<3Elokuun Epelit 2012<3 TOUKOKUU

Mä ostin aikanaan esikoiselle huutiksesta uuden Fisher pricen tärinäsitterin. Esikoisella en tykännyt siitä, oli jotenkin pysty ja aika pieni isokokoiselle vauvalle. Siinä on muistaakseni vaan 9kg se paino rajakin joten meillä se tuli täyteen jo joskus 5kk iässä :D Hänelle hommasin sit ihan perus Emman sitterin josta tykkäsin enemmän. Toisella lapsella sit tykkäsin enemmän tuosta F-b:n sitteristä. Niinkään sitä tärinää ei tullut käytettyä, mutta kun se on semmonen "itsestään" keikkuva, niin poika oppi nopeesti että kun heilutti itse toista kättään ylös alas niin sai sen voimalla sitterin tekemään ylös alas liikettä. Hassun näköistä oli kun toinen vispas toista kättään ylös alas ja sitteri heilu hurjana. Ostin sen tosiaan uutena huutiksesta ja maksoin siitä muistaakseni n.30e joten löytö oli.

Mä en oo tehny vauvalle vielä mitään hankintoja, muutamia vaatteita lukuunottamatta. Tosin ei me kyllä mitään tarvitakaan, paitsi turvakaukalo pitää käydä ostamassa. Mä en oo saanu vielä edes aikaseksi haettua Kelan tukia tai avustuksia.

Mulla ei tuu maitoa tipan tippaa. Sinänsä hassua kun maitoa tuhrusi n. vuoden sen jälkeen kun lopetin nuorimmaisen imetyksen ja kaikissa kolmessa keskenmenneessä sitä maitoa tuli kun rintoja puristeli, mutta tämä raskaus näkyy sulkeneen maitohanat täysin ja rinnan päät on kyllä niin aratkin ettei niitä pahemmin puristella. Mut ei mulla kyllä poikien raskaus aikanakaan oo maitoa aikasemmin herunut, vasta ehkä kuukautta ennen synnytystä on ruvennut semmosta kelta-oranssia esimaitoa tulemaan tipottain.

Babyshowereista: Mä järjestin esikoisen aikaan semmoset. Mun kaverit on niin pölhöjä, ettei niistä kukaan olis sellasia tajunnu järjestää joten mä järjestin sitte koska halusin lahjoja :D Meillä ne oli kyllä lähinnä sellanen juoruilutilaisuus että syötiin ja puhuttiin paskaa ja mä sain kivoja lahjoja, mutta pienellä porukalla eikä ollu erityisesti mitään leikkejä.

Hankinnoista: Me ollaan facebookkiin postiteltu kuvia meidän hankinnoista ja niitä on hauska vertailla. Jotkut näyttää tyhjentäneen kokonaisen lastenliikkeen tavaroista ja vaatteista, kun mulla on vaan muutaman hassu vaate. Laitampa tänne saman kuvan mun hankinnoista :D

[/URL][/IMG]

j_enna mun äiti lupas ostaa meille kans ton Doomoo seatin. Musta se vaikuttaa kans tosi mukavalta, siinä ei oo vaan mitään liikettä, se epäilyttää vähän..

iltaa :)

toi doomoo sitteri on suhteellisen vängän näkönen, hinnakas kylläkin :O voin todeta että onneks meillä jo toi sitteri niin tartte ostaa mitään kallista houkutinta :D hehe

pinnasänky on meillä hmmh liekö merkkiä brio vai mikä toi nyt oli, anoppi ostanu sen kaveriltaan meille silloin joskus. tosta varmaan sais ton yhen sivun irti ruuvattua ja vielä pysyis kasassa koko höskä mutta ei oo tarvetta sellaselle ku samu kuitenki sen nyt luovuttaa pikkuveikalle niin säädetään vaan nukkumis taso ylös ja sittenku vauva alkaa olee sen verran iso kaveri et "isojen poikien sänky" kutsuu niin ostetaan kerrossänky jonka yläpedillä tietty samu nukkuu ja veikka alhaalla eli pääsevät molemmat samaan huoneeseen nukuksii ja makuuhuone on vihdoin taas mun ja miehen soppi :) jos en olis pari vuotta sitten ollut niin kitupiikki niin olisin ostanu sen stokken sängyn johon saa ne juniori palat/ yhen seinämän pois. ei se kyllä tässä tilanteessa olis kauheasti palvellut kun olis silti joutunu kierrättää sen nyt vauvalle.. mutta haaveilen vielä silti siitä salaa ;)

taaperotx5 jenny90 päivittelee tätä ketjua, sano yv:n lähettäneelle että rohkeasti tulee tänne höpisemään :) vielä kerkii mukaan!

tää kuka puhu siitä rikkimenneestä fisherpricen sitteristä, kai ootte kattonu sen patterit koittanu vaihtaa kyseiseen masiinaan ;) siskolla nimittäin kävi vähän hassusti, ajatteli että nytkö se jo simahti, oli aika suht vähän aikaa ostopäivästä ja se oli jo lähös palauttaa kunnes sen mies tajus et pitäiskö patterit koittaa vaihtaa ja kattoa toimisko vielä :D toimihan se. mutta aika inhottavaa että kaverit keskenään kierrättää toisten tavaroita ehkäpä ilman lupaa(?) ja sitten vielä rikkinäisenä palauttaa :(

harmittaa kun aamulla kävin "isosti" kaupassa kun auto kyydinki sain ja unohdin silti puolet ostoslistan tavaroista :D kyseinen lappunenhan makoili siis iloisesti keittiönpöydällä.. jos tää pää olis irtoavaa sorttia niin unohtaisin varmaan senkin johonkin! kai toi huonosti nukkuminen ja varsinki paksuuntuneena verottaa kivasti sitten tosta muistamis puolesta.

samunäiti&alex 27+3

lähdin välissä ompelemaan housuja niin jäi vastaus lähettämättä, sitä ennen oli näköjään ilmestynyt viestejä :D noh eipä tuo mittään.

babyshowereista en tai ei kukaan muukaan järkänny, mulla oli samua odottaessa ärsyyntymis kynnys niin matalalla että se olis ollut jokaselle itsemurha järkätä mulle sellaset "arvaa mikä vauvan sose?" kilpailuja sun muuta :D nyt tilanne olis toinen, vaikka mielialat heittelee mutta osaan silti olla kyllä paljon rennommin nyt eikä hikeennytä enään pikku asiat :) mutta jos tälläset pippalot tulee mulle niin varmaan ihan itte säädän ne, kesällä sitten kiva tossa takapihan terassilla istuskella varmaan muutenki vaan tyttöporukalla ja vähän juoruilla + syödä herkkuja ;) voi siis hyvällä omalla tunnolla häätää molemmat sällit johonki muualle siks aikaa sompailee =)

Viimeksi muokattu:
Kivoja vaatteita Jenny. :) Mulla kävi tos aikasemmin mielessä et olis kiva ku porukka laittas tänne kuvia hankinnoista, kiva olis katella mitä mut on hommannu. :)
Mä voisin noista omista kamoista yrittää ottaa kuvia ja vaikka huomenna lisäillä tänne, en vaan yhtään tiedä miten tänne saa kuvia. :D

• Tykkää
Reactions: Jenny90
Jenny, oi kun söpöjä vaatteita! Ihana idea laittaa niitä tänne. Voisin kans yrittää ottaa jotain kuvia ja laittaa tänne... jos joku vaan vielä kerran jaksais kertoo, että kuin noita kuvia laitetaan, kun mulla se on kans hakusessa. :)

Aijaa.com - 10216530
muoks. en jaksanut odottaa ohjeita... kokeilen jos onnistun :) Eli jos toi kuva toimii, niin siinä on mun tyttömäisimmät hankinnat. Muut vaatteet onkin paljolti pojilta perittyjä neutraalin värisiä vaatteita.

Ihana kuulla emilien, että tulevaisuus näyttää taas valoisammalta!

Joku kyseli tuolla aikasemmin, että missäs me asutaankaan ja USAssa me ollaan. Ainakin ens tammikuuhun asti, mutta todennäköisesti pidempäänkin.

Mä en oikein tiedä tuosta sitteristä. Meillä oli joku suvussa kiertänyt hökötys noilla kahdella lapsella, mutta tosi vähän tuli käytettyä. Kumpikaan ei oikein viintynyt siinä. Saattashan tämä laps siinä viihtyäkin, mutta taitaa jäädä ostamatta. Sen sijaan ostin semmosen kantoliinan ja kantorepun välimuodon, jossa toivottavasti vauveli viihtyy.

Mulle järkättiin esikoista odottaessa babyshower. Asuttiin myös silloin USAssa. Järjestäjät ja osallistujat tosin oli kaikki suomalaisia. :) Perinteisesti tuo juhla kai järjestetään vaan ekasta lapsesta, koska sillon niitä hankintoja on eniten ja vieraat voi niin ollen hyvin auttaa vauvatavaroiden kustannuksissa.

(.) Tänää oli taas lääkärikäynti. Tästä lähtien niitä onkin sitte 2 viikon välein. Sokerirasitustestin tulokset oli normaalit, ei kertonu sen tarkemmin. Painoa oli tullut kuukaudessa ihanasti vain puoli kiloa... viime kuuhun asti kun sitä tuppas tuleen ainakin pari kiloa kuussa! Eli aika paljon vaikutusta sillä, että jätin karkit syömättä. :) Paitsi tummaa suklaata syön varmaan joka päivä pikkusen, mut sehän onkin vaan terveellistä. :)
Sf-mitta oli "perfect" : / Ärsyttävää, kun jokainen asia pitäis erikseen kysyä. Jätin sitte kysymättä. Täällä ei tosiaan ole äitiyskorttia, josta vois ite kattella tietojaan. Hoitaja ja lääkäri naputtelee tiedot tietokoneelle sanaakaan sanomatta ja tietokoneen ruutu on vielä niin päin, että ite ei vahingossakaan voi nähdä mitä sinne kirjotetaan. Kyllä ne sit tulostaa tiedot paperille, jos erikseen pyytää.

Mä oon rh- veriryhmään kuuluva ja sain tänään vasta-aine piikin. Täällä on tapana, että annetaan yks piikki n. rv 28 ja sit jos vauva on +veriryhmää, niin syntymän jälkeen tulee toinen. Mun molemmat pojat on -veriryhmää, joten meillä ei ole ollu ongelmia. Joku sen jo hyvin selittikin mitä ongelmia voi olla. Ilmeisesti tosiaan voi olla hyvinkin vakava seuraavia raskauksia ajatellen, jos + ja - veret pääsee synnytyksessä sekottuun eikä vasta-aine piikkiä annettais. On se ihmeellistä mitä kaikkea lääketiede osaa ennaltaehkäistä nykyään!

Vauva muljuu ja potkii vallan mahdottomasti. Eilen illalla mies tunnusteli möhkyjä ja oli ihan onnesta soikeena, kun tunsi pepun tai jonku muun kovemman kohdan. Vaikka on jo kolmas tulossa niin silti sitä jaksaa ihastella ja ihmetellä. :) Nuo virtsarakkoon kohdistuvat potkut ja muljahdukset on kyllä vaan aikas ikäviä. Ja kuinka se onkaan, että kun ite yrittää käydä nukkuun niin vauvan mielestä on paras aika alkaa superjumppa. :D

Aurinkoista viikonloppua kaikille,
Sulo-Sylvia 28+5

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Jenny90 & Sulo-Sylvia Suloisia vaatteita olette hankkineet. :)
Kun kuvia katselin, niin tulipa mieleen, että meillä tavaroiden hankinta on teihin verrattuna karannut käsistä...:LOL: Mutta ostin osan vaatteista jo yritysaikana tsemppaamaan, äitini innostui hankkimaan ison kasan ja kamuiltakin on jo tullut muutamia vaatteita lahjaksi, niin tässä sitten ollaan. Ja äitiyspakkaus on tosiaan vasta tulossa. Näin sitä voi käydä, kun odottaa esikoista.;)

Onko puuhamatoista/lelukaarista kokemusta? Meille niitä on kovasti kehuttu. Emme ole sellaista hankkineet, mutta olen niitä kyllä katsellut.

Pinnasängystä Me tosiaan olemme sen saamassa joko serkultani tai langoltani. Koska saamme sen vasta uuteen kotiin joskus kesäkuun puolivälissä, en vielä tiedä, että millainen pinnis meille oikein tulee. En esimerkiksi tiedä, että saako niistä yhden sivun laskettua, mutta serkkuni hankkima pinnis on sen verran uutta mallia, että luulisi sen onnistuvan.

Paljon tsemppiä selkäkivuista, nuhasta, nivuskivuista ja muista krempoista kärsiville. Nautitaan viikonlopusta!

T: Luckygirl & Vintiö 28+0 POKS!

26+0! :heart:

Jenny90lla ihania vaatteita, värimaailma oli kyllä kuin suoraan minun kaapistani.
Mulla on joku ihmeellinen vihreä ja turkoosi kausi. Ollut jo pitkään. :)
Täälläkin olisi tarkoitus jotain tuon tapaista käydä itse ostamassa.
Minkä kokoisia vaatteita olette ostaneet?

Nyt suihkuun ja äkkiä laittamaan ruokaa ennen töihin menoa!

kivoja vaatteita ootte ostelleet =) päätin mäki laittaa tän mun huiman "saaliin" kuvana haha. eli oon ostanu yhteensä tosiaan 4 uutta vaatetta toistaiseksi :D veikalta kierrätettyjä en siis lähteny kuvailemaan.. mut noi koot mitkä oon ostanu on puolpotkarit 56, pitkähihanen body 56, muumi body 62 ja haalari 56.

[/URL][/IMG]

joo noi babyshowerit taitaa tosiaan olla ajankohtaisimmat ekaa odotellessa :D mutta silti vähän eilen miettiessäni asiaa ajattelin silti hyödyntää sillä verukkeella yhden vapaa illan itselleni ;) oon oikeasti nykyään varmaan tosi boring ku en jaksa lähteä juuri mihinkään ja kotona olis vaan kiva lölliä, ei kuitenkaan varsinaisesti häiritse jos ukko lähtee johonkin viettämään vapaata. uskoisin että johtuu siitä ettei oo viel ollut niin super lämmintä, kesällä varmaan tulee enemmän mentyä varmasti vaikka hassulta se kuulostaa että seura elämä vilkastuis raskauden loppua kohden :D

sulo-sylvia juu no jotenki arvailin vähän että ehkä jenkkilässä asutte, en tiedä miks oli niin vahvana veikkauksena juuri se :D ai että sinne kun pääsis shoppailemaan molemmille pikkusille, luultavasti sekoisin enemmän lastentarvikkeista. eli oon ollut käymättä nyt missään liikkeessä, netistä kyllä olen joo katsellut vaikka ja mitä muttei siitä tuu puolikskaan sitä hyvää fiilistä kun pääsee itse hypistelee kehtoja sun muita.

lopuks viel vähän masu kuvaa jossa näkyy vähän linea negraakin, ei oo vielä niin tummaks tullut ku edellistä odottaessa :p vielä se kerkee tummumaan.. näköjään pieni linssilude päässyt myös kuvaan mukaan :)

[/URL][/IMG]

samunäiti&alex 27+4

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
On sulla kyllä jo hervoton maha samuelinäiti! :) Ihana. Itsellä ei ihan vielä ole samanlaista, mutta tulen kaksiviikkoa perässä että eiköhän tämäkin tästä vielä kasva.

(.) Tiistaina lääkärineuvola. Jospa taas ultraisivat ja sais nähdä pienen. Kyllähän tuon tuntee päivittäin ja saa kyljistä työntää pois. Hyvä ettei jalasta jo saa kiinni kun potkii oikealle kylkiluitten lähelle. Täällä joutuu vettä juomaan ihan tolkuttomasti että tuo turvotus pysyy jotenkin kurissa. Heti on nilkat ja sormet pönkköinä jos tulee vähänkään juotua huonosti. Onneksi verenpaineet on oleet matalat ja pissa aina puhdas. Tosiaan itsellä hyvä verenpainemittarikin kotona.

Onko kukaan vaatimassa raskauden aikana tai synnytyksessä Streptokokki- testiä? Tuohan on aika yleinen nykyään ja aktivoituneena kohdunsuulla saattaa aiheuttaa vauvalle vakavan yleisinfektion. Sitä ei oteta täällä automaattisesti muuta ko jos lapsivedet menee ensin. Itselläni epäiltiin streptokokin aiheuttamaan tulehdusta vauvalla. Vauva joutui silloin olemaan teholla 5 vrk antibiootissa. Pelkään nyt samaa ja siksi aion vaatia että tuon pikatestin ottavat nyt raskauden aikana ja synnytyksessä.

Eilen sitten metsästin 3 tuntia sopivaa pinnasänkyä:D Ja en tietenkään juuri sitä oikeaa löytänyt. Haluaisin tuota standardi kokoa vähän pienemmän ja mustan:) Netistä olen moista metsästänyt mutta aika moni on sen 60x120. Ja sitten nuista pienistä uusista saa ihan tolkuttomasti maksaa! No onhan tässä vielä aikaa, mutta se olis niin ihana saada jo tuonne huoneeseen. Meillä tosiaan aika pieni huone josaa jo suuuuuri sänky, tietokone ja iso vaatekaappi. Tuota Leander-kehtoa olen miettinyt, jos tuota pinnistä en löydä.

petite ja pieni 25+6

• Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Heippa! :)

Täällä ei tullutkaan viime yönä juuri nukuttua, mies tuli myöhään kotiin työkavereiden järjestämiltä läksiäisiltä ja sen jälkeen ei meinannutkaan uni tulla... Vauva päätti jumpata yöllä niin sekään ei hirveesti edesauttanut mun unta :D Nyt on ulkona ihan sairaan hyvä keli, mutta väsyttää niin törkeesti ettei jaksais tehdä mitään! Ehkä pitää ottaa pikku päikkärit jos virkistyisin :) Jos sitte lähtis vähän kaupungille hypisteleen vauvanvaatteita :D Enää vajaa pari viikkoa muuttoon, voi että ku ihanaa ku pääsee viettään kesää kotikaupunkiin kaikkien sukulaisten ja kavereiden kans!

samuelinäiti on kyllä ihana maha! Melko muhkee jo ;)

petite mä en ollut kuullutkaan tuollaisesta. Tai ehkä oon kuullut mut ei oo jäänyt mieleen... Ei kuulosta kauheen mukavalta, pitää ehkä ottaa selvää tarkemmin. :)

Ihania vaatteita porukalla! Varsinkin samuelinäidin vaatteet oli mun mieleen, tykkään niin kauheesti muumeista ja vielä kun poika meillekin tulee niin kaikki sininen houkuttaa :D Meidän äiti soitti yks päivä ja kertoi että oli ruvennut kutomaan sinistä nuttua pojalle :heart:

En nyt muista mitä mun piti vielä kommentoida... Mutta ehkä muistuu mieleen myöhemmin :D Nyt pikku unille jos menis ja sen jälkeen suihkun kautta liikenteeseen. Sitä ennen vielä masukuvaa eiliseltä!

Minea ja maha-asukki 28+6 (kohta taas poksuu!)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Nonniii... Minäkin nyt innostuin kuvaamaan vaatteita. Sain juuri kaikki vauvan vaatteet pestyä ja laitettua kaappiin, meinasin siitä kaapistakin ottaa kuvan, mutta unohdin. Mulla on jo pitkään ollut meneillään murrettujen värien kausi. Se teema jatkuu.

Tässä minun kirppislöydöt. Uusia en ole oikein koskaan ostellut vauvan vaatteina. Niitä saa monesti lahjoina ja nää kirppisvaatteet on monesti niin hyväkuntoisia, että melkein kuin uusia. (Vauvoilla siis, ei ehkä enää isoilla muksuilla) Vaippakankaat on tosin uutena ostettu. Kuva kyllä tosi huonolaatuinen, kun yritin korkealta kuvata ja tais käsi vähän tärrätä =)

Ja tässä valikoituneet kotiutumisvaatteet. Bodyn olisin halunnut toisen, mutta kun se oli kokoa 68cm, niin ajattelin sitten, että ei sitä vauvaraukkaa voi upottaa vaatteiden sekaan. Hermostuu kotimatkalla. Tyttölupaus jos vaihtuukin poikatoteutukseksi, niin sitten vain haalari vaihtoon.

Ja lisäksi sitten vielä mahakuva. rv:t siis 25+6

Viimeksi muokattu:
NP
Sitteri. Meidän Ykkösellä oli ihan tavissitteri (Emma-merkkinen?) lelukaarella. Ajoi asiansa, mutta Kakkoselle haluan just semmoisen tärinäsitterin, koska olen antanut uskotella itselleni, että sillä voi rauhoittaa koliikkivauvaa (Ykkösellä ei ollut koliikkia, joten tällä sitten ihan varmasti on). Prismasta olen minäkin FisherPrice-merkkisen bongannut ja se varmaan ostetaan.

Kantoliinaa ei meillä ole eikä tule. Mä en hallitse niin monimutkaisia juttuja ollenkaan. Sen sijaan kantoreppu (Manduca) varmaankin hankitaan.

Mun selkä on menossa kovaa vauhtia huonoon kuntoon. En ole nuhan & po-tulehduksen vuoksi päässyt salille yli kuukauteen ja nyt se alkaa näkyä ja tuntua. Olen kyllä yrittänyt tehdä fysioterapeutin neuvomia selkäliikkeitä. Toivottavasti ne auttavat.

En ole koskaan tiennyt, miten päin vauva tuolla majailee, johtuneeko kiloistani vai jostain muusta. En kyllä ymmärrä, miten sitä voi kukaan tietää vatsan päältä ilman ultraa, siis ihan vaan kokeilemalla. :D Mutta pari yötä sitten pohdin, että nytkö se siellä itseään pää alaspäin on lumpsauttamassa, kun olin melko varma, että oli kiilannut itsensä poikittain.

Kotiutumisvaatteita en ole miettinyt vauvalle (enkä itselleni). Suomen kesä on tunnetusti lyhyt ja vähäluminen, et voi vaatia ihan mitä vaan vaatetukselta. Tod.näk. varataan ihan tavalliset potkuhousut (sukkaosalla varustettu malli) ja pitkähihainen pusero + myssy. Kylmän sään varalle otetaan mukaan joku peite turvakaukaloon päälle aseteltavaksi (Vickanin ja Danielin Estellen kotiutumislookin tyyliin siis).

Rintojen vuotamisesta täällä on kärsitty jo pitkään, en edes muista miten pitkään. Neste on kirkasta, joskus vähän maitoon vivahtavaa muttei maitoa kuitenkaan. Näin oli myös Ykkösen kohdalla eikä se kertonut maidon tulemisesta ja riittämisestä yhtään mitään. Tosin nyt vuotaa enempi kuin silloin. Liivisuojia en ole vielä kaivanut esiin.

Baby shower/vauvakutsut. Ei järjestetty Ykkösen kohdalla, enkä sitä kyllä odottanutkaan. En ole oikein sitä tyyppiä. (Ei ole mulla ollut polttareitakaan ja hyvä niin.)

Pinnasänky. Ykköselle ostettiin Brion kiinteälaitainen, jonka pohjan saa kahteen asentoon (ihan pohjalle ja sit nostettua puoliväliin). Varmaan isoin virheostos ikinä. Olisi pitänyt ostaa sellainen, josta laidan saa pois / laskettua. Oli aivan äärettömän v*ttumaista käydä hyssyttelemässä yöllä lasta unille sen laidan yli, kun ei käsi sieltä pinnojen välistä mahdu. ARGH. Nyt Ykkönen (2,5v) nukkuu lastensängyssä ja Kakkonen pääsee tuohon Brion pinnikseen, josta tullaan sahaamaan 3 pinnaa pois.

Puuhamatto lelukaarella varustettuna löytyy ja suosittelen sitä ihan lämpimästi. Eihän toki kaikki lapset siitä tykkää, mutta minusta se oli ihan kiva :D ja lapsikin tykkäsi.

NP & Vatsakas 28+2

hei moi kaikki :wave:

nonniin. nyt on enemmän aikaa kirjotella :D

Kertomus: eipä muuta, kun punaisella päivittelen tietoja mitä tuolla ensimmäisellä sivulla pyydetään.. :) synnäriä, lapsien lukumäärää ja mitä kaikkee siellä ny olikaan.. Tervetuloa! =)

Vauvakutsut: olisin esikoisesta halunnut, ja siitä puhuin serkulleni, mutta eipä mulle semmosia sitten järjestetty.. olishan ne ollu kivat. nytkin ne olis kivat, mut musta tuntuu hassulta pitää sellaisia kutsuja toisen lapsen kohdalla :D (siis minusta henkilökohtaisesti)

Maidon herumisesta: jeps! täällä kans kärsitty jo mooooonet viikot. en muista millon alko, mut rintsikoihin ilmestyy melkeimpä joka päivä jonkunmoinen maitoläntti. toivottavasti ei enempää ala valuun ennen kun on tarvis.. siittä ylitte valumisesta saa kärsiä sen vauvan synnyttyäkin :D

sitteri: meillä on muistaakseni Carenan? sitteri.. semmonen ihan perus. ja se on ollu ihan passeli, ja sillä mennään tän toisenkin kohdalla. :) jos tulee tarvetta tärinäsitterille tms. niin sitten hankitaan, mutta etukäteen ei osteta.

pinnasänky: meillä on myös semmonen pinnis, missä on ihan kiinteet laidat, eli ei saa laskettua toista laitaa. ja pohjan saa kahteen eri korkeuteen. esikoiselle tarttee ostaa uus pinnis, semmonen mistä tosiaan saa sen laidan laskettua, ja tämä toinen pääsee tohon kiinteeseen. esikoinen kun tosiaan on vasta 1.1v kun tämä syntyy, ni ei varmaan voi vielä siirtyä lastensänkyyn..
eihän sillä pinniksen ostamisellakaan kiire ole, kun tosiaan tarkotus olis pitää tää toinenkin vieressä nukkumassa niin kauan kun imetän :) koen sen paljon helpommaks niin.. (ei tartte nousta sängystä hakemaan vauvaa keskellä yötä :D)

vauvan asennosta: ei sitte mitään tietoa. välillä tuntuis kun olis pää alaspäin, mutta välillä en oo yhtään varma. kun ei tunnu semmosia selkeitä potkuja, semmosta ihme räpellystä ja punkemista vaan, ni ei voi siitäkään päätellä :D esikoinen oli pää alaspäin jo rakenneultrassa, eikä kyllä sen jälkeen enää missään vaiheessa kääntynyt ympäri, että oli samassa asennossa syntymäänsä asti :) tämäkin vauva oli kyllä rakenneultrassa pää alaspäin enkä oo kyllä huomannut että olis kääntyny, mut en tie :D jos se vaikka neuvolassa selviäis :) viime käynnillä se tumpelo lääkäri sano että on vielä niin pieni, ettei saa hahmoteltua miten päin tää tuolla majailee.

ja jos sitten vielä liittäisin masukuvan tähän loppuun :) tää kuva on otettu viikoilla 27+4.. (ja seksikkäästi näkyy alushousut :LOL:)

tossa vielä vertailun vuoksi 14+0 viikoilta kuva..

Emilien ja pikkunen 28+2 :heart:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
LA 31.8.
Kertomus ~ 27v ~ TYKS ~ ensimmäinen ~ Poikalupaus

Tuossapa nuo tiedot :)

Itse olen ajatellut pitää vauvakutsut. Jonkun verran olen googletellut ohjelmaa sinne, kun tuntuis vähän tyhmältä pitää pelkkiä kaffekekkereitä. Jotain pientä tyttöjen hömppää, ettei menis siihen et porukka istuskelee sohvalla ja jutun aihe kääntyy siihen mitä vauvajuttuja kukakin toi...

Itse olen ostanut suurimman osan tavaroista kirppareilta, joko fb-ryhmän tai sitten turkulaisesta lastenkirppis-PikkuSiilistä. Sitteri tuli myös käsikaupan kautta, tuollainen Disneyn Nalle Puh-hahmoinen melko perus jossa irroitettava lelukaari. Tosin sen lelukaaren onnistuin jo rikkomaan kun oli toinen klipsu vähän jäykkä ja sehän napsahti poikki :p Ystävämies kehotti ostamaan jotain epoksiliimaa kovettajan kera niin pitäisi kuulemma kestää. Vielä en ole liimannut, saatika sitten edes koko epoksitavaraa ostanut.

Pinnasänky tulee isältä kunhan hän ehtii tsekkaamaan sen kunnon. Kyseessä vanha "perinnesänky" jossa on jo isäni nukkunut, minä sekä pikkusisarukseni myös. Sitä on ihan sitä varten säästetty että aikanaan saa jälkikasvun jälkikasvu siinä sitten myös nukkua :) Toisessa päädyssä Bambi-hahmoja maalattu, Bambi itse sekä Rumpali ja Kukka. Kunhan on ehjä ja asiallisessa kunnossa niin ehdottomasti otan sen käyttöön. Voi olla, ettei siinä ole kaikkia hienoja ominaisuuksia kuten laskettavat reunat tms. mutta tunnearvoa on :heart:

Vaunut, kaukalo ja matkarattaat ostan käytettynä. Niistä on jo kaupat sovittuna, vaihtavat omistajaa tuossa kesä-heinäkuussa kun tämänhetkinen käyttäjä siirtyy isojen poikien rattaisiin :) Meille tulee Z-Line Alu Combi-yhdistelmät värinä musta joissa lilat tehosteet, kaukalo telakkansa kera sekä matkikset ovat Gracon mustat. Vaunuihin saan sadesuojan, hyttysverkon sekä Gracon hoitokassin myös.

Omista kotiutumisvaatteista ei ole mitään hajua. Vauvalle olen miettinyt jo paria eri asukokonaisuutta joihin luonnollisesti kuuluu pipo, body, potkuhousut sekä vielä joku viltti kaukaloon, riippuu mikä on lämpötila silloin elo-syyskuun vaihteessa kun laskettu aika on.

Vauvan asennosta ei mitään hajua, vielä on sen verran paljon tilaa muljata että iskuja tulee vähän joka suuntaan :) Yleensä kyllä itsestä katsottuna vatsan oikealle sivulle sekä aika kohtisuoraan alas eli luulisi sitten jalkojen olevan vielä enimmäkseen tuonne alasuuntaan. Kovin tiukkoja monotuksia tuleekin, saa ihan säpsähdellä kun latasee niin täysillä :D

(.)
Eli voisin vähän esitellä itseäni tässä lopuksi sekä kertoilla tämän hetken kuulumisia. Olen siis 27-vuotias turkulainen, odotan ensimmäistäni. Kyseessä pilleriraskaus joka on ollut hyvinkin oireeton, pikkumörkö ei ilmoitellut olemassaolostaan yhtään mitenkään paitsi parilla väliinjääneellä tyhjennysvuodolla joista ensimmäisen pistin vielä pitkäaikaisen pilleriensyömisen piikkiin ja toisen kohdalla sitten jo tuntui pieniä nipistelyjä alavatsassa ja teinpä sitten taukoviikon lopussa raskaustestin joka näytti erittäin selkeää positiivista.

Ensimmäisen 3kk aikana olen rysäyttänyt autollani melko komeasti ojan pohjalle, tippunut suurikokoisen hevoseni selästä jäiseen maahan kyljelleni, suorittanut ilman miesvoimia kohtuu raskaan muuton ja kantanut siis siskopuoleni kanssa kahdestaan kaikki huonekalut kummankin asunnosta rappusia ylös-alas... Missään ei tuntunut miltään, kukaan ei ilmoitellut et "hei äiskä rauhotus vähän ku mäki oon täällä". Ei pahoinvointeja muutamia heikotuksia lukuunottamatta jotka pistin senhetkisen syömisten perusteella ihan alhaisen verensokerin piikkiin. Iskiastyyppisiä kipuja on ollut jo aika alussa, mutten ole tiennyt että moiset voisivat johtua raskaudesta. Sen erikoisempaa väsymystäkään ei ole ollut, teen nelivuorotyötä Nokian tehtaalla joten jos vähän on väsyttänyt niin onko se ihmekään kun vuoroja on sikin sokin kaikkia sekaisin ja nukkuminen usein melko vähäistä.

Istukka mulla on etuseinässä joten en ole osannut tunnustella mitään liikkeitäkään, jos jotain "kuplahduksia" on tuntunut, en muista että olisi, mutta JOS on, niin äkkiäkös nekin joksikin ruoansulatustuntemuksiksi leimaa. Kohtunikin on taka-asennossa joten mitään vatsaakaan ei merkittävästi ollut. Pienen pienen pömpön alun havaitsin tuolla samalla viikolla kun testinkin tein. Mutta tosiaan, positiviinen testi sunnuntaina 1.4., 2.4. soitin ehkäisyneuvolaan koska ensimmäinen ajatus oli että keskeytän sen. Erosin lapsen isästä alkuvuodesta ja luulin että tämä raskaus olisi ollut erään toisen aikaansaannos ja siis suht alussa vasta. Toki hänelle ensimmäiseksi ilmoitin että miten on käynyt ja hänenkin kantansa oli että kesken, koska ei ole valmis isäksi vielä. Sain ajan e-neuvolaan keskiviikoksi 4.4. ja siellä ultrattiin, ensin alakautta mutta sitten lääkäri ihmetteli että onko mulla virtsarakko täynnä. No ei se ollut, kokeili uudestaan ja totesi että ei, kun tää on vaan niin iso jo! Siinä kohtaa vähän säikähdin että mitä... Sitten hän ultrasi vatsan päältä ja siellähän sitten näkyi ihan selkeä vauvan alku jo, viikolla 18+5. Lääkäri näytti näytöltä mulle myös kuvaa ja kuulosteli sydänäänet ja tsekkasi muutenkin että kaikki oli ihan kunnossa, pikkuinen liikuskeli kovinkin reippaasti siellä :) :heart:

Hän täytti kuitenkin mulle Valviraa varten laput jotta olisin saanut anoa keskeytystä. Soitin kuitenkin lääkärikäynnin jälkeen eksälleni, kerroin viimeisimmät kuulumiset ja pyysin miettimään melko pikaisesti mitä tehdään. Ollaan ihan hyvissä väleissä, et sen suhteen ei ongelmaa. Kehoitin soittamaan äidilleen sekä myös siskolleen (jolla la 1.7.) jotta saa vähän tukea ja keskusteluapua ettei yksin pyörittele asiaa päässään. Tultiin siihen tulokseen, että vauva saa tulla, eksä on hänen elämässään mukana sekä osallistuu kuluihin ym. ja siskonsahan olikin sitten aivan innoissaan kun parin kuukauden ikäerolla on serkukset syntymässä :D

Siinä sitten odottelin pääsiäisen pyhien yli, soitin lähineuvolaan, kävin siellä ja sieltä lähtiessä sainkin jo soitella aikaa rakenneultraan johon myös vauvan isä tuli mukaan ja aika silmät iloisina hän siellä katseli monitorista pikkumörköä :) Isyystestin hän tietenkin haluaa teettää, vaikka itselleni onkin ihan itsestäänselvyys että vauva on hänen mutta ymmärrän kyllä hänenkin kantansa asiaan ja ihan vapaasti saa isyytensä varmistaa. Niin itsekin tekisin samassa tilanteessa.

Nyt tässä on sitten vaan odoteltu ja ihmetelty liikkeitä sekä kasvavaa vatsaa, osteltu vaatteita ym. pientä tavaraa ja fiilistelty hyvän ystävän sekä tuon eksän siskon kanssa vauvajuttuja, ystävälläni kun on laskettu aika kuutisen viikkoa ennen minua :D Kaksi neuvolakäyntiä on takana, yhdellä luennolla olin kuuntelemassa synnytyksestä sekä vauvan käsittelystä ja tulevana maanantaina on sokerirasitus :p Loppukuusta taas neuvola-aika sekä lääkärintarkastus. Työpaikan kautta lähettelin raskaustodistuksen sekä Kela-laput eteenpäin ja odottelen sieltä sitten päätöstä, vaatteita ja tavaraa on tullut sen verran hankittua jo, että pyysin paketin rahana. Saa nähdä saanko edes sitä, kun olisi pitänyt se ensimmäinen neuvolakäynti suorittaa jo aikaisemmin, mutta kun en tiennyt koko raskaudesta ennen kuin silloin huhtikuun alussa vasta :p Ja se ensimmäinen lääkärikäynti meni sinne 18+5 asti vasta.

Mutta mutta, tälläinen romaani näin alkuun. Vatsakuvia ei ole ensimmäistäkään vielä. Asun "avioliiton kautta siskopuoleni" kanssa eikä vaan ole häntä tullut pyydettyä vatsaa kuvaamaan, en jotenkin osaa, tuntuu kummalta... Pitäisi varmaan itse kuvailla automaatilla tai peilin kautta :) Tuo sukulaisuussuhde on siksi lainausmerkeissä kun tosiaan verisukua emme ole, isäni ja hänen äitinsä olivat aikanaan naimisissa ja olemme melko pienestä asti olleet yhdessä kuitenkin.

Kertomus & Minimörkö 25+2

• Tykkää
Reactions: NP ja Tii*
.. ja juuri kun noista potkuista kirjoitin että ovat tuonne sivuun ja alas kohdistuneet niin äsken sain kaksi terävää peräkkäistä ihan kohtisuoraan ylös :D

Viimeksi neuvolassa hoitajalla oli hankaluuksia kuunnella sydänääniä kun jos ne jostain löytyivät, ei niitä kauaa saanut kuunnella kun kuului jo pelkkää kohinaa kun Minari vipelsi karkuun. Ihan ensitöikseenhän se potkaisi sitä kuuntelulaitetta päin kun kuuntelemaan alettiin :D Huhhuh, tiedossa ilkikurinen pikkupoika?

Annubella
Onhan tohon doomoo seattiinki niitä lelukaaria tehty?
Muutamanki erilaisen oon netistä löytäny =)
Ja Jenny, siihen on myös olemassa semmonen alusta että siitä saa
"keinun". Hirmu monipuolinen vehje :LOL:
Keinujalat Doomoo Seat säkkituoliin - Ozbaby.fi

Babyshowereista ootte kans jutelleet. Me ollaan kaikille sukulaisille järkätty aina odotusaikana semmoset, joten tiedän että myös mulle järjestetään. Salaisuus on vaan se koska ne on ja osaako äijä pitää suunsa kiinni ja olla kertomatta mulle :D

Kertomus, sun tarinas kuulosti aika hurjalta :D Mutta lämpimästi tervetuloa tänne mein joukkoon!

j_enna & toukka 27+0 POKSPOKS :heart:

• Tykkää
Kutiseeko muilla masut?
Mulla alkoi eilen kutinat toisella puolella vatsaa ja tänään jatkuu.
Iho tuntuu tosi kuivalta, pitää vissiin alkaa rasvaamaan ahkerammin. Olenkin päästänyt sen asian repsahtamaan koska kesä tulee ja kuvittelen että mun atooppinen ihoni jotenkin parantuu sen myötä. :D Toivossa on hyvä elää.

Babyshowereista oli puhetta, toivon ettei minulle järjestetä, en usko että kellään on aikaakaan. On jotenkin liian amerikkalainen tapa minun makuuni kokoontua sohvan reunalle naureskelemaan ja ihastelemaan mitä kukanenkin on tuonut.
Olisin varmaan aika vaivaantunut, ei ole minun tyyppinen juttu. :)
Meillä suhtaututaan edelleen aika varoivaisesti muutenkin tähän raskauteen, isovanhemmatkin ovat hissukseen ja odottelevat lapsen syntymää varovaisin mielin. Aikasempi menetys oli kova paikka kaikille ja jos joku hankintoja haluaa tehdä tai on tehnyt, annetaan ne luultavasti vasta vauvan syntymän jälkeen..:)

Me lähdetään tänään katsomaan pinnistä, toivottavasti on hyvä niin saadaan napattua mukaan. Käytettynä löysin tämän hankinnan, suhteellisen edullisesti. :wave: Säästääpähän vähän rahaa, saisin himoitsemani (hirmukalliitmiksimaksavatkin niinpaljon :kieh:) hoitoalustan ja reunapehmusteet sänkyyn kun säästää rahaa toisaalla :LOL:

Sängyn reunapehmusteista, ovatkos täysin turha kapistus vai onko näistä oikeasti jotain hyötyä? :)

Ihania masukuvia kaikilla! Ja niiin söpöjä vaatteita. :) Mulla olis jo kuvat otettu, saas nähdä millon saan aikaseksi siirtää ne koneelle saati tänne kaksplussaan asti. ;)

Kertomus tervetuloa mukaan! :) On kyllä melkoisen hurjan kuuloinen toi sun tarina. ;D

Nepo ja Pirpana 29+2

Hei kaikille!

Ja tervetuloa uusille! En ole kauheasti käynnyt kirjoittelemassa, mutta lukenut olen. Tässä oli aika paha väsykausi, mutta nyt jo mieliala parempi. :)

Nivuskivut ovat rantautuneet tännekin. Etenkin vasen nivunen on todella kipeä välillä. Nukkumista ja kävelyä haittaa välillä, muutoin ei onneksi kamalasti koske.

Hankintojen suhteen ollaan oltu aika maltillisia. Sänkyä ei tähän asuntoon lähdetä edes hankkimaan, koska tilaa on todella vähän. Saa pieni nukkua ensin äitiyspakkausen laatikossa ja jos ei olla muutettu siihen mennessä kun isompaa tarvii, niin sitten voi nukkua vaunun kopassa. Sitteristä en vielä tiedä. Ehkä lainaan kaverilta ja testaan viihtyykö pieni siinä ennen kuin ostetaan omaa. Ei sitten tule turhaa hankittua. Toi doomoo-sitteri vaikutti hauskalta idealta. :) Puuhamatto tulee varmaan jossakin vaiheessa hankittua, mutta sitäkään ei varmaan vielä viitsi ostaa. Myöhemmin sitten. :)

Vaatteita ei olla vauvalle kauheesti ostettu. Yhdet potkuhousut ja yhden bodyn ostin harsojen yhteydessä 50% alennuksella, mutta muutoin ei ole tullut vaatteita ostettua. Kaveri lähetti ison kasan 50 ja 60 senttisiä vaatteita ja miehen siskolta saadaan myös, joten ei ole tarvetta ostaa uutta ainekaan heti alkuun. Näkee sitten ajan kanssa, että mitä tarvii lisää. Ihania vaatteita ootte kyllä hankkineet pienillenne. :)

Kantoliina ajateltiin hankkia. Mieskin lämpeni ajatukselle eikä repun perään haikaile. :) Käytännön ihmisenä sanoi, että sitten ku ei enää kantoliinakäyttöön sovellu (esim. niin kulunut) ni voi kangasta voi käyttää muuhun. :D Minun ihana mieheni. :)

Rinnat eivät ole alkaneet täällä vielä vuotaa. Tässä oikeastaan odottelen, että mikä aamu sitä herää yöpaita märkänä. Toivottavasti eivät kauheasti ennakkoon valuisi, mutta varastosta löytyy jo pestäviä liivinsuojia, et jos tarvii. :)

Vatsan kutinasta. Miulla tuli aika paha ihottuma, kun alkoi vatsa kasvaa. Kutisi ihan kamalasti ja oli maha aika laikukas. Rasvaamalla parani. Nyt rasvailen pari kertaa päivässä. On atooppinen iho muutoinkin ni tulee päivän mittaan rasvailtua. Arvilta on tullut toistaiseksi säästyttyä, mutta niitä odotellessa. ;)

Vauvan asento on kyllä täälläkin vähän mysteeri. Veikkaisin, että jonkin verran viihtyy pää alaspäin, koska viime aikoina on pallea ruvennut saamaan aika napakoita iskuja. Välillä taas kyllä huomaa, että hän on vatsassa poikittain kun maha on todella leveä ja keskeltä kova. Ensi kuussahan hänen pitäisi alkaa kääntyä pää alaspäin enemmänkin jo pysyvästi, mutta katsotaan nyt. Meillä käy varmaan niin, että nyt viihdytään pää alaspäin, mutta vähän ennen laskettua aikaa ruvetaan istumaan. ;)

Babyshower tuntuu vähän vieraalta ajatukselta itselle. Eikä kyllä tuttavapiirissäkään ole vauvakutsuja pidetty. Ajattelin, että juhlitaan sitten kun vauva syntyy. :)

Mutta nyt ulos nauttimaan sunnuntaipäivästä. :)

Niin ja poks. :)

Taiteilijatar ja Tättägluu 28+0

Yhteistyössä