana toi Doomoo sitteri! Aika hintava vaan.. Mä miehelle ehdotin sitä, mutta kuulemma voisin ettiä jonkun vähän halvemman. ;) Annubella mä kattelin että siihen sais erikseen hommattua sellasen lelukaaren, ja jotain muitakin lisäosia siihen on saatavilla, nekin on vaan tosi kalliita.

Hienoa Taaperotx5 että sulla on sujunut alkuraskaus hyvin! :)

Hyvää viikonloppua kaikille mammoille!

Nepo ja Pirpana 29+0 POKS!

Mukava kuulla että Emilien asiat etenivät parempaan päin! :)

Huoh, täällä lasketaan työpäiviä, tuntuu etten jaksaisi olla töissä laisinkaan. :attn:
Selkä kramppaa inhasti monta kertaa päivän aikana ja koko ajan saa olla istumassa.
Liekkö tuo seisoskelu aiheuttaa nuita suppareitakin kun tuntuu että töissä niitä tulee koko ajan mutta kotona ollessa ei juuri yhtään. Pitkästä aikaa paineentunne on tullut myös takaisin, vaan eipähän se varmaan mitään tarkoita koska paikat mulla on ainakin visusti kiinni ja napakat. :)

Sittereitä täällä näköjään suunnittelee jo moni, itsellä ei ole hajuakaan millainen meille tulee, joku edullinen härpäke varmaan, mahdollisimman siro ja vähän tilaa vievä. :D Vieläkään en ole kauppaan päässyt tavaroita katsastelemaan, tuppaa menemään työaikataulut mulla ja miehellä ristiin.
Vaan vielä on aikaa, tekisi vain mieleni mennä hypistelemään kaikkea. :ashamed:

Pinnasänkyä olen katsastellut ja löysinkin oikein kelpo kapistuksen, MUTTA.
Kyseisessä vempelessä saa säädettyä pohjaa parille eri korkeudelle mutta laitaa ei saa pois sittenkun vaavi kasvaa. Kannattaako siis ostaa sellainen missä on irroitettava reuna ja laskettava pohja vai ostaa erikseen sitten sellainen jatkettava junioripeti?

Yhteistyössä